1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776118 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
honken21: Tror jag drömmer....Mannberg knäpper den i krysset. Helt säkert en dröm!

Leonardo: Så jävla gött ! I morrn hoppas jag faktiskt att Skaik tar Mora

Huge: Absolut inte! Jag skrev precis det i matchen mot Rögle. Samtidigt har vi förlorat matcher p.g.a målvaktsspelet också (se Sandström). Skitsamma! En kväll som denna är allt positivt. T.o.m Liljewall är bra idag och Palushaj. Kilas, Bertil och Sunk är riktigt bra. Hur gör man med Micke? Tycker han har magiska handleder men seg i egen zon och sänker tempot för mycket i PP. Klarar vi oss utan förstärkning?

pekka85: Vi klarar oss iallafall utan honom...

pekka85: Jag tycker MJ har sån bra speluppfattning att man kan ta att det inte går så fort. Men i PP var det ju hans statiska medspelare som gjorde att allt blev stillastående. Kille vid stolpen och killen i slotet måste hela tiden vara spelbara. Det var för lätt för Frölunda att skära av passningarna till backarna idag.

Klockren insats i ikväll. Alla förtjänar beröm men riktigt kul att se nyförvärven prestera sina bästa matcher för säsongen.

Nu knäpper vi Färjestad med samma arbetsinsats. Gediget snålt bortaspel även på hemmaplan.

Mycket som gör en glad idag, klar målmässig seger, uppoffrande försvarspel, grymt målvaktsspel, det som smakar bäst är ändå, förutom 3 pinnar, när en ung kille som Bjurström får kliva fram och leverera i både mål och assist:)

Skön....t

Varje gång jag inte tittar så vinner Brynäs. Samma sak mot SAIK. Jag kanske ska ta en för gänget och sluta titta helt och hållet.

Starkt av grabbarna ikväll!

pjåtor: ja bryt ner masarna...ska åka hem o besöka gamla Gävle till 4 november, har bokat biljetter med sönerna och två kompisar som håller på Mora, vinner vi då skall jag bli bjuden på krogen hela kvällen...haha, har inte varit på krogen i Gävle sen 2005.....kul när det e lördagsmatch och föräldrahemmet är 5 min promenad till rinken :)

Brynäsgubbe: För några säsonger sen hade vi en medlem, Sylf som tog en promenad med hunden när vi låg risigt till. Funkade förvånansvärt bra.

Back: Just det ja😂😂

Rolig kväll, men låt oss inte flyga iväg på samma sätt nu som efter SAIK-segern. Nu testas lagets hållbarhet igen på torsdag. Nytt plattfall så är vi på ruta ett (eller kanske noll?) igen. Intressant.

Back: Gamle Sylf ja... Vart håller han hus numera?!

Back: Han tog en promenad så fort han blev nervös, oftast i ledning, oftast vann vi då. Bra pli på den jycken.

pekka85: Speluppläggare av MJ:s kaliber växer inte på trän, BZ:s plan är nog att kostnaden för Zanetti istället läggs på MJ.
Sen ansluter Dahlén i december plus Jensen och Boqvist snart tillbaka. Ny tränare får anstå så länge, funkar ju bra med det vi har nu.

Okej, om vi summerar denna kväll har alltså följande hänt:

•Brynäs inte bara vinner mot Frölunda på bortaplan, man slipper dessutom höra deras jävla målraketer på hela matchen.

•Rautio har helt plötsligt lyft sig till den nivå han hade i slutspelet i våras.

•Liljewall har gått igenom någon slags metamorfos på två dagar. Helt plötsligt bättre skridskoåkning, men framför allt visade han upp handleder jag aldrig sett tidigare.

•Bjurströms fick sitt stora genombrott i A-lagströjan ikväll.

•Mitt i en periodpaus kommer uppgifter om att HV71, helt obegripligt nog, väljer att värva Zanetti från oss.

Jag bara väntar på att vakna upp ur denna dröm😀

Skrubben: haha ja helt makalös kväll egentligen. Lägg till att Sunken utgår mitt i andra perioden, för behandling, kommer tillbaka till 3e som om inget hade hänt. Har det nånsin hänt i Brynäs?😂

Att HV vill ha Zanetti är ju en riktig gåta

Brynäsgubbe: Håll dig borta för allt i världen... :)

En perfekt match ikväll, precis som jag tycker Brynäs ska spela. Utmaningen blir nu att hitta ett spel som fungerar mot sämre motstånd och på hemmaplan.

Vad det gör gott i hjärtat att se Bjurström spela och få göra mål.
Tänk om man sagt innan säsongen att spelare som Bjurström, Westfält och Mannberg skulle leda laget till vinst på bortaplan mot Frölunda...

På torsdag sticker jag på resa utomlands i ett par veckor. Det känns lite tryggare nu...

honken21: riktig kris där..9 man borta..

+ Så grymt imponerad av Liljewall idag som är helt briljant. Hemjobb, offensiva genombrytningar och smarta passningar... Med handleder jag inte trodde fanns där....

+ Rautio står för säsongens bästa målvaktsspel överlag som harmoniserade med......

+ .......hela lagets uppoffrande försvarsspel. Fiskrens hade mycket puck och en hel del skott men vi höll dem mest på utsidan och de flesta skotten gjorde vi enkla för Rautio...

+ Glädjande att vi även en säsong som denna verkar skakat fram juniorer av yppersta klass, såna som dessutom brukar växa under säsongen. Bjurström gör ju ett genombrott på seniornivå ikväll och Westfält är inte långt efter...

+ Matchningen... Som jag längtat.... Äntligen Palushaj i annan kedja. Gav effekt direkt...

+ Ikonen... Vår klarast lysande stjärna just nu...

+ Sundkvists nya vår... Han har inte varit så här bra på fem säsonger. Måtte han hålla ihop...

+ Henrik Larssons förstaperiod är hans hittills bästa i SHL...

- Fortsatt trögt powerplay....

Fråga: Blir det flyg till Gavlerinken på torsdag...?#skapabortakänsla

"För några månader sedan var Brynäs i SM-final." Hur jävla många gånger ska man få höra skiten? Känns som varje artikel innehåller samma mening.

Presskonf. Hoppas de tar lärdom av att bortaspelet fungerar bättre.

bradberry: Fick inte Silfverberg också sin genombrottsmatch i Göteborg eller minns jag fel?

Brynäsgubbe: Jävlar vad nöjd han var Tommy. Härligt att se att det brinner. Han var väldigt sen till presskonferensen så han har säkert kört ett brandtal inför spelarna efter match. Bygg vidare på det här nu!

Zzz: Hoppas det.

Rögle-LHC 0-6... Vår plattmatch mot dom och Mora kommer reta mig hela säsongen...

WTF! Har ni sett Brodeckis mål ikväll? 2:30 in.

Brynäsgubbe:
Precis hemkommen o njuter av känslan när den lilla M-sektionen tystar resten av Scandinavium! Så viktigt, när det som bäst behövdes... o Rautio fick hålla nollan!

En elegant krigarinsats! :-)

Vilken härlig match alltså. Gör Bjurström en Ölund och slår igenom nu?

Bjurström åkte skridskor så skenorna glödde.
Jag tycker han visade vägen lite med sitt jobb.
Inget glidande där.

Nu kände man ju igen spelet från den gamla goda tiden.
Så där 6-8 månader sedan alltså.

Idag ska alla ha beröm.

Ge samma lag chansen igen tills nästa förlust kommer.
För nu gäller det att försöka upprepa detta spel match efter match.

Enaranger: Absolut. Nu yror jag att DR står i tre matcher. Viktigt att få kontinuitet på målvaktsplatsen. Känna att man får stå, även efter en förlust. Så spela DR denna veckan.

Det var lungt och skönt från plattfotsindian kompisarna igår kväll😀

honken21: dom sitter i en rejält prikär situation.
Att då värva Zanetti som ändå år en back som vet vad SHL handlar om är en mindre chansning än gemene nordamerikan eller HA spelare.

Han har ju inte gjort någon glad senaste 2 säsongerna, det ska erkännas. Men fan jag älskade Zanetti första, har en otroligt härlig energi.
Verkar vara en grym person och lagkamrat.

Kan inte annat än önska honom lycka till i HV och hoppas att han får en riktig nystart där!

Enaranger: Intressant att Bjurström hade så bra samspel med Palushaj. Blev som två nya spelare.

Peja: Min känsla från läktarplats var att det hände mycket efter de lyckade 10 sekunderna i andra. Palushaj såg ut som en ny spelare efter den sekvensen och Bjurström, som redan tidigare varit en frisk fläkt, lyfte ytterligare av Palushajs självförtroendeboost. Det är så lite som gör det.

En annan liten detalj kring 2-0 målet.
Det blev reaktioner från läktaren och Rönnberg var helt plötsligt på storbildsskärmen med den där blicken mot domaren som bara han kan ha. Jag tittade ner på honom och såg att han pekade mot målet och vädjade till domaren..
Jag han tänka att det var väl inget fel på det målet, Palushaj måste gjort mål innan han eventuellt kan ha åkt på målisen?
Därefter visas reprisen på målet och min första tanke var rätt, klockrent mål. Anledningen till att målisen låg utslagen var att backen plöjde in i målvakten i sekvensen efter målet.
Han förnekar sig Mao inte Rönnberg, kan han hitta något att gnälla på så gör han det även om det är de egna spelarna som ställer till det.

En fantastisk laginsats där ingen föll ur ramen, ingen nämnd ingen glömd. Det är sådana här kvällar man älskar hockeyn. Hoppas laget hittat nycklarna och att de kan bygga vidare på detta nu.

Davey85: Hoppas Ölund också gör en Ölund snart

Brynäsgubbe:Så du tycker vi gör en plattmatch mot Mora? Hmmmm.....
Lika onyanserat som blaskornas rubriker om "kaos" och bottennapp.
Enda skillnaden i stort mellan igår och Moramatchen är att utdelningen kom igår.
Radioaktivt, för att citera Roffe Zetterlund.
Ni yngre kan googla....😀

Nu är det klart att Zanetti lånas ut till HV. Men bara i 10 dagar. Det var märkligt

Inkazar: Gårdagens försvarsspel och det vi framöver förhoppningsvis kommer att praktisera borde passa Zanetti bra, onödigt isf att släppa honom helt och hållet. Om det nu är BZ:s och tränarnas idé.
Mest troligt är kanske att HV först vill testa och se vad dom får. Oavsett så slipper vi iaf betala 10 dagars lön för nån som nöter bänk.
Alltid nåt, som tysken sa...

Huge: Mobilen har gått sönder, jag var sen till jobbet, Huge hugger på en som en gam (som vanligt), men det gör inte så mycket. För igår vann Brynäs... :) I morse var det lätt att stiga upp.

Brynäsgubbe: Hugger som en "kobra" heter det, inte gam. Du har nog blandat ihop det med begreppet "gamnacke", då sådana är vanligt förekommande härinne emellanåt....👊😉

Huge: Jag skulle vilja kunna se in din hjärna för du har fan svar på allt ;)

Det känns att så fort man börjar vurma för en av målvakterna och anser att denne ska vara nummer 1 så kommer ett par plattmatcher. Låt oss nu HOPPAS för allt i världen att Rautio håller en hög lägstanivå hädanefter. Just nu litar jag betydligt mer på hans erfarenhet och stabilitet framför Felix flaxande och oförutsägbarhet.

Och jäklar vad kul att se Bjurström! Och Palushaj! Och Liljewall! Osv. Nu jävlar tar vi värmlänningarna på torsdag.

Vad hände när palushaj fick spela på högerkanten med Ölund? Jo han blev som en helt annan spelare. Gjorde 1+1 igår.
Clark kommer också börja leverera mer nu när ikonen spelar med honom. Tänk när Jensen kommer tillbaka. Vilken speed Ikonen-Jensen-Clark kommer ha :)

Steenm: Ja ni lär inte ha några större bekymmer med oss på torsdag. Flytet vi haft inledningsvis har nu som väntat försvunnit och tror vi har tre torsk på sista fyra matcherna.

Ska bli kul att se er vända och framförallt se hur frekvent dysterkvistarna här inne kommer skriva efter ännu en seger imorn

eltifoso: Haha, nänä, försök inte. Vi är underdogs imorgon. Ni är favoriter, ni ska vinna. ;-)

mattiask: Som att kolla in i vilken kopiator dom helst 😂🤣

Som tack för en härlig match i Kålleseum igår kväll har jag satt in en hundring för varje mål på fansens värvning... nån som hänger på?

Huge: En gam kan nog också hugga, bara han hittar sitt frestande byte. Som herr Gam själv t ex. Här inne är de flesta byten för dig. Som ska hårdtuggas. Och oftast smakar de väldigt dåligt för dig också...

Hade trott mera på vinst i morgon om det varit bortamatch..sorry är lite negativ . Satte förresten in lite pengar på fansens värvning igår 😉

Inkazar: Lite dåligt att gå med på det kan jag tycka. Kan ju hoppas att det är en try-out för inför resten av säsongen.

« · 1845566 · »