Stocksund - lillen utmanar
368760 · Nästa » Till forumet
Sv: Stocksund - lillen utmanar
Frisco: Så vitt jag kan se så har väl Stocksund haft spårväg även mellan 1966 och dags dato. Roslagsbanan går ju förbi Stocksund, visserligen i utkanten, men stationen heter iaf Stocksund. Den bana du syftar på är förmodligen den lilla "tarm" som gick mellan Stocksund och Långängen.
Sv: Stocksund - lillen utmanar
westerlind: Inte just nu kanske. Stocksund hade spårväg mellan 1911 och 1966.
Sv: Stocksund - lillen utmanar
Frisco: Enkelt - det vet väl alla med lite allmänbildning att Stocksund inte är en stad.
Sv: Stocksund - lillen utmanar
westerlind: Ja, otroligt roligt. 50% av Ludvikas inslag i elitserien gjorde mål igår. Fantastiskt.
Har jag fel angående spårvägen? Nej du Westerlind, det tror jag inte. Måste få en förklaring i så fall.
Har jag fel angående spårvägen? Nej du Westerlind, det tror jag inte. Måste få en förklaring i så fall.
Sv: Stocksund - lillen utmanar
Frisco: Ja, visst är det kul att läsa om småklubbar, hur de kämpat och sliter i det tysta för att pötsligt få utdelning på allt slit.
PS. Det där om spårvägen är fel.
PS. Det där om spårvägen är fel.
Sv: Stocksund - lillen utmanar
westerlind: Intressant artikelt om Stocksund.
Kul att de mindre klubbarna lyckas. Tommy Albelin, Mats Ytter och Per-Erik Eklund är väl tre hyfsade spelare som kommer från Stocksund:-)
Stocksund är förresten en av de 14 städer i Sveriger som haft/har spårväg.
Kul att de mindre klubbarna lyckas. Tommy Albelin, Mats Ytter och Per-Erik Eklund är väl tre hyfsade spelare som kommer från Stocksund:-)
Stocksund är förresten en av de 14 städer i Sveriger som haft/har spårväg.
Sv: Stocksund - lillen utmanar
...glömde skriva det:
Får mig direkt att tänka på Brynäs IF som chockade hockey-Sverige när vi genom nya träningsmetoder och hängivna ledare dök upp som en raket på hockeykartan i början av 60-talet och sedan dominerade under en lång tid. Härliga minnen.
Vill vi uppleva den tiden igen? Värva Per Wirén omedelbart - här har vi en man som kan sätta fart på Brynäs.
Får mig direkt att tänka på Brynäs IF som chockade hockey-Sverige när vi genom nya träningsmetoder och hängivna ledare dök upp som en raket på hockeykartan i början av 60-talet och sedan dominerade under en lång tid. Härliga minnen.
Vill vi uppleva den tiden igen? Värva Per Wirén omedelbart - här har vi en man som kan sätta fart på Brynäs.
Stocksund - lillen utmanar
Jag hittade den här artikeln i gårdagens DN - fantastiskt kul att se hur mycket en eldsjäl kan göra med enkla medel, okonventionella träningsmetoder och stort engagemang. Per Wirén har nu lyckats ta upp div 3-klubben Stocksunds J18-lag till Norra Allsvenskan, där de kommer att få möta lag som Brynäs, Leksand, MoDo. Timrå.
Igår började man på knock och klappade till Leksand med 4-2.
Det ska bli mycket spännande att följa Stocksund under vintern och se hur de lyckas i Norra Allsvenskan.
www.shell.linux.se/wlind/images/DN040110_Stocksund_Wiren.JPG
PS. Artikeln fanns bara i pappersversionen av DN, så jag fotograferade av den.
Igår började man på knock och klappade till Leksand med 4-2.
Det ska bli mycket spännande att följa Stocksund under vintern och se hur de lyckas i Norra Allsvenskan.
www.shell.linux.se/wlind/images/DN040110_Stocksund_Wiren.JPG
PS. Artikeln fanns bara i pappersversionen av DN, så jag fotograferade av den.