1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 770677 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Är trevligt med en gävlepojk som har första spaden och sen kan någon utifrån öppna båsdörren. Våga satsa på Felix Sandström?

{8421}: Sandström har redan fått för många chanser. Det finns gott om målvakter, även om man bara kan tänka sig att ta in en Gävlekille, som är bättre.

Huge: jag har aldrig sagt Om man bara valt Rautio jag har sagt att man byter inte till en andra mv när en förste mv har flow o räddar poäng o poäng åt oss! Att backar blir mer trygga är väl ett faktum o ingen gissning!!! Du tolkar som du tänker= 0! Menar du allvarligt att du tror att det var något fel på Rautio i torsdags och att han då står i båset o beredd på att hoppa in ifall Fernström skulle bli skadad? Att man i brynäs tar den risken?

Brynäs tjejer vann sin match också. Vilken härlig hockeylördag det blev. Nu ska jag njuta till lite highlights. :)

Kul. Järnkroks fina säsong fortsätter. 2-2 just nu mot Florida och Calle har ett mål och en assist.

Sjukt skönt och viktigt att vi, precis som mot Frölunda, studsar tillbaka direkt efter en riktigt dålig insats. Nio (!) raka hemmasegrar nu, samt ännu en fin publiksiffra. Gavlerinken är verkligen vår borg just nu.

Måste även hylla David Rautio, som jag inte alls såg som en stabil förstemålvakt inför säsongen. Han växer för varje månad som går, och just nu känns det som att vi har en landslagsmålvakt mellan stolparna. Ruggigt stabil och oerhört trygg, och han förtjänade verkligen en nolla idag.

För övrigt kul att se att Kilas fick pricka in Brynäs 100:e mål för säsongen, sjukt härligt för honom att den där nollan äntligen sprack.

Stefan R 63: Du sitter ju fortfarande och gissar/drar slutsatser utifrån nåt du inte har en aning om. Dessutom verkar du inte ha förmågan att tänka ut nåt som skulle kunna vara en vettig eller begriplig anledning till varför man isf valde att byta målvakt.
Jag ska hjälpa dig lite på traven:
Rautio kan ha haft nån liten känning och man valde att byta målvakt och där känningen ändå var så pass lindrig att han kunde ha spelat om det knipit sas (dvs ifall Fernström hade blivit skadad eller gjort bort sig totalt).
Alternativet är att man kan ha resonerat så här: efter mkt matchande av Rautio så måste man nån gång låta Fernström få speltid. Rautio har känt sig lite sliten och ett lite längre speluppehåll står för dörren. Perfekt, Rautio får vila upp sig i lugn och ro, Fernström har sett het ut på träning och får nu gott om tid på sig att förbereda sig för bortamatchen mot Djurgården.
En motståndare som dessutom saknar 4 tongivande spelare och en sån match på bortaplan borde passa bättre efter en tids bänknötande än en hemmamatch med mkt publik och större tryck på målvakten.
Om det var Fernström som gjorde utespelarna osäkra eller tvärtom, kan man diskutera i evighet. Jag är iaf rätt säker på att vi hade vunnit i torsdags om utespelarna visat samma glöd och effektivitet som dom gjorde igår.
Om vi nu ska köra med din stil, att spekulera ifall det var bra eller dåligt att matcha Fernström isft Rautio.

Huge: Varför inte skicka PM istället?

{8399}: Därför att det känns enklast att svara där man blir tilltalad, dvs i samma forum.

Huge: Tack.

Någon som sett intervjun med Kevin Clark inför matchen igår?
Herregud, vad han skjuter sig själv i foten.
Vill vi supportrar verkligen ha en sådan spelare i laget oavsett hur mycket vi gillar honom för det han gjort hittills?!

mattiask: vart hittar man den då? Har inte sett den.

Pressman:

KulaShaker: Är det bara jag som tycker att det rätt ofta blir hyckleri och att man ska krypa för de mäktiga experterna i cmore-studion när man ångrar sig. Jag tycker det på sätt å vis är strongt av Clark att inte göra en pudel. Han vet att det kommer att göra honom impopulär men säger det han tycker.
Som jag sagt tidigare så har alla spelare i SHL förstärkt situationer någon gång, även Sanny har ju i krönika bekänt detta. Att filma är i mina ögon att förstärka på ett klantigt och övertydligt sätt.
Clark har fått sitt straff och kommer att få svårare att få utvisningar med sig en tid framåt då även domare tycker riktigt illa om filmare.
Han får visa på plan att han nu lärt sig att inte uppträda på detta vis. Det tycker jag är bättre än att vika sig för cmore-inkvisitionen.

KalleTeodor: Herregud, vilken värld lever Wikegård i ? Han snackar om att Clark kommer bli illa omtyckt av de andra föreningarna och de andra spelarna? När började hockey handla om att ha mest kompisar på isen? Vem fan bryr sig?

Dessutom är Wikegårds ordval och överdrivna suckande patetiskt, "Clark visar ingen ånger", han får det att låta som att Clark är självaste Lasermannen eller liknande.

Clark förstärkte, åkte dit, tog sitt straff. Älskar att han inte slickar uppåt för Cmore/media.

Nu när PP strular tycker jag detta är direkt pinsamt. Låt killen spela mer!

"Brynäs målskytte inleddes av backen Lucas Carlsson som nu är uppe i sju mål. Brynäs övriga backar har gjort tio mål tillsammans.

En anmärkningsvärd siffra, inte minst med tanke på att Carlsson knappt får någon istid alls i power play.

– Jag vet helt ärligt inte vad som händer…, säger Carlsson med ett leende."

mattiask: "Vill vi supportrar verkligen ha en sådan spelare i laget oavsett hur mycket vi gillar honom för det han gjort hittills?!"

Vad är det som är så hemskt tycker du? Clark gjorde en grej som han är långt ifrån ensam om i SHL och övriga hockeyligor. Hade det varit bättre om han stått med mössan i hand och gjort avbön som en snäll gosse? Han är ingen hycklare, det har jag respekt för.

Dessutom är han en grym hockeyspelare som vräker in poäng för laget jag älskar.

KulaShaker: Clark erkände att han försökte lura domarna, det är bra och jävligt ovanligt och starkt. Sen är det förstås läge att lägga av med detta. Inte mycket mer att älta faktiskt.

Davey85: Satt häromdagen och tittade på BIF´s semifinalserie mot FHC i våras och man slås direkt av Wikegårds kommenterande. Man kan sammanfatta det hela med "Brynäs har tur och Frölunda har otur" - återigen en patetisk insats av Wikegård. Tycker även att diskussionen kring Clark är tramsig - tycker det finns betydligt viktigare saker att diskutera än om Clark förstärker en situation eller ej. När han spelar på detta vis samtidigt som han vräker in mål så retar det gallfeber både på våra motståndare OCH lallaren Wikegård - perfekt!

mattiask: Vi ska ABSOLUT ha en spelare som Kevin Clark i laget - när blev hockey en söndagsskoleverksamhet?

mattiask: Kan man supporta lag med spelare som flera gånger avslutat andra spelares karriärer är det väl inga problem med Clarke. Sanny Lindström som klippt fler knän än nån annan i svensk hockey, kan man ha en sån att döma ut spelare som filmar?

Davey85: Tog man upp de sekvenserna som visas i klippet?
De kommer ju från Cmore. Det vore ju bra att ta ett helhetsgrepp på alla spelare.
Sen var det skönt med en seger igen efter en förlust. Visar att man är stark som grupp, när man tar sig samman med en gång.

{6984}: " Vad Wikegård säger och det katten skiter kan man lägga i samma låda. Och heter man Sanny Lindström som hade svart bälte i bentacklingar så ska man bara vara tyst." Klockrent Brynäsbroder!
Sanny ska hålla käften!

JanT: med tanke på vissa domslut Brynäs åkte på i den serien förstår man att Wikegård var rätt tyst... hade det varit tvärtom hade han varit galen...

Davey85: Wikegård är dum i huvudet helt enkelt, alltså han är rejält korkad. Och den sämsta experten. Han får väl jobba vidare för att många tittare gillar hans stil, men det han säger är ofta riktigt korkat.

Rodrigo: Han kan gott hålla sig till Gladiatorerna...

Huge: snälla du läs ditt eget inlägg igen o igen o se vem som spekulerar!!@ du spekulerar om att han kanske hade en känning eller att de tänkte si eller så!!! Du är bara to much ingen självinsikt alls likt Trump

Stefan R 63: Ursäkta om jag lägger mig i.
Men menar du att Trump har självinsikt?😀

SH: www.shl.se/artikel/moj0ajclp-403dd/beslut-fran-disciplinnamnden-linus-hultstrom

I samma match hände det här - det tycker jag "experterna" kunde kommenterat istället för Clarks diving....

mk: haha du missa ingen före trump o huge

JanT: Det är något som jag också tänkt på - hur han alltid förminskar Brynäs spel och lyfter andra lag. Har det att göra med att han är född i Gävle och vill visa sin "objektivitet" genom att alltid klanka på Brynäs? Tyckte att det var extra tydligt i slutspelet förra året, trots att han faktiskt tippade guldet till oss. Mycket märkligt.

dAVydov: Han är fett neutral, gilla

Apropå filmningar så måste man ju säga att denna är mycket mer kreativ än vad Clarks var...
Riktigt skojig men varför blir det inte lika mycket rabalder om denna som väl inkluderar åtminstone 2 förseelser i samma sekvens???

twitter.com/twitter/statuses/954819628781527046

Rodrigo: Förra veckan sade Wikegård " att det är helt rätt att fuska om man inte åker dit" ? Björn Oldeén stirrade på honom ....jag tycker det är dags att han tiger i Cmore och inte hoppa på enskilda spelare

{5915}: Ingen presskonferens utlagd sedan gårdagens match mot Djurgården?

Leonardo: Olika kultur i Rallarbo och Godis?= )

Auchinleck: He, he mja, jag har lirat i båda och båda var fina klubbar....mer han som person som jag alltid känt sen ungdomen

Stefan R 63: "snälla du läs ditt eget inlägg igen o igen o se vem som spekulerar!!@ du spekulerar om att han kanske hade en känning eller att de tänkte si eller så!!! "

Tja, det var väl det som var själva poängen med mitt inlägg: att spekulera i tänkbara och begripliga/vettiga förklaringar till varför man valde Fernström istf Rautio, eftersom vissa anser att bytet kändes konstigt.
Och ifall det nu varit så att man resonerat i de banor jag framfört, så blir bytet kanske inte så obegripligt som du vill få det till.
Sen kan man ju undra vad min ev självinsikt har med sakfrågan att göra, det är det nog bara du själv som begriper...

JanT: Jag har minste sett ett 40 tal filmningar i SHL matcher sen slutet av oktober, en del har även vi drabbats av och förlorat matcher på...så allt skitsnackande om enskilda spelar gör mig heligt jävla förbannad...SHL borde fokusera på annat istället för när det blir legalt i NHL mer och mer så lär det knappast bli skillnad här i vår liga..oavsett vem som filmar eller förstärker så är det fel givetvis å andra sidor skall klubbor hållas på isen och inte vifta överallt på kroppen...något vissa lag får göra ohämmat varje match! Konsekvens vill jag se i allt!

Huge: ja men om du nu så spekulerar så mycket DU stör dig hu på när andra ifrågasätter o kritiserar men det får man ju aldrig göra enligt dig!!!! När de går igenom på video efter matcher är spelarna ledarna skälvkritiska ! Har det aldrig slagit in dig att båda två mv är friska o sjödda larsson tänkte vi kör med fernström idag! O är det så tycker jag att det är totalt fel! Eftersom rautio stod två dagar efter så har han troligtvis ingen känning!

Angående vilket lag som var spelförande. Rätt tydligt Djurgården.
Uppladdat:

500x0-39f12f5e-f21f-465b-b249-840ce70da66c.jpeg

JanT: Som poängproducerare samt samt hockeyspelare är han sjävklart underbara att ha i laget.
Men det tar fortfarande inte bort det faktum att han lagt sig väldigt lätt två gånger nu varav den senaste var pinsamt att se.
Han hade även en sekvens i gårdagens match som kunde blivit värre än den blev.

Jag hatar spelare som på det sätt som Clark försöker fuska sig till utvisningar gör.
Hör inte till hockeyn, hör inte till fotbollen osv osv.
Ska han fortsätta som han gjorde på Hovet så blir det pinsamt.

Men självklart som hockeyspelare så ska han givetvis vara kvar hos oss.

KalleTeodor: Säg det...

{5915}: Men Sanny är väl en av dom som ofta säger själv att han aldrig varit guds bästa barn?

Dock ska sägas att så fort både Wikegård och Sanny är i studion så har jag sedan länge slutat lyssna på dom.
För MIG har Wikegård blivit alldeles för mycket. Sanny däremot tycker jag är sämre påläst än tex Petter, Helber osv.

Rodrigo: Rätt tydligt vilka som vann matchen också 4-1!!!

Rodrigo: visst fick Dif ha mer puck. Men arbetet Brynäs gjorde i defensiv zon gjorde att Dif inte kom till speciellt många heta målchanser.

Det blev en hel drös alibiavslut från gårdarna i jakt på mål.

Skottstatistik i all ära men man måste se på matchbilden också, Brynäs var det bättre laget igår, precis som Djurgården var det i torsdags. Dom var iof bättre igår än vi var i torsdags, det var ett riktigt bottennapp.

Vi har dessutom en spelidé som inte riktigt gör sig sanning i avslut och försök. Vi ?låter? motståndarna ha puck på utsidan istället för att överbelasta och ta tillbaka pucken så fort som möjligt, när man gör det finns det en riktigt stor risk att vi hamnar i numerärt underläge i farliga delar av banan.

Det är en av sakerna som Sjödin har ändrat sedan Melin fick sparken tex.

KalleTeodor: Helt otroligt. Bra mycket mer pinsam än Clarks.

Lunkan: Ja och vad är din poäng?

Inkazar: Nåväl, som du ser hade Djurgården en del skottförsök i skottsektorn. Det är ju inte att hålla dom på utsidan, kan jag tycka. Och matchbilden blir färgad i ens hjärna för att Brynäs var det lag som vann och dessutom gjorde det med tre mål. Däremot är jag medveten om det Skrubben sa om lag som jagar i underläge, att corsin påverkas av det. Oavsett tycker jag ändå att Brynäs inte var det bättre laget och sen får man tycka vad man vill om det. Det är inte som att jag faktiskt inte kollar på matcherna som vissa ibland verkar tro när man använder sig av statistik, missar inte en enda match så jag är medveten om hur matchbilden såg ut.

Rodrigo: visst är det endel skottförsök i slottet. Många av dom kom under deras extremt trubbiga PP skulle jag tro. Hade gärna sett den skottkartan i 5v5 för våra PPn handlade mer om att döda tid än att göra något kreativt ibland. Dessutom var vi ruskigt dåliga på båda sakerna.

Hursomhelst. Lets agree to disagree.

Jag gillar avancerad statistik, det vet du nog vid dehär laget. Men det är inte en absolut sanning heller vilket du också vet.

« · 1865116 · »