Bästa inläggen
Föregående · 652 · Nästa
Sv: A proposito de nada
Älskar hur fucking stabil Källgren är. Så skönt att slippa ha ångest varje gång motståndarlag får skottläge
+ 8
Sv: A proposito de nada
Att Bobby skulle vara en 1p/m-spelare trodde nog ingen. Snacka om positiv överraskning! Är precis den spelare jag tycker Brynäs saknat i flera år (sen typ Alcén och Granström slutade även om det inte går att jämföra rakt av så heller).
Utan tvekan en av mina favoritvärvningar så här långt. Även om D'Astous så klart också måste hyllas. Men Bobby är mer "min" spelartyp, ingen mer värdering i det än så.
Edit:
Kul också att vi äntligen vunnit en förstaperiod. Rögle enda laget på 0 där nu!
Utan tvekan en av mina favoritvärvningar så här långt. Även om D'Astous så klart också måste hyllas. Men Bobby är mer "min" spelartyp, ingen mer värdering i det än så.
Edit:
Kul också att vi äntligen vunnit en förstaperiod. Rögle enda laget på 0 där nu!
+ 8
Sv: A proposito de nada
Söderströms man mot man försvar är sinnessjukt bra! Sätter han jobbar med klubban är galet klass
+ 8
Sv: Matchtråd: Brynäs - Rögle 2024-10-03
avdankad: "Jag personligen tycker ändå att Bertil/Kinnvall steppade upp rejält mot FBK, enklare spel i egen zon, vassare framåt och framförallt rejälare. Även många bra skottäck etc."
Yes, dom har varit helt ok. Men... någon måste petas när Djoos är tillbaka. Chuckie och Söderström ska ju såklart spela, ingen diskussion där ens. Och sedan har ju Lindstein och Andersson överraskat rejält, iaf på mig. Trodde dom skulle få mer problem.
Tycker egentligen ingen varit dålig, blir att ta bort den som varit minst bra.
Yes, dom har varit helt ok. Men... någon måste petas när Djoos är tillbaka. Chuckie och Söderström ska ju såklart spela, ingen diskussion där ens. Och sedan har ju Lindstein och Andersson överraskat rejält, iaf på mig. Trodde dom skulle få mer problem.
Tycker egentligen ingen varit dålig, blir att ta bort den som varit minst bra.
+ 8
Sv: Matchtråd: Brynäs - Rögle 2024-10-03
Ove Myling: För att försvara de gubbarna lite, ber jag er att kolla på hur resterande spelare på isen vid de baklängesmålen agerat. Båda målen mot Frölunda kom från mittzonsdräll där även fwds ligger helt fel och glömmer sin gubbe hemåt.
Visst har de en del att jobba på, men allt ligger inte på backarna vid de målen, som ett exempel.
Jag personligen tycker ändå att Bertil/Kinnvall steppade upp rejält mot FBK, enklare spel i egen zon, vassare framåt och framförallt rejälare. Även många bra skottäck etc.
Annars tycker jag att det är ett lyxproblem med vem som ska petas för Djoos när han är tillbaka.
Visst har de en del att jobba på, men allt ligger inte på backarna vid de målen, som ett exempel.
Jag personligen tycker ändå att Bertil/Kinnvall steppade upp rejält mot FBK, enklare spel i egen zon, vassare framåt och framförallt rejälare. Även många bra skottäck etc.
Annars tycker jag att det är ett lyxproblem med vem som ska petas för Djoos när han är tillbaka.
+ 8
Sv: Matchtråd: Brynäs - Rögle 2024-10-03
Idag blir en liten värdemätare om BIF ska fortsätta vara ett lag som andra kan vända sina dåliga trender mot, eller om vi vänt trenden. :))
+ 8
Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2024-10-01
Samsung: Han är värvad som en toppcenter, har lön därefter, men presterar som en breddcenter i Allsvenskan. Jag vill påstå att Schroeder och Miks sabbar en hel del för våra tilltänkta toppkedjor. Hade vi inte haft Bobby och Jack hade den här forwardssidan bara varit en sirapstjock mellanmjölk. Vår eminenta backsida och hittills väldigt stabila målvakter ligger bakom den fina starten på serien.
+ 8
Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2024-10-01
Är det någon som vet om FBK var ordinarie lag eller saknade de någon? Lätt att glömma men vi saknar ju vår förstaback (som vi såg det inför säsongen alltså) och ändå spelar vi jämnt med FBK i dag. Ludvig Persson 96.15%(!) i dag (straffen räknas inte som insläppt).
Otroligt nöjd med att ta poäng i Karlstad och jag kommer alltid hata straffavgöranden vem som än vinner dem. Bra känsla i inledningen av säsongen men gäller att se det lite nyktert och inse att det kommer komma dippar även för oss.
PP kändes väl inte riktigt som det fungerade i dag. Men trots det ett mål. Vi är femma i PP-ligan ändå och vi fortsätter få många PP med oss. Och om vårt PP är okej så är vårt BP ruskigt bra. 2 BP i dag och 0 insläppta.
Vi drar dessutom på oss rätt få utvisningar i matcherna. 10 boxplay på 4 matcher (FBK har 21 på 5 matcher som jämförelse). Dock inte lika få som Växjö som sticker ut med bara 7 BP på 5 matcher. 10 matcher kan låta mycket på bara 4 matcher MEN då är det viktigt att tänka på att vi drog på oss 5 utvisningar i första matchen mot LHC bara (sen noll mot Örebro).
7 poäng efter dessa matcher tycker jag känns okej (lite surt att vi inte fick poäng mot LHC). Sen är det ju inte bara poängen utan hur det sett ut i matcherna också.
LHC borta (0p)
Örebro borta (3p)
Frölunda hemma (3p)
FBK borta (1p)
Tänker inte få hybris och prata om slutspel bara för detta då det fortfarande finns många frågetecken. Indrasis får jag en hjärtattack av varje gång t.ex. och i dag var Oskar Lindblom osynlig igen. Men det finns också utropstecken som är värda att lyfta. Backsidan som många dömde ut och sågs som svag ser redan nu (med Djoos borta) ut som vår starkaste lagdel. Målvakterna har båda två bevisat att de kan spela bra. Tycker det är viktigt att olika spelare kliver fram när andra har en dålig/sämre dag också. Rödin har haft det tungt (poängmässigt) medan Kopacka och Bobby gjort poäng och i dag var det tvärt om. Söderström syntes mer än D'Astous (som inte var dålig för det).
Dagens 3 stjärnor utan inbördes ordning får bli:
Ludvig Persson - Svårt att ge honom något annat än högsta betyg
Bobby - Börjar bli tjatigt men oj så snabb han är och oj så irriterande han är för motståndarna. Otroligt avig spelare.
Söderström - Han spelar stundtals som att han svävar på moln. Känns som han har en sekund extra jämfört med andra spelare ibland.
Otroligt nöjd med att ta poäng i Karlstad och jag kommer alltid hata straffavgöranden vem som än vinner dem. Bra känsla i inledningen av säsongen men gäller att se det lite nyktert och inse att det kommer komma dippar även för oss.
PP kändes väl inte riktigt som det fungerade i dag. Men trots det ett mål. Vi är femma i PP-ligan ändå och vi fortsätter få många PP med oss. Och om vårt PP är okej så är vårt BP ruskigt bra. 2 BP i dag och 0 insläppta.
Vi drar dessutom på oss rätt få utvisningar i matcherna. 10 boxplay på 4 matcher (FBK har 21 på 5 matcher som jämförelse). Dock inte lika få som Växjö som sticker ut med bara 7 BP på 5 matcher. 10 matcher kan låta mycket på bara 4 matcher MEN då är det viktigt att tänka på att vi drog på oss 5 utvisningar i första matchen mot LHC bara (sen noll mot Örebro).
7 poäng efter dessa matcher tycker jag känns okej (lite surt att vi inte fick poäng mot LHC). Sen är det ju inte bara poängen utan hur det sett ut i matcherna också.
LHC borta (0p)
Örebro borta (3p)
Frölunda hemma (3p)
FBK borta (1p)
Tänker inte få hybris och prata om slutspel bara för detta då det fortfarande finns många frågetecken. Indrasis får jag en hjärtattack av varje gång t.ex. och i dag var Oskar Lindblom osynlig igen. Men det finns också utropstecken som är värda att lyfta. Backsidan som många dömde ut och sågs som svag ser redan nu (med Djoos borta) ut som vår starkaste lagdel. Målvakterna har båda två bevisat att de kan spela bra. Tycker det är viktigt att olika spelare kliver fram när andra har en dålig/sämre dag också. Rödin har haft det tungt (poängmässigt) medan Kopacka och Bobby gjort poäng och i dag var det tvärt om. Söderström syntes mer än D'Astous (som inte var dålig för det).
Dagens 3 stjärnor utan inbördes ordning får bli:
Ludvig Persson - Svårt att ge honom något annat än högsta betyg
Bobby - Börjar bli tjatigt men oj så snabb han är och oj så irriterande han är för motståndarna. Otroligt avig spelare.
Söderström - Han spelar stundtals som att han svävar på moln. Känns som han har en sekund extra jämfört med andra spelare ibland.
+ 8
Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2024-10-01
SuneMangs: Jag älskar hans "fulspel". Att han får med sig saker genom att pussa dem lite på kinden.
Denna match får han 5 Bobbys av 5 möjliga.
Denna match får han 5 Bobbys av 5 möjliga.
+ 8
Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2024-10-01
Farsang: Alla som såg Trivignos "spider" innan säsongen fattade vilken typ av defensiv spelare vi fick in (i klass med Oskar Möller stod det, om jag minns rätt). Att han däremot skulle bidra så mycket framåt var något jag inte riktigt räknade med.
+ 8
Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2024-10-01
Då kan man konstatera att vi har 2 fina målvakter denna säsong.
+ 8
Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2024-10-01
Bra period av boysen! Tungt emellanåt men tycker vi står väldigt bra första 20.
+ 8
Sv: A proposito de nada
AB: ” Miljönämnden gjorde en upptäckt i Färjestads hemmarena. Döda möss och musbajs.”
Nån som har koll på om AIK spelade någon försäsongsmatch i Karlstad?
Nån som har koll på om AIK spelade någon försäsongsmatch i Karlstad?
+ 8
Sv: A proposito de nada
Gavve: Hade förstått resonemanget att värva från HA istället för en AHL-spelare med Bobbys typ av CV, men löjligt att dra in division 1...
Tycker egentligen Hockeynews var helt offside i sin analys av träningsmatchen mellan AIK och Brynäs också, som de till stor del använde till att dra sina slutsatser ifrån. Det som hände var att Bobby hade 3-4 eleganta pucktransporter och därefter fick lite hybris och tappade pucken, han underskattade AIK-spelarna efter i princip ha haft lekstuga flera byten innan. För mig är det ett tecken på att det är träningsmatch snarare än att han skulle hålla div1-nivå, tvärtom såg man ju kvalitéer hos honom i den matchen.
Tycker egentligen Hockeynews var helt offside i sin analys av träningsmatchen mellan AIK och Brynäs också, som de till stor del använde till att dra sina slutsatser ifrån. Det som hände var att Bobby hade 3-4 eleganta pucktransporter och därefter fick lite hybris och tappade pucken, han underskattade AIK-spelarna efter i princip ha haft lekstuga flera byten innan. För mig är det ett tecken på att det är träningsmatch snarare än att han skulle hålla div1-nivå, tvärtom såg man ju kvalitéer hos honom i den matchen.
+ 8
Sv: A proposito de nada
KalleTeodor: Det jag saknar mest med allsvenskan är Fredrik Söderström. Tycker han är riktigt bra!
Sanny är bra men skulle behöva ha ett tränar CV för att höja sig ännu mer
Sanny är bra men skulle behöva ha ett tränar CV för att höja sig ännu mer
+ 8
Sv: A proposito de nada
mk: Nåja, har har hyllat rätt många som blivit bra och är bra. Man kan tycka vad man vill om Sanny, som definitivt inte har Brynäs som favoritlag, men jag håller nog honom som den bäste s k experten i media trots allt. Och i detta fall, just med tanke på att han inte älskar Brynäs, så känns det värdefullt att han är så positiv till både "Chuckie" och Victor.
Sen behöver man ju inte höra från Sanny att de är bra. Man kan ju se det alldeles på egen hand.
När Djoos är tillbaka ska det bli förresten bli otroligt spännande att se hur man ska formerar backarna. Här är några frågeställningar:
- Om Victor o "Dastå" fortsätter så här kan/vill man splittra dem?
- Fortsätter man spela Kinnvall och Bertilsson ihop?
- Om man särar på K&B blir Kinnvall 7:e då?
(K&B är -2 Lindstein och Axel är +2 hittills...)
En inte helt osannolik uppställning med nuvarande form skulle då kunna bli:
- V&Chuckie
- Djoos&B
- L&AA
K(med spel i PP2)
En av fördelarna med detta är att bara ett backpar förändras vilket jag tror prioriteras om vi fortsätter att spela bra.
Sen behöver man ju inte höra från Sanny att de är bra. Man kan ju se det alldeles på egen hand.
När Djoos är tillbaka ska det bli förresten bli otroligt spännande att se hur man ska formerar backarna. Här är några frågeställningar:
- Om Victor o "Dastå" fortsätter så här kan/vill man splittra dem?
- Fortsätter man spela Kinnvall och Bertilsson ihop?
- Om man särar på K&B blir Kinnvall 7:e då?
(K&B är -2 Lindstein och Axel är +2 hittills...)
En inte helt osannolik uppställning med nuvarande form skulle då kunna bli:
- V&Chuckie
- Djoos&B
- L&AA
K(med spel i PP2)
En av fördelarna med detta är att bara ett backpar förändras vilket jag tror prioriteras om vi fortsätter att spela bra.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Silfver: Och när som helst kan en nyckelspelare bli långtidsskadad och då kan man falla som en sten, så ständig ödmjukhet i alla led krävs.
+ 8
Sv: A proposito de nada
honken21: Ohlsson har tagit kliv framåt, jag tycker han har visat det flera matcher nu. han har utvecklats i båda riktningarna. Mindre farliga misstag defensivt och skapar mer i anfallszon.
Vill se fler matcher, men just nu är jag försiktigt optimistisk.
Sen Axel Andersson, han har överraskat mig rejält. Mer än Ohlsson faktiskt. Med Djoos tillbaka har Brynäs plötsligt en riktigt spännande backsida.
Vill se fler matcher, men just nu är jag försiktigt optimistisk.
Sen Axel Andersson, han har överraskat mig rejält. Mer än Ohlsson faktiskt. Med Djoos tillbaka har Brynäs plötsligt en riktigt spännande backsida.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Såg intervjun med Silfverberg i TV4. Det blir lite tröttsamt att höra Fridas tjatande om han inte ”känt pressen”. Vet inte om det är typiskt svenskt men det känns ofta som att svenska journalister vill fokusera på den ”negativa känslan” när man intervjuar idrottare.
Siiver verkar dock vara lugnet själv och det känns otroligt skönt att han har fått en bra start!
Siiver verkar dock vara lugnet själv och det känns otroligt skönt att han har fått en bra start!
+ 8
Sv: A proposito de nada
Några tankar några timmar senare. Började se mitt barndoms-Brynäs igen säsongen vi åkte ut och har inte missat en match sen dess. Även fast det bara spelats några matcher tycker jag det finns vissa givna skillnader man kan ana redan nu.
-Ledarskapet i truppen känns tydligare än tidigare med Silver, Larsson mfl.
- Målvaktsspelet, vid det här laget hade väl Lindbäck och Veven redan gjort flera tavlor. Det här går inte att underskatta.
- Fjärdekedjan. Då Kvist och Birgersson väl. Nu Scott och Olsson. Vet vilka jag tar alla dagar i veckan även fast jag alltid gillat Kvist. Nya fjärdekedjan har väl tangerat förra SHL-kedjans poäng redan nu.
- Klacken. Det var riktigt trist stämning för några år sedan men dagens stämning såg grym ut.
Då var vi ju ändå sjukt nära att klara oss kvar. Ser inte att det här laget ska behöva vara indraget i kvalkriget. Känns positivt kring BIF!
-Ledarskapet i truppen känns tydligare än tidigare med Silver, Larsson mfl.
- Målvaktsspelet, vid det här laget hade väl Lindbäck och Veven redan gjort flera tavlor. Det här går inte att underskatta.
- Fjärdekedjan. Då Kvist och Birgersson väl. Nu Scott och Olsson. Vet vilka jag tar alla dagar i veckan även fast jag alltid gillat Kvist. Nya fjärdekedjan har väl tangerat förra SHL-kedjans poäng redan nu.
- Klacken. Det var riktigt trist stämning för några år sedan men dagens stämning såg grym ut.
Då var vi ju ändå sjukt nära att klara oss kvar. Ser inte att det här laget ska behöva vara indraget i kvalkriget. Känns positivt kring BIF!
+ 8
Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Får fortsätta på inslagna vägen då.
Grattis till ännu en seger och fjärdeplats trots en match mindre spelad.
Hörde dessutom rykten av att en målskytt hette Silfverberg
Grattis till ännu en seger och fjärdeplats trots en match mindre spelad.
Hörde dessutom rykten av att en målskytt hette Silfverberg
+ 8
Sv: A proposito de nada
{10522}: Noll respekt för Frida Nordstrand som försökte genomföra en intervju.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Trivigno alltså! Bra att han redan nu kryper under skinnet på motståndarna.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Spelarbetyg från hockeysiffror.se. Tredjelinan och Chucky bar oss till seger ikväll.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Tre fina, fantastiska poäng i en bortamatch där vi ser ut som allt annat än nykomlingar.
Fy fan så lycklig man är eller hur Munkas? 😉
Fy fan så lycklig man är eller hur Munkas? 😉
+ 8
Sv: A proposito de nada
havre: Bobby är en en dryg jäkel på isen, tycker han alltid kör fullt ut. Och ligger nära spelarna hela tiden. Gillar det jag ser av han, hoppas han får igång produktionen med.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Mattson: Vilken överkörning i andra. Det här kan bara sluta på ett sätt.
Mål i röven😎
Edit: Eller så gör vi mål.
Mål i röven😎
Edit: Eller så gör vi mål.
+ 8
Sv: A proposito de nada
parks: Jag snackar om att Örebro är ett plastlag utan själ. Även om dom varit etablerade i SHL ett tag nu känns det fortfarande som att man möter typ Kalmar. Det enda som skiljer är tempot.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Cobbel: ”Fixar ni matchen ikväll, eller tror ni att Öret är storleken för stor?”
Om boysen stampar gasen i botten och allt klaffar så tror jag vi kan ta det till förlängning.
Om boysen stampar gasen i botten och allt klaffar så tror jag vi kan ta det till förlängning.
+ 8
Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
JawKee: Om t ex Kopacka gör succé och han var på 1 år så hade Örebro kunnat tagit honom nästa säsong. Lex Palushaj.
+ 8
Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
mk: Jag tror vi alla kommer att behöva ha lite tålamod de första 5-10 matcherna. Det blir lite mer intressant att se hur vi står oss mot motstånd som Örebro, Malmö, Modo, Hv och kanske Timrå, eftersom det är dom lagen vi mest troligt slåss längre ner i tabellen.
3-2 förlust mot Lhc ser jag garanterat som godkänt.
Jag tror vi växer in i säsongen. Men jag tror det är viktigt att ha samma förväntningar och kravställning som du har. Målet är att undvika kval och hålla oss kvar. Allt över det är en bonus. Det är nog lätt att dras med lite väl med de namn vi fått in.
3-2 förlust mot Lhc ser jag garanterat som godkänt.
Jag tror vi växer in i säsongen. Men jag tror det är viktigt att ha samma förväntningar och kravställning som du har. Målet är att undvika kval och hålla oss kvar. Allt över det är en bonus. Det är nog lätt att dras med lite väl med de namn vi fått in.
+ 8
Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Gavve: Jag är tveksam till både Schroeder och Indrasis som spetsspelare i SHL. Förhoppningsvis kan de göra OK säsonger, jag tror att Brynäs har för avsikt att ersätta de med yngre/bättre spetsspelare till nästa säsong.
Schroeder var ju lite av en nödlösning när man var sena in på marknaden och Indrasis kontrakt förlängdes automatiskt när Brynäs gick upp. För att få Indrasis i HA behövde man liksom ha med honom i SHL också, det var dealen. Båda är riktigt bra spelare, men jag är skeptisk till att man verkligen kommer vilja ha kvar de som SHL-spetsspelare till nästa säsong.
Med det sagt var både Schroeder och Indrasis rimliga rekryteringar sett till omständigheterna. Om man jämför med andra centrar som andra SHL-lag har värvat, så står han sig OK i den konkurrensen. Jag hoppas att Brynäs håller koll på Chad Yetman i den tjeckiska ligan, om han funkar där också skulle jag gärna ta honom till SHL nästa säsong.
Schroeder var ju lite av en nödlösning när man var sena in på marknaden och Indrasis kontrakt förlängdes automatiskt när Brynäs gick upp. För att få Indrasis i HA behövde man liksom ha med honom i SHL också, det var dealen. Båda är riktigt bra spelare, men jag är skeptisk till att man verkligen kommer vilja ha kvar de som SHL-spetsspelare till nästa säsong.
Med det sagt var både Schroeder och Indrasis rimliga rekryteringar sett till omständigheterna. Om man jämför med andra centrar som andra SHL-lag har värvat, så står han sig OK i den konkurrensen. Jag hoppas att Brynäs håller koll på Chad Yetman i den tjeckiska ligan, om han funkar där också skulle jag gärna ta honom till SHL nästa säsong.
+ 8
Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Kollade om matchen och efter att ha gjort det ändrades min uppfattning något. Igår kändes det som att vi mest trampade vatten och var ganska ihåliga, lite Hockeyallsvenska liksom men det andra intrycket är ändå att det syns att vi har någon slags SHL-grund i oss, okej borta-spel för det mesta egentligen. Å andra sidan när man kollar vilka backar de spelade igår med Rissanen och Myrenberg borta och noterar att Worge-Kreü och Erik Norén svalde de stora minuterna för deras del (efter Fantenberg), så tänker man ju bara att vilka fan är dom? Får en att undra hur matchbilden ska bli när vi ställs mot vad många kallar ligans bästa backuppställning på lördag..
Spelare som behöver vara lite bättre:
-Schroeder (Får såklart ge honom ett gäng matcher)
-Indrasis (kanske samma där)
-Berra-Kinnvall behöver hitta en högre nivå
-Sen blev man lite avundsjuk på energin från deras fjärdekedja, undra om våran kan bli tillräckligt bra..
För övrigt jävla härligt att få se grabbarna kriga på i SHL-matcher igen!
Spelare som behöver vara lite bättre:
-Schroeder (Får såklart ge honom ett gäng matcher)
-Indrasis (kanske samma där)
-Berra-Kinnvall behöver hitta en högre nivå
-Sen blev man lite avundsjuk på energin från deras fjärdekedja, undra om våran kan bli tillräckligt bra..
För övrigt jävla härligt att få se grabbarna kriga på i SHL-matcher igen!
+ 8
Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Silfverkroken: är väldigt positivt överraskad av Kopacka visade att han är redo för SHL sen att han fick näta med ett riktigt klassavslut.Det kommer att bli en trevlig säsong.
+ 8
Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
mk: Håller med. Brynäs PP-mål var ju också en konsekvens av att Söderström genom stor skicklighet lyckades hålla kvar pucken i offensiv zon.
+ 8
Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Peja: Som nån skrev tidigare.
VS såg väldigt len ut i slutminuterna när man jagade.
Dansade på blå, med kontroll och hittade pass perfekt.
Bra gjort med tanke på att det är första matchen sen slutet av april.
VS såg väldigt len ut i slutminuterna när man jagade.
Dansade på blå, med kontroll och hittade pass perfekt.
Bra gjort med tanke på att det är första matchen sen slutet av april.
+ 8
Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Aja, förlust i premiären. Men vi är väldigt nära att vända. Och tycker absolut att vi har mycket att växa på.
Kommer bli en bra säsong! Framåt Brynäs!
Kommer bli en bra säsong! Framåt Brynäs!
+ 8
Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Rödin1912: Skulle aldrig lirat Indrasis på slutet. Han ser seg ut idag
+ 8
Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Tycker verkligen Trivigno har visat att man kommer ha nytta av han i vinter 💪🏼
+ 8
Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Älskar ju att se repris på Silfverbergs målgest eller ska man kanske kalla det målgester så många gånger som han gjorde den😂
Samma glädje som när Jacob Blomqvist gjorde mål
Samma glädje som när Jacob Blomqvist gjorde mål
+ 8
Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Där ser vi varför #33 kommer göra många mål även om folk tycker han är gammal och trött. Skottet finns ändå där och blir inte sämre med åren.
+ 8
Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Tycker det är rätt instressant att folk säger att Silfverberg bara är gammal. Samtidigt sitter Joel Lundqvist i studion och säger att ”han har många år kvar” för han själv lade av vid 41 😂💪🏼
+ 8
Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
J-S: Det ska bli så spännande att se framförallt Silfverberg i skarpt läge.
+ 8

