1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 758004 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: Menar du killen som kommer ut från det "andra" rummet? Eller han som drar den ena "kälken"?!

dAVydov: Eller Björn Bjurling😀

ellis: Förhoppningsvis kör BZ på flera potentiella spår.

Vad gör Mattias Modig nu för tiden? :)

{6984}: De senaste signalerna har ju varit att Lindbäck tittar och hoppas på annat. Spillad tid på kanske ingenting.

ellis: För att Bz vill ha Lindbäck i första hand kanske

ellis: Kan det vara så att de fortfarande förhandlar? Känns väl inte helt omöjligt att det tar tid att få fram ett kontrakt som alla inblandade är nöjda med.

OM det nu är huvudspåret.

Charles: Jäkla pingviner hehe..slog ut mitt Flyers, spännande möten nu mellan Capitals och Pens, hoppas dock på ett lag från Kanada i finalen, så får hoppas att Toronto kan slå ut Bruins inatt, Winnipeg från Kanada har också ett bra lag men jag hoppas på Toronto :) Mycket hänger på deras Matthews, Nylander, Marleau..

mk: Troligtvis till en annan då han ska fortsätta spela här

dAVydov: Läste i en FB grupp att Rautio flyttade ur sin lägenhet idag.
Ska han flytta till en annan?
Eller från Gävle?

Vad vet ni?

{6984}: O m nu Brynäs verkligen vill det, varför kommer inget beslut då? Går inte Bengtzén all in med Jocke? Eller är inte Jocke odelat positiv till Brynäs?

Jan Grismöbel: Vet inte riktigt hur du får en känslan? Tycker alla uttalanden kring värvningar, strategier ("bygga bakifrån") osv. tyder på raka motsatsen. Silly season tar inte slut i april.

Charles: Bara för AHL-laget under slutspelet va?

{6984}: Många målvaktsnamn som cirkulerar . Känslan är att det rinner ut i sanden å det slutar med en andramålis åt DR

Peja: Med tanke på att JE ville till Brynäs när han kom tillbaka från KHL på grund av att han precis byggt hus i Hedesunda så känns det väldigt konstigt om han skulle krita på för Timrå. Speciellt om nu Brynäs vill ha honom.

Ölund har signat med Pingvinerna också

Ragnarok: Som det ser ut nu ja, han kanske inte fick den lön han ville ha ?

Ser ut som Greg Scott stannar utomlands

Skrubben: Dragkamp mellan Brynäs och Timrå för Jocke E? Knappast, om Brynäs vill ha honom kommer han aldrig att välja Timrå.

Peja: Rohdin och Kellman vet vi ingenting om? Anderséns nummer är givet, men nummer 20 har redan Westfält.

Skrubben: En nobrainer. Anderssén vill ha nr 9 som är ledigt iom att Caporusso hade det senast.

Skrubben: Se längst ner i denna text.

Peja: Kan det bli Jörgen Jönsson?
Han ska ju tbx till Karlstad som bas. Sen visste han ju inte.
Det skulle vara en bra karaktär iaf.
En riktig kravställare är han.

Hellre JJ än Sjödin.

Pettisbif: Hur vet du Anderséns och Rohdins nummer? De står inte på hemsidan än.

Pettisbif:

Så då behöver Westfält byta från #20 till något annat nummer också.

Skrubben: lite info kring laget och dom nya spelarnas nr:

Andersén nr9
Lundgren nr4
Danielsson nr74
Kellman nr20
Rohdin nr27

{3627}: Daniel Sandströms källor —> ta med en stor nypa salt.

Peja: Sant, ett intressant namn är det.

Peja: Ser att ni oxå är ute efter Haugen.

moment22: Kan inte påstå att jag har koll på Pär Johansson men han har ju varit huvudtränare på lägre nivå. Ett motiv till att välja Brynäs skulle i så fall kunna vara att han blir någonting mer än bara backtränare.

Peja: Pär Johansson verkar duktig, men han är väl en utpräglad backcoach om jag förstått det rätt. Blir det inte lite kaka på kaka med honom och Sjödin?

Stuffbon: Skulle tro att Pär Johansson ligger bra till, men flera SHL-klubbar verka rycka i honom.

Vet någon vem som kan vara påväg att bli ny tränare?

{3627}: Ingenting är klart. Däremot kan man väl anta att Brynäs ligger bra till om det visar sig att Bengtzén är intresserad. Känns inte som att JE är förstaalternativet dock, för då hade det ju kunnat vara klart vid den här tidpunkten.

Är JE i stort sett klar för er? Låter som det. Jag trodde att ni tampades med oss om hans signatur... men jag har säkert missat nåt.

ellis:
Nu blev ju Sjöddas övergång till huvudtränare något abrupt... med en försäsongs uppstartssträcka finns ju möjligheten att han kommer bättre förberedd att ha lite reservplaner att ta till när inte plan A funkar.
Men, det är ju ingen garanti att det blir så... Han kanske helt enkelt funkar bättre som andretränare!

{2064}: Håller med dig där. Det såg vi ju 16/17 att det funkade bra med Sjödin som bi-coach. Men jag känner att dröjsmålet i frågan tyder på ett besked ganska snart om att Tommy fortsätter som senast.

ellis: Frågan är om det är BZs val eller om det så att tänkta alternativ fallit ifrån (Tangnes t.ex.)? Sjödda passar bättre som en andretränare om man skall vara ärlig.

Inkazar: Jepp, han är högst upp på min önskelista med. Jag hade lovat mig själv att inte börja hoppas men lik förbannat gjorde jag det, så när artikeln i Hockeynews kom kändes det som ett slag i magen. Trist också att det kommer kännas som en besvikelse om vi får JE, som i min värld är en stor uppgradering egentligen!

moment22: så är det nog. Tyvärr får vi troligtvis vänta ett litet tag till innan Limpan kommer hem då. Lite tråkigt, han är mitt förstaval av alla målvakter förutom dom självklara tex Markan. Framför allt Limpans spel med klubban lockar mig extremt mycket.

Inkazar: Nej, är ju inga jättesummor ändå, men han kan nog få upp lönen en bit till. Tänk på det ur Nashvilles perspektiv; det kan vara värt några ynka 100k dollar att ha en stabil tredjemålvakt i organisationen.

moment22: haha ja Sedär. Det första man blir blind på är ögonen.

Ja då tjänar han ju några kronor mer i AHL. Men det är ju inte någon jätteskillnad direkt.

Inkazar: kolla "contract note" så ser du garanterad lägsta lön; 300' dollar.

moment22: enligt capfriendly har han 650k dollar om han spelar i NHL. Men 100k är hans ”minors salary”. Allt enligt capfriendly.

Vart du får 300k ifrån vet jag inte riktigt

www.capfriendly.com/players/anders-lindback

mattiask:

Haha varför ska du kalla mig för Felix hatare för jag anser att Jocke är ett klart bättre val. Jag har stått bakom Felix i många år men jag tycker inte att han är likvärdig med Jocke. Lägg ner pajaskastningen.

ellis: Vi kan ju också plocka in Melin som vi redan avlönar som huvudcoach. Men det går ju inte eftersom vi har (eller hade) ett lag som inte besitter någon egen drivkraft att prestera det bästa man kan på jobbet.

För varje dag som går står bilden tydligare om att Sjödin fortsätter som huvudcoach.

mattiask: Jag håller med om att han kanske inte är en guldmålvakt men det är helt klart ett steg i rätt riktning. Han är snäppet bättre än fjolårets par.

{2064}: Jag säger inte att Bz borde kört på Felix och Rautio nästa år med.
Jag är helt enig med Bz och alla här inne om att vi behöver en riktig klassmålvakt som förstemålvakt.
Den målvakten är inte Jocke E för mig.

{6984}: Nu fyllde jag bara på lite info angående Lindbäcks lön i och med att det diskuterades nedan. Finns många aspekter att väga in, men tyvärr för oss, verkar det ju som att han, allt sammanvägt, trivs i Milwaukee.

« · 1896266 · »