1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 768892 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{8399}: Det gör han garanterat och med all rätt om tillfälle ges (tyvärr)..

Robin Rahm 97% ikväll!

Pettisbif: Om så är fallet finns ju i alla fall en naturlig ”ersättare” i Andersén vars kontrakt går ut med Jokerit efter säsongen. Men att rakt av ersätta en skadefri Berra finns nog ingen i hela Europa som gör 😭

Pettisbif: tror som du. Nästan otroligt om Simon inte tar något år i en välbetald liga för att dra in några tiotals miljoner till pensionen.

Pettisbif: Källa eller bara din känsla? Farligt att skriva såna saker 22:44 en fredagkväll när man tagit helg med några pilsner.

Luktar KHL om Berra nästa sässe...

{8399}: Jag skulle vilja se Calle Johansson vet inte riktigt varför.

Peja: inte att förglömma och dessutom nutid, Tyson Gay

Peja: Absolut finns det massor av andra som inte åkt dit, allt annat är en utopi, Ryssarna har inte förnekat att de använt doping......fusk förekommer i alla olika former, som Maradona i sin dokumentär \"Guds hand\" det ligger lite i deras kultur att fuska är okej om det är för en bra sak.

Glömmer aldrig Wikegårds kommentar i Cmore för några veckor sedan\" Visst det är okej att fuska så länge man inte åker dit\", Björn Oldeen gav han rätt mörk blick, speciellt efter att sågat Clark som en skandalös filmare! Människan ser inte längre än näsan når ibland!

Skrubben: Frågan är om en så attraktiv tränare är beredd att ta sig an Brynäs, om inte högklassigt spelarmaterial finns att tillgå. Han riskerar trots allt sitt rykte. Kolla på Anders Forsberg och Modo...

{8399}: Wallson alla dagar i veckan. I SHL är det bara Brynäs som har tränare vars kontrakt går ut till nästa säsong (om inte Örebro sparkar sin). Om Bengtzén går in stenhårt på honom borde chansen vara ganska stor att han kommer till oss. Jag tror också han vill ha ett nytt projekt efter så många år i Skellefteå.

Vem skulle ni vilja se som tränare?

Jag vill se Fredrik Söderström, han gjorde succé i Oskarshamn och nu dundersuccé i Storhamar. Modern tränare med hårda krav och samtidigt förespråkar han en modern hockey likt Brynäs vill spela.
Dessutom är han mycket socialt engagerad.
www.eliteprospects.com/staff.php?staff=1570

Leonardo: Eller så är bara ryssarna sämst på att mörklägga. Kolla på hjälten Carl Lewis, lämnade 3 positiva dopingprover innan OS 88, men hans legendstatus är alltjämt orubblig och USA såg naturligtvis till att han fick tävla. USA:s dopinghistorik verkar alla strunta i. Lance Armstrong, Marion Jones, Maurice Green ... listan över amerikanska idrottsikoner som är dopade kan göras LÅNG. Inom amerikansk baseball finns väl knappt någon legend som var ren.

mk: Jo, jag har sett den, men motsätter ändå kollektiv bestraffning. Många av idrottarna bor inte ens i Ryssland, typ NHL-spelarna, så att de ska bli avstängda för att andra ryssar dopar sig är ingenting annat än skandalöst dåligt. Och att dopingprover går att manipulera är inte BARA ett argument mot pålitligheten hos ryska idrottares prover utan hos ALLAS prover.

mk: När jag var Friidrottare och reste till Östblocket på träningsresor mellan 1979-86 så var det något "naturligt" att dopa sig där och det var utbrett i hela Östblocket sen har metoderna förfinats och flera nationer har haft idrottsmän som åkt dit både Norge,Sverige,Finland, USA, Kanada etc, värst genom alla tider av alla dopingbrott vid fällda domar är dock Ryssland, före Italien sen finns det mörkertal i Kina och Indien...för min del kan de stänga av alla idrottsutövare som dopar sig på livstid, no mercy!

{2064}: Maximus Lassgård :) Det finns bara ett lag...
Uppladdat:

500x0-ove.jpg

Peja: Nu är jag sen på bollen men. Kolla på dokumentären Ikaros. Återkom sen om du fortfarande tror att ryska idrottare inte var dopade i Sotji....

{2064}:"Alla vägar bär till Gävle" :)

munkas: Eller decimering som straff. De var innovativa gällande att upprätthålla disciplin de gamla romarna.
Avd. Det var bättre förr

{8305}: Nej se inte svart nu, han Älskar Brynäs, han vill ha ett till SM-Guld innan han drar..ev :)

Leonardo: Med andra ord är han snart ett minne blott :(

munkas: Vi får kidnappa Claude Giroux från Flyers till laget :)

{2064}: Yes Huss :) Det är intressant att se över årtionden hur hockeyn har förändrats och sett ut och vilket koncept som varit framgångsrikt för lag genom tiderna...fan nu fick jag rysningar igen när jag såg Hansdotter vinna Guld igen haha

{2064}: Nästa års trupp kommer nog behöva en Maximus Decimus Meridius för att få ihop någon typ av slagkraft...

Leonardo: Men Näslund hade kvaliteter som få andra, precis som Clark. De är spetsspelare som bidrar. Om du sätter två brunkarlinor mot varandra så är det vilja och storlek som avgör.

Skrubben: Ja, men samtidigt så finns det skäl till att Mikael Johansson har svårt att finna en klubb, vilket troligen bottnar det i hans arbetsmoral.
Med en bra trupp likt den vi hade förra året så kunde Melins modell eventuellt fungerat med hjälp av en härförare typ Dacke, Silfverberg el dyl.
Men årets lag har inte de offensiva kvaliteteerna utan måste förlita sig på struktur, disciplin och hårt jobb för att kunna ta segrar. Något som kräver en helt annan typ av coach, väldigt lik Bulans metoder skulle jag vilja påstå.
Sjödda i all ära men han har inte det djupet och den energin som Bulan har så jag har oerhört svårt att se honom som förstecoach nästa år givet den riktning som nästa års trupp är på väg att ta.

{8399}: Jag undrar hur BZ tänkte där, det var en vida kontrast från Bulan till Melin, där Bulan hade lyckats krama ur mkt av varje spelare och sen börja om med en helt annan "äldre" filosofi!

{2064}: Jo hehe du har helt rätt så Huss, men det finns spelare som är små men tuff o stenhård ändå, Näslund var ju inte jättestor men han tog för sig, iof så hade kanske några mer kilon på sig än typ spelare som Mannberg som jag förövrigt gillar speeden på även om han inte får till det målmässigt speciellt mycket. Hur man är som individ är viktigare för mig än att de behöver väga 95 pannor,men visst vi behöver spelare som kan vinna puck bakom målburen för att får ur den ur zon eller passa fram till någon framför mål!

Skrubben: Jag mår dåligt när jag tänker på Roger, fan han var en legend för mig tidigare men den likgiltiga, glädjelösa, valiumstinna gubben som stod och gäspade i Brynäs bås i höstas dödade legendstatusen för mig totalt.

Leonardo: Att vi känns för små och lätta beror på att vi är små och lätta.
Vi har kortaste medellängden och medelvikten i SHL i år igen.
Har du väldigt spelskickliga spelare så spelar det mindre roll, som förra året, men med årets devalverade brunkargäng så får det en större betydelse.

Chris11: Vi hade faktiskt en ruggigt bra uppställning under Melin då Micke Johansson var tredjecenter. Där snackar vi centerdjup! Synd bara att spelarna och tränaren inte klickade. Hade vi haft Bulan kvar hade vi nog flugit direkt från starten av säsongen och haft ett helt annat utgångsläge inför andra halvan av serien.

Chris11: Ja en toppmålvakt och en stabil andremålvakt är ju viktigt det inser alla och ett stabilt försvar och kreativa centrar och starka forwards, som det är nu tycker jag vi ibland blir för små, vi vinner inte många närkamper efter sargerna med få undantag då och en coach som driver på spelarna, det skall vara tufft att platsa i Brynäs.

Tycker Bengtzen borde satsa på
1. En toppmålvakt som vinner matcher åt oss.
2. Att ha två bra pp-formationer. Hur får vi det? Jo genom att ha en till back som kan leverera en stark offensiv.
Varför inte lägga en extra slant på tex Kristian näkyvä eller Nisse Andersson från Malmö?
3. Att han tre kreativa centrar i våra tre första linor.
Jensen, Ölund + en ny.

Charles: Simon Bertilsson var bäst idag och studion enig :)

pjåtor: Härligt med Foppa och Halvarsson som ställer direkta frågor och inte smeker laget medhårs :)

pjåtor: He, he ja ha är en annan generation, klockrent :)

{8399}: Arcobello har jag gillat sen 2011 han och Brandon Kozun och Sami Lepistö är lite personliga favoriter

Leonardo: Foppa ville inte att spelarna skulle få ledigt i morgon 👍träna på PP kan väl inte vara så jobbigt sa han !

Peja: Alla ryska atleter hade möjligheten att dopa sig då deras prov byttes ut. Detta var organiserat och jag tycker inte att man ska få vara med då.
Det är min absoluta övertygelse i alla fall.

{8399}: Så t.ex alla ryska hockeyspelare, varav de flesta var hemmahörande i NHL, var dopade i Sotji? Och de blev ALDRIG testade i NHL utan bara de fåtal veckorna som OS spelades?
Och är det inte lite suspekt att svenska och norska skidåkare nästan alltid är bättre än dopade ryska motståndare...?

Charles: och MARK ARCOBELLO

Skulle Enroth kunna vara något? har inget kontrakt nästa år

Leonardo: när alla dom bästa fick vara med, du vet 2014, var det en jäkla skitturnering. Alla matcher var tröttmössorna på.

Alla stjärnor åkte runt och var rädda för att få ett blåmärke.

Peja: Fan Bertilsson är bra alltså i matchen

Peja: Nja det tycker jag inte. Alla var ju dopade i Sotji och det var synnerligen välorganiserat med tunnlar och lönngångar in till dopinglabbet. På nätterna byttes alla ryska dopingprov ut. Jag tycker att det är helt rätt att inte låta dem vara med. Nu är de ju med ändå och det känns fel.

pjåtor: Löjligt att kasta ut Ryssland från första början. Kollektiv bestraffning i en synnerligen ful form.

pjåtor: Lite kul att både Sverige och Tyskland spelade i gula tröjor

Sjukt skulle det stå inte skjukt sorry alla språkpoliser 😂

{8399}: Exakt det är ju likförbannat Ryssland det står ju på deras tröjor . Skjukt löjligt

{8399}: Politik och inget annat, samma när Sotsji fick OS 2014....jag tycker att det är synd att man hade dessa bojkotter och skit som tråkar ut en, tänk om alla lag fick ha de bästa med, vilken turnering! Men jag glädjs åt våra Svenska damer som visar vägen i detta OS iaf :)

« · 1872196 · »