Bästa inläggen
Föregående · 651 · Nästa
Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Jugge: Verkar tyvärr vara kris i Modo nu. Läser Olofssons kommentarer om Karlins spelsystem, jisses.
+ 8
Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
OveJärnkrok: ” Viktigt att inte flyga iväg som supporter nu. Det var jäkligt viktigt ikväll att fortsätta skapa avstånd neråt och fortsätta vinna hemma. Nu har vi ännu tuffare matcher framöver. Vet hur det kommer låta på vissa om det går lite tyngre nu.”
Helt rätt och vi hoppas att laget fortsätter hålla sig ödmjuka också. Nu slog vi seriens bottenlag som är i en tyngre period ganska enkelt till slut på hemmaplan.
Men borta mot ZAIK och Luleå torsdag och lördag blir så klart något annat. Men det finns samtidigt noll press på laget att man måste ta poäng så vi borde kunna åka in med sänkta axlar och prioritera defensiven. Lägen framåt lär vi få och nu har ju fler börjat vakna till offensivt.
Jag tror vi tar 3p på veckans återstående matcher. Men jag är nöjd så länge vi spelar bra mot dessa topplag.
Helt rätt och vi hoppas att laget fortsätter hålla sig ödmjuka också. Nu slog vi seriens bottenlag som är i en tyngre period ganska enkelt till slut på hemmaplan.
Men borta mot ZAIK och Luleå torsdag och lördag blir så klart något annat. Men det finns samtidigt noll press på laget att man måste ta poäng så vi borde kunna åka in med sänkta axlar och prioritera defensiven. Lägen framåt lär vi få och nu har ju fler börjat vakna till offensivt.
Jag tror vi tar 3p på veckans återstående matcher. Men jag är nöjd så länge vi spelar bra mot dessa topplag.
+ 8
Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
JawKee: Fin värvning, men går inte att jämföra. Axel är på en helt annan nivå, vill säga att han är tongivande med puck, i positionsspel, han höjer Lindstein, och inte tvärtom. Trivigno är en ruggigt fin "gnuggarvärvning" men Axel är en värvning som inte vi gör, i vanliga fall, den gör "toppklubbarna"...
+ 8
Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
OveJärnkrok: Egentligen är det bara HV hemma nästa torsdag som känns som en trea på förhand. SAIK, Luleå och Timrå kommer bli riktigt tufft. Men det kanske ger sig nu, när andrakedjan bestämt sig för att kliva in i säsongen på allvar och dessutom är Djoos med igen snart.
+ 8
Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
OveJärnkrok: Modo har släppt in strax under Brynäs och Timrås antal insläppta mål tillsammans (33 mot 35). Rätt fascinerande då det var defensiven hos både Brynäs och Timrå som ifrågasattes inför säsongen.
+ 8
Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
{7426}: tack! Och grattis till er att ni spräckte målnollan på bortaplan. Märks att ni har en del skickliga spelare men att de inte särskilt ofta spelar som ett lag. Känner tyvärr (för er) igen det där från flera Brynässäsonger när vi varit i SHL tidigare.
Önskar er all lycka framöver så länge det inte går ut över Brynäs så klart (ser hellre att Rögle och HV går dåligt för egen del).
Önskar er all lycka framöver så länge det inte går ut över Brynäs så klart (ser hellre att Rögle och HV går dåligt för egen del).
+ 8
Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Anders Berg: vad har du för bekymmer? Har du sysslat med lagsport? Hans slit och taktiska skills och rödins slit öppnar för chanser.. .
Jag har hellre 3 kedjor som kan avgöra matcher än att lita på en första lina....
Ibland går hissen inte ända upp...
Jag har hellre 3 kedjor som kan avgöra matcher än att lita på en första lina....
Ibland går hissen inte ända upp...
+ 8
Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Älskar att se hur Schroeder gör Max-åkningar efter pucken nu💪🏼 tysta tvivlarna
+ 8
Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Honken72: TRIVIGNO!! Tänk att det finns 50 bättre spelare i hockeyettan…
+ 8
Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Aaaa: Ja jag tänker också att Djoos kanske spelar på torsdag. Som han själv beskriver det i artikeln:
"Jag hade gärna spelat idag, och hade säkert kunnat, men man får inte vara dum, säger Djoos"
Så låter det ju inte som att så mycket hämmar honom längre. Men förmodligen dumt att slänga in honom direkt när han inte ens tränat med laget (mer än 1 träning) när vi klarat oss bra utan honom. Men himla skönt att han är tillbaka! Ska bli så kul att se honom spela igen vare sig det blir på torsdag eller inte.
"Jag hade gärna spelat idag, och hade säkert kunnat, men man får inte vara dum, säger Djoos"
Så låter det ju inte som att så mycket hämmar honom längre. Men förmodligen dumt att slänga in honom direkt när han inte ens tränat med laget (mer än 1 träning) när vi klarat oss bra utan honom. Men himla skönt att han är tillbaka! Ska bli så kul att se honom spela igen vare sig det blir på torsdag eller inte.
+ 8
Sv: A proposito de nada
mattiask: Kinnvall har spelat upp sig på sistone. Kommit in i det. Rankar honom som 5:e eller 6:e back i konkurrens med Axel när vi är ordinarie.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Brynäs behöver få igång juniorverksamheten igen. Det är där man kan få mest prisvärda spelare i längden, både när de är unga och när de är "hemvändare", istället för att behöva värva dyra legoknektar.
Östbergarna och Svrcek har börjat säsongen starkt. Intressanta spelare.
Östbergarna och Svrcek har börjat säsongen starkt. Intressanta spelare.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Bob: jag känner samma frustration som många och det kliar att göra ändringar. Men, som en del är inne på så tror jag vi gör bäst att inte göra det. Vi tar poäng och är mer än bra med i matcher. Jag tror det är bättre att jobba på taktik och individuella prestationer inledningsvis och därmed få lite stäm. Som många säger så tror jag det finns talang att hämta, men av flertalet anledningar så vill det sig inte riktigt för alla.
+ 8
Sv: Brynäs - Malmö 2024-10-12
KalleTeodor: Modo har spelat bättre än vad resultaten visar, så det blir en tuff match mot en
halvdesperat motståndare.
Snacket från en del frustrerade och otåliga fans om att bänka eller t.o.m skeppa Schroeder och Oskar är minst sagt oseriöst.
Det kommer att lossna för båda, ingen panik på långa väger än så länge.
halvdesperat motståndare.
Snacket från en del frustrerade och otåliga fans om att bänka eller t.o.m skeppa Schroeder och Oskar är minst sagt oseriöst.
Det kommer att lossna för båda, ingen panik på långa väger än så länge.
+ 8
Sv: Brynäs - Malmö 2024-10-12
Silfver: Jag tror det släpper för Lindblom i matchen mot Modo. Här är tre punkter till varför:
1. Rödin går mot formtopp och Lindblom är som bäst bredvid spelare med puckkontroll och rörelse.
2. Dastou är tillbaka vilket gör att Brynäs kommer att tillbringa mer tid i offensiv zon. Hans rörelse och puckkontroll ger lägen till andra.
3. odkar börjar hamna i rätt positioner för att få lägen. Förr eller senare börjar han se nätet och inte målvakten.
1. Rödin går mot formtopp och Lindblom är som bäst bredvid spelare med puckkontroll och rörelse.
2. Dastou är tillbaka vilket gör att Brynäs kommer att tillbringa mer tid i offensiv zon. Hans rörelse och puckkontroll ger lägen till andra.
3. odkar börjar hamna i rätt positioner för att få lägen. Förr eller senare börjar han se nätet och inte målvakten.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Var på plats idag. Långa köer i pauserna så lär ha blivit bra dagskassa. Gick snabbt att komma in. De hemska gul-röda-plockepinntröjorna är på 70% rea men verkar inte gå åt ändå :)
All heder åt ståplats som sjunger hela matchen. Mediakuben är fantastisk. Kan man få till ett bra intro som var riktigt kasst idag blir det grymt. Sjukligt mkt reklam som snurrade på den så den är nog redan avbetald.
Gillar inte att såga spelare med Schroeder såg verkligen risig ut i offensiv zon. Ser halvrädd ut och verkar inte vilja ha pucken. Skulle vara kul att ha sett honom nån säsong när han spelat bättre för att kunna jämföra. Lyckades väl även stå i vägen för ett mål. Men han vann nog rätt många tek.
Var mkt upp och ner idag men jag är ändå hoppfull. Jämfört med säsongen vi åkte ut så är det ju helstatlig bakåt. Den hönsgården vi upplevde då med risiga målvaktsinsatser glömmer jag aldrig. Källgren ser bra ut och defensiven funkar med undantag för 17 som inte håller för SHL. Men med full backsida så känns det som vi har chansen i varje match.
Bara hoppas att offensiven lossnar. Syns att Lindblom har något. Rödin tkr jag ser bra ut också.
All heder åt ståplats som sjunger hela matchen. Mediakuben är fantastisk. Kan man få till ett bra intro som var riktigt kasst idag blir det grymt. Sjukligt mkt reklam som snurrade på den så den är nog redan avbetald.
Gillar inte att såga spelare med Schroeder såg verkligen risig ut i offensiv zon. Ser halvrädd ut och verkar inte vilja ha pucken. Skulle vara kul att ha sett honom nån säsong när han spelat bättre för att kunna jämföra. Lyckades väl även stå i vägen för ett mål. Men han vann nog rätt många tek.
Var mkt upp och ner idag men jag är ändå hoppfull. Jämfört med säsongen vi åkte ut så är det ju helstatlig bakåt. Den hönsgården vi upplevde då med risiga målvaktsinsatser glömmer jag aldrig. Källgren ser bra ut och defensiven funkar med undantag för 17 som inte håller för SHL. Men med full backsida så känns det som vi har chansen i varje match.
Bara hoppas att offensiven lossnar. Syns att Lindblom har något. Rödin tkr jag ser bra ut också.
+ 8
Sv: Brynäs - Malmö 2024-10-12
Gavve: Var på plats idag och gjorde en del observationer. Malmö är ett bättre lag än många tror, framförallt är deras backuppsättning mycket bra. De hade dock blivit kraftigt försvagade och antagligen varit chanslösa utan två av sina tre spetsbackar (Thompson, Salo, Kivihalme) som är mycket bättre än de övriga backarna. Det är lite likadant i Brynäs, och givetvis blir man oerhört försvagade utan Djoos och D’Astous.
Annars konstaterar jag att Källgren och Silfverberg var klart bäst i Brynäs. Antar att Indrasis fick beröm efter första perioden, men det var tydligt att Silfverberg satte upp anfall och involverade Indrasis, som blandade och gav med vad han fick serverat på bordet. Med bättre kedjekamrater hade Silfverberg gjort 2-3 poäng i den här matchen.
Annars konstaterar jag att Källgren och Silfverberg var klart bäst i Brynäs. Antar att Indrasis fick beröm efter första perioden, men det var tydligt att Silfverberg satte upp anfall och involverade Indrasis, som blandade och gav med vad han fick serverat på bordet. Med bättre kedjekamrater hade Silfverberg gjort 2-3 poäng i den här matchen.
+ 8
Sv: Brynäs - Malmö 2024-10-12
munkas: "Vi spelar bra mot topplagen och när vi sedan ska vara spelförande på hemmais mot bottenkonkurrenterna är det ruskigt ineffektivt"
Vilka bottenkonkurrenter har vi mött på hemmais denna säsong? Rögle och Leksand? Rögle vann vi överlägset mot (inte resultatmässigt men spel och chansmässigt) och Leksand dominerade vi mot (typ 10m mot 3m i anfallszon) även om de skapade fler chanser (där håller jag alltså med dig till viss del).
Malmö är liksom sexa just nu (3p före oss) och de tycker jag inte man ska räkna som bottenkonkurrent på något sätt så som de startat säsongen. Så om vi på 2 matcher gjort 1 bra och 1 halvdålig mot "bottenkonkurrenterna" så tycker jag nog att man kanske inte kan dra den slutsatsen redan.
Som det ser ut nu är väl bottenkonkurrenterna:
Modo, Rögle, HV & Leksand (räknar själv botten 4 som "botten" eftersom de inte går till slutspel alls) men jag tror Leksand kommer resa sig och att Örebro kommer falla.
Tycker det är alldeles för tidigt att dra några slutsatser om hur vi spelar mot lag X eller Y efter bara 8 matcher (helt okej att tycka annorlunda så klart). Det enda vi kan säga är att vi har mycket puck (ej synonymt med mycket chanser) och att vi är sjukt täta bakåt. Och det är vi vare sig vi möter botten eller toppen än så länge.
Vi känns verkligen som ett lag som kan gå igenom hela serien med 2-1 eller 1-2 (och några i öppen kasse på det) i alla matcher just nu. På gott och ont.
Vilka bottenkonkurrenter har vi mött på hemmais denna säsong? Rögle och Leksand? Rögle vann vi överlägset mot (inte resultatmässigt men spel och chansmässigt) och Leksand dominerade vi mot (typ 10m mot 3m i anfallszon) även om de skapade fler chanser (där håller jag alltså med dig till viss del).
Malmö är liksom sexa just nu (3p före oss) och de tycker jag inte man ska räkna som bottenkonkurrent på något sätt så som de startat säsongen. Så om vi på 2 matcher gjort 1 bra och 1 halvdålig mot "bottenkonkurrenterna" så tycker jag nog att man kanske inte kan dra den slutsatsen redan.
Som det ser ut nu är väl bottenkonkurrenterna:
Modo, Rögle, HV & Leksand (räknar själv botten 4 som "botten" eftersom de inte går till slutspel alls) men jag tror Leksand kommer resa sig och att Örebro kommer falla.
Tycker det är alldeles för tidigt att dra några slutsatser om hur vi spelar mot lag X eller Y efter bara 8 matcher (helt okej att tycka annorlunda så klart). Det enda vi kan säga är att vi har mycket puck (ej synonymt med mycket chanser) och att vi är sjukt täta bakåt. Och det är vi vare sig vi möter botten eller toppen än så länge.
Vi känns verkligen som ett lag som kan gå igenom hela serien med 2-1 eller 1-2 (och några i öppen kasse på det) i alla matcher just nu. På gott och ont.
+ 8
Sv: Brynäs - Malmö 2024-10-12
Forsberg 1978: Stämmer. Men Rödin. Vilken spelare. Matchens hjälte!
+ 8
Sv: A proposito de nada
För varje omgång som går blir man bara mer glad för att vi låste upp Källgren på tre år.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Fina, fina Blomman! Ingen älskar Brynäs mer än honom tror jag.
+ 8
Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
Det är V. Persson som spelar fast Brynäs i egen zon som föranleder Söderströms utvisning. Många dåliga saker efter varandra.
+ 8
Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
Kollade upp att det här är Silfverbergs första möte med Leksand, i alla fall i Elitserien/SHL. Dessutom blir han målskytt direkt!
+ 8
Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
Anders Berg: jag tycker ändå Söderström och Persson gjorde det bra mot Linköping. Så hoppas dem gör det ikväll med
+ 8
Sv: A proposito de nada
Kan rekommendera att ladda upp till morgondagens match mot Leksand med att kika på Södertälje - Djurgården ikväll. SSK har haft en grym säsongsinledning med 16 poäng av 18 möjlig, och nyförvärv som Nolan Steven och Carter Souch har levererat framåt. Djurgårdens lag behöver ingen närmare presentation.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Dasstuss: Jag tror vi alla är överens om att vi gärna hade haft Kelleher i laget. Brynäs ville det också (ingen hemlighet). Men Brynäs ville inte betala 250k+ i månaden för honom vilket Djurgården ville.
Räcker det inte så? Vi alla vet att du älskar Kelleher mer än någon annan men Brynäs har erbjudit honom ett kontrakt som han tackade nej till. Han är uppenbarligen inte värd de pengarna i SHL (eftersom ingen annan klubb värvar honom heller).
Det handlar liksom inte om att vi supportrar eller Brynäs inte vill ha honom i laget eller att han inte skulle passa in utan att han är alldeles för dyr sett till vad vi får. Ska han vara bäst betalda spelaren i ett SHL-lag (eller en av de bäst betalda) så får han ha väldigt mycket mer uppsidor än han har även om jag gillar Kelleher väldigt mycket.
Räcker det inte så? Vi alla vet att du älskar Kelleher mer än någon annan men Brynäs har erbjudit honom ett kontrakt som han tackade nej till. Han är uppenbarligen inte värd de pengarna i SHL (eftersom ingen annan klubb värvar honom heller).
Det handlar liksom inte om att vi supportrar eller Brynäs inte vill ha honom i laget eller att han inte skulle passa in utan att han är alldeles för dyr sett till vad vi får. Ska han vara bäst betalda spelaren i ett SHL-lag (eller en av de bäst betalda) så får han ha väldigt mycket mer uppsidor än han har även om jag gillar Kelleher väldigt mycket.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Sanny visar upp en riktigt ful tackling och undrar vad den ska resultera i för avstängning om D’astous fick 2 matcher ”väldigt hårt”.
Bra video av Sanny att få ut på sociala medier att återigen visa att det är felaktigt.
Bra video av Sanny att få ut på sociala medier att återigen visa att det är felaktigt.
Länkar:
Instagram
+ 8
Sv: A proposito de nada
Dasstuss: Kelleher är inte en spetsspelare i SHL eller ens Liiga. Därför faller din argumentation platt.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Dasstuss: själv skulle jag inte klandra Alcen 100% för degraderingen. Det är något som hela organisationen löste. Skev självbild av vad man var för
Lag i nutid. Kickar tränare år efter år. Nedåtgående spiral som bara kunde sluta i degradering, tyvärr fick Alcen ta smällen för andras arbete.
Sen väljer styrelsen att kicka Micko manner EN match innan kvalet. Tror vi hade sluppit HA om man kickat manner 5-6 matcher innan kvalet eller låtit han styra laget genom kvalet.
Ove och masken fick för lite tid att ta tag i det.
Sänder ju bra signaler att man verkligen tror på sin sportchef för framtiden men bara ge ett ettårskontrakt 😂
Kelleher ”vet” vi för media skrev om det. Inte konstigt att han tog en mega lön i djurgården dock.
Så som laget ser ut så hade Kelleher enbart kunnat ta Indrasis plats enligt mig. Han passar inte in någon annan stans. Kelleher var säkert tänkt att spela på Trivignos plats. Men efter att ha sett Trivigno så är jag ändå väldigt nöjd med utfallet av den värvningen.
Och skulle han ta Indrasis plats så hade Brynäs vart tvungen att bryta Indrasis kontrakt för att ta in Kelleher.
Onödigt att bryta ett kontrakt för en liknande spelare.
Och nej Kelleher i en fjärdekedja hade aldrig funkat.
Oavsett så är det roligt när man kan klaga på en sportchef att han inte är värd kontrakt och sen klaga när han inte tänker överbetala för en spelare bara för att vi ska ha en spelare som man gillar i HA. Där snackar vi om felbyggt deluxe.
Lag i nutid. Kickar tränare år efter år. Nedåtgående spiral som bara kunde sluta i degradering, tyvärr fick Alcen ta smällen för andras arbete.
Sen väljer styrelsen att kicka Micko manner EN match innan kvalet. Tror vi hade sluppit HA om man kickat manner 5-6 matcher innan kvalet eller låtit han styra laget genom kvalet.
Ove och masken fick för lite tid att ta tag i det.
Sänder ju bra signaler att man verkligen tror på sin sportchef för framtiden men bara ge ett ettårskontrakt 😂
Kelleher ”vet” vi för media skrev om det. Inte konstigt att han tog en mega lön i djurgården dock.
Så som laget ser ut så hade Kelleher enbart kunnat ta Indrasis plats enligt mig. Han passar inte in någon annan stans. Kelleher var säkert tänkt att spela på Trivignos plats. Men efter att ha sett Trivigno så är jag ändå väldigt nöjd med utfallet av den värvningen.
Och skulle han ta Indrasis plats så hade Brynäs vart tvungen att bryta Indrasis kontrakt för att ta in Kelleher.
Onödigt att bryta ett kontrakt för en liknande spelare.
Och nej Kelleher i en fjärdekedja hade aldrig funkat.
Oavsett så är det roligt när man kan klaga på en sportchef att han inte är värd kontrakt och sen klaga när han inte tänker överbetala för en spelare bara för att vi ska ha en spelare som man gillar i HA. Där snackar vi om felbyggt deluxe.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Såg att LHC fans samlat in pengar att swisha till Hofbauer för en del av böterna efter hans boarding tackling.
Deras motivation var att han är en spelare som alltid ger allt ute på isen och spelar nära gränserna, men att det ibland ”kan gå över gränsen -Shit happens”
Tycker det är så otroligt skevt av fans att samla ihop pengar för en väldigt ful smäll i ryggen rakt in i sargen.
Där ska han ta smällen själv med både avstängning och böter.
I mitt tycke även respektlöst mot den tacklade spelaren i Skellefteå. (Men det är ju trots allt LHC fans)
DOCK gillar jag hofbauers svar. Skickade tillbaka pengarna och tackar för stödet och skriver att dem pengarna har bättre användning för läktarkulturen. Det är en klass akt av spelaren själv.
Ännu mer - till LHC fans i min bok.
Men ett + för Hofbauer i min bok, som jag även tyckte var rätt rolig att se när dem mötte Brynäs.
Oavsett så förstår jag såklart att det kan bli fel ibland med tacklingar och dylikt. Så hyser inget stort agg när en spelare råkar göra en sån tackling. Gillar bara inte sättet fansen gör en insamling för att hjälpa betala böter som han förtjänar.
Deras motivation var att han är en spelare som alltid ger allt ute på isen och spelar nära gränserna, men att det ibland ”kan gå över gränsen -Shit happens”
Tycker det är så otroligt skevt av fans att samla ihop pengar för en väldigt ful smäll i ryggen rakt in i sargen.
Där ska han ta smällen själv med både avstängning och böter.
I mitt tycke även respektlöst mot den tacklade spelaren i Skellefteå. (Men det är ju trots allt LHC fans)
DOCK gillar jag hofbauers svar. Skickade tillbaka pengarna och tackar för stödet och skriver att dem pengarna har bättre användning för läktarkulturen. Det är en klass akt av spelaren själv.
Ännu mer - till LHC fans i min bok.
Men ett + för Hofbauer i min bok, som jag även tyckte var rätt rolig att se när dem mötte Brynäs.
Oavsett så förstår jag såklart att det kan bli fel ibland med tacklingar och dylikt. Så hyser inget stort agg när en spelare råkar göra en sån tackling. Gillar bara inte sättet fansen gör en insamling för att hjälpa betala böter som han förtjänar.
+ 8
Sv: Matchtråd: Växjö - Brynäs 2024-10-05
Hur fasen kan han bli avstängd i efterhand när domaren går igenom händelsen och ändrar beslutet till och med till en tvåa.. Snacka om att undergräva förtroendet till sina egna domare.. gör om och gör rätt..
+ 8
Sv: Matchtråd: Växjö - Brynäs 2024-10-05
Gavve: Måtte Brynäs försöka överklaga. Ett horribelt beslut.
+ 8
Sv: Matchtråd: Växjö - Brynäs 2024-10-05
Fan vad trött man blir. Två domare står och granskar tacklingen via flertalet bilder och gör sin bedömning, sen ska skiten lik förbannat anmälas och granskas igen.
Det är en bra jävla tackling och detta är bara montera ner och döda hockeyn.
Det är en bra jävla tackling och detta är bara montera ner och döda hockeyn.
+ 8
Sv: Matchtråd: Växjö - Brynäs 2024-10-05
havre: Det är ALDRIG onödigt att sätta in en schysst tackling. Det var ju tyvärr matchens höjdpunkt för oss.
+ 8
Sv: Matchtråd: Växjö - Brynäs 2024-10-05
Domaren tar ett bra beslut för en gång skull. Nu laddar vi om och tar Leksand på torsdag!
+ 8
Sv: Matchtråd: Växjö - Brynäs 2024-10-05
Erat: Underbar jävla tackling! Matchens höjdpunkt!! Armen är nere, skridskorna lämnar inte isen. Växjö-spelaren är puckförare och träffen tar initialt i axeln.
+ 8
Sv: Matchtråd: Växjö - Brynäs 2024-10-05
Jisses. Det som Rödin åker för är ju sånt som deras backar gör i nästan varenda byte.
+ 8
Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Kontrakt till slutet av november tydligen, Vienna har sin målvakt skadad. Jag hoppas det går bra, mycket bättre avslut att spela utomlands än att avsluta med att få sparken i Brynäs.
+ 8
Sv: Matchtråd: Växjö - Brynäs 2024-10-05
Jonjo: ” Risk att vi får se ett snålspelande riskminimerande Växjö ”
Risk??
Det är ju garanti på sådant spel från Växjö
Risk??
Det är ju garanti på sådant spel från Växjö
+ 8
Sv: A proposito de nada
mk: Efter att ha gillat på reprisen tycker jag ändå att domarna gjorde rätt. Min spontana reaktion var matchstraff men 2 minuter var OK. Jag tror inte att det är en medveten armbåge, tycker matchstraff hade varit för hårt för en omedveten aktion. Skulle inte kalla det för tjuvsmäll. Oavsett vad regelboken säger tycker jag det vore dålig fingertoppskänsla att dela ut matchstraff för en sån sak.
Sen är det intressant att Brynäs spelar så oerhört rent och disciplinerat. Inga dumma utvisningar. Man åker skridskor och jobbar klubba mot klubba istället för att göra saker där man riskerar utvisningar.
Sen är det intressant att Brynäs spelar så oerhört rent och disciplinerat. Inga dumma utvisningar. Man åker skridskor och jobbar klubba mot klubba istället för att göra saker där man riskerar utvisningar.
+ 8
Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: "Tredje klart sämsta perioden av oss och vårt tidigare spelövertag jämnades ut"
Håller med. Ändå starkt att vinna den (1-0). Vi har alltså vunnit 4 av våra 5 tredjeperioder och den femte har vi spelat oavgjort i. Första perioden har vi bara 1 vinst i på våra 5 matcher och andra perioden har vi 2 i. Tyder på att vi blir starkare ju längre matcherna går (detta var samma sak i HA om jag minns rätt). Tidigt på säsongen så klart så det är väl mer rättvist att sammanställa när man mött alla lag 1 gång i.a.f.
Även fint att höra Gälla på presskonferensen om att han inte är nöjd med spelet. Att det inte riktigt satt i dag och att vi måste "tävla än mer för att ta oss in på insidan mer" eller något sånt. Skönt att ha en tränare som efter 3 vinster, en OT-förlust och 1 förlust inte säger "Vi är nöjda med poängen vi fått" tycker jag.
Håller med. Ändå starkt att vinna den (1-0). Vi har alltså vunnit 4 av våra 5 tredjeperioder och den femte har vi spelat oavgjort i. Första perioden har vi bara 1 vinst i på våra 5 matcher och andra perioden har vi 2 i. Tyder på att vi blir starkare ju längre matcherna går (detta var samma sak i HA om jag minns rätt). Tidigt på säsongen så klart så det är väl mer rättvist att sammanställa när man mött alla lag 1 gång i.a.f.
Även fint att höra Gälla på presskonferensen om att han inte är nöjd med spelet. Att det inte riktigt satt i dag och att vi måste "tävla än mer för att ta oss in på insidan mer" eller något sånt. Skönt att ha en tränare som efter 3 vinster, en OT-förlust och 1 förlust inte säger "Vi är nöjda med poängen vi fått" tycker jag.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Roger Hansson sa i PK att dem blev irriterade vid 2-1 målet p g a att Silfverberg rörde sig till en mer fördelaktig position innan pucken släpptes.
Varpå Gällstedt säger lite kaxigt med glimten i ögat ”Jädrar vad snabb du var på att se det”
Vad jag kan se så står han still tills pucken Tekas bakåt 😬
Varpå Gällstedt säger lite kaxigt med glimten i ögat ”Jädrar vad snabb du var på att se det”
Vad jag kan se så står han still tills pucken Tekas bakåt 😬
+ 8
Sv: A proposito de nada
Peja: Rögle hade 10 av 11 mot oss innan dagens match. I år är det vi som bryter negativa trender.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Brynäs har alla möjligheter att vinna i Växjö med. Ruggigt skön känsla nu.
+ 8
sida.Vi kanske får skicka ut en efterlysning.
Eller har han helt enkelt tackat nej till att medverka på HS.