Bästa inläggen
Föregående · 826 · Nästa
Sv: A proposito de nada
Malken: Tvekar som de flesta härinne om Lindbäck ibland och vem som borde stå.
Men oavsett, Lindbäck är en sann Brynäsare 🇧🇪 - han är ju en av oss ❤️!! För mig gäller det även när det går mindre bra.
Hoppas verkligen han fortsätter som i onsdags.
Men oavsett, Lindbäck är en sann Brynäsare 🇧🇪 - han är ju en av oss ❤️!! För mig gäller det även när det går mindre bra.
Hoppas verkligen han fortsätter som i onsdags.
+ 7
Sv: A proposito de nada
willyyoung : GD: ” Positivt är också att såväl Greg Scott som Linus Ölund har börjat åka lite skridskor igen. Prognosen att avvakta över uppehållet ligger kvar.”
+ 7
Sv: A proposito de nada
bradberry: så sant så! Och även billins som Rafaels skrev.
Men då vill jag peta in Kopacka som körde på Lindbäck på träning så Clara kunde få spela upp sig så rejält och skapa konkursen vi behövt i kassen
Men då vill jag peta in Kopacka som körde på Lindbäck på träning så Clara kunde få spela upp sig så rejält och skapa konkursen vi behövt i kassen
+ 7
Sv: A proposito de nada
Davey85: Tycker Brynäs spelar ganska bra i egen zon, tveksamt om SSK har haft en enda så kallad ”A-chans”.
Larsens skottäck i BP har också varit bra. Kul att han har hittat en roll i laget.
Larsens skottäck i BP har också varit bra. Kul att han har hittat en roll i laget.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Spännande ikväll. Enligt en del underliggande siffror är SSK ligans bästa lag och Brynäs tvåa.
Båda lagen har haft relativt svagt målvaktsspel enligt siffrorna (typ där man värderar chanser och ställer det i relation till insläppta mål, ”A-chanser” osv).
Brynäs släpper till fler chanser men skapar också mer än SSK, men sammantaget är deras +/- i chansväg alltså bättre.
Båda lagen har haft relativt svagt målvaktsspel enligt siffrorna (typ där man värderar chanser och ställer det i relation till insläppta mål, ”A-chanser” osv).
Brynäs släpper till fler chanser men skapar också mer än SSK, men sammantaget är deras +/- i chansväg alltså bättre.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Var på matchen mot Björklöven, grym match. Om några timmar åker man mot Södertälje för att se matchen live. Har köpt biljetter på Hovet mot AIK också, kul med hockey som 08 då det är lättare att se fler matcher i närområdet. Har sett två matcher i Gavlerinken i år än så länge, blir garanterat fler.
Vill gärna se Clara i kassen ikväll. Benn leverera, Tärnström göra mål, Kasper tacklas och en förbannat bra inställning. Blir säkert utsåld arena.
Vill gärna se Clara i kassen ikväll. Benn leverera, Tärnström göra mål, Kasper tacklas och en förbannat bra inställning. Blir säkert utsåld arena.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Åkte ner vid jul efter 22 omgångar. Vann 17 av 18 matcher. Dackell hade fullständig lekstuga med 2,0 p/match.
Möter SSK i bäst av 5 i final. Hemmaplansfördel… Torsk med 1-3 i matcher…
SSK upp till Elitserien. Brynäs till kvalserien för en ytterligare chans… Vinner den serien och avancerar till SHL…
Möter SSK i bäst av 5 i final. Hemmaplansfördel… Torsk med 1-3 i matcher…
SSK upp till Elitserien. Brynäs till kvalserien för en ytterligare chans… Vinner den serien och avancerar till SHL…
+ 7
Sv: A proposito de nada
Samsung: vet inte varför det gick dåligt för han i ett par matcher i slutspelet i fjol året före var han i alla fall suverän hela slutspelet så jag skulle nog inte va så säker på att han har dåligt psyke men vad vet jag? Tycker i alla fall det var en bra å rolig match att titta på där ni definitivt hade det mesta av spelet👍
+ 7
Sv: A proposito de nada
{10375}: Fast att han har psyket för det, att vara bäst när det gäller visade han inte i förra årets slutspel iallafall.
Han räddade Björklöven i fredags , och över sju matcher där en målvakt behöver stå på huvudet håller oftast inte.
Löven spelarna lär ha känt lika på bussen hem, att de blev räddade av en grym målvakt idag.
En 18åring som saknar rutinen behöver inte vara dumt när det gäller. Lex Markström etc.
Han räddade Björklöven i fredags , och över sju matcher där en målvakt behöver stå på huvudet håller oftast inte.
Löven spelarna lär ha känt lika på bussen hem, att de blev räddade av en grym målvakt idag.
En 18åring som saknar rutinen behöver inte vara dumt när det gäller. Lex Markström etc.
+ 7
Sv: A proposito de nada
J-S: Du glömde att nämna oron över Svedmans mattekunskaper och över Alcen och över nyordningen på parkeringen vid arenan och att KK inte är på plats, att damlaget snor resurser, att massmedia är snabba på att döma BIF när det sker oegentligheter mm.
+ 7
Sv: A proposito de nada
munkas: Munkas positiv efter en förlust, nu har man sett allt!
Missade stora delar av matchen igår men har förstått det som att specialteams och Vuotilainen var avgörande.
Tråkigt för de för plats att inte få bevittna något mål, men denna match gav hopp inför framtiden trots förlust!
Missade stora delar av matchen igår men har förstått det som att specialteams och Vuotilainen var avgörande.
Tråkigt för de för plats att inte få bevittna något mål, men denna match gav hopp inför framtiden trots förlust!
+ 7
Sv: A proposito de nada
bradberry: Rödin missar bland annat två fantastiska lägen där han kommer fri i fart mot målvakten. När man missar såna chanser är det svårt att haka upp sig på att målvakten var oskymd. Johan Larssons chans i slutet där han elegant rundar Rahimi var också värd ett bättre öde.
Med bättre skärpa och bättre powerplay vinner man den här matchen. 5mot3-spelet var inte bra, där hade man verkligen chansen att ta kommandot i matchen. Samtidigt, även om det inte riktigt fungerade fullt ut, så var det små marginaler. Flera situationer där pucken mycket väl unde ha letat sig in under det PP:et.
Med bättre skärpa och bättre powerplay vinner man den här matchen. 5mot3-spelet var inte bra, där hade man verkligen chansen att ta kommandot i matchen. Samtidigt, även om det inte riktigt fungerade fullt ut, så var det små marginaler. Flera situationer där pucken mycket väl unde ha letat sig in under det PP:et.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Fantastisk match mellan Brynäs å joonas V . Brynäs är klasser bättre än Löven . 38 skott på mål . Skillnaden var deras målvakt . Känner mig nu trygg vilket lag som kommer toppa denna säsong . Å det är inte löven . Tack för underhållningen . Detta var en läropeng å ett fartgupp på resan . .
+ 7
Sv: A proposito de nada
Gunderson: Nu väntar vi ju in Scott och Ölund och då är vår bredd minst lika bra som Björklöven. Benn kommer bli oerhört nyttig för oss. Syntes tydligt idag.
Tycker inte Björklöven imponerade speciellt mycket.
Tycker inte Björklöven imponerade speciellt mycket.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Kommer fler matcher... grymt av grabbarna att spela så bra som ikväll...
+ 7
Sv: A proposito de nada
Zzz: Väldigt petig utvisning. De har släppt hur mycket som helst på Löven framför deras kasse.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Älskar Benns första 20. Ordentliga tryckare och fina passningar. Ska bli riktigt kul att följa honom!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Gavve: gillar backparet med billins och benn något enormt tror de kommer ge mycket lugn för forwards och målvakt när dom är inne och att låta billins spela med benn kan förhoppningsvis ge billins möjligheten att vara ännu mer offensiv, sen hoppas jag på Larsen som sjunde back på grund av hans insatser i boxplay
+ 7
Sv: A proposito de nada
Gavve: Just det där sista har nog avskräckt många. Märkligt att en så pass välmående svensk klubb som Björklöven värvar någon med den historiken.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Tycker synd om Björn Hellkvist. Fy sjutton.
Nästan så att vi skulle stötta honom med ett tifo.
Det vore verkligen att visa klass och att visa att hälsa och omtanke går före derbyrivalitet.
Nästan så att vi skulle stötta honom med ett tifo.
Det vore verkligen att visa klass och att visa att hälsa och omtanke går före derbyrivalitet.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Stenis: ”jag tror också att timashov hade varit bra med oss i allsvenskan”.
Tycker inte hans ego behövs i denna trupp. En spelare som hade gjort det galant i HA, men rädd att han riskerar att störa gruppdynamiken.
Tycker inte hans ego behövs i denna trupp. En spelare som hade gjort det galant i HA, men rädd att han riskerar att störa gruppdynamiken.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Silfver: skapligt skevt resonemang. Vi hör hemma i HA denna säsong, detta på grund av förra säsongens haveri. Vägen tillbaka har just börjat och det är svårt att få en bättre start än såhär om man ser på det nyktert eller hur? Fan njut eller gråt denna säsong, välj själv.
+ 7
Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Tack att någon säger det. Orkar inte skriva längre, orkar knappt lurka nu. Men stanna, du tillför väldigt mycket!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jugge: Håller på Colorado (har bott och jobbat där under en period för 30 år sedan). Som barn höll jag på Montreal p g a det stod ”Montreal” på Tord Lundströms klubba (visste inte då att han skulle komma att hamna i Detroit så småningom🙂).
Men vad gäller NHL är jag förutom Colorado ganska ”lösaktig”: brukar heja lite på f d Brynäsarnas lag. T ex som nu på Calles (och Börjes 😢) Toronto.
Men vad gäller NHL är jag förutom Colorado ganska ”lösaktig”: brukar heja lite på f d Brynäsarnas lag. T ex som nu på Calles (och Börjes 😢) Toronto.
+ 7
Sv: A proposito de nada
lapad: Det var lite det jag försökte få fram med mitt inlägg. Det är hållningen utåt att målvakterna presterat bra hittills. Men jag tycker man även man kan visa utåt att man har hög kravställning med typ en kommentar som ”Vi förväntar oss mer”. Istället för att säga att vi bara förlorat 2 matcher sen försäsongen drog igång.
+ 7
Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Nu vet man inte vilka alternativ som finns på bordet men jag hade gärna tagit Brodecki i Brynäs. Hellre Wännström, men en till Kelleher-typ som jag tror att Brodecki skulle vara i hockeyallsvenskan vore inte heller helt fel.
Hoppas även den här säsongen medför att Brynäs får stenkoll på de allsvenska spelarna inför nästa silly season. Det finns en del guldkorn i ligan.
Hoppas även den här säsongen medför att Brynäs får stenkoll på de allsvenska spelarna inför nästa silly season. Det finns en del guldkorn i ligan.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Peja: Vilket gör det ännu sjukare att en sån som Rasmus Rudslätt i AIK (som också spelar i Hockeyallsvenskan) får vara med i truppen med en pinne på 9 matcher. Medan Noel Nordh har 6 pinnar på 9 matcher i samma liga. Orimligt i min bok. Trist för Joel, men bra för Brynäs kan man väl sammanfatta det då.
Edit: Jugge tänker lika ser jag. Klok man det där.
Edit: Jugge tänker lika ser jag. Klok man det där.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Lemp: Lindstein lär f.ö. försvinna till JVM. Lite överraskande att inte Nordh är inkluderad i truppen.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Alcén sa ju vid någon intervju, minns inte vilken, att det hela tiden funnits en plan för 8 backar. Så vi får se vad det tar vägen. Sen ska vi ju alla ha i åtanke att både Berra och Kinnvall är skadebenägna, så många kroppar kommer behövas.
Det ska iaf bli jäkligt spännande att se Benn spela.
Det ska iaf bli jäkligt spännande att se Benn spela.
+ 7
Sv: A proposito de nada
mk: Tack :D har väl för mycket tid, eller prioriterar det som är viktigt i livet :)
Med HV i ropet så kollade jag även lite i backspegeln hur vår kära klubb har missköts.
Från och med säsongen 17/18 till och med 22/23, dvs de sex säsonger efter finalen fram till vi åkte ur så har vi alltså haft:
7 huvudtränare
10 målvakter (obs, endast 1:a eller 2:a, ej tf inlånade eller juniorer medräknade)
32 backar
53 forwards
Det är alltså ca 4-5 helt olika fulla lag på sex säsonger, detta under en något bristande ledning (om jag ska vara snäll). Med facit i hand så är det inte märkligt att vi saknat identitet, kontinuiteten är ju minimal.
Nu har jag inte jämfört andra lags omsättning, men kan inte tänka mig att något annat lag har liknande spelaromsättning. Det skulle väl möjligtvis vara HV nu då...
Med HV i ropet så kollade jag även lite i backspegeln hur vår kära klubb har missköts.
Från och med säsongen 17/18 till och med 22/23, dvs de sex säsonger efter finalen fram till vi åkte ur så har vi alltså haft:
7 huvudtränare
10 målvakter (obs, endast 1:a eller 2:a, ej tf inlånade eller juniorer medräknade)
32 backar
53 forwards
Det är alltså ca 4-5 helt olika fulla lag på sex säsonger, detta under en något bristande ledning (om jag ska vara snäll). Med facit i hand så är det inte märkligt att vi saknat identitet, kontinuiteten är ju minimal.
Nu har jag inte jämfört andra lags omsättning, men kan inte tänka mig att något annat lag har liknande spelaromsättning. Det skulle väl möjligtvis vara HV nu då...
+ 7
Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Sportdirektören reviderade väl Brynäs sätt att spela för några år sedan?
”Brynäs ska spela en teknisk fartfylld hockey. Man ska kunna dra en gubbe”
Dessa bevingade ord är numera inristade i en guldtavla och hänger ovanför entrén på ERP:en.
”Brynäs ska spela en teknisk fartfylld hockey. Man ska kunna dra en gubbe”
Dessa bevingade ord är numera inristade i en guldtavla och hänger ovanför entrén på ERP:en.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Peja: "För Brynäs del var det verkligen synd att Bulan flyttade tillbaka norrut av sociala skäl. Det var den överlägset bästa tränarrekryteringen som man gjort de senaste åren och han hade definitivt varit kvar nu om han hade velat, precis som han har blivit i Luleå sedan han flyttade hem."
...Men j*vlar vad tråkig hockey! Den sämsta matchen jag någonsin sett på plats i Gavlerinken var premiären förra året, Brynäs-Luleå. Två lag som spelade i slow motion. Jag hade lika väl kunnat kolla på torkande färg. Lika spännande. Såg Växjö-Timrå på hemresan med Brynäs Stockholm och det var som en annan sport. Skrev någon rad om det på forumet.
Visst är det lite öppna dörrar bakåt i år - men fantastiskt roligt att titta på. Inte så konstigt att publiken kommer. Pengar in till nya spelarköp. Urladdningen i sista perioden mot Djurgården senast var magnifik. Den förmågan att vända matcher kan jag inte minnas att jag sett sedan typ 1977. Njuter!
...Men j*vlar vad tråkig hockey! Den sämsta matchen jag någonsin sett på plats i Gavlerinken var premiären förra året, Brynäs-Luleå. Två lag som spelade i slow motion. Jag hade lika väl kunnat kolla på torkande färg. Lika spännande. Såg Växjö-Timrå på hemresan med Brynäs Stockholm och det var som en annan sport. Skrev någon rad om det på forumet.
Visst är det lite öppna dörrar bakåt i år - men fantastiskt roligt att titta på. Inte så konstigt att publiken kommer. Pengar in till nya spelarköp. Urladdningen i sista perioden mot Djurgården senast var magnifik. Den förmågan att vända matcher kan jag inte minnas att jag sett sedan typ 1977. Njuter!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Kul att kolla på HV. Ser precis ut som Brynäs i SHL dom senaste 5-6 åren.
Såg nu att munkas tyckte samma.
Såg nu att munkas tyckte samma.
+ 7
Sv: A proposito de nada
mk: pratade om det med en kompis som håller på Hv igår, visst att man vill vara i högsta ligan. Men båda konstaterade att det verkligen är roligt att se sitt lag vinna mycket matcher, även om det är nere i HA
+ 7
Sv: A proposito de nada
rafalski: Icke att glömma Tärnström som gör ett väldigt bra defensivt arbete idag!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Som så många andra redan skrivit, Larsen och Clara!
Verkligen jättekul och viktigt att Clara får en sån här match, kan bli hans vändning. Vågar inte jinxa mer än så…
Verkligen jättekul och viktigt att Clara får en sån här match, kan bli hans vändning. Vågar inte jinxa mer än så…
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: "Daggen hävdar (som jag tolkar honom) att ett dåligt försvarsspel i grunden beror på att målvakten är osäker."
Nej, det är inte vad han säger. Det han säger är att Brynäs problem i försvarsspelet beror på ett flängigt målvaktsspel. Han generaliserar inte som du gör med din slutsats av hans analys, dvs han säger inte att alla dåliga försvarsspel i hela hockeyvärlden beror på dåligt målvaktsspel.
Nej, det är inte vad han säger. Det han säger är att Brynäs problem i försvarsspelet beror på ett flängigt målvaktsspel. Han generaliserar inte som du gör med din slutsats av hans analys, dvs han säger inte att alla dåliga försvarsspel i hela hockeyvärlden beror på dåligt målvaktsspel.
+ 7
Sv: A proposito de nada
"Det är väldigt få målvakter som efter 35 kunnat göra ett stort avtryck som förstemålvakt, det är egentligen bara elittalanger, och Brynäs kan inte förlita sig på att en 05:a ska bära dem när Lindbäck sviktar i form. Det har både han och Clara gjort hittills."
Adam Johansson uppmanar Alcén att handla målvakt. Bra att media börjar uppmärksamma det hela, så det blir lite press på yrkesfolket.
Adam Johansson uppmanar Alcén att handla målvakt. Bra att media börjar uppmärksamma det hela, så det blir lite press på yrkesfolket.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: De kanske har rehabat skador under sommaren, men generellt sett kanske de heller inte har så många seriösa bud som vi ibland tror. Om de tidiga 90-talisterna som var med och tog guld 2012 ska återförenas så är det dags nu, om de väntar några år till kommer Brynäs A-lag och Brynäs Oldtimers att ha samma roster. Jag hoppas att Wänna tar chansen att bli en kvalhjälte i Brynäs istället för fortsätta utomlands.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Ja väldigt mycket… Han är en i grunden kompetent målvakt. Förra säsongen är ett tydligt exempel då många glömt (säker på att du gjort det till exempel) att han höjde sitt spel och var riktigt bra sista tredjedelen av säsongen. När han var som bäst tog Brynäs in Olkinuora, vilket, jag misstänker var ett oönskat och hårt slag för Anders…
+ 7
Sv: A proposito de nada
Härlig vändning i sista, läänge sedan man såg något liknande från Brynäs! Vår två förstalinor är otroligt vassa och Jack Attack är en solklar favorit. Sen behöver det jobbas med defensiven och målvaktsfrågan helt klart men det är när slutspelet börjar som de pusselbitarna skall vara på plats.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Davey85: Gillade Lindsteins agerande vid målet. Tog emot pucken, tog sig tid att lyfta blicken o ett perfekt placerat skott.
+ 7