1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755181 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
Fattar inte varför alla typ räknar med alla Palushaj blir kvar. Ser han i varenda uppställning. Enligt mig är han en klass över alla andra och borde vara aktuellt att få drömanbud från t.ex. KHL.

Lika bra att ställa sin sig på att han lämnar och istället bli riktigt positivt överraskad OM han nu skulle stanna.

Pilen32: Kan bli andra center med.. Det beror ju på vilka man tar in

Försvinner Clark kan vi nästan vara 100% säkra på att Jensen blir tredjecenter nästa säsong va?

{6984}: Jäkligt illa med Clark. Jag håller med dig i detta att man ju hoppades laget skulle förstärkas men knappast kommer att bli det om de mest tongivande spelarna går.

Ove Myling: Det skall alldeles oavsett bli spännande att se vart han hamnar och om Hajen blir kvar och andra värv som skall få oss att trilla av stolen :) Många andra lag skall ju också köpa och satsa på spets!, hamnar han i Växjö spyr jag!

Ove Myling: Jag speciellt när Bz svarar att han håller på att FÖRSTÄRKA laget...Då kan man inte byta ut de producerande spelarna mot andra. Fast som jag skrivit förr. Bättre målvakt som förstaspade skulle göra stor skillnad för vi tappade så pass många poäng under serien på grund av just dåligt målvaktsspel att vi gott kunde ha hamnat topp 6 den här säsongen om vi haft en målvakt i tex Ericssons kaliber..

moment22: Ja vi får hoppas det. För annars är det ju rätt onödigt att ha en chat med Bz där han svarar på frågor men bara sitter och jiddrar. Det förstärker ju inte den positiva bilden man ändå försöker ha, floppar till trots.

{6984}: Känns väldigt oroväckande om Clark försvinner. BZ kanske gör bedömningen att man bara "har råd", rent spelmässigt, med 2 st målskyttar i laget. Och dom då är Danielsson och Palushaj. För varken Clark eller Palushaj är ju kända som tvåvägsspelare, där framförallt Clark är rent usel i defensiv zon. Sen om Danielsson verkligen blir en förstärkning gentemot Clark känns ju väldigt tveksamt.

Vidare tror/hoppas jag att Asklöf lånas ut nästa säsong. Han kan utvecklas i allsvenska och komma tillbaka nästa år och ersätta någon, typ Alcén, vars kontrakt går ut då.

Eftersom BZ pratar om en massa spelare i chatten så tolkar jag det som att fler fw ska in i laget.

Så på fw-sidan kan det bli följande:
Palushaj - förlängs
Clark - ersätts av Danielsson
Öhlund - ersätts av Kellman
Ikonen - ska ersättas
Liljewall - ska ersättas

Palushaj, Kellman, Danielsson
Boqvist, Jensen, Ny
Ny, Blomqvist, Mannberg
Alcén, Granström, Nilsson
Bjurström, Westfält, Paille/Asklöf

Skrubben: jag tycker inte man kan missa Scott. Oavsett om han får spela center eller vinge. Scott är lite som Ryan vad gäller amerikaner, mycket uppskattad i Gävle och dessutom jävligt duktiga ishockeyspelare.

Forzzen: Nä, det spelas nog en hel del under mattan. Kan ju vara så att Clarks agent har indikerat en lönenivå som Bengtzén inte är intresserade av och därför inte lämnat något kontraktsförslag. Och så börjar nu agenten bli lite svettig och vill "locka fram" Bengtzén genom att sätta press på honom i media.. vem vet..

Brynäsgubbe: Om det är hela sanningen ? kan tänka mig det är ett jäkla rävspel för att trissa lönerna till spelarna samt provisionen till agenterna.

Väldigt märkligt att agenten inte hört något från Brynäs... Inte bra.

Inkazar: Tycker du det behövs en till center? Jag tar nog hellre en till ytterforwards av klass. Alla sportchefer pratar om att centrar är en bristvara och att priset sticker iväg väldigt snabbt.

{6984}: BZ tala med kluven tunga?

{8399}: Måste han ha gjort:
"@Polly - Hej, Vi jobbar på för fullt med att få avslut i pågående förhandlingar. så snart vi har något kommer det här på hemsidan. "
Om då agenten inte har hört något från Brynäs så måste han vara ointressant. Clark vore väl en av de första man tog till förhandlingsbordet annars. Det känns som att Danielsson är ERSÄTTARE och inte en förstärkning...

Samtidigt skriver han:
"
@LarsSvensson - Bertilsson har kontakt i Brynäs IF säsongen 18/19. Clark och Palushaj är två intressanta namn som är med i diskussionen."
Men agenten är uppenbart INTE med i den Hmmmm

Inkazar: Konstigt agerat av Bz Han svarade ju på en direkt fråga angående Palushaj och Clark. Antydde att det pågår förhandlingar eller i stil med nåt sånt. Och enligt agenten är det tyst från Brynäs håll?!?
Ska se om jag hittar hans svar i gårdagens chat

luckyluke: Kan Bengt hä glömt att fråga Clark om han vill fortsätta i Brynäs?

luckyluke: såklart tråkigt. Men får jag välja så tar jag tex Scott före Clark alla dagar. Och framförallt i det läge vi nu befinner oss i.

{2064}:

Om Paille inte spelare vidare och ingen annan anfallare lämnar.
Då finns det väl tre platser kvar att fylla bland anfallarna.

Och då skulle det ju kunna bli någon av de här kombinationerna.
* Palushaj, Clark, Rensfeldt
* Palushaj, Clark, Scott
* Palushaj, Scott, Rensfeldt
* Scott, Clark, Rensfeldt

Eller så blir det någon eller några helt andra spelare som tillkommer.

Det skulle ju vara intressant att se om Rensfeldt, Clark och Jensen
skulle kunna producera i närheten av Clark, Jensen och Lindblom.
Men då tvingas en av Palushaj och Scott väljas bort.
Fast det blir kanske ändå för dyrt med både Scott och Palushaj,
oavsett vilken den tredje spelaren då blir.

Forsberg 1978: Jag har sett personangrepp på twitter från ganska många Brynäs-supportrar. Därav så är jag personligen ganska övertygad om att dessa supportrar säkerligen har skrivit till Bz via mail också UTAN att ha bevis på det. Men nu hänger jag inte ut någon specifik.
Jag har personligen mailat till Bz, men skulle aldrig oavsett hur skogstokig jag är skriva något dumt eller hota någon.
Jag är en ganska lugn person, där jag allt som oftast andas både två och tre gånger innan jag skriver vissa saker.
Därav är jag väl en av de få som många här inne vet som försöker försvara många spelare i princip allt. Försöker alltid hitta "vägar" till att allt har en naturlig förklaring även om det går dåligt.
Men där tror jag många är tvärtom och därav tror jag många supportrar skriver/skrivit hot till Bz eftersom att han säger att han faktiskt fått mottaga hot.

Skrubben: Jag utesluter inte att flera olika konstellationer skapar sina program. Antingen på ideell basis eller genom sponsrer. Givetvis har Brynäs själva kontroll över dessa och står för merparten av programinslagen. Men för att förhindra att det blir ensidigt så tror jag att det vore bra om man kunde bredda sig lite. Exempelvis ett program som går på måndagar där an summerar det som hände veckan innan och ser framåt för den kommande veckan. Lite spekulationer och annat smått och gott.
Så fler olika program som går exempelvis en dag i veckan.
Det kanske till och med går att leta fram nån gammal spelare som lagt av men fortfarande brinner för och vill göra nåt för Brynäs och Brynäsarna.

Hur coolt vore det inte med ett program i stil med "I klorna på Stisse" eller nåt i den stilen.

Charles: Jo, men han är bara med under matcherna vad jag vet. Under försäsongen och mellan matcher är han aldrig med.

Skrubben: Harrysson är väll kvar? är ju han som gör alla intervjuer innan och efter match

Markus Björk till Örebro.

{6984}: Brynäs har ju sagt att dom ska anställa en kommunikatör som jobbar bara med TV. En sådan har vi väntat på ända sedan Harrysson slutade.

Men visst vore det alltid bra om en oberoende grupp supportrar startar något eget. Då skulle det ställas lite mer initierade frågor. Som du säger skulle många säkert vara beredda att betala en slant per månad för detta.

{2064}: Svaret heter BrynäsTV. Men en frekvent och vettig sådan så skulle Bz dels kunna bemöta kritik och motivera beslut osv. En kanal där man både hyllar och ifrågasätter genom intervjuer och reportage. Nåt för Peja och Bratwursten att dra igång kanske? Jag tror till och med att folk skulle tänka sig att betala en hundring eller två i månaden för en BRA Producerad kanal.
- Inför match, lite förutsättningar skador och tabelläge mm
- Presskonferens efter match.
-Spelar intervjuer.
-Reportage från träningar lite då och då.
-Andra reportage dom tex om manngör nåt event inom ramen för En bra start..
-Intervjuer med SC KD och andra nyckelpersoner.
Några exempel på vad som skulle kunna vara med på rak arm.

Men jag tror att det skulle vara väldigt uppskattat med tanke på hur stor del av Brynäsarna som faktiskt inte bor i Gävle. Ge dem en möjlighet att komma lite närmare laget de älskar.

mattiask: Absolut inte du behöver inte länka någonting utan jag bara reagerade på att du hängde ut honom!
Och återigen jag står absolut inte bakom hans uttalande vare sig det är/var här inne eller twitter men vad jag förstår så har BZ fått hot och dylikt på mejl eller har jag fattat fel, har han hotat BZ på twitter? Om man inte är säker så tycker jag att man absolut inte ska hänga ut personer på detta viset!!!

mattiask: Det är högst olämpligt. Jag tog bort ditt inlägg där du hängde ut Rodrigues. Mest på grund av att gan är permbannad här och inte kan bemöta din kritik. Om du har synpunkter på vad han tweetar så bemöt honom DÄR. Inte här.

dempzor: Tack, det låter bra. Det går alltid att förbättra saker och ting. Förutom att det uppskattas av oss fans så borde det väl också ligga i BZs intresse att ha dessa chattar mer frekvent. Antalet mejl i hans inkorg torde minska avsevärt.

Forsberg 1978: Nu är det så här som jag också skrev tidigare att han inte kan försvara sig, MEN jag har sett vad han skriver till Bz på twitter så jag kan ju bara föreställa mig vad han skriver till honom.
Men vill du att jag ska börja länka lite saker som bevisar vad han faktiskt skriver så kan jag göra det men jag tror inte det finns någon anledning då jag faktiskt tror att du redan läst det på twitter tex.

{2064}: Absolut! Jag ska ta med det till de som satt med och modererade. Vi fick in runt 50 frågor innan chatten startade men sen exploderade det rejält :D När vi haft chatt innan med personer från organisationen så har vi fått in mellan 50-100 frågor totalt så det blev en markant höjning denna gång. Bengtzén är den som absolut inte ska kritiseras när det kommer till frågorna, det var vi andra (framförallt systemet) som kanske inte riktigt var på tårna denna gång :)

Edit: Vi har sparat alla frågor och kommer ta med oss dem till kommande intervjuer och liknande för att besvara så mycket som möjligt framöver.

dempzor: Stort tack för svaret!
Det jag var ute efter var att ni bad folk komma in med frågor redan innan och det borde ge möjligheten att "sålla" bort en del dubbletter/likvärdiga frågor, rent nonsens och alltför mycket namedropping samt kanske i förhand titta på några av de mer kluriga frågorna. Det borde underlätta även för er tycker jag. Men om man kör alla frågor löpande i realtid, ja, då blir det som det blir.
Ett tips till nästa gång bara. För jag antar att det fanns och kanske fortfarande finns ett uppdämt behov givet att ni fick 500 frågor. :-)

{2064}: Jag kan besvara lite frågor gällande chatten :)
Iinnan den startade fick vi lite tekniska bekymmer i systemet. En hel del av de svar som skrevs försvann helt plötligt när de skulle publiceras. Bengtzén tyckte det var viktiga frågor att besvara för alla fans skull så han besvarade samma fråga igen när någon annan ställde snarlik fråga. Helt plötsligt valde systemet att publicera de tidigare svaren och frågorna vilket gjorde att det blev dubletter.

Jag tror att systemet blev överbelastat och vi har felrapporterat det vidare till leverantören. Vi fick in ca 500 frågor vilket gjorde att det kanske blev lite väl mycket ;)

mattiask: Japp och att du sen hänger ut Tony här inne tycker jag inte är ok trots alla hans fadäser för du har ingen aning om vad han skrivit till BZ!

Jag ställer mig absolut inte bakom hans uttalande men man ska vara försiktig med att hänga ut personer helt utan grund!

mattiask: Jo jag tror jag vet vem du menar, kanske, men det är skitsamma, jag har gjort bort mig tidigare i livet långt innan FB:s tid med att "kasta ur mig spontana känslor" men jag fick ta lärdom av det, om det sker spontant idag så är det allvarliga saker än ishockey det handlar om, något som berör ens närmaste, men det är en annan femma!

Jag tycker det är trevligare om man kan förhålla sig till en bra dialog utan att hoppa på varandra för det är ganska fegt bakom en dataskärm, man kan ha en rivig debatt utan att bli kolossalt elak för debatterar gör man väl till vardags också med andra om saker som berör! Det är både och det där, ibland är det underhållande att sitta lugnt i båten och tiga också och läsa en debatt mellan andra personer, man lär sig en del av det också :)

Leonardo: Jag kan personligen säga att jag för något år sedan gjorde bort mig ganska rejält. Var en person som skrev i ett av Brynäs forum på facebook. Han hade ganska tydlig dyslexi varpå jag skrev någon som jag tyvärr inte minns idag. Dock upplevde jag det inte som jättetaskigt, men det räckte för att jag skulle skämmas.
Blev avstängd men kommer tyvärr inte ihåg idag vad forumet hette.
Har dock inte kvar facebook, men jag fick faktiskt skämmas vilket jag är glad för idag.
Dit man ska komma är väl att man kan tänka sig för både 2 och 3 gånger innan man publicerar personpåhopp, angrepp osv.

Bergendahl: Nej, det vore en ren dumhet att spela igen för hans del.
BZ har varit tydlig med att det skall vara 15 forwards och där ingår Paille än så länge. Det går inte att vänta hur länge som helst på att Paille skall komma fram till en uppenbar slutsats för då har vi tappat Scott, Rensfelt eller vem sjutton han nu jagar.

{2064}: brynäs betalar ju inte pailles lön så det borde la finnas utrumme för 3 forwards. Tror inte han kommer att spela igen

{2064}: Ja vi har värvat Danielsson, Kellman o Lundgren...om BZ får Hajen och Clark kvar så har vi fyllt kvoten då iom att två backar till skall in...men sen vet jag inte hur man ser på Adam B då som junior eller ? Det är ju bara då om Paille slutar vi kan få in en spets till framåt om inte det blir någon fler från forwardssidan som kontrakt bryts med ?

mattiask: Frustration kan bli för mycket för många när det gäller att få ur sig sina formuleringar, hur många har det inte förekommit på alla Brynäsgrupper på FB, det är ett 100 tal senaste åren totalt som blivit avstängda för att de just hatar någon och skitar ner föreningen Brynäs med nedsättande ord och meningar.....oavsett om det är ishockey, fotboll eller politik så skriks det ut en massa ogenomtänkt skit dagligen på sociala medier!!

Leonardo: Precis, hur man än vrider och vänder på det så blir laget inte starkare, i varje fall inte offensivt, oavsett vad BZ säger i olika forum.

{6984}: Bra då vet jag, en funktion finns ju till för att bruka ;)

Leonardo: Om inte den funktionen fungerar så föreslår jag att du tar kontakt med Marcus som är den som sköter det tekniska.

{2064}: Ja lagupställning kikade jag på igår också med vilka som hade kontrakt just nu kvar 19 st, 2 backar sa BZ skulle in och 2 målvakter det är 23 st sen ev förlängt med Clark o Hajen så finns inget mer utrymme för mer spelare om inte Paille slutar då så att både få in Scott o Rensfeldt känns som den ekvationen inte går hem så vidare inte Clark eller Hajen någon av dem inte blir kvar...eller vad säger du?

{2064}: Ja frågan om hur man skall göra laget starkare utan att först ERSÄTTA de toppspelare som eventuellt försvinner finns ju kvar. Man kan ju inte säga att tex Danielsson ERSÄTTER Clark och sedan tycka att man FÖRSTÄRKT laget. Vi får helt enkelt vänta och se på hur laget formerar sig och sedan ta ställning till om det förstärkts eller inte.
Fast i min bok så skulle tex Jocke Ericsson i kassen göra mycket. Hur många poäng tappade vi inte på grund av målvaktstavlor den här säsongen?

Jag skrev två frågor och ingen blev besvarad. Å jag var till och med hövlig ;-)

JanT: Jag tycker bara att det känns lite vridet när du är så selektiv på vem kritiken/okvädningsordet riktar sig till. Varför skilja på äpplen och päron?
Vidare så skrev inte övertrampet HÄR utan länkades in. Så skall du reagera så borde du väl reagera mot den som skrev det och ge denne en chans att förklara sig osv.

{6984}: Lite reflektioner från gårdagens chat:
Om de vill att man skall skicka in frågor på förhand så varför gör inte moderatorn ett bättre jobb att sortera bort ”dubbletter” eller söker upp intressanta frågor som gör att blir variation på frågorna? Om de tar frågorna löpande kan jag förstå att blir lite platt. Inte BZs fel utan Brynäs moderator som inte var tillräckligt proffsig. Fick inte svar på någon av mina, men ja ä int bitter ja int….

Sen får jag fortfarande inte ihop ekvationen med laget för nästa år. Laget skall spetsas, det finns intressanta namn gång, positivt inställd till ett helt gäng gamla ex-brynäsare osv men om Pailles pensionering drar ut på tiden och Clark samt Palushaj signar nya kontrakt, hur blir laget starkare då? Än värre, om Clark och Palushaj försvinner då måste laget få in två garanterade poängmaskiner och hur lätt är det?

{2064}: Ja sociala medier har rusat iväg i utvecklingen och idag är det rent ut sagt stillöst språkbruket som totalt har tappat substans! Däremot så kan man ju faktiskt stänga av personer, blockera personer men här på HS är det svårt att få igenom en blockering, jag har försökt med flera jag helt enkelt inte vill ha att göra med men dom kan lik förbannat skriva eller svara, då är ju själva funktionen "blockera" värdelös!

« · 1892465 · »