1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755181 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
Lesky: Kommer ändå bli en föryngring. Rimligt att ta in någon enstaka veteran när du dumpar Sunkan, Fälth, Miller och tappar Paille. Det är MYCKET erfarenhet.

Danielssons kom trea i poängligan 17/18. Samma poängskörd som Fredrik Pettersson och Viktor Stålberg. Många högklassiga forwards hamnade bakom Danielsson i poängligan. Han håller uppenbarligen fortfarande hög klass.

Zappaholic: Kan vara ett inlägg du kan återanvända vartannat år sådär ;-)

Peja: Nåja. Jag tycker Gundersson, Blomqvist, Granström, Kilström, Alcen och Bertilsson (om han blir kvar) är tillräckligt med rutinerade rävar, om sedan Andersen kommer in hade det räckt väl enligt min mening. Lär väl bli 2 målvakter också som är över 30 bast, så jag känner inte behov av att plocka in någon äldre spelare än så bara för att kompensera för erfarenhet. Det är ju också just de äldra spelarna som inte presterat önskvärt i Brynäs "snabba vision" om att spela ishockey.

Hoppas du får rätt angående Danielsson, men du bör betänka hans ålder och att kontraktet är på 3 år, det är alltså inte bara hans nuvarande status som gäller. (eller hans status under föregående säsong rättare sagt, det är allt vi vet just nu)

Dallemas: Stamkos högst osäker till spel inatt?

Lesky: Mailade BZ nyss

Hej Stefan det har varit en turbulent säsong och kritiken mot dig har haglat, till viss del befogat. Vill dock beklaga de påhopp du har fått stå ut med! Du har iallafall mitt förtroende inför nästa säsong, en förhoppningsvis ljusare sådan!

Se till att fixa Lindbäck nu!

Ove Myling:
Jag brukar hålla mig från att kommentera då det brukar bara bli pajkastning på dagisnivå. Men ibland så... mannberg och alce'n är två spelare vi absolut ska ha i laget. Om man jämför vad du får av tex alcen per krona jämfört med granström så hade jag tagit alcen alla dagar i veckan. Gillar granis men denna säsongen var inte den bästa.
Det är bara att inse att bif inte har musklerna till att locka till sig de bästa. Bara hoppas att värvningarna slår in som tex palusaj och Clark. Men även Arvika Bertil som jag tyckte skulle få gå pga alla skador- blev väldigt lyckad. Liljevall trodde jag nog skulle gå bättre än det blev. Men men, lite av ett lotteri när man inte har pengar som tex Växjö, det ligger till stor del på oss supportrar också. Med en fullsatt hall ala hv så hade det funnits betydligt mer att leka med. 4000/match ger inte mycket i plånkan.

Men en bra målis känns som ett krav. Inte avis på bz.

Synd att Pecka gick till Norge.

Wasp77: Håller med Alcén är en nyttig spelare som får oförtjänt lite cred. Han kommer till jobbet varje dag och gör sällanen dålig match. Tvärt om så gör han ett bra jobb TROTS att det är skitjobbet som måste göras utan några större rubriker.
Dessutom gör han väldigt mycket utanför rinken som gett massor av Good Will.
Mannberg känns väl lätt men jag gillar hans energi och det är precis den typ av spelare ett lag som vill spela en hockey med mycket skridskoåkning behöver. För åker gör han.
Brynäs förlorar sällan matcher på att dessa två gjort en dålig insats. Då får vi titta på Blomqvistarna, Granströmarna och Clarkarna.

{6984}: Alcén är en kultspelare som tillför mycket både på och utanför isen. Ska självklart vara kvar länge. En av Boforsarns bästa värvningar!

Wasp77: Jag håller med dig, dom spelarna du nämner behövs absolut. Brynäs bästa gren förra året var ju box play och där levererade verkligen dessa killar.

Det jag menar är, när man nu har dessa killar - varför ska man in med Liljewall och sedan Ludvig Nilsson. BZ har för många spelare för en fjärdekedja och litar för lite på att juniorerna ska kunna steppa upp.

Jag hoppas årets slutspel har lärt honom läxan att junisarna duger som breddspelare och att man på så sätt kan lägga mer pengar på verklig spets. Det brutan kontraktet med Liljewall kanske tyder på att så är fallet.

Efter helgen vill jag ha en nyhet om att Palushaj förlängt till nästa år. Det skulle kännas väldigt bra.

Ove Myling: Palushaj förlänger och Lindbäck signad. Skulle kännas ännu bättre :-)

Zappaholic: Det där var nog årets understatement med råge 😂😂😂

{6984}: Man ska inte ta i för mycket...

Wasp77: ”Synd att Pecka gick till Norge.”

All respekt till Pecka för alla dessa år, men jag tycker det var bra att vi får en nystart med en ny målvaktstränare nu. Jag tror inte det är en slump att Bengtzén säger att man ska lägga en större påse pengar på målvakterna kommande säsong. Hade Pecka varit kvar hade han krävt att få jobba med minst en utvecklingsbar målvakt. Det är det som driver honom och som gör jobbet roligt. Vi hade varit tvungna att dalta med Sandström/Ersson ytterligare en säsong.

Skrubben: Verkar som att Pecka ska jobba halvtid i Norge, antar pga hälsoskäl. Han ska självklart inte fortsätta i Brynäs om han inte kan jobba heltid och ge allt. Tror det är bra för alla inblandade att han varvar ner i Norge.

Nu finns det lite fler svar från chatten ute på hemsidan

Svar på frågor som ej blev besvarade under BZ-chatten senast

luckyluke: Det var ju bra att han i alla fall beklagade sitt uttalande om Honken. Inte riktigt en ursäkt men ändå bättre än ingenting.

Petrov: Personligen tycker jag det blev en höna av en fjäder av Bengtzéns uttalande om Honken. Fattar inte att folk orkar haka upp sig på det och börja hota och hata av den anledningen.

Synnerligen patetiska människor som beter sig på det sättet.

dempzor: Kommer ett nyförvärv inom kort då! 😀
Uppladdat:

500x0-img0236.jpg

Skrubben: Lär vara Rautio.

Brynäsgubbe: Är det ett "nyförvärv"? 🤔

Skrubben: Det beror väl på hur man ser det men i mina ögon så är det en förlängning och inget nyförvärv. Hoppas på en riktig topp värvning idag :-)

micke63: Kan vi inte snälla ha "vad är ett nyförvärsdebatten" igen! Känner att den inte blev riktigt uttömd förra gången:)

moment22: Vi inväntar långbänkarnas konung. Han sitter nog fast i en bunker på nån golfbana nu.
Hav tålamod 😂

moment22: Vad som helst är ett nyförvärv... from a certain point of view.

Skrubben: Nja, kanske inte. Men han har skrivit nytt kontrakt. Känns bara som det ligger närmast till hands. Vem tror du det gäller?

moment22: haha, jag minns den debatten. En av de roligaste någonsin på hs. Huges förklaringsmodeller och påhittade begrepp var episka.

”En spelare är utan kontrakt under en viss tid (här snackar vi sekunder eller minuter innan bläcket torkar) innan han skriver på ett nytt kontrakt och blir således rent tekniskt ett nyförvärv”

😂😂😂

Skrubben: bör inte vara Lindbäck eftersom admirals spelar fortfarande.
Jag gissar på Rensfeldt

Vi har 13 forwards på kontrakt, vi ska ha 15. Tre är på väg in. Borde vara att man räknar bort Paille.

Ove Myling: Hoppas inte du startar igång den här diskussionen en gång till nu :-)

Skrubben: Håller med dig. Rautio är ju inte ett nyförvärv, eller uttrycker sig Bz bara fel? Intressant vem det kan vara!
Andersen? Rensfeldt?

Zappaholic: Ja det blir väldigt ofta så att många vässar klorna och skapar egna urartade debatter istället för att se till sig själv hur man uppträder.

Visst är är väl uttalandet i sig olyckligt men det är ju alltid mellan två personer, en som säger något och hur den andra som mottagare uppfattar det man säger !

Jag har gjort flera reportage och blivit intervjuad när jag höll på med kultur i Gävle och ofta så redigerade de om allt till något annat i tidningen, så journalister skriver ju vad de vill med egna ord!

mattiask: Blir säkert Rautio som presenteras hehe....eller Calof :)

Leonardo: Calof? Taget ur luften eller?

{6984}: Skoj som det mesta här i dessa tider, men han e ju ledig så att säga....precis som många vill ha både Scott och Lindbäck klara idag, lika långssökt ;) Men jag gillar Calof, en riktig sniper

Någon som hittar Liljewalls tröjor? Enligt hemsidan har spelaren köpt sin tröja om den inte finns med. Hade tänkt köpa den som en kulttröja, ungefär som med Porseland 😁

I våran situation vad ska vi med Rensfeldt till?

Leonardo: Ja en spelare som Calof tackar man inte nej till. Fast han lär kosta en hel del, dyrare än Clark i alla fall.

Forsberg 1978: Bra med lite tyngd i en av toppkedjorna. Exempelvis tillsammans med Danielsson som inte är någon fysisk spelare direkt.

{6984}: Ja säkert men spets kostar och måste få kosta 1-3 spelare i ett lag som vill vara i topp 4, jag tycker inte att vi i denna forwardsuppsättning vi har nu under kontrakt är tillräcklig!

Forsberg 1978: Ja varför skulle inte Ludde platsa?? Fråga istället vad vi har för nytta av dussinspelare som Nilsson, Mannberg, Granström, Jensen.... Hade ju hellre haft Rensfeldt, Rohdin, Molin och Larsson.

Leonardo: Det här vore väl bingo.
Spelare in, Rautio Lindbäck MV och Andersen back och 3st forwards Rensfeldt, Scott, Palusjaj.

Men tycker det är lite jobbigt att tänka så, bättre att hoppas lite lågt=)
Blir det liknande som ovan och Bertil kvar ser det grymt ut tycker jag.

{8482}: Lindbäck är nyckeln. Att få upp mv-spelet en nivå kommer ge laget en grundtrygghet. Men behövs även mer skicklighet bland utespelarna.

Pettisbif: tar faktiskt Jensen hellre än Rohdin. där tycker jag verkligen vi skulle få en till spelare för fjärdelinjan

Charles: Håller med. Man måste se till spelarens kvalitéer. Inte stirra sig blind på att de spelat i Brynäs förr.

Pettisbif: För mig är inte Rensfeldt dokumenterat en bättre spelare än Emil Molin. Resltivt likvärdiga som spelare. Antar att EM är något billigare.
Oavsett så ser jag gärna båda två i Brynäs då jag tycker att båda två hade höjt nivån i tex vår tredjeformation. Titta bara vilken kvalite Växjö har i sin tredje och fjärde. Och de spelarna är ju inte superdyra heller - bara det att de har kvalitet på dessa spelare.

Peja: Såg just nu att RBK värvat Curren från Storhamar - vem är det?

Pettisbif: För att han är ruskigt långsam på rören. Dålig skridsko teknik allmänt.

Nils Andersson - kan det va nåt?

Anders Berg: Känns som ytterligare en breddspelare.

« · 1892873 · »