1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753504 inlägg · 7967 ämnen

Ny tränare!

Sv: Ny tränare!
tjugo8: Holy shit. Bengtzén är bäst!

SnowKing: Kanske Hossa!

tjugo8: Undrar om vi kan se framemot ett nyförvärv eller sitter dom nöjda tro?

Treklövern1912:

Svårt att tänka mig att de släpper spelare till en eventuell kvalmotståndare. :)

Huge: På bortaplan har det funkar en gång(Djurgården), hemma några fler gånger. 13 treor på 39 försök imponerar inte.

SnowKing: Någon från Karlskoga kanske ;-)

tjugo8:

Det var fan i mig överraskande. Här går verkligen råsopen på högvarv.

tjugo8:

Då är det väl troligt att nån annan är på ingång på forwardssidan! Spännande!

BZ  BOOOOOOOM !!!!!!!!!!!!!!

krobbe: Det är lugnt! Han kommer vara med under finalen!

SnowKing:

Jesse ska tydligen vara sjuk om de uppgifter jag fått stämmer.

tjugo8:

Ja det skulle allt va en omstart som gav eko till resten av truppen..... men inte kan dom väl kicka Jesse utan att Bulan sett han i en enda matchsituation?

Troligaste är väl att han vilar nån småskada.

Carl Lejonkräk: Det paradoxala är väl att det du talar om har funkat riktigt bra i vissa matcher, så spelarna borde ju ändå veta hur man ska göra.
Det handlar mao mest om självförtroende, att lita på varandra och jobba klart situationerna på ett bra sätt, nåt som också tog oss ur den långa förlustraden innan jul. Är nog dom här i grunden enkla sakerna som Bulan trycker på i kombination med lite nya ideer om hur man ska försvara sig på ett mer aggressivt sätt.
Har man fart och aggressivitet in i situationerna så får man även farten med sig i spelvändningarna som förhoppningsvis kommer av sig självt.

tjugo8: Vi blir stillastående i egen zon, stirrar puck, backar in för långt, ingen vågar stå upp osv. Långt lag, dåligt hemjobba av forwards, backar fyller inte på framåt. Handlar mycket om rädsla för att bli överspelade men det resulterar tyvärr i att vi blir överspelade. UBer om ursäkt för lång analys...

mk:

Såg inte backcheck som ett problem pre-Bulan, inte ens för Niniimäki

Tycker vi ofta blivit översköljda på vår planhalva trots att vi varit samlade, motståndaren tar röd, tar vår blå, inga backar som vågar stå upp...

...o sen får vi långa anfall på oss där vi till slut virrar bort oss eller blir för trötta o så ringer det...

+ det usla box play

mk: Vet inte vad det är du inte förstår...

Du påstod att Huge skrivit något som han bevisligen inte gjort. Det var det jag påpekade.

Rätta mig om jag inte har fel...

Zappaholic: Vad är det jag inte fattar?

Att tre spelare ska påverka de andra ca 20 spelarna Hur dom ska agera på isen. Hur man backcheckar? Hur man agerar under press?

Jag måste vara stendum. Att dessa tre kan vara skillnaden att få ut ett bra resultat är glasklart.

Men inbilla mig aldrig att trion är avgörande för att sätta ett grundspel.

Eller?

Undrar om det finns nån chans att ollas gör comeback denna säsong?

KulaShaker: Står inte ens vem som är journalisten, så det blir lite svårt att maila honom och fråga:(

Enaranger: Niinimäki lär inte va petad ur truppen, osannolikt.

bifhjärta: Äh inte sjutton bojkottar du inte, du läser och sen gnäller du som alla andra (.;

Carl Lejonkräk: Du vet väl att innan man bojkottar OCH sågar något så har man troligtvis testat produkten innan? Svårt att såga utan att veta hur bra/dålig produkten är..eller hur? Och ja, jag ångrar att jag bidrog med dessa 2 kronor till Garpens lön, men det får gå för den här gången.

Det vill till att det inte blir fler skador bland anfallarna.
I och med att vi lånat ut Olden och Niinimäki inte spelar
(för att han är skadad eller petad), då har vi enbart
Lööke kvar som extraspelare som håller för SHL. 

Om Niinimäki är petad (för gott?), då gäller det att
man hittar en ny klubb till honom och skaffar en
ersättare före den 31 januari (9 hela dagar på sig). 

SH: Som lekman tycker jag inte att Blomman som center känns speciellt konstigt.
Han har bra spelförståelse, jobbar hårt och kanske haft för stora krav på sig själv som målskytt och sniper. Det är ju iaf en lite oväntad omvaskning som kanska funkar riktigt bra, annars hade man nog inte ens tänkt tanken skulle jag tro.

Peja: Håller med.
Tycker ändå att Garpen är en av de bättre experterna i allmänhet.
Förstår dock inte snacket om att BZ skulle ha klivit in tidigare och agerat, TJ måste väl ändå få en ärlig chans att räta på skutan när man gemensamt har hamnat på fel kurs.
Fram till förlustraden med 8 raka torskar fanns det ju ändå chansen att förbättra saker och ting, det är väl först därefter som man kunnat kräva att BZ agerar, vilket han ju också gjort.
Det intressanta i nuläget är väl hur man tänker sig framtiden, vad gäller spelidé och vilken riktning laget kommer att ta.
Tror som Garpen att Bulan inte är nån långvarig lösning, om det nu inte visar sig att han är en mkt duktig tränare som är betydligt mer slipad och erfaren än vad Garpen tycks tro.

bifhjärta: Om du bojkotta hur vet du att de är så dåliga då? Du läste denna om Bz så du är en läsare, alltså är du en av dem som möjligör Garpens lön.

Peja: Inte bara att Jesse är borta utan även hur han tänkt med Blomqvist som center skulle vara intressant. Har inte Brodecki lirat center som junior... och skulle kunna vara en bättre lösning?

Zappaholic: Jesse påväg bort??

Huge: Klart att kritiken inte är 100% obefogad, men det känns som att han vill såga Bengtzén och vinklar sina argument lite hur som helst för att kunna göra det. Håller med om bristerna i hans resonemang angående bärande spelare.

Huge: Häpp :-)

Zappaholic: Åsså undrar folk och gnäller över att jag klagar på dålig läsförståelse...
:-)

mk: Hur läser du, människa? Han skrev att det hade inverkan på grundspelet. Inte att det var deras fel. Läs om. Läs rätt.

mk: Det är såna svar som gör att man tappar tron på folks förmåga att läsa innantill.
Har jag sagt att deras frånvaro är HELA förklaringen?
Läs innantill en gång till och försök tolka vad jag skriver, det är inte speciellt svårt:

att frånvaron av 3 bärande spelare måste ha påverkat TJ:s förmåga och möjligheter att kunna sätta ett bra grundspel.
Det är inte detsamma som att TJ hade satt ett grundspel med 100%  säkerhet om dessa spelare hade fått vara friska.

KulaShaker: Det stora problemet med Jesse är att han 'fuskar' hysteriskt mycket i det defensiva spelet utan puck. Det kommer han nog inte undan med på samma sätt under Bulan. Och ja, riktigt dåligt av reportern. Fattar inte reportern att det är av stort intresse för läsarna?

Undrar varför man som journalist inte ställer följdfrågan varför Jesse står över och om han gjort det publicerar svaret.

Redigerad kommentar

Carl Lejonkräk: Hur menar du med såna som mig? Jag löste Garpens nu om Bz men bojkottar dom alla annars..

Huge: Undrar vad en proffstyckare får i arvode för ett alster som innehåller en analys på Hockeysnacks medelnivå? ;-)

Huge: Så det är Ollas. Sunken och Enters fel att TJ inte kan sätta ett grundspel?

Jösses.Vilken planet kommer du ifrån egentligen:)

Vi har nog årets inlägg redan nu!

Peja: Garpen har förstås en del rätt i sin kritik, bara det att han motsäger sig själv en aning.
Först radar han upp ett gäng bärande spelare som han tillsammans med övriga i laget anser vara tillräckligt bra för en högre placering i tabellen.
Sen bortser han helt från att nästa hälften av de bärande spelarna till och från har varit borta väldigt länge, Ollas redan från start, och att såna tapp inte skulle ha nån inverkan på TJ:s förmåga att försöka sätta ett grundspel....

bifhjärta:"Dessa "experter"...Hur j-vla länge ska dom får hålla på? Breitholtz...Garpen...ROS..WENNERHOLM..Det värsta är att dom får betalt för deras plågsamma texter och uttalanden..

Edit: Glömde Wikegård också;-("

Det är ju tack vara sådana som dig som de får hålla på.

Utan att överdriva allt för mycket, så blir de två matcherna vi
har kvar mot Leksand oerhört viktiga.

I och med att vi och Leksand har samma poäng nu.

Då måste det lag som förlorar båda de inbördes matcherna
som återstår, ta 7 poäng mer på de andra 14 matcherna som
är kvar, för att vara säker på att gå om. Det är 0,5 poäng
per match. Vilket oftast är mycket mycket svårt att ta igen.

Så matcherna mot Leksand kommer att bli mycket avgörande.

Skulle vi förlora båda mot Leksand, så kan det räcka att ta 6
poäng mer på de andra 14 matcherna, och hoppas att
målskillnaden är till vår fördel. Men det är inte speciellt mycket
lättare att ta 6 posäng mer på 14 matcher, än 7 poäng mer.

Skulle vi vinna båda mot Leksand.
Då måste Leksand med största säkerhet ta 7 poäng mer
på de återstående 14, eftersom de redan nu har sämre
målskillnad än oss. 

KulaShaker: Han var nog otroligt duktig på att få ut Max av varje spelare.

En annan stil hade Sandlin. Men han höll på toppnivå i dryga 20år

mk: Ferguson, han var ju konstant galen, emellanåt bara arg, så det var nog ingen som inte var uppmärksam där. Om man inte ville hamna i frysboxen förståss.

KulaShaker: Dessa "experter"...Hur j-vla länge ska dom får hålla på? Breitholtz...Garpen...ROS..WENNERHOLM..Det värsta är att dom får betalt för deras plågsamma texter och uttalanden..

Edit: Glömde Wikegård också;-(

mk: Om vi utgår från att ett tränarbyte som regel minst har en kortsiktig effekt så är tidpunkten för tränarbytet genialiskt! Tillräckligt långt kvar för att avancera i tabellen men inte så långt kvar av serien att första svackan hinner infinna sig.

Huge: Jag kan hålla med om att tidpunkten att byta tränare kom oväntat. Man kan ju se på det som att BZ tjatade på TJ att det skulle bli bättre.

Men till slut så gick det inte längre. Ungefär som oss som har väntat på vändning länge:)

Ang.röst i båset. Jag fattar inte vad du menar. Var det bra att byta ut TJ eller inte?

Jag tycker att det är tränarens uppgift att kunna motivera spelarna att prestera.

Undrar hur Alex Ferguson gjorde. I 20 år?

3 minför 3 minuter sedan

"Dagens kedjor Rödin - Scott - Sweatt Brodecki - Jacke - Brodin Lindblom - Nordan - Wallace Westerholmarna - Linkan

Bertil klev av efter ca 30 min, oklart varför

Jesse tränar inte"

Skulle vara mäktigt om Bulan petade el Bz fotade Jesse o ger sig in i silly som ett riktigt statement/spark i röven...

Inte helt osannolikt, 50/50 petad/skadad

Linkan måste vare en bättre center än Blomman

Peja: Ännu en Djurgårdare som inte kan ta kommentaren om Murray.....skitkul...

Huge: Den där "svackan" befinner vi oss fortfarande i. De tre av fyra är knappast ett kvitto på att man kommit ur den, Vinsterna kan till stor del tillskrivss starkys storspel i kassen.
Han hade en mindre bra dag mot saik och då såg allt ut som vanligt igen

« · 1655209 · »