1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 768134 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Lindström: Inga linser som löneförmån ännu...

Felix tappar in 3-3 😊

munkas: Exakt samma, fast annorlunda 😉

munkas: Ja ungefär :)

Chanzone: Mursak är väl i klass med Ludvig Nilsson, typ.

Chanzone: Han kommer nog Frölunda göra allt för att behålla :)

Huge: och statistiken tycker du inte säger så mycket och statistiken kontra lön? Någon ide att ha statistik?

SvennEG: Troligtvis kommer han bli alltför dyr. Riktig klasspelare faktiskt.

Chanzone: Nu satte han sitt andra på Sandström 😊

Skrubben: Ja chansen finns absolut, tycker vi var bättre än Frölunda sist och att de vann oförtjänt, bara vi inte tar massa skitutvisningar, hoppas Granis kan få Jocke Lindström ur balans hehe, hoppas Rautio står förutom Frölundas 2-1 må sist var han bra! Mursak i Frölunda verkar giftig, han har sprättat in två bakom Felix nu!

Sandström blandar och ger i Hv, för att inte tala om Zanetti 😆

Chanzone: Är inte han i grund och botten för bra för SHL? Kom väl mest hit pga skadeproblem och nu har han dominerat här och i OS. Känns som att det borde bli Ryssland igen för honom.

Slanta upp och värva Jan Mursak. Gör han till förstecenter! Där har Frölunda gjort ett jäkla fynd.

Leonardo: 4.5 år sedan Brynäs slog Skellefteå på hemmaplan. Dags att bryta den trenden idag eller? 😛

Mike.F: He, he jaaa mkt :)

Leonardo: men det skulle vara gött å tvåla dit Skaik eller?

Mike.F

Huge: kan man se spelet så ser man ju om det är onödiga utvisningar eller inte

bradberry: Det ända positiva dennasåsong är att laget inte dragits med så mycket skador. Klen tröst kanske då Brynäs nästan ligger sist.

{8399}: Ja det här tycks vara en säsong där allt man gör blir fel... Tidigare försvarandet av Clarks filmningar och nu detta. Mediaträning verkar strukits från schemat. Blunder på blunder... En klubb i motvind är väl ingen överdrift...? I sådana lägen passar ju de värsta belackarna oxå på att hugga på allt som kobror. Hanteringen av damlaget, Honken-Gate, alla misslyckade värvningar, sportchefens fjällsemester och inte minst det magra sportsliga resultatet... Bara hoppas att allt detta kan vändas till något positivt i slutspelet. Att man kommer in i ett flow och får en ”vi mot världen- feeling”... Skulle vi mot förmodan ta oss förbi åttondelen tror jag allt är möjligt. Lakers skall inte känna sig säkra...

Leonardo: Olyckligt men nog kunde han ha bett om ursäkt offentligt efter matchen i alla fall.

Nu Brynäs damer på Cmore

{8399}: Oavsett böter och regelsystem som händer det likväl, det är tråkigt när dock spelare får avsluta sin karriär pga smällar som är fula....Sunken gick in med hela kroppen och sin tyngd o vek ner axeln mot huvudet dock, det ser man på reprisen..

Leonardo: Jag bryr mig inte heller så länge det är en brynässpelare som är förbrytaren.

{8399}: Vem fan bryr sig, inte jag iaf, det är alltid någon som skall skriva extra mycket om en incident, sådana tacklingar ser vi ofta och det var oaktsamt och väldigt fult av Sunken givetvis men släpp hanen nu snälla rara skribent, det är snart slutspel och fler "smällar" kommer att ges ut, vissa kommer att passera andra kommer att skrivas massa om :)

Vad man skriver i pressen får man ta med jämnmod idag oavsett vad som skrivs :)

Tänk om alla skulle skriva hela tiden om hur mkt vissa lag får slasha och slå o haka utan en grisblink :)? Det skulle bli outhärdligt att läsa!

{8399}: Jag vet inte jag. Man har ju tydligast av alla lag tagit avstånd mot huvudtacklingar med initiativet förra säsongen. Alla spelare och ledare inom föreningen står bakom det.

Och tittar man noga på händelseförloppet så ser det ju ut som en händelse utan uppsåt.

{8399}: Självklar kritik. Precis lika självklar som när sjödda försvarade Clarks dumheter.

Jaha så hängs Brynäs ut igen och visst kan man hålla med i kritiken en aning?

twitter.com/hockeynewsse/status/969608532776636416

{8399}: Kan bli, det är ju spännande nu med vad som händer där för vårt motstånd och vilka som får kvala, åka ur...kan ge en fin slant idag på PP kupongen, torskade bara på Leksand igår....jag får väl offra bort tecknet på Brynäs så vinner dom :)

Leonardo: Vinst ikväll och SAIK i åttondelen 👍

{7057}: Jag väljer Luleå alla dagar i veckan "det finns ett mentalt övertag där" som SAIK har på oss trots att det inte är så stor skillnad på lagen egentligen...HV71, ja det vore väl härligt att slå dem med Felix i målet som släpper in ett skott från blå (revansch för finalförlusten) där har vi vunnit två raka borta mot, SAIK vill jag inte ha inte Malmö heller. Men alla måste slås oavsett. Det skulle kännas extra fint med en seger ikväll mot SAIK!

{7057}: För min del spelar det ingen roll vilka vi möter. Det är viktigare att få vinna lite matcher nu på slutet och få lite momentum med sig kn i åttondelen.

Med Rahm i Leksands kasse så väcks lite mörka minnen och en spark i röven på de som saknar Sundlöv.

www.shl.se/artikel/bc9cainsi-403dd/robin-rahm-ersatter-niklas-svedberg-i-brynas

Peja: "Nu syftade jag på det faktum att BZ i slutändan valde att behålla Fernström istället för Felix, vilka andra alternativ som fanns till Fernström är irrelevant i det sammanhanget"

Men nu ville ju Felix själv flytta, så då blir väl de kvarvarande alternativ som BZ hade att jobba med högst relevanta i det sammanhanget, om vi ska försöka avgöra om BZ valt rätt eller fel?

{7057}: SAIK vill man ju helst slå ut men får jag välja då säger jag Malmö.

Stefan R 63: "Ang Sunken så är det lite kul att du skrev och undra om jag har kollat alla utvisningar och det har jag naturligtvis inte gjort"

Nä, men det kanske du borde ha gjort innan du tvärsäkert påstår att han tar en massa onödiga utvisningar. Tar han verkligen fler onödiga utvisningar än nån annan av våra backar? Vad har varit en onödig och en nödvändig utvisning?
Behövs ju betydligt bättre underlag om du kategoriskt ska avgöra ifall Sunken sticker ut på ett negativt sätt när det gäller att ta utvisningar i allmänhet och onödiga diton i synnerhet.

Forsberg 1978:
Hemmaspöket lurar...

Game day mot Saik hujedamig, en vinst mot dom hade suttit fint!

Vilket lag väljer ni i åttondelsfinalen om ni får välja? Jag vill slå ut hv71 och tror vi kan ha bra chans mot dem. Hade vi haft hemmafördel så Luleå..

Stefan R 63: Du vet ju inte alla omständigheter 😁

{8399}: Visst, men lite "fusk" är det att kalla det så.

ellis: Nu har SHL vart att kalla första slutspelsrundan för åttondel och det är det vi har att förhålla oss till.

{8399}: Nja, ska man vara riktigt korrekt är ju åttondel en omgång matcher med16 st lag involverade..

Zappaholic: Det handlar mest om vilka Brynäs får möta i åttondelsfinalen och hur vårt spel ser ut de sista fyra matcherna, tror fortfarande Brynäs kan gå långt om de tar sig igenom åttondelen,just nu är det Luleå, men det kan bli SAIK, HV, LHC, ja kanske Malmö också..oavsett måste de slås av oss..jag skulle föredra Luleå dock, sen HV71

{8399}: Ojdå, förlåt. Åttondel ska det vara

#semantik

Zappaholic: kan vi snälla alla slopa begreppet play in? Det är åttondelsfinal och är en del av slutspelet.

Zappaholic: Stämmer. 14 poäng ner till Rögle, 12 poäng att spela om.

Dessutom 8 poäng upp till niondeplatsen. Vi är därmed i totalt ingenmansland i tabellen. Handlar bara om att hitta ett bra spel inför play in.

Huge: Gott att höra att du också bara spekulerar hela tiden! Jag har fått en känsla av att du vet så mycket mer än oss andra och att våra spekulationer har varit lite nonsens! Kul med ett så klart tydliggörande!
Ang Sunken så är det lite kul att du skrev och undra om jag har kollat alla utvisningar och det har jag naturligtvis inte gjort men du skriver att han är en kille som alltid kommer till träningen varje dag och är en sådan spelare alla tränare vill ha i sitt lag! Kan du inte skriva rapport från varje träning och även dina intervjuer med alla tränare i shl! Vore kul läsning!
Lite fakta då!
Sunken 28 utv min 21 blockade skott -1 och 1.3 miljoner lön
Berra 8 utv min 82 blockade skott +-0 och 1.1 miljoner lön
Kilas 28 min 78 blockade skott + 7 och 560 000 i lön
Ps tagit bort matchstraffet på sunken igår o endast 2 or och även tagit bort kilas20 mot fbk
JO jag tycker detta är helt klara fakta oavett vad vissa tycker att han inte håller måttet o har fel lön!

Skrubben: Ikväll blev vi väl även teoretiskt klara för play in?

Någon som var koll på hur det gått för Bjurström i Almtuna? Idag startade han i fjärdekejdan. Kanske inte det Bengtzén önskade sig när han lånade ut honom...

KulaShaker: Bra Rautio...kollar in Leksandsmatchen nu, han är duktig i Leksand Robin Rahm sen han kom dit, ett lyft för laget!

KulaShaker: Bra jobbat av en medioker andramålvakt, måste man ändå medge.. :-)

« · 1876204 · »