1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779348 inlägg · 7967 ämnen

Stocksund - lillen utmanar

368760 · » Till forumet

Sv: Stocksund - lillen utmanar
Frisco: Så vitt jag kan se så har väl Stocksund haft spårväg även mellan 1966 och dags dato. Roslagsbanan går ju förbi Stocksund, visserligen i utkanten, men stationen heter iaf Stocksund. Den bana du syftar på är förmodligen den lilla "tarm" som gick mellan Stocksund och Långängen.

Sv: Stocksund - lillen utmanar
westerlind: Inte just nu kanske. Stocksund hade spårväg mellan 1911 och 1966.

Sv: Stocksund - lillen utmanar
Frisco: Enkelt - det vet väl alla med lite allmänbildning att Stocksund inte är en stad.

Sv: Stocksund - lillen utmanar
westerlind: Ja, otroligt roligt. 50% av Ludvikas inslag i elitserien gjorde mål igår. Fantastiskt.

Har jag fel angående spårvägen? Nej du Westerlind, det tror jag inte. Måste få en förklaring i så fall.

Sv: Stocksund - lillen utmanar
Frisco: Ja, visst är det kul att läsa om småklubbar, hur de kämpat och sliter i det tysta för att pötsligt få utdelning på allt slit.


PS. Det där om spårvägen är fel.

Sv: Stocksund - lillen utmanar
westerlind: Intressant artikelt om Stocksund.

Kul att de mindre klubbarna lyckas. Tommy Albelin, Mats Ytter och Per-Erik Eklund är väl tre hyfsade spelare som kommer från Stocksund:-)

Stocksund är förresten en av de 14 städer i Sveriger som haft/har spårväg.

Sv: Stocksund - lillen utmanar
...glömde skriva det:

Får mig direkt att tänka på Brynäs IF som chockade hockey-Sverige när vi genom nya träningsmetoder och hängivna ledare dök upp som en raket på hockeykartan i början av 60-talet och sedan dominerade under en lång tid. Härliga minnen.

Vill vi uppleva den tiden igen? Värva Per Wirén omedelbart - här har vi en man som kan sätta fart på Brynäs.

Stocksund - lillen utmanar
Jag hittade den här artikeln i gårdagens DN - fantastiskt kul att se hur mycket en eldsjäl kan göra med enkla medel, okonventionella träningsmetoder och stort engagemang. Per Wirén har nu lyckats ta upp div 3-klubben Stocksunds J18-lag till Norra Allsvenskan, där de kommer att få möta lag som Brynäs, Leksand, MoDo. Timrå.

Igår började man på knock och klappade till Leksand med 4-2.

Det ska bli mycket spännande att följa Stocksund under vintern och se hur de lyckas i Norra Allsvenskan.

www.shell.linux.se/wlind/images/DN040110_Stocksund_Wiren.JPG

PS. Artikeln fanns bara i pappersversionen av DN, så jag fotograferade av den.

368760 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)