1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778291 inlägg · 7967 ämnen
« · 244633 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Golgatavandering eller Triumffärd...?
Clarence: Nej.men man vet aldrig. Personen har kanske svårt att engagera sig i frågor runt kvalet om han har ett annat jobb som kräver tid (uppsägningstid osv)

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
För jävligt att dessa herrar inte finns med i laget i morrn.Dom enda killar som visat ett uns av vilja lämnar man på sidan.Undrar när det ska gå upp ett ljus för tränarduon att det inte går att lita till det gamla gardet.

Sportchefsfrågan diskuteras hejvilt,med all rätt.De som tackat nej är om jag förstått det rätt.Persson,BJ,Näslund om han ens hann bli tillfrågad.Och även nu det senaste namnet som hade varit den bästa lösningen.Vem det är KAN jag inte säga,tro mig,jag skulle göra det direkt annars.Men det kommer var så säkra.När väl Bäckis morsa har börjat jobba så kommer det.

Tips till i morrn.
BIF-LHC 1-3.

svedas: Visst, det kan tänkas. Men skulle nåt vara klart finns det väl ingen anledning att dra ut på offentliggörandet.

Clarence: Salming-nej
Näslund-nej
SPersson-nej
Virus-ej tillfrågad
Willy-?

Vad tror ni om Wille Löfqvist

Clarence: Kan det vara så att den som har blivit tillfrågad inte vill gå ut offentligt med det förrän kvalet är över?

Jag fortsätter att grubbla över sportchefsaffären... Hur är läget egentligen? Har "Virus" blivit tillfrågad eller ej? Har en sån som Inge Hammarström fått nån förfrågan? Tacksam för svar - om nån nu har nåt sådant i denna härva, som det är på väg att utvecklas till...

Lilljanne: dom har ett bra drag på sina matcher

Lilljanne: jag förstår inte varför GP tjatar med samma kedja hela tiden. Det är ju som du skriver , inte mycket som händer när dessa herrar är på isen.

Anser GP att Juniorerna är slitna? Jag menar de är ju dom som har spelat tävlingsmatch senast och borde vara i bäst form (trots förlusten)

LUNDSTRÖM 6: Black Orange? Låter som ett katastrofläge i USA.

70 Rodrigues: Har du sett att vi får hjälp imorgon av
Black Orange www.obbk.nu/blackorange/

Clarence: Talar för Brynäs. Allsvenskarna har inte en aning om vad som väntar.

Sv: brynäs Resultat i KS
Joinzzon: OOPs jag räknade visst lite fel. Jag kom och tänka på att det blir en poäng förlust mot SKAIK som jag inte räknade med första gången. Målskillnaden har jag inget försvar mot.

70 Rodrigues: Kedjan med Molin, Larsson och Kösa har ju inte presterat ett skit. In med en glad junior tillsammans med Molin och Larsson. Kan bli hur bra som helst.

Ett faktum inför kvalet är att Brynäs och Linköping den här vintern bara mött 1 av sina motståndare. De övriga fyra har mött 3. Kan detta måhända vara nåt som talar emot elitserieduon, tro?

Sv: Kvalserie tips
Så här tippar jag:
1. Brynäs
2. Linköping
-------------------
3. Skellefteå
4. Rögle
5. AIK
6. Hammarby

Så här hoppas jag att det slutar:
1. Brynäs
2. Rögle
-------------------
3. Linköping
4. Skellefteå
5. Hammarby
6. AIK

Hade velat sett N Danielsson istället för B Danielsson, Jobs istället för P3 o Rönnqvist istället för Bergqvist!!!

70 Rodrigues:
skulle vilja säga bedrövligt att de inte är med

pinsamt att de inte är med

jisses

Brynäs IF-Linköpings HC
Så här ställer Brynäs upp i morgon:

Målvakter: Ram(Lundström)

1:a Sjödin-Pekkala Miettinen-Anger-B Danielsson

2:a Johansson-Laitinen Molin-Larsson-Karjalainen

3:e Andersson-Rehnberg P3-Kyrö-Nylander

4:e Mattson-Karlsson Floberg-Wågström-Bergqvist

Var är Danielsson, Rönnqvist o Jobs någonstans?? Jävligt märkligt att inte dom finns med i laguppställningen tycker jag!!!

Sv: AIK väntar...
70 Rodrigues: Skulle inte förvåna om sportchefsfrågan blir så utdragen att klubben tvingas till en oförankrad nödlösning. Den kanske kommer att heta Pär Djoos eller nåt.

Jonas: Vi är fullsketna med pengar! Några tusenlappar hit eller dit - so what?

Igor: Spekulerar? Vad jag hört och läst så har ju BJ för några veckor sen fått en förfrågan och tackat nej. Men vad som är sant eller falskt härom kan man förstås undra...

P J Davydjoos: Det blir säkert älgstudsaren "Bäckis"......:-)

Sv: Insamlingen
Jompe: Låt pengarna gå som signingbonus till nån kanonlirare. Westlund får en mille rakt av i samma ögonblick han sätter pennan på kontraktet. Eller spara pengarna till en sen toppförstärkning i januari nästa år. Det måste finnas massor med hål att stoppa kosingen i.

Tor Karlström:
Oj, det var mycket om högre makter där. Influerad av LHC kanske?
Det kan ju ses som ett tecken av ren och skär desperation av elitserielagen att börja åberopa den spirituella världen.
Hur känns det att betala lön till en tränare, vars lag mycket väl kan skicka ner er i allsvenskan till nästa säsong?

70 Rodrigues: Eller varför inte en fd Robinson, Big Brother eller Baren deltagare...

Lilljanne: Eller Nisse budgetvariant!!!!

70 Rodrigues: Med Hugesmäcken på kan ju det vara jäkligt positivt. Annars kanske det blir Gudrun Schyman, Robert Mugabe eller Mats Hallin.

Igor: När/om Brynäs presenterar en ny sportchef så skulle det inte förvåna mig om man aldrig har hört talas om personen i fråga!!!

Bright: Du spekulerar antar jag men visst kan man ju få drömma lite. Vilken grej det hade varit med BJ som sportchef. Det hade varit det ultimata hockeycrednamnet. Frågan är dock: varför skulle de haft honom först som förslag nummer tre. Jag skulle sätta honom långt före Mats N.

Huge: Nr 3? Vad sägs om en viss Salming, om namnet är bekant?

lindberg: När nån har tackat ja, när f-n det nu blir.
Ju fler som tackar nej ju svårare att hitta nån. Till slut blir det väl "SnickarFlygis" som en nödnödis.

aphac: och när får man reda på det namnet?!

Huge: När du får veta namnet på den senaste som tackat nej kommer du(och många andra) att bli bestört.
Snart får väl vi här på GB skicka in en CV till BIF. Vi har ju ett hjärtligt intresse för klubben och det borde väl räcka långt i anställningsprocessen.
Folk som hade sett genrepet i Mora hade tydligen sagt att BIF var riktigt dåliga. Dåligt genrep brukar innebära .........

Nu har det varit lugnt med dåliga matcher några veckor(haha) men nu är verkligheten ikapp igen. Fy f-n vilken vinter och värre kan den bli!!!!!

Ursäkta!!!

Jag skrev fel,de ska vara AIK på sista plats inget annat.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Golgatavandering eller Triumffärd...?
Tja!
Golgata eller triumffärd?
Nej!
Kvalserien ska bli ett återtåg.I morgon börjar den. Jag vet att de troligtvis blir krig i Irak inom några dagar. Sånt är mycket viktigare än Brynäs IF öden och äventyr. Men jag kan inte påverka så mycket i den frågan. Brynäs IF är en stor del av mitt liv,så därför skriver jag så här.
Elitserien har varit ett rent helvete (ursäkta språket bruket). Nu kommer det slutgiltiga beviset om Brynäs platsar i Elitserien.

Min favorit i säsongens lag: Roger Kyrö, säger i dagens Gefle Dagblad "Det här ska bli kul". Vilka nerver killen verkar ha, tycker att kvalserien ska bli kul. Själv så är man skitnervös, hoppas slippa mardrömmar i natt.

Gunnar,Micke,Jamie,Johan,Joakim,Tommy,Adam,Jussi,Veli-Pekka,Henrik Rehnberg,Henrik Petre,Daniel Johansson,Kristoffer,Jonas Floberg,Kyösti,Peter,Simon,Roger,Ove,Björn,Tommi,Kenneth,Janne,Daniel Wågström,Patrik,Jim,Niklas Anger och Niklas Danielsson:
Snälla grabbar se till att Brynäs spelar i Elitserien nästa säsong!

Jag ber till gud och högre makter,var snäll mot Brynäs låt dom gå en framgångsrik kvalserie tillmötes.
Jag har varit mycket kritiskt gällande Brynäs-ledning. Om de inte blir ändring så kommer jag att fortsätta vara de.
Men...
nu är BIF kämpar för sin överlevnad,kan inte vi vänta med kritiken och ta den efter att KS är färdigspelad?
Den spelaren som gör det avgörande målet så att Brynäs håller sig kvar, kommer för alltid att vara en av dom största hjältarna i mitt Brynäs-hjärta.
Så grabbar kliv fram och gör mål!

Så slutar KS:

1.Linköping
2.Brynäs
3.Hammarby
4.Skellefteå
5.Rögle
6.Björklöven

mellan Brynäs och "Bajen" så kommer de att skilja endast ett plus-mål till Brynäs fördel.

Brynäsguld-tränare 1999: Roger Melin nu tränare i Rögle. Roger jag litar på dig, du ser till Brynäs behov i första hand, hur de går för Rögle är en ovesentlig sak.
Provocerar jag nu Rögles fans?,så får jag ta det.
Jag sätter Brynäs IF i första rummet, inget kan ändra på det(vem har sagt att man ska vara objektiv?!).

Jag förutsätter att ALLA som är RIKTIGA Brynäsare går på matchen i morgon mot Linköping(alla som har möjlighet givetvis) och stöttar laget.
Jag vill se att grabbarna i laget har blåstället på och riktiga kämpartag.

Mitt tips: 1-0 till Brynäs.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Gud bevare Brynäs IF!

Sv: BIF-LHC
Beezer66:
Tja alla!

någon som vet vad matcherna kostar
Ståplats
Skulle dom halvera priset???

Bright: Vilka är de 3 Stora du talar om?
Förmodar att Näslund och Persson är två av dem. Om Willy Lindström är den tredje så är min uppfattning att ingen av dessa är kvalificerade. Detta är bara min egen lekmannabedömning.

Virus är i mitt tycke en ideallösning. Det kanske är så att han bara väntar och vill se om vi blir kvar i ES nästa år.
Man kan ju alltid hoppas (på båda sakerna...)

Innan man vet motivet till varför de tillfrågade tackat nej, känns det lite lönlöst att bara spekulera. Det kommer väl förhoppningsvis fram när man väl tillsatt rätt person på jobbet.

Huge: Det är ju det jag inte är, förvånad över att flera tackat nej till att bli sportchef i Brynäs. Ett sånt äventyrligt riskprojekt ger man sig ju inte in på i första taget. Håll ändå med om att det är anmärkningsvärt att minst tre Stora Namn med Brynäs-förflutet alla tackar nej till ett såpass upphöjt jobb som att bli sportchef. Jag har svårt att se att det skulle ske i någon annan av elitserieklubbarna.

74050: Om jag inte är helt ute och cyklar så tror jag en präst eller dyl. tuggade något om att "den som gud älskar vinner guldet" -95 mellan finalmatcherna på ngn tvkanal.

För det första: Kan man säga så som präst? Älskar inte kyrkan alla??

För det andra: Vem som senare vann guldet kan vi väl alla!

För det tredje: Måste det tilläggas att prällen var från Jkpg??

Slutsats: Underskatta aldrig prästerskapet....

Tips Bif-Lhc 3-2

Mvh

svedas:
Hur ska du ha det ??
Med ditt tips så kommer Brynäs "bara" att få 27p o 53-22 i målskillnad.
För inte allt för länge sedan yrade du om att Brynäs skulle ta 28p o ha en målskillnad på +40 54-14

Det verkar som du börjar tvivla på ditt lag .......

claesw: Håller med.

Framförallt när biskopen av Gävle inte ställer upp med förbön inför matcherna.

svedas: Sätt inga orimliga krav på laget tack!

Sv: Kvalserie tips
Linköping
Skellefteå
-----------
AIK
Rögle
Brynäs
Hammarby

Jag hoppas att jag som vanligt tippar ordentligt fel.

Det måste vara den mest ovissa kvalserien någonsin.
Det finns inget givet bottenlag och inte heller något
givet topplag.

Blir det en jämn kvalserie så bör 19-20 poäng räcka för att hamna bland de två bästa, men till och med så lite som 17-18 poäng kan räcka.

brynäs Resultat i KS
AIK-BIF 2-6
BIF-Hammarby 5-0
Brynäs-SKAIK 4-2
Rögle-Brynäs 3-3 (3-4)
LHC-BIF 3-5
bif-aik 7-1
bajen-bif 3-4
skaik-bif 4-4 (5-4)
bif rögle 6-2

sådärja

svedas: Var inne och snokade på LHCs GB. Inte nog med att deras supporters ska skaffa slutspelsskägg (!), nu har dom tagit hjälp av biskopen också.

Biskopen Martin Lind kommer att be förbön i omklädningsrummet.

Hmmm.

När jag tänker närmare på det kanske spelarna kommer ut fromma som lamm på Gavlerinkens is och vänder andra kinden till när Brynäs krigare kommer virvlande med eld under grillerna och surrar som arga bålgetingar runt Sandberg.

Tips: 6-2

KungMartin: Det blir ett nytt Brynäs i kvalserien. Glöm alla snålmatcher som har spelats tidigare.

Brynäs -LHC 8-1

Kvalserie tips
1Brynäs IF
2.Skellefteå AIK
3.Rögle BK
4.Linköping HC
5.Hammarby IF
6.AIK Solna

Sv: Tips 1:a kvalomgången
65 Selander: Härligt att du också kan dra till med lite klyschor : )
Jag citerar:
"Vinner vi i morgon så kan matchen mot AIK kännas lite lugnare
på fredag..."

Instämmer!

Jag är MYCKET mer orolig för matchen mot Linköping, helt klart ett bättre lag än AIK (det kasnke man får äta upp)..

Sv: Insamlingen
Kessler: Tack! Jag vet inte riktigt vad malet bor vara. Grejen med nyforvarv ar att det finns ingen transfer-fee, utan den nya spelaren satts helt enkelt upp pa klubbens lonekonto. Pengarna far alltsa ga in pa klubbens lonekonto. Jag har en id'e om att utmana sponsorerna ocksa, att de far matcha det belopp som medlemmarna samlar ihop. Jag har fatt manga signaler pa att intresset ar stort, sa det ska bli kul nar vi antligen kommer igang.

Vi har arrangerat det sa, att antingen Brynas revisor eller nagon person med koppling till Brynas organisation far se kontoutdragen en gang i manaden, sa att ingen tror att pengarna gar till nagot annat an till Brynas.

Det kommer mer info i borjan av nasta vecka!

Sv: Tips 1:a kvalomgången
65 Selander: Säsongen 89/99 var väl den längsta säsongen någonsin eller hur :)

« · 244633 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Peja: han finnen har väl ett par nhl-säsonger i närtid när han producerat bättre än Kempny gjorde i Ahl, är åtta år yngre och har 20 poäng på sista 24 matcherna.

Han kan ju suga ändå men det är rätt högt ställda krav om man inte tycker att han är en klar uppgradering
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)