1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778066 inlägg · 7967 ämnen
« · 244168 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Insamlingen
Jompe: Strålande jobb boys. Ska bli kul och se hur mycket vi kan skrapa ihop. Vad är målet? Att finansiera ett nyförvärv?

Sv: Tips 1:a kvalomgången
Gust: Måste fakstiskt säga detsamma att under serien när man fattade att vi skulle hamna i KS så var det lungt, men nu har man en puls som inte är av denna värld.

Eftersom man har kvällstjänst i veckan så får det bli P4 och vid varje rapport så lär man få en smärre infarkt.

Vinner vi i morgon så kan matchen mot AIK kännas lite lugnare
på fredag, annars så lär man stå där som ett skakande asplöv.

Om jag inte har fel så har väl inte Brynäs spöat AIK på borta is
sedan säsongen 89/99.

Hoppas att dom har peppat sig mot Farbror Underskattning.

/Patrik

Gust: Ja, det vet jag. ;) LHC har spelat två träningsmatcher mot samarbetspartnern Nyköping. LHC vann hemma för två veckor sedan med 5-2 och borta för en vecka sedan med 6-2, i premiärmatchen i Nyköpings nya arena.

Är det nån som vet hur Linköping har matchat under uppehållet och hur deras match-tempo ser ut...fan pulsen är redan hög, hur fan ska man må i morgon då!?

bobbe: Ja det kan det forvisso; inget ar sakert med den har kvalserien. Jag gissar att Brynas klarar sig, sen star det mellan Linkoping och Skelleftea. Men AIK och Rogle ar inte heller att leka med.

Jompe: Nej, vi åker buss... ;)

Kvalserien kommer att bli ett helvete, det är jag övertygad om. Men å andra sidan är vi rätt vana med motgångar den här säsongen.

Ändå, jag tycker du sticker ut hakan lite väl mycket. Förvisso tror jag att Brynäs tar hem kvalserien, men det kan lika gärna gå åt pipan för er(också?)...

Sv: AIK väntar...
Bright:

Hear, hear...

bobbe: Jag hade hoppats jag skulle kunna saga att jag var pa andra sidan datumgransen, men tyvarr...Det sar sant; det ar imorgon ni inleder marschen ner i avgrunden. Men ni aker dit i Ferrari, det kan val kannas bra?

Jompe: Det tror inte jag heller, för Brynäs spelar väl ingen match i dag? ;)

claesw: Tur vi har palitliga kalenderbitare... Tack, claesw!

Men jag tror fortfarande inte vi gor sex mal eller fler idag.

Jompe:
Vi spöade DIF med 7-2 på hemmais 98-99. BIF-AIK 7-0 säsongen 99-00. Dessutom BIF-Luleå 8-0 (!) 99-00. Hittade också 7-1 mot AIK 2001-02, alltså förra säsongen...

KungMartin: Skulle Brynas sla LHC med 6-1 ikvall och gora "minst sex mal", som Du skriver? Jag tror det blir mycket snalare. Jag minns inte nar vi gjorde 6 eller fler mal i en match (nagon som har den uppgiften? SKan det ha varit sista kvalmatchen mot Bjorkloven 95/96 da det blev 7-2?).

Mitt tips: 3-1 efter darrigt spel hos bada lagen. Anger, Molin (dax for honom att visa vad han kan nu), Laitinen. Periodsiffror 0-0, 1-1, 2-0. Ska ni ha skottstatistiken ocksa? Miettinen utvisas tre ganger: forst for hooking, sen for misconduct for att han snackat om hooking-utvisningen och sen en misconduct till for att han snackat om misconducten. Miettinen forst i bastun, med andra ord.

Sv: BIF-LHC
KungMartin: Säsongen är ju över för Björklöven... Jag hoppas som de flesta andra på "Virus", men men, det är väl allt det förblir - en förhoppning... "Virus" är verkligen mannen för jobbet, för i h-e, ge karln en förfrågan... Sker inte det, så blir årsmötet en inte allt för trevlig föreställning för herrarna i ledningen(blir det nog inte ändå)...

Sv: Regler i kvalet
70 Rodrigues: Nä det har vi inte, men jag hoppas och tror att spelarna efter detta lilla uppehåll har lyckats få tillbaka krafterna så att kvalserien kan bli riktigt kul.

Sv: BIF-LHC
svedas: Samling har fått en förfrågan och tackat nej. Han hade tillräckligt mycket jobb med sitt eget företag. Tråkigt för jag tycker precis som du att Börje hade varit ett bra val till den platsen. Men jag hoppas på att det blir Virus. Kanske är det så att Brynäs inte vill fråga honom förän säsongen är över för Björklöven. Vem vet. Efter Kvalserien får vi hoppas att det löser sig (dvs Virus i Brynäs =) ).

KungMartin: Det är just det, att spelet ska fungera, det har vi ju inte blivit allt för bortskämda med den här säsongen!!

claesw: Vi ska plocka 3 poäng i alla matcher. Visst kan det vara jobbigt att möta Skellefteå borta eftersom dom har ett väldigt publik stöd. Men kom ihåg att vi har lyckats vinna över både Färjestad och Leksand i deras fullsatta hemmaarenaor den här säsongen. Om spelet bara funkar så ska inget kunna stoppa oss.

70 Rodrigues: Det var ju synd. Trodde annars att ngn obskyr kanal skulle ha förbarmande över oss och visa matchen.

Nåja, det blir ju live på fredag i stället. Tar med mig en Frölundait från jobbet. Kan vara bra att han någon med positiv vinnartrend med sig, något som förhoppningsvis smittar av sig på grabbarna..

70 Rodrigues: Jag tror så här:
Brynäs IF-Linköpings HC 6-1 (BIF gör minst 6 mål)
Hammarby IF-Rögle BK 3-5
Skellefteå AIK-AIK 6-3

70 Rodrigues: Skulle nog tro att sporten visar någon blänkare om att Hockeyn är död i Gävle ;)

Huge: Tyvärr så sänds inte den i någon kanal, vill man se den så får man vara på plats i Gavlerinken!!!

Sv: AIK-Brynäs IF 21/3
Beezer66:
När ni möter Gnaget borta så är det C 33 som gäller o mot Bajen så är det D 37.
Gnaget ska ha sin klack på A 37 (Vi varken såg eller hörde någon när vi var där) Bajen har sin på B 31-32

Lilljanne: Vi får väl hoppas att dom slappnar av och njuter av vårt klappklapp-spel, gärna för mig.... :-)

F.ö tror jag att SAIK blir en av de lättare motståndarna att tampas med. De är ett spelande lag som kan dra upp tempot lite grann, ngt jag tror kommer att gynna oss. Chansen för våra motståndare är nog istället att försöka dra ner tempot och grisspela.
Därför, se upp för LHC direkt i första matchen.

Någon som vet om denna match sänds i ngn kanal?

Sv: Silly Season...
Per Mårts tar över som tränare i HV71 efter Luckner!!!

Bright: Håller med om att kommunen kunde göra mkt mer för att backa upp laget. Stötenstenen är väl att man inte vill missgynna andra lag och verksamheter på bekostnad av Brynäs. Tycker dock att man kunde strunta i dessa betänkligheter i detta fall.
Ett Brynäs kvar i ES gynnar hela staden och regionen.
Att man varit framträdande i laget som aktiv betyder inte automatiskt att man passar som Sportchef. Det måste finnas intresse, engagemang och inte minst att man är "free agent" sas, dvs att ens nuvarande åtagande kan avslutas till förmån för ett, som man tycker, bättre och intressantare. Med tanke på att vi ev. spelar i AS nästa år (Gud förbjude, men ändå ngt som Sportchefskandidaterna helt klart väger in), förstår man att jobbet knappast tillsätter sig själv.
Näslund t.ex, tror jag väl har rotat sig i Skåne bland sina kära travhästar och hockeyintresset verkar väl ha fösvunnit helt, mer eller mindre. Fenomenet verkar f.ö vara ganska vanligt bland f.d storspelare, dvs att man efter karriären totalt kopplar bort sin tidigare inkomstkälla och ägnar sig åt något helt annat.

Annars tycker jag att din logik är ganska intressant:
Inga visioner och ambitioner i klubben, inga spelare eller ledare vill hit. Ekonomin körd i botten och inkompetent ledarskap.

Varför är du isf förvånad att många tydligen tackat nej till Sportchefsjobbet?

Så här ser dom i Lapplandsaik på Brynäsmatcherna:

"Nu kan vi slappna av och njuta av spelet i kvalserien. Där väntar kanske en av de största klassikerna i Skellefteås ishockeyhistoria med matcherna mot Brynäs. Gamla hatmatcher som i alla fall nästan kan konkurrera med dagens möten med Björklöven."

Jag tror Brynäs förlorar en match i Kvalserien. Den i Skefteå.

KÄMPA BRYNÄS!

westerlind: Vem tar med sig Cipramil?

70 Rodrigues:

Det låter bra. Skönt om man kan hinna sitta ner en stund och dra upp taktiken innan matchen börjar.

Westerlind: Vad sägs om att gänget träffas vid 17-tiden på fredag?

Bright: Nä nä! Så här går det:

Brynäs IF-Linköpings HC 5-2
Hammarby IF-Rögle BK 2-4
Skellefteå AIK-AIK 4-2

Tips 1:a kvalomgången
Så här går det på onsdag i kvalpremiären:
Brynäs-Linköping 3-2
Hammarby-Rögle 4-3
Skellefteå-AIK 3-1

Sylf: Jag anar också en åtminstånde en liten släng av detta problem som jantelagskopplat. Hur tänker isåfall denna kategori gävlebor? "Här ska inte handlas på "Gurra's järnhandel" för den saten sponsrar "äckliga BIF" etc. Detta fenomen sätter press på "Gurra" att välja sida för att få sina affärer gå ihop! Ja, inte vet jag som bor så långt därifrån men en liten tanke bara......

70 Rodrigues: Tyckte själv att det var lite konstigt!

Sylf: Halleluja!!!!!!

Bright: Klockrent inlägg där.Nåt är galet när INGEN vill komma tillbaka till klubben ens om dom blivit fostrade där.Inte ens det faktum att dom är uppväxta där får dom att komma tillbaka.Inte ens ett Sportchefsjobb kan locka längre.Mitt sista hopp står till Virus,sedan topp 3 har tackat nej.Att sen näringslivet och stan inte ställer upp är endast Brynäs eget fel.Med en annan framtoning och engagemang från ledningshåll tror jag inte det är nån omöjlighet.
Har en polare som driver ett rätt litet företag,det företaget har sagt sig villiga att satsa 1 mille till nästa säsong.Inte så mycket kan låta men för ett litet företag en ganska stor summa ändå.När nu den senaste i raden av sportchefer hoppade av så säger han att "nu får dom fan börja arbeta som en ES klubb annars skiter vi i det här,då blir det inga stålar".Jag antar att de flesta sponsorer tänker i samma banor och då är klubben illa ute.Sponsorer kräver nåt tillbaka,det verkar inte Brynäs fatta.Det medlemmar,sponsorer,alla som på nåt sätt engagerar sig i klubben fått tillbaka de senaste åren är enbart en spark på pungen.

65 Selander: Då kanske man ska hänga på den resan!

65 Selander: Blev också förvånad över att se att det var slutsålt, så jag kontrollringde till Globen och fick där veta att biljetterna inte släpps förens i morgon bitti kl 09:00!

boldten: Resan till Rögle borta kommer att gå via Sala!

www.brooklyntigers.com

70 Rodrigues: Tittade på Ticnet och där står det att det är slutsålt på fredag. Det är bäddat för hockeyfest

gordo: Tveklöst är det A och O att ha fullödig uppbackning från sin egen stad/kommun och dess företag och näringsliv, typ Sandviken. Att man sen kanske kan tycka att detta är enklare att förverkliga detta i en mindre stad som Sandviken än i en lite större som Gävle, tycker inte jag är nån ursäkt för Gävles del. Dåligt är vad det är av stan att inte bättre sluta upp kring sitt skyltfönster nr 1 - Brynäs IF. Samtidigt kan ju inte klubben själv agera så hjälplöst och destruktivt som den gör. Brynäs IF har kört fast. Det finns inga visioner, inga ambitioner att fortfarande vara en elitklubb inom den svenska ishockeyn. Detta blir bara tydligare och tydligare för varje säsong. Inga bra ledare vill hit. Stefan Persson tackar t ex nej till att bli sportchef i den förening han spelade till sig ett proffskontrakt i. Han skulle säkert säga ja till ett erbjudande från andra klubbar. Detsamma gäller Matte Näslund bl a. Inga spelare vill heller till Brynäs. Med en ekonomi körd i botten och ett inkompetent ledarskap ser föreningens framtid mörkare än svart ut och det känns fruktansvärt att konstatera denna verklighet...

Sv: SLUTTABELL KVALSERIEN!
70 Rodrigues: Hehe oki då förstår man :)

Min egen ranking av lagen från SA (efter vad jag har sett dem prestera i SA) är följande:

1 Skellefteå
2 Rögle
3 Hammarby
4 AIK

ES lagen rankar jag så som de slutade i ES, alltså Brynäs först.

Mygel: Att Bajen placeras så högt beror nog på att jag får en chans ytterligare att se mitt älskade Brynäs i Stockholm nästa säsong, så det är väl mer en önskan!

70 Rodrigues: Återigen måste jag säga att jag är förvånad över att Bajen placeras så högt upp. Absolut inget lag som har imponerat på mig. Men, men kanske bedömningen grundas på att de vann SA.

70 Rodrigues: Vad överraskad du kommer bli...när det visar sig att du hade fel. Kanske inte vad det gäller BIF (hoppas du har rätt där) men Rögle kommer överraska. Lita på det!

SLUTTABELL KVALSERIEN!
Sä här kommer Kvalserien att sluta:

1.Brynäs IF
2.Hammarby
3.LHC
4.Skellefteå AIK
5.Rögle
6.AIK

Kom ihåg var ni såg det först.....:-)

Igor:
Det enda du behöver lära dig av SAIK är att långsiktigt arbete ger resultat.
Före SM-guldet 1997 var SAIK kända för att alltid vika ner sig när det gällde.
Sedan har det vänt med spelare som Södergren, Stefan Andersson, Spångberg, Daniel Eriksson m fl.

En gigantisk fördel har de ledande klubbarna inom bandyn... inget NBL (National Bandy League) som betalar för att skicka boskapen runt en kontinent i underhållande syfte.Påminner om hockeyn före 1973 när de första Brynäsproffsen tog steget över.
SAIK:s organisation i övrigt är inte mycket att skryta med.
Det som skiljer är förankringen i staden Sandviken.
SANDVIK och Sandvikens kommun står bakom SAIK till närmare 100% med ekonomiskt stöd till föreningen, bandygymnasiet, jobb till spelarna m.m.
Kommunstyrelsens ordförande är ordförande i SAIK ("bruksflickan" Inga Hagström).
Gävle kommun är inte med på kartan ens...

Problemet för SAIK är sårbarheten. Utan Arne Anderstedt (SAIK:s Thure Wickberg) är glansdagarna över.
Vem tar över efter honom?

Brynäs har ingen glans alls kvar längre.
Den gamla damen känns lika sliten som arenan man spelar i!

När det gäller sportchef så är det bara att konstatera svårigheten att få någon att signa som sportchef innan det är klart vilken division man kommer att tillhöra nästa säsong...

Dagens sportkommitté och styrelse vill man helst glömma...
Vilka loosers!

Beezer66: Spelar ingen roll vilken sektion, vi kommer att finnas överallt!!!!

70 Rodrigues: Jag och 3 polare kommer för att vråla ut vårat stöd. Om vi lyckas med att få biljetter. 50mil är ingenting att åka för att ge ett lag i behov stöd! Röda kvarn kanske det inte blir men räkna med oss på Hovet!! Vilken sektion skall man boka på?

Mvh

70 Rodrigues: Ja, fast ibland kan man inte göra som man vill...
Jag får väl ta mig till Stokholm när Brynäs spelar mot Hammarby!

boldten: Det gäller bara att prioritera rätt!!!

« · 244168 · »