1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778295 inlägg · 7967 ämnen
« · 246943 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: AIK-BRYNÄS IF
Samma lag som mot LHC!! Då kan det bli tungt!!!

Tja!
Imorgon fortsätter "Golgata eller Triumffärd?" , jag vill se en 100% inställning. Blåstället på och kämpartag!

Enligt nyhetsbrevet så blir samma lag som mot LHC.

Enligt Sportbldet så är kontraktsförhandlingarna med Jamie Ram avslutade och han får inget nytt kontrakt.
Min reaktion: Fan vad skönt!, äntligen har SK vaknat och fattat ett rätt beslut.

Mitt tips:4-2 till BIF.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

ForzaBrynäs: AIK vinner på straffar,myran slår på ett slagskott med näsan i den avgörande straffen

2-6
målskyttar:Molin,Anger x2,miettinen,sjödin,nylander

Brynäs IF skjut som satan rakt genom nätet o ut på gatan!!!!!!

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Clarence: Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig med det, det enda jag vet att dom spelade i grått när dom gick över från Bandy till hockey i slutet av 30-talet!

AIK-Brynäs 4-2
Rögle-Skellefteå 4-3
Linköping-Hammarby 2-3

Tips: 1-4 Målgörare: Molin, Anger, Laitinen o Nylander

70 Rodrigues: Jo jag håller med dig att Pekkala inte levt upp till förväntningarna när det gäller en proffs spelare! Helt klart! Men det senare matcherna jag sett så har hans spel blivit bättre! Absolut inte världsklass men hyffsad back i det läge vi är i nu!
Sen har jag varit den som spytt galla över honom under sässongen!

70 Rodrigues: Från allvar till kuriosa: Kan en BIF-expert som du svara på om Brynäs nån period genom historien sen den moderna, plastiska hockeyhjälmen kom spelat i någon annan färg än vitt, gult, rött eller svart??

Han heter ju faktiskt Jamie o inte Jamir!!!!

Jamir Ram leder målvaktsligan efter 1:a omgången, han har en räddningsprocent på otroliga 96%!

Jompe: Det jag försökte ironisera över var att Brynäs efter omgång 1 av kvalet inte ligger bland de två första lag som till slut får elitseriebiljett för 03-04.

70 Rodrigues: Men är det inte lite vad Brynäs saknar, en fysiskt spelande back, så det händer lite grejer på isen. Igår var det inte mycket av tacklingar mm. In med grabben på isen!!!

70 Rodrigues: Bra, spela in honom med Sjödin då... Kan inte bli sämre än med Pekkala... Han kanske inte är PP-material, men varför har inte Brynäs speciella PP-formationer? Man borde iallafall toppa backarna i PP... In med skyttarna, sker det? Nej!!! Skedde under Melins tid, men GP verkar ha missat det totalt... Nu spelar man alla formationer som dom är i PP istället för att ha två bra i PP...

P J Davydjoos: Fysiskt spelande back kan man lungt säga att han är eller vad sägs om 93 utv min på 27 matcher!!! Han hann med att göra 11 mål och 6 ass också. Mattson gjorde 4 mål o 8 ass och satt utvisad 22 min på 28 matcher. Danielsson gjorde imponerande 33 poäng på 21 matcher, fördelade på 21 mål o 12 ass. Rönnqvist 12 mål o 13 ass på 25 matcher.

70 Rodrigues: Helt klart att Pekkala kan stoppas i det facket, känslan man får när man ser Pekkala på isen är skrämmande lik känslan man hade när Custemo var på isen... Pekkala är lika ordinarie som Custemo var - halleluja... I dom fallen måste man våga chansa och släppa fram juniorer som iallafall vill och kan bli nått...

Tomas HOCKEY: När Brynäs har powerplay(i slutet av andra) och ett gyllene läge att sätta ett ledningsmål, vad händer då? Jo Sjödin vågar inte ens passa Pekkala som står helt ren, troligtvis efter Pekkalas otroligt tafatta spel som drog ner hela första femman under hela matchen.. Hade någon annan, t.ex. Adam Andersson, Daniel Johansson eller Laitinen spelat bredvid Sjödin så hade ju det PP't sett helt annorlunda ut, då det hade funnits en spelare till man kunde passa till, hela idéen med PP är ju att man är en spelare mer på isen som kan ta emot pucken och leverera den någonstans, en pass ett skott eller dyl.

Tomas HOCKEY: Av dom snart 20 matcher jag sett den här säsongen så har Pekkala varit bra i 1/2 match ungefär. Pekkala kan stoppas in i samma fack som Brad Berry, Branislav Janos o Jeff Williams m.fl!

70 Rodrigues: Det kastas nog lite för mycket skit på Pekkala i mellan åt! Helt klart har han inte varit bra under en lång tid precis som dom flesta andra Brynäsarna den här sässongen! Dock dom senaste matcherna har han ryckt upp sig och får ut hyffsat mycket av sitt spel! Däremot tycker jag inte han ska vara kvar nästa sässong men det är en annan fråga!

70 Rodrigues: ok - du har nog rätt... Men är det någon som har någon aning om vilken typ av back Karlsson är? Han ser ju inte ut att vara den med den mest bländande teknik jag har sett om man säger så, så är han en defensiv och fysiskt spelande back?

P J Davydjoos: Pekkala gör inte mycket rätt på isen, tror att både Karlsson o Mattson skulle göra det bättre!!!

65 Selander: Tyvärr så tror jag du har rätt, tycker det är fegt av Persson att inte låta dom spela, är övertygad om att dom skulle prestera mer o bättre än både B Danielsson o P3.

70 Rodrigues: Helt rätt, enda frågetecknet tycker jag är Pekkala, tycker han är totalt usel, litar inte på P3 heller, men det är nästan så jag tycker att P3 kan ta Pekkalas plats och åka på lite offensiva uppdrag, och så täcker Laitinen upp...

Vad tyckte du/ni om backen Karlsson's(nr 16) teknik i uppvärmningen, en riktig tekniker? :)

70 Rodrigues: Lessen Tony men dina Tigerungar får du nog titta dig i stjärnorna efter (:

Synd för att dom är respektlösa och hungriga.

I morgon så förväntar jag mig ett rappt skridskoåkande, hårdskjutande Brynäs mot Gnaget. 1:sta vinsten borta sedan 98/99 kommer i morgon :)

Gust: Mycket virrigt enligt mig!

Jompe: Hmmm vad va så lustigt med det jag skrev ??? att de kämpade??
Jag bor i Gävle går och ser alla matcher men jag är ju inte Gävlebo från början utan från Sandviken 2 mil från Gävle....Nog snackas det hockey här allt men många har den inställningen att de spelar så jäkla dåligt så jag orkar ej gå och se eländet..Mycket bortskämt folk här som det bara passar att gå när det bjuds på klapp-klapp och segrar i mängder.

Ser att det tyvärr börjar bli så bland oss SAIK:supporters nu när de vi tagit SM-GULD flera ggr de senaste åren att publiken minskat i många matcher och först i semifinal börjar komma...så framgång skapar kräsen publik i längden så kanske förtjänar Gävleborna att BIF åker ur och är borta några år för att komma upp med ny syn på hockeyn och lägga 70-talet bakom sig ;)..men åker man ner så lär man ej ta sig upp med den orginisation och stöd de har.

Stog i klacken igår men lämnade den efter halva matchen för att slippa den otrevliga muppen som vräkte ur sig massa skit från det lilla bordet att man vela gå och slita ner han och fråga om han tror att folk vill hänga med och klappa när en idiot som han står och skriker sån skit...jag gick och satt mig och klappade mer därifrån då jag slapp höra en idiot uppmana mig på ett sånt idiotiskt sätt.

70 Rodrigues: Är inne på samma Danielsson-tankar men tycker inte vi borde dribbla så mycket med backuppställningen eller var det virrigt igår?

AIK-BRYNÄS IF
Så här vill jag se laget i morgon:

Målvakter: Ram(Lundström)

1:a Sjödin-Andersson Anger-Miettinen-N Danielsson

2:a Pekkala-Laitinen Molin-Larsson-Karjalainen

3:e Johansson-Rehnberg Rönnqvist-Kyrö-Nylander

4:e Mattson-Karlsson B Danielsson-Wågström-Jobs

Reserver: Floberg o Bergqvist

Analys
Mycket viktigt att få 2 pinnar igår. Tror inte att AIK ska vara några enorma problem i morgon, ett rimligt tips är 5-2 till Brynäs. Om man nu vågar sig på ett tidigt tips, så tror jag det står mellan BIF-Rögle och L-löping!

Efter gårdagens publiksiffra måste man ju dra slutsatsen att det finns ett otroligt stort utbud av aktiviterer i Gävle en onsdagskväll i mars.

Men jag tycker man istället skall säga "skämmes...." till befolkningen i Gävle, förutom de som masat sig till Gavlerinken.

Nu gäller det att vinna 6 av de 9 matcher som återstår för att ta en av de 2 första platserna.

70 Rodrigues: Som jag skrev igår, hade vi fått 2-0 tror jag att det hade släppt och målen börjat trilla in. Nu fick dom 1-1 och det blev nerver direkt samt ställningskrig i fortsättningen. LHC har ett bra försvar och när deras tunga backar lyckas få fast våra forwards i hörnorna så blir det tungjobbat.
Nu tycker jag att det bara är att mala på med samma manskap.
De allsvenska lagen har inte till närmelsevis lika bra försvar som LHC och Danielsson d.ä samt övriga speedkulor kommer nog att få mer utrymme i dessa matcher.
Även P3 kommer att komma mer till sin rätt som powerforward mot lite lättare försvar.
Varför ändra på ett vinnande lag?
Vi syns i morgon på Kvarnen. Jobbar till 1800.

Tja!
Tack Gunnar,Micke,Janne Larsson & resten av laget!!!
Två poäng var nödvändigt, men spelet MÅSTE bli mycket bättre!

BARA FYRA TUSEN PÅ MATCHEN, SKÄMTIGT!!!
Gävlebor STÄLLA UPP FÖR Brynäs!

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Nyss hemkommen från Gävle och självklart nöjd med 2 poäng, dom 1:a 10 min så spelar nog Brynäs den bästa hockey dom gjort under hela säsongen men som vanligt så var avsluten riktigt dåliga, efter 1-1 kvitteringen så rasade allt som ett korthus(som så många ggr förut). Brynäs måste hitta ett grundspel för annars kan det gå riktigt illa, visst krigade dom men jag vet inte om det räcker i längden.Att det bara kom 4066 till Gavlerinken är riktigt pinsamt.Godkänt får Ram trots tavlan på kvitteringen, Miettinen, Anger, Larsson o Nylander. Björn Danielsson vägde alldeles för lätt mot LHC:s jätteförsvar, vill hellre se Danielsson d.y ta den platsen imorgon och att Rönnqvist tar P3:s plats. Sen måste dom börja skjuta mer, fattar inte att pucken jämt ska träs in i mål och vid PP så måste det in folk framför mål, Brynäs gjorde Sandberg bra, han såg varenda skott som kom. I morgon så kräver jag 3 poäng mot AIK.

Hong Kong: En vacker dag maste Du beratta for mig varifran Du fick den dar signaturen, HK.

Jag har gjort samma iakttagelse som Du, och skrev en langre, sur drapa om det imorse. For ett tag sen hade vi en diskussion har om varfor tidigare Brynas-spelare inte kom tillbaka till Brynas efter proffslivet utomlands. Har ar kanske en del av forklaringen; man ar trott pa knarret och att aldrig fa hora att man gor nagot bra. Galvle-publiken ar kand for att vara krasen; tyken ar kanske ett battre ord.

Gavle kommun och Gavleborna borde gora tankeexperimentet att tanka bort brynas fran stan, och se vad som blev over. Inte mycket. Och varfor ska man satsa pa en ny stora arena pa Alderholmen om Gavlerinken bara ar drygt halvfull vid en sa viktig match som den igar?

Hong Kong: Ja man kan ju undra om de som stöder Brynäs endast kommer utifrån och inte från Gävle. Känner en del folk i Gävle, av dessa är det inte många som håller på Brynäs. Trots att några av dem faktiskt spelat i Brynäs upp tom junioråldern.

Dessa personer har då ingen negativ metalitet, i och försig skulle jag inte omgås med dem då....

Funderar starkt på att åka upp på söndag. Få se om jag törs ställa mig i klacken. Känner ju inte direkt någon där...

boldten: När man läser olika GB som tillhör Brynäs och dess supportrar, så dyker det med jämna mellanrum upp fans från andra klubbar som önskar oss och laget lycka till. Dom vill ha oss kvar i ES. Även folk man pratar med här i skåne nämner oss före Rögle.
Dom enda som är negativa är Gävleborna och Brynäsare?!?!? Beror det på hur dåligt skött klubben är eller är det någon inboende mentalitet i Gävle??
Hur roligt är detta för spelarna i laget?

Tittar man på resultaten från i går så kommer det nog att bli som så många här redan har nämnt. Lagen är så pass jämna att dom kommer ta poäng från varandra, dock inte från Brynäs..=)

Vi syns och hörs! på ståplats på söndag!!

Sv: AIK!
datsyuk: ...säger en aik:are, som inte ens klarade av ett Norrländskt aik...tillåt mig småle!

AIK!
aik kommer köra över brynäas så jävla hårt imorn! mattias beck kommer äga hela sverige!

Sv: Jamie Ram
Tomas HOCKEY: Helt ratt. Det allra basta ar en snabb, oppnande tvazonspassning. Kan man inte sla den far man sla en kortare passning upp i banan. Kan man inte det far man transportera pucken. Jag blir precis lika arg som Du nar man chippar in i anfallszon och sen inte gor nagot, eller aker och byter...

Sylf: Haller helt med Dig att Masken hade varit kanonbra. Precis den sortens person man ville se som sportchef. Han har ju redan visat vad han kan i det jobbet i Leksand.

Sa nu far vi alltsa en provisorisk losning och sen Sjodda... Inte precis den losning man hoppats pa, det kanns lite som om berget fodde en mus (detta inte sagt om Sjodda som person som jag hogaktar som spelare). Efter diskussioner har och i media om Stefan Persson, Virus och andra mycket bra namn kan man inte komma ifran kanslan att detta var nagot av en antiklimax. Hur bra blir Sjodda som sportchef? Det kan kanske fungera bra, men finns det en risk att han varit for lange i klubben for att kunna ta den nya och hoga profil som en sportchef maste ta?

boldten: Att kika på hockey är aldrig fel :)

Jompe: Jag räknade i alla fall till EN sådan passning! Vi måste vara mycket mera organiserade när vi transporterar puck! Ska man dunka in pucken i anfallzon så ska det vara med en tanke bakom! Det måste komma två hungriga forwards för att erövra pucken då!

Tomas HOCKEY: Johansson och Sjodda brukar kunna sla tvazonspass och skapa snabba spelvandningar. Antar att det inte var mycket av den varan igar?

Tomas HOCKEY: Jo, nog var de gansk hyfsade i anfallszon. Men så fort de slutade att styra spelet låg de risigt till...
Funderar starkt på att åka upp på söndag, trots att jag sitter lite tajt till...

boldten: Ja det var hemskt att se så många tomma sittplarser! Hoppas det hade någon konstig anledning och att Gavlerinken fylls på söndag!

Spelet måste upp ett snäpp när vi tar oss från vår egen zon till anfallszon! I anfallszon så funkar det ok med mycket krigande och hyffsat spel!

Sylf: Och du tror att folk sluter upp på Årsmötet, när de inte ens kom till Gavlerinken igår....

Lite info ang sportchefen.Eftersom det är bekräftat att den tänkte killen tackat nej och ingen lösning kommer att hittas kan jag berätta att namnet var Anders "masken" Carlsson.Verkligen synd men det gläder väl alltid LIF´s GB.Lösningen nu blir förmodligen en tillfällig variant (Bäckis morsa?)till nästa år,då en nu spelande back med #7 på ryggen skall ta över,utan att nämna nåra namn.

Sen kan jag uppmana alla medlemmar att gå på årsmötet,styrelsen kommer inte att ge upp sina platser frivilligt,vilket är ett krav från sponsorer.

Man blir ju lite less på dessa negativa människor!!!
Det är bara en match spelad i KS och redan har vissa kastat yxan i sjön. SKÄRP ER!!!
Vi bärgade 2 pinnar igår, och det är väl ändå OK.
Visserligen såg det väl inte så mucket bättre ut igår än i ES, men vi tog två viktiga poäng. Och jag hoppas och tror att det stärker grabbarna:

Sen är det ju beklämmande att det kommer så lite publik. Rent ut sagt dåligt...
Frågan är ju hur många som var från Gävle kontra oss ditresta fans?

Imorgon tror jag på seger i för våra grabbar mot AIK!!!

Jamie Ram
Jamie Ram räddade brynäs på straffarna han äger eller vad tycker ni skriv i min gästbok vad ni tycker

« · 246943 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Peja: han finnen har väl ett par nhl-säsonger i närtid när han producerat bättre än Kempny gjorde i Ahl, är åtta år yngre och har 20 poäng på sista 24 matcherna.

Han kan ju suga ändå men det är rätt högt ställda krav om man inte tycker att han är en klar uppgradering
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)