1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755181 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: Varför ska man såga någon alls? Vad fyller det för funktion?

har dåliga vibbar med Palushaj och Djurgården. gillar verkligen Hajen och skulle han sticka till KHL skulle det vara synd men skulle förstå det. Men drar han till DIF blir det jobbigare, då känns det mer som ett svek med namninsamlingen och allt.

{6984}: Kolan till brynäs? nä, han är passé. Alldeles för långsam

Kan vi inte komma överens om att om man ska såga Bengtzén för att han inte förlänger med Clark så gör man det EFTER att ersättaren är värvad? Vi har ju ingen aning om vad han har för ess i rockärmen just nu.

Retse: Han kanske byter Clark mot Rödin i Davos? ☺

ellis: Det kan ju också vara så att han vill ha in en annan spelartyp istället, som exempelvis en producerande powerforward. Clark kan ju vara ett av back up-alternativen om det skiter sig med Palushaj eller annan producerande spelare han prioriterar högre

ellis: Vi säger att det krävs 280k/mån för att förlänga med Clark, som ju inte är omöjligt att han kräver, är han värd det?

Jag tycker Clark såg väldigt loj och ointresserad ut flera matcher och försvann helt, jag gnäller inte om man förlänger med så klockren känns han inte efter denna säsongen!

Palushaj blir ett tyngre tapp, både med sin energi både på och utanför planen och spelet han visa upp va grymt!

ellis: Det visar sig väl. .om han har ett eller två vassare val än Clark? Han har ju sagt vi ska trilla av stolen 😉

ellis: Det rimmar ju knappast med att de skulle satsa mer på målvakterna. Mer klass än Clark och Hajen kostar mycket. Dessutom VET vi vad vi får av dem. Annars blir det Caporusso-varning.

Skrubben: ja det var en av mina huvudfrågor ☺ Så bra där tycker jag. ...

Pettisbif: Gör man 100 poäng på två säsonger så SKA man erbjudas ett kontrakt. Nothing too it..

Yes!
Nu ska det äntligen satsas på målvakterna i Brynäs! Inga jävla chansningar som vanligt - underbart!

mattiask: "Min känsla är att Bz inte kommer erbjuda Clark ett kontrakt - simple as that"

Och då återstår i så fall den stora frågan - VARFÖR? Att han skulle ha ett vassare kap på gång tror jag vad jag vill om...

bradberry: Ne, jag glömde bara skriva rätt namn. Svarade en annan användare angående Clark! :)

mattiask: Jag tror du blandade ihop mina kommentarer om Greg Scott med Kevin Clark. Det var Scott jag hade lite åsikter om...

Inkazar: Mycket intressant att dom äntligen ska börja kontinuerligt med en mental coach. Bengtzén har ju varit tveksam till det tidigare och alltid svarat att ”vi löser sånt internt”. Nu har han fått ge sig till slut på den punkten.

munkas: Håller med, Rautio / Eriksson känns väl OK, men inte mer. Hoppas Bz värvar typ Lindbäck klass. Annars är det ju som vanligt. Mycket snack....

Sen fattar jag inte er som skriver att Danielsson ersätter Clark??
Dagen då vi värvade Nicklas så gick Bz ut med att han jobbar på att behålla både Palushaj OCH Clark. Om nu Clark försvinner så ska det alltså in en spets lirare istället för honom. Precis som med Hajen. Om han inte blir kvar så kommer det en annan spets. Annars är ju snacket Bz kör med om att vi måste förstärka oss ren bullshit.

Inkazar: En sak som jag reagerar starkt på i detta inlägg förutom det här med hot osv är att jag tycker han säger emot sig själv med en sak.

"– Både han och Aaron Palushaj är fortfarande spelare som är aktuella. Men det handlar om att lägga ett pussel, vilka spelare kan vi få. Vilka vill vi ha? Och vill andra klubbar också ha dom, det är alltid en avvägning. "

För mig i detta läget handlar det enbart om att OM Bz vill ha Clark och Palushaj kvar - då erbjuder man kontrakt. Han kan inte ha den blekaste aning om Clark tex i detta fall har varit i kontakt med tre andra klubbar. Helt plötsligt är Clark klar för sig, Växjö. DÅ kommer han att få en hel del skit av supportrar osv.
Så jag köper inte det Bz säger. Clark är och var en av våra viktigaste spelare iår. Anser Bz att Clark är aktuell SOM han faktiskt säger, då väntar man inte med att erbjuda kontrakt.
Min känsla är att Bz inte kommer erbjuda Clark ett kontrakt - simple as that.

Inkazar: Han säger att i år ska det satsas ordentligt på målvakterna. Hoppas bara inte han kastar iväg hela skattkistan på Rautio/Ericsson. Två bra målvakter men ändå en bit ifrån topp-5 i SHL. Ericsson har jag knappt sett nån match i år eftersom han varit petad. Framstår inte riktigt som nån guldmålis.

moment22: fri att läsa i till 22:33, gör det!

Förkastligt hur folk beter sig...

{6984}:
Min målvaktsranking:
1. Anders Lindbäck
2. Niklas Svedberg
3. Joacim Eriksson
4. Markus Svensson

mattiask: Svedberg var 89%-ig i grundserien. Han prickade en formtopp. Precis som Linus Söderström gjorde förra säsongen osv...
Man får även se till Rutinen. Jag tror absolut att Ericsson är bättre än både Rautio och Sandström/Fernström vilket i sig skulle vara en uppgradering. Fast kommer Lindbäck loss så är han givetvis välkommen ;-)

bradberry: Håller helt och fullt med dig. Måste även säga i Jocke Erikssons fall så finns det ju en anledning att han dels blev tvåa i både Växjö samt i Djurgården men faktiskt värvades som tilltänkt förstemålvakt.
För mig är han en kompetent målvakt, en duktig sådan men jag skrev det redan förra veckan då ryktet kom ut att för mig är han inte den typen av målvakt som gör skillnad. Dvs en Högklassig förstemålvakt. Titta bara vilken fantastisk skillnad Ortio gjort detta slutspel så tror jag ni förstår vart jag vill komma.
Svedberg slutspelet 2012..

Sen håller jag med om Clark också. En personlig favorit, men för mig så går han absolut att ersätta då han ofta kan försvinna ur matcherna.
För mig är Palushaj en klart mer komplett spelare än Clark och i mina ögon skulle jag må rikitgt dåligt om Palushaj lämnade oss kontra Clark.
Självklart skulle jag gärna se båda i Brynäs då Clark ändå visat sin klass och det är väl faktiskt här som Bz haft sitt största problem när han ej hittat rätt med en tredjelänk mellan Jensen och Clark.

{8482}: Då kanske vi får en kommentar angående Madhawks nyhet om Clark

{Polerade}: Nu kära vänner har jag pratat med Mr Bengtzén i nästan en timme. Bra snack kommer ut på sajterna så fort jag renskrivit.

Daniel Sandström GD på Twitter nyss

bradberry: Jocke Eriksson tror jag har ingredienserna i sig för att bli en toppmålvakt. Det har han visat tidigare men kört fast lite i Djurgården bakom Reideborn som var ligans bästa målvakt.

Chanzone: Det gör han absolut.

{6984}: Platsar inte i Brynäs.

{6984}: Liljewall kan hamna i SSK..

{8356}: Alcén fixar även jobbet i en tredjelina med.

majk: Såsom? Random tweets?

Blir ständigt förvånad när jag ser folk placera Alcen utanför 4 kedjor. En gubbe som kommer till jobbet varje dag, duktig defensivt och gjorde 10 mål förra säsongen. 6:e målbäst i laget med de.

Skrubben: Han ska till oss!

Hör det iaf från väldigt många olika håll.

{8458}: Clark skall ju ha rätt omgivning anser jag, bakåt gör han ju ingen större nytta...skulle ändå vilja sett han med Jensen och Rensfeldt...

Danielsson är i mina ögon iallafall en förstärkning gentemot Clark. Bredare register och gillar att det är en svensk spetsspelare. Gillar Clark framförallt inställningen men på inget sätt oersättlig.

bradberry: Jag värderar ju Niklas Svedberg personligen lika högt och Lindbäck, sen vet jag inte Markus Svensson..ja han har ju varit bra också tidigare...jag vill ha Rensfeldt tillbaka...

Skrubben: Precis, Då hamnar vi omgående i att det är ett bättre ledarskap, en bättre tanke på vilken typ av spelare man har sett till den hockey man spelar. Med andra ord så behöver man inte KÖPA sig till Guldet om man har kompetenta ledare.. Både i och utanför b¨set.

Två i och för sig bra spelare men som jag anser är kraftigt övervärderade här på HS är Jocke Eriksson och Greg Scott. Stora symbolvärden i ev. värvningar så klart då båda har anknytningar till Brynäs men jag tycker ingen av dem tillhör toppskiktet av stjärnspelare som det låter på vissa...

Ove Myling: Ang Clark.
Säg att han signar för Växjö.
Vad ör oddsen för att ” tappar” stämpeln som fuskare och förstärkare?
Dom ligger på 1.01 skulle jag tro.
För inte har man såna spelare i andra klubbar än Brynäs...

Ove Myling: "Känns som dessa nyförvärv måste till om Brynäs ska förbättras jämfört med förra säsongen."

Och om man med största sannolikhet inte har råd med dessa nyförvärv? Det handlar om att hitta fynd som presterar över förväntningarna. Det går inte att värva ett lag som ska ta SM-guld om alla spelare är ungefär lika bra som dom tjänar. Titta på Växjö eller Djurgården den här säsongen. Dif har ganska mycket mindre budget än oss men får ut väldigt mycket mer per krona.

Ove Myling: Bz nämnde ju även att de kikade på spelare i AHL...

{8399}: Nej, BZ räknar med Bertilsson till nästa säsong och Palushaj har inte stängt dörren för Brynäs.

Om man inte siognar upp Clark tror jag att det betyder att man lägger allt krut på Palushaj istället.

{8399}: vart har Palushaj mer eller mindre stängt dörren till Brynäs nästa säsong?

Skrubben: Känns som dessa nyförvärv måste till om Brynäs ska förbättras jämfört med förra säsongen.

Ove Myling: Bengtzen räknar ju Bertilsson som förlorad och Palushaj har ju i en intervju mer eller mindre helt stängt dörren till Brynäs nästa säsong så räkna bort dem också och kör uppställning 1001, på en gång tack.

Ove Myling: Ja du, det där är verkligen best case scenario. Lindbäck, Palushaj, Rensfeldt, Scott och Andersén.

{6984}: Om man ska leka lite pettis-bif med tanke på Clark-ryktet. Detta är, som jag tror, best case scenario-lag:

Lindbäck/Eriksson
Rautio

gunderson - Bertilsson
Kihlström - Boqvist
Andersén - Lundgren
Ersson - Larsson

Palushaj - Kellman - Rensfeldt
Boqvist - Scott - Danielsson
Jensen - Westfält - Blomqvist
Bjurström - Granström - Mannberg
Nilsson - Alcén - Asklöf/Paille

PP1
Gundersson
Granström
Palushaj
Kellman
Rensfeldt

PP2
Boqvist
Jensen / Blomqvist
Boqvist
Scott
Danielsson

BP1
Bertilsson
Kihlström
Granström
Mannberg

BP2
Andersén
Lundgren
Westfält
Blomqvist

Peja: Ja man får nog räkna med att även han försvinner. Clark ser jag som förlorad, eller jag räknar inte med honom i alla fall. Vi får väl se lite längre fram när KHL börjar se om sina hus om inte Bertilsson försvinner han med. För han lär ju ha en klausul.

Skrubben: Samma här, jag räknar bort Palushaj tills vidare. En riktig toppspelare i SHL och de brukar ju hamna i andra ligor nuförtiden.

« · 1892618 · »