Ohh, denna Keb.
101512 · Nästa » Till forumet
Sv: Ohh, denna Keb.
Tor Karlström: Du blev så tyst efter det att du i ett dussin inlägg tjatat att alla skulle till Sandviken och Valbo och stödja Brynäs. Jag som missade matcherna hade ju räknat med djuplodande analyser om spelet från dig Tor. Hur såg matchbilden ut och hur var Esko i båset?
Sv: Ohh, denna Keb.
Jag tänker inte sänka mig till din nivå . Så sluta klaga och stöd Brynäs IF istället!
Länkar:
http://gd.se
http://gd.se
Sv: Ohh, denna Keb.
Tja! Med Henrik Petre knäskadad , Jonas Soling vilar på grund av överansträning , Johan Asplund tränar ikapp på grund av ryggskadan och Jamie Ram som "kanske" står på lördag mot Modo . Så är mina förväntningar på matchen Brynäs - Färjestad minmala . Jag tippar en hyfsad säker seger med 5-3 till FBK .
Länkar:
http://gd.se
http://gd.se
Sv: Ohh, denna Keb.
Ford Prefect: Så rätt så, fel tråd...Sorry för det, jag tippar 2-3, FBK är lömska. MC kan kanske ge en indikation på hur bra laget är (den brukar göra det, förra året förstördes ju av skador), så därför är cupen faktiskt intressant.
Sv: Ohh, denna Keb.
claesw: Tja, tråden heter ju "Ohh, denna Keb" så... Men mästarkuppen ja. Brynäs brukar ju gå bra där så varför inte i år? En flygande start med seger mot Färjestad skulle sitta fint så jag tippar 5-3. :)
Sv: Ohh, denna Keb.
Ford Prefect:
Kom med din känsla inför Mästarcupen nu, skit i Keb. Vilka vinner?
Kom med din känsla inför Mästarcupen nu, skit i Keb. Vilka vinner?
Sv: Ohh, denna Keb.
Ford Prefect: Nej, nu gjorde jag sådär igen!
Lunkan: *ASG* Ja, komikern Keb går ju inte av för hackor. :D
Lunkan: *ASG* Ja, komikern Keb går ju inte av för hackor. :D
Sv: Ohh, denna Keb.
Ford Prefect: Gnäll inte på Keb! Ok att han inte är nån vidare journalist men glöm inte komikern Keb. Hur många gånger har man inte garvat åt vad karln har printat ner i sin kolumn.
Vinst ikväll ?
Jag tippar 3-3
BIFs mål av Molin Anger Louvi
Vinst ikväll ?
Jag tippar 3-3
BIFs mål av Molin Anger Louvi
Sv: Ohh, denna Keb.
micke: Men varför tjatas det om det där med att det inte skulle bli nån ersättare för Mårtensson? Man har ju sagt att man tänker vänta på NHL-tryouts och av allt att döma blir det ju i så fall ett artist kontrakt vilket gör att det inte är aktuellt att ta över någon förrän typ oktober... Innan dess finns det väl ingen anledning att kasta in handduken, det borde väl han som enligt egen utsago "varit med i gamet ett tag" veta? *suckar*
Sv: Ohh, denna Keb.
Ford Prefect: Nämen det lönar sig nog i långa loppet ska du se ;)
Keb har nu i efterhand ändrat sitt svar helt i "Anar ugglor i mossen..."-frågan. Först stod det:
"Det ser nog ut, tyvärr, som om du får rätt: Brynäsledningen verkar inte längre ha några planer - åtminstone inte för tillfället - att värva någon ersättare för Mårtensson. Detta att döma av både Perssons uttalande och nye tränaren Eskos skriverier på Brooklyn Tigers MedlemsForum-sajt.
Nokelainen skriver där att han tycker det är rätt att klubben ligger lågt och att någon av juniorerna Jobs eller Östlund kommer att fylla Tonys lucka. Och att han har fyra talangfulla unga forwards i truppen. Det är dags att ge dessa chansen, menar Esko. Han vill inte heller ha någon plus 30-forward i truppen som har sina bästa dagar bakom sig. "Nej, in med ungtupparna och var stolta över att Brynäs vågar vänta".
Skriver Esko - och okej; jag kan köpa det. Även jag tycker det är skojigt att man tänker ge ungdomarna efterlängtad chans - men då ska man även våga fullfölja det hela och satsa på dem säsongen ut.
Jag har varit med i gamet så länge att jag vet hur tongångarna går - och blir. Därför ställer jag mej också tveksam till det hela; när det börjar osa hett och gå tungt för både laget som helhet och ungtupparma. Ja, då brukar ungdomarna ofta sidsteppas av nerviga och knäsvaga elitcoacher - men jag hoppas att Esko är så tuff att han "kör ungdomsracet" säsongen ut.
Oavsett då om det börjar osa hett kring öronen på honom och en play offplats ser ut att gå om intet..."
Den nya versionen lyder:
"Det ser nog ut, tyvärr, som om du får rätt: Brynäsledningen verkar inte längre ha några planer - åtminstone inte för tillfället - att värva någon ersättare för Mårtensson. Detta att döma av de uttalande som gjorts från Brynäshåll.
Och visst är det en chansning - inte minst när skadorna inträffar. För de kommer ju alltid. Och Brynästruppen är inte bara tunn på papperet - utan även skademässigt sett. Det är många som dras med uppenbara problem och där gamla skador lätt kan slås upp."
Så kan det gå...
Keb har nu i efterhand ändrat sitt svar helt i "Anar ugglor i mossen..."-frågan. Först stod det:
"Det ser nog ut, tyvärr, som om du får rätt: Brynäsledningen verkar inte längre ha några planer - åtminstone inte för tillfället - att värva någon ersättare för Mårtensson. Detta att döma av både Perssons uttalande och nye tränaren Eskos skriverier på Brooklyn Tigers MedlemsForum-sajt.
Nokelainen skriver där att han tycker det är rätt att klubben ligger lågt och att någon av juniorerna Jobs eller Östlund kommer att fylla Tonys lucka. Och att han har fyra talangfulla unga forwards i truppen. Det är dags att ge dessa chansen, menar Esko. Han vill inte heller ha någon plus 30-forward i truppen som har sina bästa dagar bakom sig. "Nej, in med ungtupparna och var stolta över att Brynäs vågar vänta".
Skriver Esko - och okej; jag kan köpa det. Även jag tycker det är skojigt att man tänker ge ungdomarna efterlängtad chans - men då ska man även våga fullfölja det hela och satsa på dem säsongen ut.
Jag har varit med i gamet så länge att jag vet hur tongångarna går - och blir. Därför ställer jag mej också tveksam till det hela; när det börjar osa hett och gå tungt för både laget som helhet och ungtupparma. Ja, då brukar ungdomarna ofta sidsteppas av nerviga och knäsvaga elitcoacher - men jag hoppas att Esko är så tuff att han "kör ungdomsracet" säsongen ut.
Oavsett då om det börjar osa hett kring öronen på honom och en play offplats ser ut att gå om intet..."
Den nya versionen lyder:
"Det ser nog ut, tyvärr, som om du får rätt: Brynäsledningen verkar inte längre ha några planer - åtminstone inte för tillfället - att värva någon ersättare för Mårtensson. Detta att döma av de uttalande som gjorts från Brynäshåll.
Och visst är det en chansning - inte minst när skadorna inträffar. För de kommer ju alltid. Och Brynästruppen är inte bara tunn på papperet - utan även skademässigt sett. Det är många som dras med uppenbara problem och där gamla skador lätt kan slås upp."
Så kan det gå...
Sv: Ohh, denna Keb.
micke: Inte bara det, Frölunda har väl blivit av med alla toppspelare de värvade inför den här säsongen redan? ;)
Sv: Ohh, denna Keb.
Dagens bevingade ord av Keb:
"Men VF har även visat att det lönar sig att satsa på toppspelare. Fast smakar det så kostar det också...och tänk om Frölunda ett år skulle missa slutspel. Hemska tanke för Vilda Västern-klubben..."
Hmm. Ja jäklar vad det har visat sig. Hur länge sedan var det Frölunda vann smguld senast? Närmare 40 år sedan...
"Men VF har även visat att det lönar sig att satsa på toppspelare. Fast smakar det så kostar det också...och tänk om Frölunda ett år skulle missa slutspel. Hemska tanke för Vilda Västern-klubben..."
Hmm. Ja jäklar vad det har visat sig. Hur länge sedan var det Frölunda vann smguld senast? Närmare 40 år sedan...
Ohh, denna Keb.
Så verkar det slutligen ha bränt ihop totalt för käre Keb på GD. Han har en längre tid nu slängt ut sig både det ena och andra mindre genomtänkta uttalanden på sin populära "Fråga Keb"-sajt på GD.se. I frågan "Anar ugglor i mossen..." (www.gd.se/brynas/bif_grund/brynas_article.jsp?article=4367) påstår Keb att Esko Nokelainen skrivit inlägg på Brooklyn Tigers forumsida angående Mårtenssons ersättare. Att någon helt annan kan skriva under namnet "Esko" verkar Keb inte alls ha greppat. Det är källkritisk granskning det!
Jag vet inte vad det är, om du har blivit nån månad äldre och mognare, eller om du bara håller tillbaka på barnsligheterna..