1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779003 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: A proposito de nada
IronKrook: Var tvungen att skicka ett meddelande till Sanny 🤣

Sv: A proposito de nada
{10491}: Oskön intervju med Djurgårdens tränare.

Sv: A proposito de nada
TIK_TIK: Nu vänder serien tillbaka till Mora, som är erkänt svårtspelade på hemmaplan. Blir bra det här. Ner med diffen!

Sv: A proposito de nada
DIF gör mål åt fel håll. Vilken underhållning!

Sv: A proposito de nada
{5647}: ” Det finns ett avtal mot TV4, så han kan givetvis ha brutit mot uppförandekoden där.”

TV4 skall bara vara glada och ödmjuka att alla vi Brynäs supportrar har tecknat deras dyra abonnemang för att se deras oftast undermåliga sändningar..
Den enda uppförande kod som TV4 ska titta på är Sannys uppförande..

Det började med ett oskyldigt vattensprut som olyckligtvis träffade en TV4 anställd med kamera..
Då börjar Sanny genast anmärka på Johan Larssons uppförande i omklädningsrummet efter match mm..
Min fråga är varför tar Sanny upp det nu och inte tidigare?
Tydligt är att Sanny har ett ont öga till Johan Larsson..

Till saken hör att Johan bad den TV4 anställde som han träffade med vattensprutandet om ursäkt personligen efter matchen, sen fick den TV4 anställda en signerad klubba vilket han verkligen uppskattade då han är en Brynäs supporter..

Utagerat med Johan Larssons uppförande (vattensprutande)

Nu är det Sannys uppförande som skall granskas varför han hyser han sånt agg till Johan Larsson..
Är han verkligen rätt person till att vara en expertkommentator då han tydligen inte kan vara professionell utan sprider andrahandsinformation med sina egna antaganden som inte stämmer överens med verkligheten..

Sv: A proposito de nada
Kan vi inte bara dra ett streck över "watergate". OK det var klantigt gjort och Johan och föreningen har bett om ursäkt så låt det stanna vid det. Herregud det var ju en liten skvätt vatten....

Sv: A proposito de nada
puffe: Så du tycker du imponerar med att läxa upp mig och att jag ska skilja på sak och person och sen sitter du i ditt eget forum och går på person.

Du hycklar när du skriver på det sättet, det måste du ju begripa. Du kan väl fortsätta med din dubbelmoral i ditt forum. Jag gissar att ingen här är intresserad av att läsa nåt mer från dig härinne för tillfället.

Sv: A proposito de nada
{9382}: Fan, Karlskoga är nästan lika dåliga som Modo..

Sv: A proposito de nada
Karlskoga är så jädra ruttna på att spela hockey så allt dom försöker nu är att psyka ut oss. Tycker dock att vi står upp bra i det här läget. Ta ingen skit

Vi äger Karlskoga på skicklighet vi äger Karlskoga fysiskt, vi äger Karlskoga över hela planen. Dom här bönderna är så ruggigt jävla patetiska.

Kommer givetvis bli annorlunda när vi spelar borta när deras EPA töntar till fans maler på, men det är bara att vi fortsätter vara dominanta i spelet.

Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Stenberg ska nog passa sig för att ge sig på Bertilsson

Edit: det var en annan gris

Sv: A proposito de nada
Grabbar chilla nu. Låt Karlskoga skämma ut sig själva.

Sv: A proposito de nada
havre: Hur fan är det möjligt att de plötsligt tar en utv på oss efter alla jävla fasthållningar och yxhugg.

Jävla clowner

Sv: A proposito de nada
{10071}: Tycker det är lite samma lika som mot Nybro. BIK får sina chanser, men vi kontrollerar matchen och har tålamod. Känner mig inte ett dugg orolig just nu.

Sv: A proposito de nada
Samsung: Blir det Dif i finalen mot er så hoppas jag att inte domarna inte kommar att avgöra till deras fördel. Verkar som dom vill ha upp Dif i SHL. Mötet med oss gick verkligen i deras fördel. Dom säger Löven spelar fult men Dif var nog lite värre. Hoppas ni får vara hela och vinner finalen...

Sv: A proposito de nada
Erat: Haha, kan vara den billigaste utvisningen på länge!

Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Dennis Hall borde istället fundera på om deras "Ryggsäckshockey" borde få fortgå..

Och om det kanske är därför de får fler utvisningar..

Sv: A proposito de nada
Samsung:
I ljuset av att våran överklagan avslogs samtidigt som Timrås gick igenom.

Om.....jag säger OM Leksands överklagan går igenom så kommer jag sälla mig till vårat lilla gäng som anser att DN/RI är korrupta och har en dold agenda att sätta käppar i hjulet för oss....

Sv: A proposito de nada
Grattis Brynäs

Sv: A proposito de nada
{10491}: Deras tränare gnäller på att ”de fick fyra pp och vi fick ett”…

Sv: A proposito de nada
Skönt att jag råkade somna innan matchen och slippa se Karlskogas två mål.

Skönt att se spelövertag och en väldigt bra Coreau 🤩


Att stå och frysa i 10 min i egen kasse är som bäddat för ett bakåtmål. Det är sen gammalt.


Slog vi rekord med 15 vinster nu, eller gällde Leksands rekord i ordinarie tid?🤔

Sv: A proposito de nada
Jaaaaarååååå!!!!

Sv: A proposito de nada
Wow ett RIKTIGT SNYGGT hockeymål till slut!

Sv: A proposito de nada
Visst fan är BIK's första offside?

Sv: A proposito de nada
Davey85: Sicken jäkla tv-räddning av Coreau.

Sv: A proposito de nada
Solklar knätackling på Vesel av grisen i Bofors. Tornberg låtsas att han aldrig sett en hockeymatch förut.

Sv: A proposito de nada
SÅJA KOPACKA!!!

Sv: A proposito de nada
Går absolut inte jämföra den med Benn-situationen. BIk's var 5x värre för det var ju helt medvetet.

Sv: A proposito de nada
Ok, 1-1 i matchstraff. Då kan bisittaren sluta gråtrunka för BIK's skull nu. Jävla pajas..

Sv: A proposito de nada
{10585}: Tack för ditt intelligenta instick i debatten.

Sv: A proposito de nada
Hank81: "håller med, Bertil är så överskattad."

Bertilsson är inte ett dugg överskattad. Det är inte många misstag från honom sett över en säsong. Toppback i den här serien, sen är alla människor och gör misstag ibland, tyvärr hände det Berra idag. Men om Coreau hade hanterat den pucken som en riktig målvakt hade inte den här situationen ens uppstått.

Sv: A proposito de nada
Bratwursten : Känns helt omöjligt att förlora 4 matcher mot BIK. Dom har haft maximalt med tur i denna period.

Sv: A proposito de nada
Byt ut det där jävla sållet, inte en matchjävel till ska han ha!

Sv: A proposito de nada
Är kommentatorer så partiska som jag tycker mig höra. Hela tiden hör man hur Karlskoga löser det bra, för det gör helt rätt. Konstant nåt karlskoamga gör nåt bra. Fast de knappt rört pucken över mittlinjen förutom målet. Knappt vunnit en tekning. Tvingats till mängder med hålla fast klubban mm.

Sv: A proposito de nada
SaggeBoy: Man är irriterad på domarna redan innan nedsläpp

Sv: A proposito de nada
bradberry:” Lättare åka skridskor men stod mest still på träningen… Vi ska nog inte ropa hej till hans medverkan ännu…”

Scott verkar att ha deltagit i dom flesta övningarna på dagens träning så han stod definitivt inte stilla..

Scott är en hårding så det ska mycket till om han inte spelar i morgon,

Detta enligt GD:
Nu går man över till fem mot fem, även där är Scott med.
I dag 11:06
Hade klipp i åkningen framåt
I dag 11:05
Scott är med på den övningen också.
I dag 11:05
Nu spelar man fem mot två
I dag 10:56
Scott är med i övningen där man även åker i bågar/cirklar och det ser inte ut att vara några större konstigheter. Som sagt det jag reflekterade över var hur ont han såg ut att ha när han gick.

Klippt i från GD.

Sv: A proposito de nada
Davey85: ” Eftersom flera spelare nu åkt på domare så handlar det nog om fart. Ölund har för övrigt ett väldigt bra spelsinne.

Såklart inte lika bra som någon Modospelare*”

😂 Nej, så klart att han inte kan ha bättre spelsinne än en Modo spelare… Dom är ju överlägsna och ofelbara där uppe.

Roligt att JFK är inne i Brynäsboken och ska kommentera så snart dessa domarsituationer dyker upp. Jag tror jag aldrig sett någon annan på HS som klagar på domarna så mycket. Men det är klart, det är skillnad när Modo är på isen…

Sv: A proposito de nada
{5647}: Eftersom flera spelare nu åkt på domare så handlar det nog om fart. Ölund har för övrigt ett väldigt bra spelsinne.

Såklart inte lika bra som någon Modospelare*

*= Nödvändigt tillägg för att inte uppröra nån Modoit, då Modo alltid är bäst, ofelbara o s v, trots att de knappt vunnit något i historien.

Sv: A proposito de nada
Härlig dag, soligt och Leksand torskar 🌞💯👍

Sv: A proposito de nada
Gavve: Absolut, och om Brynäs damlag hade spelat sina hemmamatcher i Nynäshallen så hade de nog också haft en imponerande beläggningsgrad.

Sv: A proposito de nada
Jugge: "🎶Fast lönerna är höga och tomma stolarna är få..
HV71 spelar kval ändå…

Fast vi möter jumbon som alla lag kan slå…
HV71 åker ut ändå…

Vi sjunger HåååVeee!!..🎶

Denna texten var det roligaste jag läst på länge.
Så bra.
Har gått med den andra texten i huvudet länge.
Sen är den överlägset bäst tryck i av alla hymner.
Fast man avskyr den..

Om Brynäs inte skulle gå upp. Gud förbjude.
Vilket jävla getingbo HA blir nästa år om HV åker ur...

Sv: A proposito de nada
Slaven82:
Svårt att se Lindblom i någon annan klubb än Brynäs nästa säsong. Trodde en stund att han skulle komma hem under denna säsong. Han och sambon köpte och renovera ett hus i Gävle under förra sommaren, dom är nog sugna på att flytta in efter säsongen. Räknar också med att Silfverberg kommer hem.

Sv: A proposito de nada
Hoppas på lite tifo som hånar DN och RIN första matchen i semin

Sv: A proposito de nada
Horace76c: HV går förhoppningsvis samma Långfredagsöde till mötes som Jesus gjorde.

Och innan någon börjar grina och larva sig så kan jag förtydliga att det är bildligt menat.

Sv: A proposito de nada
Mattson: Klasen är väl avstängd för att avsiktligt ha knuffat bort en domare. Nej visstja andra regler gäller där.

Sv: A proposito de nada
Samsung: Är faktiskt inte övertygad om att Brynäs tar BIK. BIK är som sagt det nästbästa laget efter jul och svepte precis tvåan i serien. BIK kommer också vara utvilade. OM Mora går vidare kommer dom vara betydligt mer slitna efter alla övertidsperioder och resan till Mora är bättre.

Sv: A proposito de nada
J-S:

Grejen är den att jag inte ens håller med om att Brynäs har domare emot sig. Att Brynäs får få power play beror snarare på att motståndare (i synnerhet Nybro) spelar sjukt disciplinerat emot oss för att vi är skickliga i PP.

Men det här med Ölund är helt galet. Jag mår illa av det. Och jag fattar inte hur någon kan försvara DN i det här. Det är så uppåt väggarna galet.

Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Parodi på hög nivå, naturligtvis måste det överklagas. Tokful högst medveten slashing bakifrån 1match, ofrivillig touch med bakre skridsko 3 matcher......avgå alla

Sv: A proposito de nada
Nu gäller det för Brynäs att inte agera dörrmatta och ta detta vidare till en högre instans.

Samma regler måste gälla alla lag, framförallt i ett slutspel.

Sv: A proposito de nada
Du kan få färre matcher för att medvetet köra en boarding på någon som potentiellt kan bryta nacken mot sargen än att snudda vid en domare som baklängesåker in i din åkväg. Det är sinnessjukt.

Och hur Dyk i sånt fall kunde frias från att fälla jordklotets sämsta domare är minst lika sinnessjukt.

Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: JOHAN LARSSON!!!



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Anders Berg:
Gunler kan väl inte räknas som svikare... tror inte ens Alcen ville ha honom.
Om vi ska börja med dom där töntiga sakerna kan man ju bua åt Johannesson i Frölunda, Kellman i Rögle, Eklind i Malmö osv... ingen av dessa ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)