1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 768152 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Stefan R 63: "är det inte så att ALLA här inne spekulerar!"

Jo, det stämmer. Och?

"Jag tycker du försvarar fakta ! T ex att Fernström har 89 % och inte håller måttet!"

Att han har 89% i räddningsprocent försvarar jag, det är nämligen hårda fakta och ingen åsikt.
Att han inte håller måttet, är däremot enbart en åsikt och ingen fakta.

"Att Sunken drar på sig massor av onödiga utvisningar fakta !"

Fel.
Att han drar på sig massor av utvisningar kan diskuteras, även om dom är onödiga.
Finns faktiskt nödvändiga utvisningar som en back ibland tvingas ta, men du har förstås gått igenom Sunkens samtliga tvåor och avgjort vilka som är onödiga.
Vilket fortfarande bara är en åsikt från din sida, och inte nån som helst fakta.

" Att han har ett alltför långt kontrakt och för hög lön för den prestationen han gör tycker jag också är fakta!"

Andra än du skulle nog tvärtom påstå att det är dina egna åsikter om Sunken och inte nån som helst fakta här heller.

"Att bz har skickst iväg 3 spelare o en tränare o stundom bänkar 2 stycken nyförvärvi år!"

Ja, det är fakta som knappast går att bestrida.

"Att han brutit kontrakt i förtid är också fakta och tyder på felbeslut av bz!"

Stämmer. Och han har ju också medgett att Melin var en missbedömning.
Inga sportchefer är felfria, gäller således även för BZ.

" För det provocerar fans som inget hellre vill än att det ska gå bra!"

Ja, stackars er fans som blir provocerade av att nån ibland ifrågsätter era åsikter.
Måste kännas jobbigt, men tyvärr sånt som förekommer och som man får räkna med på diskussionssajter som den här.

" Dina inlägg möts ju ofta av enorm kritik och jag är en av dem som kritiserar dig men är det så att DU har inside information så vill jag att vi övriga får ta del av det!"

Nä, jag har ingen som helst inside info om laget, varför tror du det?
Jag spekulerar som alla andra härinne, beroende på vad saken gäller."

"Är det inte så så tar jag mig rätten till min tolkning av spelet och får kritisera och rosa MITT Brynäs!"

Är det nån som förbjudit dig från att tolka spelet eller kritisera/rosa ditt Brynäs?

AnteA: Ersson? Enligt mig top 5 av backarna i Brynäs utan att tveka. Kanske tillomed top 4. Beroende på vilken sida Kilström vaknat på.

Finns garanterat ett gäng backar i Brynäs som är mer överbetalda än Sunken. Ska man jämföra så borde både Larsson, Ersson och Fälth få betala för att få istid.

Leonardo: Rautio största nollan i SHL!

Då hoppas vi på att Liljewall drar på sig en böter så får vi reda på hans lön också. Eller förmodligen kommer man bara bli deprimerad över hur mycket pengar Brynäs slänger bort på skitspelare. Det var en jävla parodi att se Liljewall hoppa in på Mannbergs plats igår efter skadan. Först trodde jag att jag hade kommit åt slow-motion-knappen på fjärrkontrollen, men det visade sig vara Liljewall som spelade ishockey 🙈

{8399}: Väl investerade slantar. Bang for the buck!

Leonardo: Då kostar han alltså Brynäs 250 000/månad i runda slängar. Det krävs ca 1000 åskådare/mån för att finansiera hans lön 👍

Peja: Ur Aftonbladet 8 december

”Tre stabila målvakter”
– Det är självklart att vi förlänger avtalet med Linus Fernström. Han har gjort otroligt bra insatser och han har kommit in väldigt bra i laget, säger sportchef Stefan Bengtzén till Brynäs hemsida.

Även om Rautio numera är tillbaka – och i storform – är Felix Sandstöm fortfarande ett osäkert kort och har bland annat dragits med magproblem.

– Nu har vi tre bra stabila målvakter, även om det fortfarande är ovisst när Felix kan vara åter i spel, säger Bengtzén.

Skrubben: Då stämmer väl det ganska bra med de spelarsummor man gick ut med för 2 år sen, 2016 års lön Sunken 1 360 000 kr per år, Fälth hade 1 500 00 kr per år, baserat på 2015 års inkomst!

Skrubben: Enligt mrmadhawk så betyder bötesnivån att lönen ligger på 120 - 160k/mån.

Zappaholic: tror vi alla bör bli bättre men det är väl det som också är det härliga med vårt Bif! De berör! Jo Sunken har nog fått taktiska råd hur han ska spela och det märks ju att det blkr lättare för honom i 4-5 än i 5-5 ! Mer tydliga roller då och bara att förstöra och inte va så kreativ!

ellis: Djurgården i några säsonger.

Zappaholic: Ärligt, jag har inget minne alls av denne Armalis. När? Var?

Stefan R 63: Håller med i en del du skriver om Sunken. Däremot tycker jag han slipat sitt spel de senaste säsongerna och tar inte lika mycket onödiga utvisningar längre. Om man bortser från gårdagsmatchen så klart.

Klart du ska tycka och tolka. Mittzon, munkas, jag och alla andra också. Men man får räkna med mothugg. Ibland raljanta och ibland sakliga. Tycker vi ska ha högt i tak här. Vi är ju alla eniga om vilket lag vi älskar i alla fall.

Jag ska bli bättre på att komma ihåg det.

Huge: är det inte så att ALLA här inne spekulerar!
Ingen har facit på hurvida felix eller Fernström skulle va nr 2 eller inte! Om nu inte du har någon kontakt med Bz som vi andra inte har! Man kan lätt få den känslan när du svarar på kritiska inlägg ! Jag tycker du försvarar fakta ! T ex att Fernström har 89 % och inte håller måttet! Skitsamma om det skulle va felic eller linus! Att Sunken drar på sig massor av onödiga utvisningar fakta ! Att han har ett alltför långt kontrakt och för hög lön för den prestationen han gör tycker jag också är fakta! Att bz har skickst iväg 3 spelare o en tränare o stundom bänkar 2 stycken nyförvärvi år! Att han brutit kontrakt i förtid är också fakta och tyder på felbeslut av bz! När du går ut som en riddare och försvarar dessa faktafel så får du massa ovett! För det provocerar fans som inget hellre vill än att det ska gå bra! Dina inlägg möts ju ofta av enorm kritik och jag är en av dem som kritiserar dig men är det så att DU har inside information så vill jag att vi övriga får ta del av det! Är det inte så så tar jag mig rätten till min tolkning av spelet och får kritisera och rosa MITT Brynäs!

Zappaholic: Vete sjutton om han är högklassig, en bra säsong i SHL sedan en misslyckad sejour i Nordamerika och sedermera också KHL. Det finns en del att bevisa där.

Anders Berg: Är Armalis verkligen så högklassig? Känns inte som en klockren målvaktsvärvning

dAVydov: Ja, var är moderatorerna när man behöver dom?

Riktigt låg nivå nu.

Zappaholic: Joho

{5915}: Tror inte jag skrivit något att BZ är felfri.

Du behöver inte be nån om ursäkt. Du kan däremot sluta gny och gnälla som en liten hundvalp när du får lite mothugg som är ironiska och raljanta. Det är ju inte som att du föregår med gott exempel direkt.

Zappaholic: Jahaaa, så BZ har alltså gjort misstag? Var det så svårt att komma ut med det från början?

Caporussos värvning under nymånen. Ja, det var ett jävla övertramp. Vem ska jag be om ursäkt?

Mantas Armalis till SAIK. Gillar hur de alltid siktar på högklassiga spelare/målvakter. Tänk om...

KulaShaker: Ja man kan ju faktiskt undra.

{8399}: Sundlövs hämnd mot Brynäs...

Skrubben: Sunken borde ha en lön på 40 000 typ

{2064}: Hade inte Lindbäck någon knepig kronisk sjukdom förut... har han blivit helt fri från den nu?

Leonardo: Gillar hans vinnarskalle och när han når sin högsta nivå men ogillar hans ojämnhet. Hellre Lindbäck eller Eriksson för deras jämnhet. Men det beror på vilken andrekeeper som finns tillgänglig (eller Svedberg som andrekeeper, har funkat förr...)

Beloppet på Sunkens böter innebär att han har en lön som ligger över 150 tusen/månad 🙈

Herregud.

Zappaholic: Tack bra, det är trots allt fredag eller hur? ;-)

Sen tycker jag Sunkens straff var som förväntat. Rättvist dessutom.

{8356}: Några succé, flera mellanmjölk, för många misslyckade.

Där är min lista. Utan individuella poäng.

Peja: Här har BZ misslyckats. Håller med helt.

Zappaholic:

Oavsett om det är min egen lista eller en experts så vet både du och jag om att Bengtzen misslyckades med ofantligt många värvningar medans han inte gjort lika många succévärvningar.

{2064}: Mja, lite kanske. Men rätt så nöjd och glad ändå.

Rätt skoj att höra man har en otrevlig ton från nån som själv brukar raljera friskt. Ömma tår kanske.

Själv då?

Huge: Nu syftade jag på det faktum att BZ i slutändan valde att behålla Fernström istället för Felix, vilka andra alternativ som fanns till Fernström är irrelevant i det sammanhanget. Mv-positionen var Brynäs akilleshäl inför säsongen och BZ har lyckats försvaga den under säsongen. Riktigt uselt sportcheferi.

{5915}: "Kvartsfinal eller sämre, då är jag bäst. Huge är sist oavsett."

Dina egna ord.
Är det det du menar med "otrevligt tonläge" ?
Med tanke på hur tonläget brukar vara under och efter match från många håll härinne, så känns det lite roligt att du väljer att kommentera mitt och Zappaholics sätt att ibland kommentera, med lite ironi och raljerande emellanåt.
Sen borde väl de vuxna personer du talar om ändå kunna tåla lite raljeringar och ironiseringar om varandras åsikter, utan att det ska behöva uppfattas som "otrevliga tonlägen".
Fast det är klart, vi är väl alla lite olika känsliga för olika saker...

Zappaholic: Vaknat på fel sida?
Här kommer lite mer glada nyheter.

{8356}: Nej jag betygsätter inte spelare i långa listor. Det orkar jag inte. Det jag reagerade på var att slängde ur sig ett påstående om misslyckadvärvningsprocent och då blev jag nyfiken på var du fått det ifrån. Och så visade det sig vara din egen lista.

Jag menar att det är svårt i vissa fall att säga att en värvning är misslyckad eller inte. Finns ju lite olika måttstockar för det.

Ja, du fattar vad jag menar.

{5915}: Kommentera innehåll? Som du gör? Genom att anklaga mig för att inte läsa hela inlägg, ”Huge är sist oavsett”, nymånar t ex. Du raljerar rätt så friskt när du diskuterar så håll dig saklig själv och sopa rent framför egen dörr innan du gnäller på andra. Då kan jag ta dig på allvar.

Zappaholic: Vore kul och veta vilka betyg du tycker är för dåliga. Tack på förhand!

Zappaholic: skärp dej, larvigt, tröttsamt osv. Försök kommentera innehåll i stället. Behöver du exempel från Huge också, eller är vi överens om att han för länge sen passerat anständighetens gräns?

{8305}: Ja jag vill gärna tro att han håller precis samma klass som Lindbäck, jag gillar NS vinnarskalle, vinnarskallar, du vet dom där tjuriga typerna är sköna att ha i sitt lag :) Man får cirkulera runt på Eliteprospects och hålla utkik varje dag :)

{8356}: Nej. Jag tycker de är för dåliga för såna betyg.

Så den värvningslistan står du för. Tack. Det var bra att veta.

{5915}: Det är omöjligt för oss att spekulera huruvida man hellre skulle föredra Brynäs ( om man är född o fostrad i Gävle) gentemot andra klubbar?

De kanske trivs i sina roller de har nu i deras klubbdress, de kanske inte vill spela i Brynäs just nu , dom har väl en egen vilja också, men man kan vända på det också, de kanske vill men inte får ? Om t.ex DIF vill satsa mycket och mkt pengar på Molin t.ex men inte Brynäs vilken klubb föredrar han då tror du och ändå ha nära till Gävle!

Det är ingen garanti att bara för att man är fostrad i Gävle vill tillbaka till staden av nostalgiska skäl! Brodecki trivdes ju inte ens i Gävle vet jag min systerson sade som spelat med honom och han fick ett fint kontrakt med Växjö, det var ingen som slängde ut han på gatan direkt!

Brynäsare är nog bittrare än någon annan supporter, bara oerhört krävande :)

{5915}: Otrevlig ton? Vad menar du med det?

{5915}: "Vi måste alltså känna till varje detalj som är relevant för att kunna ha en synpunkt?"

Nä, men du bör väl som minst känna till lite om hur förutsättningarna har sett ut när BZ gjort en värvning, INNAN du bestämmer dig för att kritisera eller hylla honom.
Iofs ett basic krav som gäller i alla andra fall här i livet, oavsett vad det gäller, man härinne verkar det av nån konstig anledning inte spela nån större roll.
Jag vet ingenting om turerna kring en värvning, men jag vet med bestämdhet att BZ gjort fel. Typ.
Ska man skratta eller gråta, har svårt för att bestämma mig just nu...

Leonardo: Det vore inte heller fel, om han nu håller samma nivå som 2012 dvs!

{8305}: Personligen tycker jag han skall jobba på Svedberg som står utan nytt kontrakt i nuläget, gillar Niklas Svedbergs vinnarskalle!

Zappaholic: Du och Huge har en ganska otrevlig ton när ni diskuterar. Tycker inte den hör hemma där vuxna människor chattar.

Zappaholic:

Jag som står bakom denna bedömningen, men du kan göra en egen med lite 5:or på Miller och en 4:a på Lilje kanske?

« · 1875867 · »