foppa78:
Håller med dig..... Huge gör bäst i att hålla sig ute i det fina vädret...... HS är så lugnt o fint när alla får gnälla om allt o alla utan att störas av folk som kanske vill avvakta innan man lägger en åsikt om nästa säsong.
Peja:
Härligt att läsa när det sammanfattas på det här viset. Själv tycker jag det ser det ut som att Frölunde helt klart värvat bäst tillsammans med Hv. Skall jag vara lite kritisk mot er så ser det ut som om vi värvat bättre än er hittills, men det hinner ju ändra sig ;)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Linus Wickman:
Visst, klart det finns det, men det var ju inte riktigt vad det handlade om, eller hur? Jag bara rättade ditt felaktiga påstående om att Sundlöv måste skynda sig att värva eftersom toppspelare från AHL börjar försvinna.
Linus Wickman:
En hel del AHL-spelare spelar fortfarande i Calder Cupslutspelet, så någon brist på bra spelare där är det knappast än. De allra bästa brukar ju dessutom vänta ut NHL:s free agent frenzy i början av juli för att se vilken chans det finns att slå sig in i ett NHL-lag.
Som jag ser det går det att plocka en bra spelare nu eller så gamblar man lite och väntar på att plocka de riktiga topparna. Jag föredrar att vänta o chansa på riktig spets.
Tycker det är en självklarhet att försöka få hit T.J Hensick när Kroken försvinner.
Drömma kan man ju alltid...
Carl Lejonkräk: Ja sundlöv har ju tendenser till att snöa in på vissa saker.
1. Värva alla Leksingar födda 82
2. Ta de sämsta spelarna han hittar i varje lag i hopp om att förvandla dom.
...så varför skulle han inte kunna snöa in på att värva alla som heter Vas
Linus Wickman: http://www.eliteprosp...player=520 Mer i Sundlövs smak
Redigerad kommentar
Ja, Wennberg hade smakat mumma.
Tycker att Frölunda gör rätt i sin stora omstuvning av laget. Tror de kan blir en obehaglig överraskning nästa år, dock inte mer än ”semi”.
FBK och HV har tillräckligt med kapital och starka grundtrupper för att vänta in januarifönstret men jag håller LHC som favorit till att utmana SAIK om guldet.
Brynäs har allt för tunn trupp, både gällande kvalitet och antal för att nå längre än kvartsfinal. Det saknas playmakers (2st) samt en till ”Harju”, dessutom är målvaktssidan svag.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Davey_22:
Ähh! Ok att Kilström är intressant och stabil men Brodin? Dussinlirare, vart är spetsen?? Det fattas spets och målskyttar!
brynäs08: Det är väl en helt ok silly såhär långt ? Två spännande/lovande värvningar i Kilström och Brodin.
Det som oroar mig och tydligen många fler är väl att Rödin som sagt ska vara en va de där två AHL-spelarna man hörde om.
Hoppas med alla två tummarna att det isåfall blir Rödin + 2 andra.