Bästa inläggen
Föregående · 661 · Nästa
Sv: A proposito de nada
Riktigt fin och bra insats ikväll, tycker gubbarna ser riktigt påslagna ut, gillar att Benn steppar upp och utmärker sig lite, en fet propp och både ass och sköna skott, nää, härlig kväll 🤘
+ 8
Sv: A proposito de nada
Borde inte spela roll om pucken är inne INNAN signal eller inte, man har aldrig fått MOSA in målvaktens benskydd på det sättet och göra mål.
Plus sne har vi ju den dära goda regeln Brynäs råkade ut för, det är inte när det blåser utan när domaren "tänkte blåsa."
Plus sne har vi ju den dära goda regeln Brynäs råkade ut för, det är inte när det blåser utan när domaren "tänkte blåsa."
+ 8
Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Blir det ett friläge så kan man ge sig fan på att det är typ Blomman eller Kvist som får det…
Sen undrar jag om vi har nån back som kan skjuta slagskott?
Kinnvall drämmer puckarna 4 meter utanför målet, Lidstein skjuter 99 ggr av 100 på täckande back. Cukste har nog aldrig fått lära sig tekniken överhuvudtaget.
Berra kan väl knäppa in nåt höstlöv nån gång per säsong men thats it.
Fan vad man saknar en Gunde.
Sen undrar jag om vi har nån back som kan skjuta slagskott?
Kinnvall drämmer puckarna 4 meter utanför målet, Lidstein skjuter 99 ggr av 100 på täckande back. Cukste har nog aldrig fått lära sig tekniken överhuvudtaget.
Berra kan väl knäppa in nåt höstlöv nån gång per säsong men thats it.
Fan vad man saknar en Gunde.
+ 8
Sv: A proposito de nada
har brynäs haft med sig domarna nån match denna säsong.. helt otroligt..
+ 8
Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Väldigt tydligt att domarna inte vill döma till ”vår fördel” utan det är 100% Nybro love idag
Det är så jävla beklämmande att titta på..
Man kollar Benns KLOCKRENA tackling men att råttan Marenis drar en crosschecking i ansiktet EFTER avblåsning är ok.
Herrejävlar
Det är så jävla beklämmande att titta på..
Man kollar Benns KLOCKRENA tackling men att råttan Marenis drar en crosschecking i ansiktet EFTER avblåsning är ok.
Herrejävlar
+ 8
Sv: A proposito de nada
Knallhatten: Som sagt, fokus på Nybro. Kommer bli tufft imorgon. Nybro har 10 segrar på de senaste 12 hemmamatcherna.
+ 8
Sv: A proposito de nada
sektionD: Leksands IF sånt man PISSAR PÅ!
Hv kommer åka ur i år!
Svart-gul-röda vart än vi går
Vi är Brynäs vi går upp i VÅR.
Hv kommer åka ur i år!
Svart-gul-röda vart än vi går
Vi är Brynäs vi går upp i VÅR.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Domarna har ju tappat allt i den här matchen, märks så tydligt att man INTE vill ge Brynäs PP spel utan ger Nybro så gott som fria tyglar att göra vad dom vill.
Det här är ruggigt frustrerande att titta på…
Det här är ruggigt frustrerande att titta på…
+ 8
Sv: A proposito de nada
Fick lite utslag och knottror av att se och höra klapporna i Jönköping. Hoppas att vi slipper såna styggelser i erp:en igen.
+ 8
Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Nybro är en riktig dark horse, de kommer ge gärnet, men de kommer inte orka spela såhär många matcher.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Lindström: Slarvet från grundserien sitter i. Vi ger ju bort pucken vid ett flertal tillfällen
+ 8
Sv: A proposito de nada
havre: Ser redan att domarna INTE vill HJÄLPA Brynäs . Samma visa som under hela säsongen .
+ 8
Sv: A proposito de nada
{10491}:
Laget ser väldigt bra ut. Men jag hade föredragit att hålla Tärnström med Kopacka och Ölund samt att ha Kvist som extraforward med fokus på boxplay.
Rödin - Larsson - Indrasis
Kelleher - Vesel - Robertsson
Tärnström - Ölund - Kopacka
Scott - Blomqvist - Nordh
Laget ser väldigt bra ut. Men jag hade föredragit att hålla Tärnström med Kopacka och Ölund samt att ha Kvist som extraforward med fokus på boxplay.
Rödin - Larsson - Indrasis
Kelleher - Vesel - Robertsson
Tärnström - Ölund - Kopacka
Scott - Blomqvist - Nordh
+ 8
Sv: A proposito de nada
Skagge: Ok, jag fortsätter med rollen som gnäll-Pelle ett inlägg till. Hur kan Eriksson ens vara nominerad? Än värre, peta ned killar som legat på gränsen, med fler matcher, bara för att han varit bra i de 21 matcher han har gjort? Killen har alltså inte ens spelat hälften av matcherna i årets grundserie och är ändå nominerad.
Likaså nomineringen av Lindstein. Vilken sten har gänget som nominerat legat under när man har Theo Lindstein som finalist? Det har varit få ljusglimtar från honom den här säsongen. Ska man se något positivt med just den biten är det väl att det blir en viktig läropeng för honom framöver när det kommer till hans utveckling. Hoppas han spelar enklare i slutspelet och inte övertänker allt för mycket.
Likaså nomineringen av Lindstein. Vilken sten har gänget som nominerat legat under när man har Theo Lindstein som finalist? Det har varit få ljusglimtar från honom den här säsongen. Ska man se något positivt med just den biten är det väl att det blir en viktig läropeng för honom framöver när det kommer till hans utveckling. Hoppas han spelar enklare i slutspelet och inte övertänker allt för mycket.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Slaven82: Vilket jävla skämt. Ingen back har varit bättre i samtliga zoner än vad Bertilsson varit i år. Theocharidis har gjort mest poäng, därför vinner han. En back som vinner årets back ska ha bättre +/- än +2 (även om +/- är relativt förlegat).
Det finns en enorm orättvisa att riktigt bra backar aldrig vinner några priser, just för att man inte gör en massa poäng framåt. Inför priser för defensiva och offensiva backar nyss. Jag är såååå trött på att poäng ska vara utslagsgivande.
Det finns en enorm orättvisa att riktigt bra backar aldrig vinner några priser, just för att man inte gör en massa poäng framåt. Inför priser för defensiva och offensiva backar nyss. Jag är såååå trött på att poäng ska vara utslagsgivande.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Det är faktiskt imponerande att Västerås fans lyckas hålla ännu lägre klass än deras lag på isen.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Peja: Tror att årets LAG skulle ha slagit ut fjolårets ”lag” i ett kval.
+ 8
Sv: A proposito de nada
5 brynäsare på topp 15 i Expressens lista över HA's 25 bästa spelare.
2) Kopacka
3) Rödin
7) Indrasis
12) Bertilsson
15) Larsson
Så klart är journalisternas kelgris Marcus Eriksson 1:a. Tyckte jag såg någon lista förut att han i stort sett bara producerar mot bottenlagen. Ska bli intressant att se om han färgar slutspelet.
2) Kopacka
3) Rödin
7) Indrasis
12) Bertilsson
15) Larsson
Så klart är journalisternas kelgris Marcus Eriksson 1:a. Tyckte jag såg någon lista förut att han i stort sett bara producerar mot bottenlagen. Ska bli intressant att se om han färgar slutspelet.
+ 8
Sv: A proposito de nada
hlM: Bara Johnsson som är forward dock och där verkar Vesterlund få täcka upp.
+ 8
Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Riktigt bra initiativ, och personligen skapade det en sjuk längtan till att ”slutspelet” ska drar igång, ser fram emot nästa avsnitt😀
+ 8
Sv: A proposito de nada
SuneMangs: DIF har ju en poäng i att tv-pengarna borde fördelas bättre mellan ligorna men också som flera har varit inne på bättre mellan klubbarna inom ligorna. Se bifogad annons från TV4 för SHL och HA. Visar ju tydligt vilka lag de bedömer drar tittare!
+ 8
Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Jag tror de allra flesta är ganska eniga i att något måste göras, att vi är påväg åt helt fel håll.
Vi kan faktiskt ta Kopackas tackling som exempel. Och innan jag får mobben emot mig, ja det är ett matchstraff och ja han förtjänade en avstängning, MEN!
Samtidigt har jag jävligt svårt att släppa att det finns absolut noll(!) intention från BIK-backen att försöka försvara sig.
Efter levererad pass --> titta upp --> brösta upp dig --> lyft upp klubban vid behov.
Hade BIK-backen valt att följa dem stegen så hade tacklingen aldrig tagit så illa som den gjorde. Nu blir det istället en solklar huvudtackling på en spelare som åker runt och söndagsåker.
Större ansvar på tacklingsmottagaren är ett måste(!) för att svensk ishockey inte ska fortsätta i fel riktning.
Vi kan faktiskt ta Kopackas tackling som exempel. Och innan jag får mobben emot mig, ja det är ett matchstraff och ja han förtjänade en avstängning, MEN!
Samtidigt har jag jävligt svårt att släppa att det finns absolut noll(!) intention från BIK-backen att försöka försvara sig.
Efter levererad pass --> titta upp --> brösta upp dig --> lyft upp klubban vid behov.
Hade BIK-backen valt att följa dem stegen så hade tacklingen aldrig tagit så illa som den gjorde. Nu blir det istället en solklar huvudtackling på en spelare som åker runt och söndagsåker.
Större ansvar på tacklingsmottagaren är ett måste(!) för att svensk ishockey inte ska fortsätta i fel riktning.
+ 8
Sv: A proposito de nada
2-1 såg inte heller direkt otrevligt ut. 😊 Gött att Rödin är igång och producerar igen!
+ 8
Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Du glömde LHC. Gnaget kan ta deras plats. Jag må hata AIK, men det är banne mig en äkta, klassisk förening.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Jockster : Grabben är 19 år och under utbildning…tagga ner lite.
Hoppas du inte coachar nån lagsport.
Hoppas du inte coachar nån lagsport.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: jo man ska ha kravställning - Men man måste ändå backa upp dem! Det är ju det som saknas.
Jag backar Lindstein! Samtidigt ställer jag också krav, och han kan bli bänkad om han inte lever upp till kraven.
Jag backar Lindstein! Samtidigt ställer jag också krav, och han kan bli bänkad om han inte lever upp till kraven.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Någon måste ta ett snack med Lindstein, så jävla onödigt. Lobba ut den bara.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Lemp: Om Brynäs har chansen på backar som Djoos, Carlsson och Söderström så ska man lägga resurserna och de höga platserna i backhierarkin där. Gillar Björk men inte värt att lägga enorma pengar på honom. Tror Brynäs tänker likadant.
+ 8
Sv: A proposito de nada
#33: Kopacka gjorde åtta mål för Kristanstad i hockeyallsvenskan förra säsongen. Förutsättningarna i Brynäs gav honom möjligheten att göra 35 mål den här säsongen. Om Brynäs går upp nästa säsong spelar han återigen i ett troligt bottenlag och då i en bättre liga. Vi bör nog skriva ner förväntningarna på Kopacka.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Lucas Carlsson fortsätter att producera i AHL han bara öser in poäng och mål…
Nu har han en poängsvit på nio raka matcher vilket tog honom till förstaplatsen i backarnas skytteliga i AHL.
Men Lucas får ingen chans i NHL konstigt..
Nu har han en poängsvit på nio raka matcher vilket tog honom till förstaplatsen i backarnas skytteliga i AHL.
Men Lucas får ingen chans i NHL konstigt..
+ 8
Sv: A proposito de nada
Berge: ”Klasskillnad idag. Deras coach har förmåga att vända matcher, kommer ut och kör över oss i andra”
Tycker den meningen är väldigt intressant.
Så mycket skit som Gällstedt & Co fått i form av att ”de kan inte matchcoacha”.
Ganska tydligt att det låter precis likadant på alla andra håll när deras lag förlorar.
Tycker den meningen är väldigt intressant.
Så mycket skit som Gällstedt & Co fått i form av att ”de kan inte matchcoacha”.
Ganska tydligt att det låter precis likadant på alla andra håll när deras lag förlorar.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Har inte på så många bortamatcher tidigare men idag blev det av och det ångrade man inte direkt. Grym insats på såväl läktare som plan! Nog tusan blev man sugen på att göra om det.
+ 8
Sv: A proposito de nada
modomille: Årets HA är den vassaste nånsin. Alla experter påpekade det före seriestart.
+ 8
Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Förstår egentligen inte behovet från Modohåll att framhäva bedriften. Det är ju som om vi Brynäsare hade suttit 2013 och argumenterat för att vi minsann hade vunnit då också med 2012-laget. Ser inte riktigt relevansen eftersom alla säsonger lever sina egna liv.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Berge: Många modoiter är skeva i sin verklighetsuppfattning… HA var mycket bättre och tuffare förra säsongen ju… Trots att det är rekordmånga lag som satsat inför den här säsongen.
Enda laget som är sämre i är väl Löven. Övriga likvärdiga eller bättre. AIK är definitivt bättre än förra säsongen.
Enda laget som är sämre i är väl Löven. Övriga likvärdiga eller bättre. AIK är definitivt bättre än förra säsongen.
+ 8
Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Rödins backcheckande har varit lika viktiga som målen han gjort.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Nu är vi med.
Blir så trött på många här inne som
klagar på allt och hur kassa vi är..
Skulle vi spelat som AIK gör idag så hade många tyckt att det varit katastrofdåligt.
Tycker vi gör en bra bortamatch mot ett svårspelat motstånd.
Blir så trött på många här inne som
klagar på allt och hur kassa vi är..
Skulle vi spelat som AIK gör idag så hade många tyckt att det varit katastrofdåligt.
Tycker vi gör en bra bortamatch mot ett svårspelat motstånd.
+ 8
Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Jag är övertygad att om vi inte haft Lindbäck förra säsongen hade vi fortfarande varit i SHL. Tråkigt men sant :/
+ 8
Sv: A proposito de nada
För att vara ett lag som redan vunnit serien och kommer ha hemmafördel hela slutspelet, så är ni jävligt pessimistiska härinne. Le lite för fan!
+ 8

