« Föregående · 247451 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
nanne: Som SSK:are måste du ju vara jättenöjd med er säsong.
Missat slutspel med den satsningen. Skämmes.....
Varför behåller ni Popovic och Peter Larsson? Dom är ju lastgamla..
Som f.d Bomhusbo känner jag att ett decimerat IK Huge nog skulle kunna ge SSK en fight, åtminstone med "Melker" i laget.
Trots många års inandning av "Karskärslukten" har jag inte konverterat till någon falsk lära. (apropå Lunkans inlägg)
Ps . Detta är inte någon kritik mot SSK som lag. Bara mot en förvirrad supporter som har noll koll... Ds
Missat slutspel med den satsningen. Skämmes.....
Varför behåller ni Popovic och Peter Larsson? Dom är ju lastgamla..
Som f.d Bomhusbo känner jag att ett decimerat IK Huge nog skulle kunna ge SSK en fight, åtminstone med "Melker" i laget.
Trots många års inandning av "Karskärslukten" har jag inte konverterat till någon falsk lära. (apropå Lunkans inlägg)
Ps . Detta är inte någon kritik mot SSK som lag. Bara mot en förvirrad supporter som har noll koll... Ds
Sv: RESER UNDER KVALET
Det finns platser kvar till resan i dag
RING TORD 026-613708
avgång 15,00 Gavlerinken
RING TORD 026-613708
avgång 15,00 Gavlerinken
Sv: AIK-BRYNÄS IF
Lunkan: Tror nog vi får vänta med stämningen tills på söndag..du kommer väl Selander?!!!
65 Selander: Vill inte förstöra era förhoppnigar om stämningen ikväll men när jag hämtade ut mina biljetter nyss sa dom att dom sålt 2400 förköp och att 300 till var bokade. 3000 på hovet imponerar inte, hoppas att många köper sina plåtar på plats!
luring: :))
Tror att det blir en kanon stämning i rinken i kväll.
BA kommer att sjunga ut oss och vi spelar ut dom ;)
Tror att det blir en kanon stämning i rinken i kväll.
BA kommer att sjunga ut oss och vi spelar ut dom ;)
65 Selander: har du läst GD
Tänk att få sätta dit en avgörande puck på Hovet inför alla polarna på läktaren och få åka fram till Roger () och visa fingret. Då blir han väl helt tokig, garvar Niklas
www.gd.se/sporten/
Tänk att få sätta dit en avgörande puck på Hovet inför alla polarna på läktaren och få åka fram till Roger () och visa fingret. Då blir han väl helt tokig, garvar Niklas
www.gd.se/sporten/
Länkar:
http://www.gd.se/sporten/
http://www.gd.se/sporten/
Anger uttalar sig ganska kaxigt i dagens nummer utav "City Stockholm". Om Gnagarna har läst detta så kommer det bli garanterat liv på läktaren när han kliver in i kväll och det kommer att kännas extra skönt att få se Anger måla i kväll.
Citat "Jag är förberedd på en hel del burop och gliringar, men det blir man bara extra tänd av. Det skall bli skojigt att sänka dem på deras hemmaplan."
Hela artikel hittar du här www.city.se/city.pdf (Sid 16)
observera att det krävs "Acrobat Reader" för att läsa.
Vi synes
Citat "Jag är förberedd på en hel del burop och gliringar, men det blir man bara extra tänd av. Det skall bli skojigt att sänka dem på deras hemmaplan."
Hela artikel hittar du här www.city.se/city.pdf (Sid 16)
observera att det krävs "Acrobat Reader" för att läsa.
Vi synes
Länkar:
http://www.city.se/city.pdf
http://www.city.se/city.pdf
Da vet det dags for rond tva i "Colgate eller Triumfglass", eller vad det nu var Tor Kallade KS. Det blir stamning pa Hovet ikvall. Jag vill se mer av P3 framfor mal. Tonys analys att vi gjorde Sampan bra tror lag det ligger mycket i; vi ar kass pa att skymma motstandarens malis. Sen vill jag se fler snabba spelvandingar och tvazonspass mot Anger i forsta hand. Mindre pucktransport, mindre sarg-ut. Jag vill se mer fysiskt backspel, inte minst av Rehnberg som har kilona pa ratt stalle. Mest av allt vill jag se riktigt bra tempo; det har borde vara en match laget kan spela ut i.
Vi vinner med 2-3 efter tre perioder. Anger hanger tva pa de forna lagkompisarna pa rent javelskap.
Vi vinner med 2-3 efter tre perioder. Anger hanger tva pa de forna lagkompisarna pa rent javelskap.
Virus
Brynäsbröder, då det i detta forum framkommit synpunkter om rubricerad herre undrar jag följande;
Vilket trackrecord har karln egentligen? Jag har inte följt Björklöven, förmodligen för att dom inte gjort något större väsen av sig. Men rätta mej gärna om jag har fel när jag påstår att intresset i Umeå för ishockey är stort och staden har ungefär samma storlek som Gävle. Vad är det i Virus som sticker ut? Vilka nya ideeer och med vilken energi kommer han att driva utvecklingen framåt?
Förmodligen en tillfällighet. Igår, som expertkommentator på Canal +, såg han bara trött ut. Förvisso med massvis med intressanta kommentarer om hur länge spelarna var inne på isen.
Vilket trackrecord har karln egentligen? Jag har inte följt Björklöven, förmodligen för att dom inte gjort något större väsen av sig. Men rätta mej gärna om jag har fel när jag påstår att intresset i Umeå för ishockey är stort och staden har ungefär samma storlek som Gävle. Vad är det i Virus som sticker ut? Vilka nya ideeer och med vilken energi kommer han att driva utvecklingen framåt?
Förmodligen en tillfällighet. Igår, som expertkommentator på Canal +, såg han bara trött ut. Förvisso med massvis med intressanta kommentarer om hur länge spelarna var inne på isen.
Det var riktigt skönt att dom vann mot Linköping, den poängen kan va avgörande sen fram igenom. Sen får vi ju tilläga att det var ju två elitserielag som möttes BIF-LHC... Det ska bli kul och se idag och på söndag vad det är för skillnad på Elitserien och Alssvenskan då vi tar oss an AIK och Hammarby!
nanne: Är det utsläppen från fabriken som fått dig att hålla på SSK ellr finns det nån annan anledning?
Men herregud.......Jag trodde att Brynäs var bättre än så här efter uppehållet och träningsmatcherna. Illa. Jag var på träningsmatchen mellan BIF-SSK eftersom jag håller på SSK. Nu var SSK sämre än sämst och hade 0% motivation. Brynäs vinner med 3-0. Jaja tänkte jag...Men fan när BIF spelar 1-1 i full tid hemma mot LHC så kan man ju undra var det bär hän?
Jag vill fortsätta se SSK i Gavlerinken nästa säong och då ska inte BIF spela så här......
Bort med Larsson, Molin och Sjödin. Dom är ju för fan lastgamla !!!!!
Ta med ett gäng juniorer som är sugen på att spela och som dessutom har farten !!!!!
Jag ger mej på att de flesta av er skrattade gott när mitt SSK fick stryk av LIF om sista slutspelsplatsen, men fan.......Vi kan vara lugna......Inte ni !!
Som Skutskärsbo känner jag att ett decimerat Skutskärs SK skulle kunna ge er en match. Ta er i kragen och sätt igång och spela innan ni hittar er själv i allsvenskan......!!!
Ps. Detta är inte nån kritik mot BIF Supportrar. Bara mot laget i stort ! Ds.......
Jag vill fortsätta se SSK i Gavlerinken nästa säong och då ska inte BIF spela så här......
Bort med Larsson, Molin och Sjödin. Dom är ju för fan lastgamla !!!!!
Ta med ett gäng juniorer som är sugen på att spela och som dessutom har farten !!!!!
Jag ger mej på att de flesta av er skrattade gott när mitt SSK fick stryk av LIF om sista slutspelsplatsen, men fan.......Vi kan vara lugna......Inte ni !!
Som Skutskärsbo känner jag att ett decimerat Skutskärs SK skulle kunna ge er en match. Ta er i kragen och sätt igång och spela innan ni hittar er själv i allsvenskan......!!!
Ps. Detta är inte nån kritik mot BIF Supportrar. Bara mot laget i stort ! Ds.......
Länkar:
http://www.synvinkel.net/ssk
http://www.synvinkel.net/ssk
RavenLord: Poangen med det jag skrev var inte att Din kommentar om att det kapmade var lustig utan att en annan GB-skribent som bevisligen inte sett matchen fallde en allmant nedgorande kommentar direkt efter Ditt inlagg.
Många som klagar på att det bara var 4000 på matchen i onsdags... men vart var ni själva?
Igor: Vad grundar du det på ? Är det Bajens fina publiksiffra på 2400 i premiären? Alla gnäller på publiksiffran men det var trots allt den bästa i 1a omgången så det så. Jag tror på närmare 6000 på söndag och en kraftig dominans av BIFare!
Huge: Gävlepubliken kommer nog när det blir medgång igen, typ år 2013 ;-) På söndag ska jag se hockey och då lär det väl vara fler bajenfans än Brynäsfans där antar jag.
Vill bara säga att jag är otroligt glad över att vi fick med oss 2 poäng i går. Vill också ge lite beröm till Henrik Petré, Niklas Anger och Janne Larsson. Petré tyckte jag spelade bra igår, samma sak med Anger och Jannes straffar *WOW*.
Kom igen nu Brynäs.
Kom igen nu Brynäs.
70 Rodrigues: Jo tänk för att just detta kan vara den enkla förklaringen. Nerver hit och nerver dit... Spelkvalitén sjunker i en premiär... Sicket snack! Brynäs har inget eget spel, så är det bara. Det enda de kan klara kvalet på är genom att kriga, kriga och kriga och att möjligen motståndarna visar sig vara ännu sämre än Brynäs just nu är. Men det vete 17...
Sv: Analys
claesw: Håller helt med dig. AIK bör inte vara något större problem. Men samtidigt ska man inte bli alltför säker. Se bara på J20.
Nu tror jag ändå att det blir en seger, och det med 4-1. Vilka som kommer att göra upp om elitplatserna återstår att se, men jag håller fast vid det jag har sagt tidigare, det blir Brynäs och Linköping.
Nu tror jag ändå att det blir en seger, och det med 4-1. Vilka som kommer att göra upp om elitplatserna återstår att se, men jag håller fast vid det jag har sagt tidigare, det blir Brynäs och Linköping.
Tänk att det alltid finns förklaringar till Brynäs usla spel kvalseriepremiär or not!!! Det kan inte va så att Brynäs är där dom är för att dom inte är bättre???
Lilljanne: Japp bara att se här www.saik.com/
Länkar:
http://www.saik.com/
http://www.saik.com/
westerlind: Det är bra Olle, på dysterkvistarna bara.
Känns skönt med lite avlastning..... :-)
I ett slutspel går du in med positiva tankar och har inget att förlora. Förutsättningarna är väl som bekant lite annorlunda i ett kvalspel. Spelkvaliteten blir nog också därefter, speciellt i en nervös premiärmatch.
Skärpning, alla pessimister!!
För övrigt är det ju snudd på skandal att det inte är fullsatt i detta viktiga läge. Inte ens en 100%-ig höjning av biljettpriset borde avskräcka, om man är en riktig supporter.
Skärpning, alla Gävlebor!!
Känns skönt med lite avlastning..... :-)
I ett slutspel går du in med positiva tankar och har inget att förlora. Förutsättningarna är väl som bekant lite annorlunda i ett kvalspel. Spelkvaliteten blir nog också därefter, speciellt i en nervös premiärmatch.
Skärpning, alla pessimister!!
För övrigt är det ju snudd på skandal att det inte är fullsatt i detta viktiga läge. Inte ens en 100%-ig höjning av biljettpriset borde avskräcka, om man är en riktig supporter.
Skärpning, alla Gävlebor!!
RavenLord: Är det sant? 3500 på skoterrally och 4000 ser Brynäs i kvalserien. Krisen är betydligt djupare än nån kunnat ana!
Lilljanne: 3500 st var på jernvallen och såg skotertävlingen men de va nog messt S-vikare och bönder där..Gävleborna satt nog hemma och pillade sig i naveln...och för mig får gärna gävleföretagen pumpa in pengar i SAIK nu ;)
LHC lanserar under kvalserien ett sportspel. Registrera dig för ett eller flera lag, köp och sälj spelare och, förhoppningsvis, se ditt lag få en massa poäng och vinn ett pris.
Spelet börjar i och med omgång 4, den 27 mars 2003 och pågår kvalet ut.
Gå till LHC:s hemsida www.linkopinghc.com och anmäl dig nu!
Spelet börjar i och med omgång 4, den 27 mars 2003 och pågår kvalet ut.
Gå till LHC:s hemsida www.linkopinghc.com och anmäl dig nu!
Länkar:
http://www.linkopinghc.com
http://www.linkopinghc.com
westerlind: Ettan, tvåan och trean är väl ändå toppen på serien. Vilka krav somliga har. Det är sånt som kan knäcka grabbarna.
westerlind: Inget toppgäng? I kvalserien? Nu tycker jag du är väl pessimistisk.
westerlind:Alla vet inte om det, o rostiga har dom varit hela säsongen så det är inget nytt!!!
Domedagsprofeterna:
Jamen herreje, Brynäs har haft ett uppehåll, liksom Linköping. Att då vänta sig karnevalshockey är inget jag gjort - jag är glad att vi fick 2 poäng mot LHC, trots darrigt spel. Vi är lite smått ringrostiga, men efter krossningen av AIK så kommer spelet att börja lyfta.
Dessutom, Brynäs är inget toppgäng, det vet väl ändå alla vid det här laget? Om Brynäs hade varit det hockeylag vi brukar vara, så hade vi naturligtvis kämpat om SM-guldet just nu - det finns troligen en anledning till att våra hjältar krigar i kvalserien.
En fråga till domedagsprofeterna: Berätta vilken match som inte kommer vara en måste-match?
Jamen herreje, Brynäs har haft ett uppehåll, liksom Linköping. Att då vänta sig karnevalshockey är inget jag gjort - jag är glad att vi fick 2 poäng mot LHC, trots darrigt spel. Vi är lite smått ringrostiga, men efter krossningen av AIK så kommer spelet att börja lyfta.
Dessutom, Brynäs är inget toppgäng, det vet väl ändå alla vid det här laget? Om Brynäs hade varit det hockeylag vi brukar vara, så hade vi naturligtvis kämpat om SM-guldet just nu - det finns troligen en anledning till att våra hjältar krigar i kvalserien.
En fråga till domedagsprofeterna: Berätta vilken match som inte kommer vara en måste-match?
Efter dom första 10 minuterna av matchen klev jag på expresståget till Elitserien. Jag klev av en bit in i andra. Första gången jag sett ett lag spela hockey stillastående (Brynäs, alltså). Elitserielagens fördel av högre tempo kan vi nog avskriva. Idéfattigt, stereotypt och i stort sett som hela grundserien. Vi skapar alldeles för lite målchanser. Bästa målchansen för Brynäs hade en lhcspelare som satte pucken klockrent i stolproten bakom Sandberg. Brynäs bjöd i vanlig ordning på en handfull målchanser efter markeringsmissar. Lhc måste haft Bengan Johansson som gästtränare under uppehållet. Så fort dom tappat pucken i anfallszon backade alla hem till egen blå och ställde upp sej. Sen greppade dom tag i alla brynäsare som försökte gå igenom muren. Handbollshockey? Nåja, det gjorde dom bra i alla fall och var värda minst en poäng. Dom avväpnade Brynäs anfall skrämmande enkelt. Molin snabb på rören som vanligt, men var har han lagt sin magiska klubba. Larsson arbetade stenhårt hela matchen. Två härliga straffmål. Kösa... var där.
Förhoppningsvis mötte vi det bästa laget igår och kör över aik imorron. Blir det lika jämnt imorron blir det här ett h-vete.
Såg att dom har fixat namn på Nylanders tröja. Det är väl därför man inte har haft tid att hitta en sportchef. Mycket jobb med dom där små bokstäverna.
4.066 åskådare på en match i den viktigaste serie som Brynäs IF har spelat i. Morsning! Hälften var brynäsare från södra Sverige. Dom gävlebor jag snackade med klagade på att biljettpriserna var för höga. Var det nån som undrade varför Brynäs har taskig ekonomi? Men jag hörde på lokalradion där uppe att det var skoterrally på Jernvallen samtidigt som hockeyn. Det var nog där alla gävlebor var. Och det kanske är där gävleföretagen satsar sina sponsorspengar. VAKNA, GÄVLE! KVALSERIEN HAR BÖRJAT!
På söndag blir det 45 nya mil för att se MITT hockeylag. Då ska jag fylla bilen med hundar och ungar så vi blir minst fem på läktaren i alla fall.
Förhoppningsvis mötte vi det bästa laget igår och kör över aik imorron. Blir det lika jämnt imorron blir det här ett h-vete.
Såg att dom har fixat namn på Nylanders tröja. Det är väl därför man inte har haft tid att hitta en sportchef. Mycket jobb med dom där små bokstäverna.
4.066 åskådare på en match i den viktigaste serie som Brynäs IF har spelat i. Morsning! Hälften var brynäsare från södra Sverige. Dom gävlebor jag snackade med klagade på att biljettpriserna var för höga. Var det nån som undrade varför Brynäs har taskig ekonomi? Men jag hörde på lokalradion där uppe att det var skoterrally på Jernvallen samtidigt som hockeyn. Det var nog där alla gävlebor var. Och det kanske är där gävleföretagen satsar sina sponsorspengar. VAKNA, GÄVLE! KVALSERIEN HAR BÖRJAT!
På söndag blir det 45 nya mil för att se MITT hockeylag. Då ska jag fylla bilen med hundar och ungar så vi blir minst fem på läktaren i alla fall.
Tor Karlström: Okey,,men om Leksand förra året inte förlände kontraktet men Sean mitt i KS så sulle då jag blivit väldigt nervös för fortsättnigen. Men lycka till
Alisandali: Brynäs har inte sagt upp Rams kontrakt , de ända dom har gjort är att meddela Ram att inte blir någon fortsättning. Se så är inte Elithockey något "dagis" där man kan dalta med spelarna, dom ska kunna klara att få lämna klubben dom spelar i. Så länge Ram får lön av klubben SKA han ge allt för den.
Jamie har bara ett ettårs kontrakt som går ut i vår.
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
M.V.H Tor!
Jamie har bara ett ettårs kontrakt som går ut i vår.
M.V.H Tor!
Länkar:
http://hockeykultur.com
http://hockeykultur.com
Alisandali: Som Brynässupporter så har man blivit härdad av alla puckade beslut som tas i föreningen!!! Vi har faktiskt en riktigt duktig målvakt i våran reserv Lundström!
Oj oj oj vilken skillnad det är på slutspel o kvalserie, DIF o FBK visar upp ett ruggigt tempo o fina kombinationer, Brynäs är inte i närheten, det är en otrolig klassskillnad!!!
70 Rodrigues: Tycker ändå att det var bland det dummaste jag sett,tycker att läget för BIF inte är det bästa just nu . Och då säger man upp den enda målisen man har!!!!
Asplund är ju skadad och splar nog inte mera den här säsongen.
Asplund är ju skadad och splar nog inte mera den här säsongen.
Alisandali: För att han kanske vill visa upp sig för andra klubbar så att han får ett kontrakt med någon av dom!!!
Tor Karlström: Är det inte LITE dumt att säga upp kontraktet med målisen under pågånde Ks.Varför skulle han då ge allt för BIF om han ändå inte får stanna kvar???
Skrev fel!
Sportbladet ska de vara inget annat.
Någon mer än jag som ska se Liverpool-Celtic på TV4 Plus ikväll?
M.V.H Tor!
Sportbladet ska de vara inget annat.
Någon mer än jag som ska se Liverpool-Celtic på TV4 Plus ikväll?
M.V.H Tor!
Länkar:
http://aftonbladet.se
http://aftonbladet.se
« Föregående · 247451 · Nästa »
Absolut inget annat.
Jan-Åke