1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 760435 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Linus Wickman: Toni Rajala skulle vara en fin ersättare för Lauritz. Och så får Nokkelainen ngn att prata finska med:)

moment22:juste, glömde bort han! Toni skulle verkligen passa in, inte lika dyr som Aaltonen heller. 

tjugo8:

Såvitt jag vet har Sundlöv aldrig sagt rent ut att det finns några Omark-pengar, men tänk lite själv, om Sundlöv i rikspress går ut med  att han varit på Omarks agent ett tiotal gånger, nämnt i intervjuer att det finns plats för Linus om han vill hit. Lägg till det att Mr.Madhawk och Oskar Lindkvist på Nöjesmix.com, bloggare med erkänt bra källor, nämner att det finns en överenskommelse att Omark kommer spela i Brynäs ifall han inte lyckas nå ett NHL-kontrakt.

Man må tycka Sundlöv är en idiot om man vill, men så dum att han försöker värva en spelare utan täckning ekonomiskt är han knappast och i min värld betyder en tänkt värvning som inte blir av att det blir pengar över, såvida inte spelaren planerat att spela gratis, men sådant händer jiu bara i en sportchefs våta drömmar. Eller?

Linus Wickman:

Daugavins vore en höjdare, en lirare och hyfsad målskytt som har underskattats grovt i NHL och mest fått spela 3-4lina. Väldigt omtyckt av både medspelare och fans. Personligen förbannar jag den dag Ottawa bytte bort honom. Men att få han till Brynäs kommer aldrig hända, han kommer garanterat erbjudas åtminstone ett tvåvägskontrakt någonstans i NHL.

Redigerad kommentar

tompap71:

Så...vilket är det?...jag blir lite förvirrad...

"Vad gäller pengar så har ju Sundlöv vid flera tillfällen hävdat att det fanns utrymme för Omark om han ville komma till Brynäs"

"Såvitt jag vet har Sundlöv aldrig sagt rent ut att det finns några Omark-pengar"

Forumet blir ju bättre om vi skiljer mellan uttalanden & spekulationer...

De Sundlöv sagt är ju iaf att Bif varit intresserad, tror inte automatiskt att det finns en massa pengar över nu...

- Intresset fanns kanske före Sweatt o Nockes lön...

- Bif kanske aldrig hade varit i närheten av att matcha Omarks lön

- Klubbdirektör/ordförande kanske hade kunnat sanktionera en sådan one-of-a-kind-värvning (artist+Harjus bästa hälft) men inget annat...

tompap71: Esa Pirnes då?

Carl Lejonkräk:Ännu en defensivt lagd spelare. Duktig tekare ingen playmaker.

Carl Lejonkräk:

Esa Pirnes spelar väl i AIK om jag inte missminner mig.

moment22: Toni Rajala vore mumma. Lite Omark över honom, skulle passa ihop med Harju.

Huss: Jo visst men varför diskuteras det nyförvärv nu? Har inte Sundlöv spikat truppen iom Nokelainen?

KevinNa: anledningen stavas S-K-A-D-O-R, samt L-A-U-R-I-T-Z-E-N... Ledsen för de stora bokstäverna... ;)

DavyDjoos: Visst har vi skador, absolut. Men inte en chans Sundlöv värvar mer. Visst har vi 5-6 ordinarie spelare borta i december så men inte nu. Sen är det bara och be till de högra makterna att Lauritzens skada inte är allvarlig (även om den säkerligen är det)

KevinNa : Varför vi pratar nyförvärv var därför att Sundlöv var intresserad av Teemu Ramstedt efter det att han värvade Nokke. Så det innebär att Sundlöv inte stängt dörren!

Stör mig på att gävlemedia inte konfronterat Sundlöv med detta! ;o

KevinNa : Men med Alexander Larsson ute ur spel också så är frågan om inte den dörren är öppen igen. Speciellt när varken Lauritzen eller Granström lär spela i inledningen av serien. Nordan är också ett (konstant) osäkert kort pga skadehistoriken.
Skulle iofs kunna tänka mig Daniel Ljunggren i en centerroll istället för Larsson.

KevinNa: nog kommer Lauritzen att få en liknande säsong igen, om han inte opereras, han kommer ju att slita upp sina ljumskar om och om igen, med risken att låta pessimistisk - men det är min tro, och många andras... Lägg därtill att Sundlöv är ute och letar, varit på finnen (Ramstedt?) som AIK sägs snuvat Sundlöv på, efter Nokelainen värvats...

Jag är trött på skadorna, kanske BIF-ledningen likaså!?

Ingen rök utan eld...

HappyX3:Gävles tidningar verkar inte visa något slags intresse i brynäs. De gör endast de nödvändigast och har inget intresse att fördjupa sig om det uppstår ett rykte om att truppen kanske inte är spikad. Dåligt av lokaltidningarna...

DavyDjoos: Kan det inte vara så att Brynäs var ute efter Ramstedt i ett tidigt skede men sedan dök Nokelainen (ett bättre alternativ) upp?
Helt klart är att det inte finns några marginaler i årets trupp. Olycksrelaterade skador får man alltid räkna med men de som är ständigt återkommande ljumskproblemen hos vissa spelare måste det tas höjd för när truppen spikas.

Huss: ingen aning om ryktet är helt sant... Håller helt klart med om att man måste ta höjd för dessa skador, ha ett slagkraftigt lag där man ser de här riskspelarna som bonusar om de kan spela och det på en hög nivå...

HappyX3: Så Sundlöv var på Ramstedt efter att Nokelainen värvats? Det hade jag missat. Har för mig Sundlöv sa att truppen var spikat iom Elias ersättare. Ja Nordan och Lauritzen är 2 ruggigt osäkra kort. om nu Sundlöv är ute o letar en ny forward, hoppas fan att det är en kreativ sådan isåfall.

KevinNa : Enligt Arbrahamsson på Aftonbladet så var Sundlöv på Ramstedt efter nokke ja =) kan ju bero på Granström/Larsson, för den situationen uppstod väl efter att Nokke värvats? =)

Huss: Ingen har föreslait Esa Tikkanen än. Det är ju en tradition på denna site ;-)

Redigerad kommentar

Treklövern1912: haha, lite Tikkanese hade inte varit fel att höra i intervjuerna... ;)

Spelare som Stålmusen är saknade i dagens trupp men det blir nog bra ändå..

Har noke ett två-års kontrakt? På eliteprospects står det ett år, men på brynäs egna hemsida står det två år.

Carl Lejonkräk:

Nej i Brynäs har vi olycksfåglar. :)

Rodrigo: Ok, ja jag tyckte väl att det skulle vara ett år. Då står det fel på truppsidan på brynäs hemsida.

Om nu Brynäs var intresserade av Teemu Ramstedt.
Här är kanske anledningen till varför AIK lyckades vinna kampen?

70 Rodrigues: Jävligt synd med de där skattereglerna...

biljetter till brynäs - Leksand 3 nov införskaffade :D

Skitstöveln: Samma här:)

Honken: Såg ut att vara jäkligt många biljetter sålda redan!!

http://bloggar.aftonbladet.se/hockeyblogg/2013/08/shl-klubbar-jagar-finske-stjarnan/ är brynäs en av dem klubbar som är intresserade tro?

Skitstöveln: det låter bra:))

Någon som såg brodin idag? Hur spelade han?

Lee Gooren kanske kunde vara något för Brynäs.

Paralellt med spelandet kunde han sköta rehabträningen med Lauritz och Nordan.
Kanske skulle det bli lite fart då.

Sen lite man man övningar med Löf och Djoos... :)

Västerås har nu värvat en transatlant, såhär sent på säsongen, med bättre statistik från AHL än både Scott och Sweatt. Även om han av någon anledning spelade en del i ECHL senaste säsongen kan man ju ändå undra; varför är det så svårt för för just Brynäs att värva offensiva spetsspelare? Känns inte som en fråga om pengar när till och med Västerås kan värva en spelare som producerat mycket poäng i AHL. Eller är han helt jävla bedrövlig i defensiven?

www.eliteprospects.com/player.php?player=11313

Rodrigo:

Tror inte han heller dragit på sig något större jubel om han presenterats som nyförvärv till Brynäs. Verkar ju ha potentialen, men han verkar ha haft några jobbiga säsonger bakom sig.

Johan Norrström: Nej nej, det hade ju inte varit en väldig bra värvning som spetsspelare till SHL, iallafall på pappret. Precis som Scott eller Sweatt inte är. Det påvisar bara ytterligare att spelare med Scott och Sweatts AHL-poängsnitt väldigt sällan, om ens någonsin, värvas som producerande spetsanfallare till lag med topp 4/semifinal-ambitioner.

DavyDjoos:

Starkbaum har ju kontrakt m MoDo även denna sässe...

Så länge de betalar lönen kan de väl styra vad som helst...

tjugo8: även om det är så att Modo bestämmer, så har ju dom ekonomiska problem. Tror det skeppar iväg honom till Brynäs bara för att bli av med hans lön.

Linus Wickman:

Låter inte som en kille Sundlöv skulle värva. Kan inte hela storyn. Varför är han oönskad i Modo? Skötte ju målvaktsysslan bra där.

Johan Norrström: Hela debatten känns märklig, baserat på ett ogrundat rykte. Helt plötsligt är Rahm avskriven och en Modomålvakt under kontrakt i stort sett klar.
Bara på HS min vän, bara på HS.... ;-)

Huge: Sweet! Spelar Starkbaum redan imorgon mot DIF eller blir det på lördag?

Johan Norrström:
För dyr, ek kris i MoDo

Johan Norrström: Modo säger att han får lämna av ekonomiska skäl, samt så ville man satsa ungt med både Anton Forsberg som var bra i ssk och ullmark som har fått spela i landslaget.

munkas: Ja, om Modo nu har match i morron mot nåt DIF-lag så kanske han spelar. Men ring Forsberg först och fråga, det är väl han som tar ut laget...

« · 1585136 · »