PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
För hur många anfall har Bif haft på 30 min?
Sen att INGEN sänker Jämtin är en skymf mot Bertil..
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Gött md Aik & Växsjö!!
Straffar *suck*
Helt OK med att spela oavgjort mot LHC.
Lite surt dock att tappa ledningen på 2 mål men ganska rättvist.
Svedberg övertygar.
Surt att LCH får bonuspinne.
Varför ska Brynäs inte kunna genomföra en match i 60 minuter nån gång och på så sätt övertyga nån om att vara det guldlag de påstår själva.
Och jag ber om ursäkt.
Bra fart och intensitet första halvan av matchen. Märks ändå att LHC kanske ligger lite före i matchtempo pga lite tuffare matchning på försäsongen, men vi hänger ändå med i svängarna på ett godkänt sätt.
Är väl mest lite onödiga beslut i flera lägen där vi tappar puck och slarvar i uppspel pga stress som sätter oss i svåra situationer. Kommer förstås att bli bättre när man blivit lite varm i kläderna.
Tittade lite på övriga matcher där tempot var betydligt lägre överlag.
Lite surt med den onödiga tvåan som tyvärr resulterar i reducering till 1-2.
Känns som att det kanske avgör matchen lite grann.
Som sagt: en godkänd premiär som lovar mer inför framtiden.
Betänk att LHC är tunga och såg riktigt bra ut idag.
Och hur 3 domare kunde missa grisen Jämtins fula crosschecking är obegripligt.
Brynäs spelade en bra period idag, den första. Synd att man inte kan hålla i spelet över 60 min. Idag såg jag samma tendenser som de senaste åren, man kan inte spela i ledning. Brynäs blev alldeles för passiva och backade hem när man ledde med både 2-0 och 2-1.
Tommy Jonssons utlovade aggresiva spel såg vi inte mycket av, såg ut som en riktig Czarnecki-match i den andra och tredje perioden.
Ser man till hela matchen så ska vi vara glada att vi har en pinne med oss hem överhuvudtaget. Svedberg var jävligt bra i kassen!
Vi hade kanske kunnat ta med oss alla 3 poäng trots två katastrofala perioder om inte Jonsson tappat pucken väldigt olägligt i mittzon vid deras 2-2.
Straffar är inte så mycket att kommentera, Brynäs brukar inte vara lyckosamma där. Magnus Johansson satte sin kliniskt tyvärr.
Som sagt, Brynäs måste sluta bli så passiva vid ledningar. Det slutar allt som oftas som idag, med torsk! Att man aldrig lär sig...
Nya tag mot HV nu, utan Czarnecki-sjukan tack!
Clarence: "LHC borde fått minst ett mål godkänt."
Men då kan dom ju känna sig lyckligt lottade då, eftersom man fick hela 3 mål godkända....
Ännu värre.... :-)
Känns för tidigt att dra slutsatser om att detta är en Czarnecki-kopia till trupp.
Godkänd insats. Fast lägg av med blindpassen mitt i banan och ta mer backskott (för fan).
Tappad ledning!
Strafförlust!
Widing!
Silfverberg!
Detta fenomen hände med flera av backarna med. Många onödiga bakomryggen pass bakom egen förlängd mållinje. Pass med dålig skärpa ger för mycket tid för motståndarforwards att checka-
Precis som Brynäs spelade mot LHC's backar i den första perioden, därav övertaget.
Målvaktsspelet ser övertygande ut i alla fall. Nu är premiären avklarad och man kan se framåt. HV hemma på lördag känns inte som en omöjlig match alls, tvärt om.
Men jag tycker Löf var ganska bra igår.
Det var nån här som haussade Hansen igår men glömde att kommentera hans miss på första LHC målet.
Som toppen på diamanten måste man ligga närmre backarna. Nu tilläts Hävelid att byta sida och lugnt ta emot passningen och sikta. Hade hansen legat i bättre position hade han kunnat stressa på ett bättre sätt. Nu var han inte ens tvåa i situationen.