Bästa inläggen
"Han är sjukt snabb och mycket skicklig med puck"
Det samtalet gjorde att jag tror än mer på honom.
Jag tycker att det är starkt av Hånberg att vara öppen med sin tro, med tanke på hur trångsynta och fördomsfulla många är gentemot den.
Om Markus Näslund hade erbjudit sig att spela för Brynäs när han var som bäst hade jag för övrigt inte tackat nej... Trots att han är en mycket religiös person.
Nu får du sluta att "mobba" folk.
Om vissa tycker att det är ett bra inlägg, och ET var det. Så kan du inte bemöta det med smutskastning.
Det bevisar bara att du har slut på argument, eller är en mobbare. Välj själv vad Du tycker passar.
Grattis Bäckis!
Nu dog hela Brynäs lite... Ingen annan Brynäsprofil har med sån karisma givit upphov till så många citat, så mycket historier... Sorgligt...
Zaborsky-Westerholm-Westerholm
Lindblom-Jensen-Clark
Paille-Granis-Johnson
Alcén-Blomqvist-Enterfeldt
Nu när Modo inte är i SHL längre så måste man ju försöka hoppas på något lag det ska gå bra för i SHL, så är det ju Brynäs då med mycket kultur i laget.
70 Rodrigues 2016-05-29 10:53 Evigheten ×
Anledning: Hot mot annan skribent.
OBS! Den här tråden är ENDAST till för information från moderatorerna. Så vi vill INTE ha några kommentarer från någon här. Dessa inlägg kommer att raderas och vid upprepade inlägg kommer skribenten att stängas av.
På hemmapremiären vill jag se ett enormt tifo dedikerat till hemvändarna Gunderson och Granström. De ska fan veta att de är välkomna tillbaka!
This Backstrom pass is out of this worldhttps://t.co/6qizFm8X43
— Anthony Caminiti (@TonyCaminiti) 29 april 2016
Förra säsongen tjatade du som fan på att ingen ersättare blev klar för Andersén. Du gnällde och gnällde och gnällde och gnällde.
Till slut dunkade Bengtzén in med Salmela, och då blev du tyst ett tag. Och någon vecka senare kom du tillbaka hit och hittade nya saker att gnälla på. VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ DIG???
-8:e plats.
-Möta Örebro.
-Hemmafördel i åttondel.
-50% chans att få Frölunda i ev. kvart.
Utfallet blev:
-10:e plats.
-Möta Djurgården
-INGEN hemmafördel- "bortanackdel"...
-Vid avancemang möter vi SAIK.
Att då komma med "Ok utfall ändå..." är i mina ögon rena provokationer... Du tycker inte så men är mån om att upprätthålla din HS-image...
-Läget är otroligt gynnsamt!
Jag tänkte igen hylla Stefan Bengtzén utan att veta ett dyft om hur kontrakten är skrivna. Det är bara en känsla jag har när alla fynd levererar bra i jämförelse med andra lags stjärnvärvningar.
Jag anar att spelare som Kilström och Bertilsson fått gå ner i lön på dom senaste två säsongernas presterande. Kilström har inte levt upp till sitt kunnande sina första två år, vilket gör att när kontraktet skrevs i våras kunde Bengtzén tjäna in pengar. Samma sak i fallet Bertilsson där skadorna gett Bengtzén ett helt annat förhandlingsläge en Sundlöv hade. Även här tjänas kronor som sammantaget blir fina pengar att lägga på rätt spelare. Både Bertilsson och Kilström har och har haft hög status i SHL, två backar som normalt ska vara välbetalda på sitt kunnande. Men känslan är ändå att Bengtzén lyckats gjort fina klipp här inför 2016/17 säsongen.
Sug sen på karamellen Pudas/Zanetti och deras 23 minuter i gårdagens match mot Modo. Här kan jag lova att vi pratar fynd lönemässigt. Smart förlängning med Zanetti direkt innan andra ens fått chansen att förhandla, blixtsnabbt. På två backar från Allsvenskan tjänar man alltid in pengar i jämförelse med dyra utländska stjärnvärvningar från KHL eller Europa. Det här är klipp som banar väg för en toppvärvning till.
Brynäs juniorsatsning är Sundlövs verk och som jag sagt tidigare kommer 1997 kullen vara vår bästa hittills. Redan nu har fler ur kullen skrivit A-lagskontrakt. Spelare som Sandström, Lööke, Ölund, Carlsson är toppar ur kullen men sen finns ett par till att plocka upp som inte gör bort sig. Även här tjänar Bengtzén in dyra värvningar. Juniorkontrakten är helt fantastiska för en sportchef. Här tjänas dom största pengarna skulle jag tro.
Fingertoppskänslan är oerhörd på värvningen av hjärtespelaren Johan Alcén. Den är billig och den kostar förmodligen ingenting i jämförelse med spelare av samma dignitet i andra SHL lag. Det är inte enkelt att värva "oborstade Boforsare" men här hittade verkligen Bengtzén en sån från Brynäs egna led. Det här är en latebloomer likt Enterfeldt.
Utrymmet kanske finns för att ha två stjärnbackar i landslagsklass. Säg Salmela/Gunderson, Andersén/Salmela eller Andersén/Gunderson. Stora löneposter har vi råd med nu, det måste vara så. Jag gillade verkligen vad jag läste om Gunderson här om veckan och vet vem han helst har vid sin sida. Jag citerar Ryan: "Jag gillar att följa med upp i anfallen och mixtra med pucken, då är det alltid bra att ha en säker kille bakom sig, en Simon Bertilsson". Tänk er FYRA klassbackar, för två har vi på kontrakt redan plus Pudas och Zanetti. Läget är angenämt för Bengtzén.
Avslutningsvis vill jag härmed säga att jag tror att just det jag räknat upp här gör att vi har en stomme för att värva exakt det vi behöver inför säsongen 2016/17. Det Bengtzén önskar sig och det vi vill ha.
Bengtzén har börjat sitt guldbygge!
SHL Play
Brynässupportrar klagar på att deras supporterbås är för litet
- Brynäs ger dem större
De klagar också på bristande podium på ståplats
- Brynäs svetsar ihop ett
Besökare klagar på dyra restaurangpriser och att det inte finns plats att käka
- Brynäs bygger en SKYBAR på halva plan 3
Besökare tycker det visas alldeles för mycket reklam på jumbotron
- Brynäs visar mycket mindre reklam på jumbotronen
Besökare tycker inte om Läkerol längre för de svek staden och flyttade utomlands
- Brynäs fixar ett nytt marknadskoncept och säljer rättigheterna till Gävle kommun som tillsammans med Brynäs döper om LA till Gavlerinken igen
Supportrar tycker det är för mycket reklam på matchtröjan
- Nytt marknadskoncept och tar bort reklamen tillsammans med de företagen som finns där. De betalar för att inte synas på tröjan.
Besökare klagar på biljettpriserna, över att de är för dyra och för krångligt med olika priser
- Brynäs sänker priserna totalt och sätter i princip 2 olika priser
Besökare klagar ändå och vill ha olika biljettpaket
- Brynäs sätter ihop flera paket och har nu i princip billigaste biljetterna i SHL som matchar biljettpriser i Allsvenskan
Besökare saknar en matchstudio som finns i andra arenor
- Brynäs börjar med en studio före match, i pauser samt efter match
Besökare vill ha gratis-biljetter
- Brynäs anordnar 2 matcher där priserna är 50kr på alla platser och en match där alla platser kostar 70kr. Det blir knappt fullsatt ändå
Besökare vill ha klapporna varje match
- Brynäs fixar klappor varje match trots att vissa högljudda personer i klacken inte vill ha det
Besökare klagar på att det går så dåligt för laget. Det satsas alldeles för lite på truppen för att det ska vara roligt att gå på match.
- Brynäs värvar bäste +/- spelaren i SHL, 2 spelare från KHL och en "legoknekt" från FBK som gör andra fans gröna av avund.
Supportrar tycker det är för mycket skador och spelarna ser för dåligt tränade ut
- Brynäs fixar ett nytt fys.team med helt nytt upplägg och nu har vi konkurrenssituation på backarna för första gången på flera flera år.
Ska jag fortsätta listan eller ska du bara sitta där och klaga och inte se att det är DIG och gävleborna det krävs en förändring från? Eller menar du att offermentaliteten, som någon nämnde, bara gäller Brynäs?
grym match idag! Fantastiskt tryck i arenan, särskilt sista minuterna. Kändes nästan som i fornstora dar :)
visst, lite för många misstag i defensiven men jag tycker inte man ska dra för stora växlar av det. Premiär. avsaknad av två av våra bättre defensiva backar, osv. Hoppas och tror det kommer se mycket stabilare ut redan på lördag. Offensiven är ruskigt vass och riktigt jävla kul att se att sån spridning på poängen. Så här ska det se ut, alla drar sitt strå till stacken istället för en kedja som står för all produktion. 6 mål och därtill ett imponerande antal vassa chanser.
funderar starkt på att stanna en natt till i Gävle och sedan ta vägen förbi Karlstad på lördag. Jag är nämligen helt övertygad om att det här laget har förmågan att vinna även på bortaplan ;)
ser fram emot resten av säsongen och tycker mig redan nu känna den välbekanta doften av guld...... :D
stort tack till kamratkompaniet för ett underbart tifo!
forza Brynäs.
Detta var Hudik Hockeys Tack till mig. Eftersom marknadschefen vet att jag älskar Brynäs och att min favoritspelare är Rödin så blev det en Brynäströja med #18 och med mitt efternamn på som Rödin lämnade över till mig strax innan nedsläpp.
Rödin-Scott-junior (förmodligen Lindblom? Han tränade ej)
Ollas-Vrana-Johnson
Lööke-Blomqvist-Brodecki
Westerholm-Westerholm-Mannberg
Backpar:
Bertilsson-Pudas
Nörstebö-Porseland
Sunken-Kilström
Zanetti-Lucas Carlsson
Enterfeldt och Olden kom in på isen senare. Liksom Lindblom. Jag skulle tro att juniorkillarna nyligen kommit hem från USA. Därför var det nog valfritt om dom ville träna med laget, eller själva senare.
Där har ni allt ni behöver veta :)
Du är killen på dagis vars pappa var polis och starkast i världen....
"Clarence: Varför räknar du med spelarna på "ut"-listan som var ersättare för dom skadade spelarna förra säsongen?
Den riktiga listan:
Ut: Brodin, Sweatt, Eklund, Westlund, Lindgren, Nordan, Jonas Johansson
In: Johnson, Porseland, Pudas, Center, back, Felix Sandström
-1 netto alltså. Som kan fyllas ut med någon enstaka junior om det behövs. Är det sånt jävla stort problem? Herregud vad du ska svartmåla..."
Du menar att Brynäs är unika i att inte offentliggöra vilka spelare man försöker värva? Du tror alltså helt seriöst att ledningen "bedriver" någon kampanj mot oss fans?
Ledsen att behöva säga detta, men personer som dig på detta forum gör att man tappar lusten för att hålla till här.
Tycker du att Brynäs ska köpa 10-15 lägenheter och erbjuda till spelare varje säsong? Hur många nyförvärv tror du att Brynäs har råd till då? Nyförvärv som du gråter efter varje vecka.
Det är helt fantastiskt hur man kan få detta till något negativt, det krävs en viss mentalitet.
Huge: Om det ändå hade med läsförståelsen att göra. Inte nog med att du besitter en nästan sjuklig nivå av översittartendenser så vänder du lika ofta kappan efter den vind som blåser från Brynäshåll. För ett år sedan hyllade du GP och hur bra defensiven skulle bli vid rodret för densamma.
Sedan skjute du från höften när det gäller dina exempel som Hävelids insatser i LHC efter hans tillträde som backcoach i ett defensivt virrigt LHC. En insats som har hyllats av kunniga personer som Petter Rönnquist och Sanny Lindström mfl.. Hur vore det om du skrev dem på näsan och backade upp dina påståenden med lite statistik? Fast den ljuger väl givetvis alla gånger den tvärt om emotsäger dina påståenden.
Redigerad kommentar
Jag har slagit rakt hela dagen sa han jag undrar vad som hände.
Nåt i stil meddet som hände 1999 sa jag. För i kempis skulle ni ju aldrig förlora.
Jaha, så du är Brynäsare sa han...^^
Det är bara att inse att fusk lönar sig ibland...
Johan Norrström:
Det kanske är säkrast att ta bort alla vassa saker när han
"Flipar" ;-)
Riktigt viktigt och skönt att Järnkrok spelar imorrn,ett annat glädjeämne som rapporteras från träningen var att Pekka Alcén återigen var på plats i Läkerol Arena efter sitt hjärtbesvär som skedde i serien mot Frölunda.
Pekka är kung.
