1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 760473 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Huge: Modo...? Han spelar ju i Brynäs, tokstolle! Jag ringde Brynässhopen nyss och skulle beställa hans matchtröja men tyvärr har dom inte bestämt numret ännu. Det blir antingen 69 eller 0.

Linus Wickman:

Är han för dyr för Modo är han utan allt tvivel för dyr för Brynäs. Tror man startar säsongen med befintlig målvaktsbesättning och sedan håller koll på spelarmarknaden under hösten. Någon av de svenska målvakterna kanske tröttnat på att harva i farmaligorna.

Johan Norrström:

Spetskompetens, Holloway, Bissett och annat...

tjugo8:

Jo har sett klippet. Kan ha missat något. Ska kolla igen.

Johan Norrström:

2 dagar kvar å ingen spets som sundlöv snackade om , han ljög för supportnarna igen , Vi som lägger pengar å tid på detta lag är inte värd skit i Sundlövs ögon , Jag bara väntar på att chefs stolen blir tom ,men jag glömde att han sitter på livstid , 

Om laget lyckas skrapa ihop 10 poäng på dom 10 första matcherna får vi nog vara nöjda , m.a.o 20 missade pinnar ,

Sundlövs mål i år är allsvenskan 2014 inget tyder på något annat ,

BRYNÄS4EVER NR1: skulle vara kul om GD kunde ställa Sundlöv mot väggen för alla sina uttalanden om spets.

Rossa:

Tror helt enkelt att det är så att Sundlöv anser att han värvat spets. Är förmodligen det ända svar man lär få.

Redigerad kommentar

BRYNÄS4EVER NR1: Är vi förvånade när det gäller Sundlöv? Nej!

foppa78:Nej det är inte förvånande , men vi närmar oss en sässe där ingen absolut ingen har tro på att Sundlövs fuskbygge kommer hålla , med det sämsta målvaktsparet i shl så kommer detta bli en nervpärs hela djäkla sässen ,

Rossa:Håller fullständigt med dig , Någon måste ta ansvar för den lama inställningen som Sundlöv har , Vi har inte fått svar på varför han inte gör som han säger , Bara massa tomma löften till oss som Älskar Brynäs ,

BRYNÄS4EVER NR1: När och var har egentligen Sundlöv uttalat sig om att värva spetsspelare? Jag måste missat det.

Zappaholic:
Mitt inlägg 13.01 idag...ca 10 min in på shl play

tjugo8: tackar. Funderar på om fansen och Sundlöv har olika definitioner på spetsspelare och spetskompetens?

Zappaholic:

Problemet för Sundlöv är väl dock att han nämner Holloway & Bissett i samma andetag...

Men, ge Scott o Sweatt säsongen...kanske blir bra till slut...

Dan före dopparedan!

Zappaholic:

Jo jag nämnde det tidigare. Sundlöv anser nog att han värvat spetskompetens. Beror ju på hur man tänkt spela och vilka positioner man planerade att förstärka. Att det var renodlade målskyttar Sundlöv hade i åtanke när han nämnde spetsspelare kan nog uteslutas. Det är väl ofta det som supportrarna tänker på när de hör spetsspelare och måltorka i samma mening. Förstår ju känslan av besvikelse hos vissa, men man lär ju samtidigt ge det lite tid. Förhoppningen måste väl ändå vara att det ska bli bra i slutändan. Vill se vad det här laget kan göra innan jag dömer.

Johan Norrström: Spets i form av två starka amerikaner från Ahl plus Brodin men det kanske inte vissa ser.

Carl Lejonkräk: "Spets i form av två starka amerikaner från Ahl plus Brodin men det kanske inte vissa ser."

Lägg till en av Luleås bästa backar ifjol och en finsk landslagscenter.
Blir nog bra det här till sist.

Carl Lejonkräk:

Det är ju din åsikt och förhoppning. Inte en absolut sanning eller hur?  

Faktum är ju att värva nya spelare är lite som satsa på V75. Man kan chansa lite eller satsa på säkra kort. Vad som ger maximal utdelning i slutändan är ju svårt att veta innan. Även till synes säkra kort kan floppa, och samtidigt kan mer anonyma förmågor överraska och prestera bra.

Det beror som sagt på hur man tänkt sig att balansera och bygga laget. Sundlöv och Tommy verkar ju ha en plan och nu är det bara att luta sig tillbaka och se om det slår väl ut.

Vilken som har rätt och skrattar sist eller gråter först kan ni ju träta om lite senare in på säsongen.

Huge: "Lägg till en av Luleås bästa backar ifjol och en finsk landslagscenter."

Brynäs har värvat så mycket spets så jag glömde ett par killar där.

Carl Lejonkräk: Lätt hänt när det vimlar av spets, så du är förlåten.

Här provoceras det för fullt. Får se om någon nappar...

Huge: Förklara vilka spetsspelare vi har förutom Gunderson och Bertil!

foppa78:

De har de ju redan gjort. Fast det bygger ju enbart på deras egna förhoppningar. Grym defintionsfråga det där.  Om det stämmer står skrivet i stjärnorna.

foppa78: Det visar ju sig när serien drar igång om vi har någon spets. Svårt att sia om i nuläget. Menar du etablerade poängmakare som varit tongivande i andra ligor så saknar vi ju spetsspelare...Personligen tror jag Scott och Nokelainen kan bli spetsspelare.

Pigalle:Ja det vore kul om han kunde lyckas i NHL.

Pigalle:

Nä inte den här gången heller....

Redigerad kommentar

Apropå keeprar, Fransson i VIK ligger på 97,18% efter 5 matcher....
Dessutom, Jeremy Williams är allt för bra för Allsvenskan, honom skall vi ha!

Huss: Tror inte Sundlöv kommer värva någon målvakt tyvärr. Tror endast att han håller dörren öppen för Järnkrok eller Elias.

Huss: Luca Caputi verkar också vara en spelare som är för bra för Allsvenskan. Men är inte förvånad då iallafall hans statistik borta i Nordamerika är rätt imponerande med allsvenska mått mätt, han är poängmässigt bättre i AHL än våra transatlanter tex.

Sen kan man väl inte riktigt vara för bra för någon liga, men ja.

Redigerad kommentar

Huss: Markström är ju trea i Panters igen. Farmarligan nästa? Brynäs?

bradberry: Markström hade varit en dröm - men icke så troligt tyvärr.

bradberry: Sitter Markström fortfarande på ett tvåvägskontrakt? 

SH: Tror denna säsong är tvåvägs, sen är andra kontraktsåret envägs. Så om han får harva i AHL i år så kommer han iallafall vara med Panthers nästa säsong. Dock skulle jag nog tro att han får vara backup åt Thomas denna säsong. Så han kommer antagligen få rätt goda chanser att få visa upp sig. Thomas är ju rätt gammal och då behöver man en bra yngre målvakt som kan lasta av... vi i Brynäs sitter ju i samma båt.

Redigerad kommentar

Nu har ju inte Tim Thomas fått något kontrakt med Panthers ännu men det känns ändå rätt sannolikt.

micke63: tror jag med, men tror sundlöv kommer få problem att välja om omark vill till Brynäs samtidigt som järnskrok vill hem. När vi egentligen behöver en målvakt.

Känns inte riktigt som att Brynäs skulle ha pengarna till Omark just nu.

Magkänslan säger KHL men sen kanske han väljer AHL också, såklart.

Linus Wickman: Äh, med de två namnen kommer vi aldrig befinna oss i försvarszon, dvs vi kan lika gärna sätta Rahm i målet.

Huss: smart tänkt , men Brynäs lär aldrig ha råd med båda.

Gynge kickad i KHL...

Peja: Tänkte precis skriva samma.  utpräglad målskytt, precis vad BIF saknar. Lär nog kosta men skulle göra sig riktigt bra!!
VÄRVA!

HappyX3: sundlöv var väl efter gynge enligt rykten förut?

Är inte Gynge besviken på Brynäs sen senast han var här?

Något säger mig att han går till HV eller Frölunda.

Brynäslegenden: besviken och besviken, han har själv uttryckt att han inte var redo, varken mogen mentalt som spelmässigt, han var ung och kaxig typ... Något sådant har han själv sagt om sin Brynässejour...

Tror att han vet att han kommer att platsa i dagsläget, tror inte aggen heller är så stor...

Sedan får vi se om Brynäs är ett alternativ för honom, och han ett alternativ för Sundlövs plånbok i dagsläget...

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Men alltså, vore det inte mumma med:
Lee Sweatt, 28, b.
Kommentar:
Faktiskt Brynässpelaren Bill Sweatts brorsa. Lee har också producerat riktigt bra i Europa, bland annat totalt 49 poäng under en och en halv säsong för finska TPS. Kanske vill han bo ”nära” sin bror och komma till Sverige? Han fick också chansen i NHL och Vancouver Canucks säsongen 2010-11 – i tre matcher – och gjorde ett mål och en assist. Nu är Lee helt kontraktslös.

Huss: han är ju förtidspensionär, pga alla skador - om jag inte minns fel...

Starkbaum påväg till Örebro visst.

OM de nu skulle bli aktuellt att värva en till målvakt vem tycker ni då det borde vara av dom som är tillgängliga? =)

HappyX3:hudacek utan tvekan!

Här är en back jag hoppas Sundlöv har koll på. Såg honom i J20 och han var helt dominanat. Karriären har väl inte riktigt gått som tänkt men nu verkar han ha kommit igång ordentligt i Asplöven.

Zzz: Eller hämta hem Linus Rotbakken från Almtuna? Trots att Almtuna är slagpåse nummer 1 tycks både Rotbakken och Löf producera mer än de flesta forwards gör.

« · 1586014 · »