1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778925 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: A proposito de nada
BIF Kungen:
Shinimin kommer ligga på sjukhus i 3 dagar när han ser reprisen på den.

Sv: A proposito de nada
Otroligt gullig laguppställning Brynäs lade ut.

En ritad bild av varje spelare från barn.

Sv: A proposito de nada
Mattson: Tråkigt slut på en grym karriär. Hoppas Brynäs får möjlighet att dra nytta av honom på något sätt vid sidan om isen.

Sv: A proposito de nada
Farsang: Brynäs drar folk 😊

Sv: A proposito de nada
Inte dåligt av AIK fansen att sluta upp på det här viset ;))
Uppladdat:

500x0-img5717.jpeg


Sv: A proposito de nada
{10375}: Det var en snubbe här inne förut som ältade Alcén och Limpan i var och varannat inlägg, inte kan du vara han va?…

Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Han är bra Lill-Nyllet, lite som en lightvariant av Ove.

Sv: A proposito de nada
Silfverkroken:

Björklöven har också varit näst intill förskonade från skador samtidigt som vi utöver långtidsskaror på Ölund och Scott även haft Larsson, Kinnvall, Bertilsson och Lindbäck borta i flera matcher.

Sv: A proposito de nada
{10071}: På det stora hela har vi kanske inte imponerat så mycket men det har inte Löven gjort av det jag sett av dem. Överlag känns det inte som det finns något HV 21/22 eller Modo 22/23 i denna serie, dvs något lag som direkt flyger fram och står ut som en favorit. Känns väldigt ovisst och det kommer bli en nervkittlande säsong. Är det något Löven har som inte vi har är det en riktigt vass målvakt som kan vinna matcher åt dem även de dagar laget inte är på topp. Riktigt där är varken Clara eller Lindbäck tyvärr. Jag hoppas vi kan hitta det under säsongen men det gäller därför också att vi inte bara värvar vem som helst, jag är okej med att ha lite tålamod så länge vi kan hitta den där riktigt bra målvakten.

Sv: A proposito de nada
dabif: Vackert att Tingsryd uppmärksammar domaren. Vackert att Brynäs inte går vidare med detta, Sedan borde inte ett lag behöva anmäla, men all heder till Brynäs som avstår från anmälan. Tycker du inte detta är sportsligt, så är vad?

Sv: A proposito de nada
Snart framme från Linköping. Nu glömmer vi det som varit. Jag kan nästan sätta mitt liv på att en sådan match som mot Tingsryd kommer vi inte se skymten av idag!

Men lite oroande när tjejen säger: Jaha, och Clara är ju inget att ha, kan bli en jobbig kväll.

Ska påpekas att hon har kanske sett 2 matcher och vet knappt hur en puck ser ut. MEN MEN. Mot 3 POÄNG!

Sv: A proposito de nada
Äsch, vem bryr sig om regler, korrekt straff eller inte. Godkänd laguppställning eller inte. Regler är ju bara nån luddig pappersprodukt nu verkar det som.

Sv: A proposito de nada
Kul för övrigt att Johan Lindbom hävdar skottfint på straffen. 😂

Sv: A proposito de nada
{10381}:
Tror du på allvar att han kommunicerar via GD?

På allvar?
Eller bara ännu ett skitkastarinlägg på Brynäs?

Sv: A proposito de nada
lapad: Ska spelarna ha tappat respekten för tränaren pga att de själva inte har presterat på isen?

Sv: A proposito de nada
Huge: Vad tycker magistern om JA's uttalande om att inte anmäla? Rätt eller fel?

Sv: A proposito de nada
Lunkan: Brynäs borde 100% anmäla.
Ni som tycker tvärtom, ponera att detta var i omgång 52 med 2 poäng bakom serieledaren. Skulle ni fortfarande inte vilja anmäla?
Ändrar ni åsikt där så baserar ni det på utfallet av händelsen och inte aktionen i fråga.
Rätt ska vara rätt. Oavsett förutsättning och utfall.

Sv: A proposito de nada
Peja: Haha, fy fan vilket fegt förbund som inte vågar fatta beslut. Här blir det ju ett jävla liv om Brynäs väljer att anmäla. Jag skiter fullständigt i poängen, Brynäs kan gott vara utan, men det här var ju riktigt låg nivå.

Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Jag menar inte heller att bedriva häxjakt på Kvist, det är snarare GD:s betygsättare som jag ifrågasätter. Efter Mora-matchen hade alltså Kvist samma snittbetyg som skytteligaledaren Jack Kopacka(!), dvs 3,21/match. Efter gårdagen har Kvist alltså högre snittbetyg än Kopacka. Det är ju helt bisarrt sett till hur de faktiskt har presterat. Kopacka var klart bättre än Kvist även igår, men betygen verkar ju sättas helt i relation till förväntningarna och där finns inga på typ Kvist.

Om Brynäs skaffar bättre bredd i forwardsväg tror jag att man hade nött ner ett lag som Tingsryd igår. Lite det som jag var inne på inför säsongen med t.ex Ljungkrantz, även om han inte hade fått en lika framträdande roll som i Almtuna så hade han varit en joker även i matcher som mot Tingsryd och Löven, han kan göra mål genom individuella prestationer och har ett vasst skott som gör att varje halvchans blir lite farligare. Sen kanske inte just Ljungkrantz ville acceptera den rollen, det vet inte vi, men jag är skeptisk till att man inte har mer skicklighet i 3/4-kedjorna.

Om man tänker tillbaka på exempelvis silverlaget 2017 så fanns där spelare även i fjärdekedjan (Ölund t.ex) som kunde avgöra en slutspelsmatch i sudden death. Man behöver fler matchvinnare bakom toppkedjorna.

Sv: A proposito de nada
Min summering av matchen: Det är oroande..

Tack och godnatt.

Sv: A proposito de nada
Så extremt jävla talande i GD-betygen… Samtliga spelare sågas utom en… Det är lixom den spelare som har sämst förutsättningar, Lagets sämsta spelare helt enkelt… Sen att han får en trea en sån här match säger en hel del…

Men hallå… 0-2 hemma mot Tingsryd…(?) Kan vara den värsta resultatmässiga insatsen på över 60 år. Sug på den… Fy fan va pinsamt jävla illa presterat! Finns inga ursäkter. En trupp på knappa 30 miljoner torskar HEMMA i en nystart efter uppehåll mot en trupp på runt 6 miljoner… Då är det något som skaver… Fy fan vad dåligt…!!!

Sv: A proposito de nada
De kan fortfarande straffas och matchen blir 3-0 till Brynäs.

Om detta är fallet, kan vi vägra dessa 3 poäng då?
Vi är inte värd 3 poäng idag. Så ge oss inget jävla tröst pris för Tingsryd spelat med Pontus..

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Brynäs utbuade. Nu känner man igen Gavlerinken. Känns som en all time low att bli nollade av Tingsryd på hemmais.

Sv: A proposito de nada
SaggeBoy: "Sluta kolla så mår ni bättre!!"

Tror du vi är medgångssupportrar?

Sv: A proposito de nada
Sportnisse: Otroligt att resten av hockey-Sverige ser vad han betyder och vad han tillför, men inte du. Benn har inte ett felskär sedan han anlände till Gävle. Vågar inte tänka på hur det sett ut utan honom i laget.

Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Det är så dåligt att man funderar på att sluta titta på sport efter det här.
Alcen bör nog försöka öka konkurrensen lite bland forwards…

Sv: A proposito de nada
Lindström:
Brynäs kedja med #76 #44 och #11 är helt jävla intetsägande. Precis på samma nivå som är fästing dvs helt jävla meningslös .......

8 skott framåt mot Tingsryd efter halva matchen på hemmaplan vittnar om en jävla inställning och jävlar anamma.

Jag tror ärligt talat inte att Gällstedt står i båset i slutet av säsongen

Sv: A proposito de nada
Lemp: Vid avancemang så kan Brynäs göra en ”återvändar-rebuild” likt Timrå gjorde efter de lyckades hålla sig kvar i kvalet.

Sv: A proposito de nada
Peja: Jag är kluven till detta med Tv-pengar.
Helt klart är det ett skit avtal vad gäller Tv-pengar till Allsvenskan.
Det är flera publiklag i Allsvenskan som drar mera tittare
till TV fyras sändningar än säkert 50% av vad SHLs lag gör. Allsvenskan är en kassako för att sälja flera abonnemang utan att ge något tillbaka till publiklagen i Allsvenskan.

Dock vill man inte hamna i det läge som är i vissa stora fotbollsligor där vissa storlag får dela på störasta delen av Tv intäkterna.
Det är inget som främjar sporten utan bara gynnar enskilda lags möjligheter att vara ohotade i toppen.

Sv: A proposito de nada
Kulltorp: Konstigt att du surrar om mindre orter när klubbar från Leksand(!), Gävle och Karlstad uppenbarligen är bland de största klubbarna i landet.

Ja, det är min rättvisa att Brynässupportrar inte ska finansiera Oskarshamns trupp i större utsträckning än Brynäs egna trupp när man betalar för att se Brynäs på TV. Din rättvisa är att Oskarshamn ska få en större del av pengen som Brynässupportern lägger för att se Brynäs TV-matcher.

Sen får du gärna visa mig exempel på dessa fantastiska "Åshöjden-sagor" som du menar att man inte skulle få med mitt upplägg, men tydligen får enligt nuvarande upplägg. Vilka "Åshöjden" menar du att det finns i SHL nu? Ser du något "Åshöjden" som har en realistisk chans att gå upp i SHL till nästa säsong eller kanske vinna SM-guld redan den här säsongen?

Sv: A proposito de nada
Kulltorp: Har du sett FBKs egna kapital? Ska inte alla dela på detta också? Varför bara TV-pengarna isåfall?

Om ett lag lägger massvis av fokus, tid och möda - till stor del med oavlönat arbete - under lång tid kring att bygga upp ett stort intresse för sitt lag och därmed höga tittarsiffror för TV4, så tycker jag det ska speglas i ersättningen man får från TV4.
Lag som inte lägger samma möda på detta ska inte åka snålskjuts. Då skapas istället incitament för dem att lägga manken till lite mer för att höja intresset.

Sv: A proposito de nada
Ja nu måste Alcén värva. Det går inte att ha två nyckelspelare borta så länge utan att ersätta åtminstone en av dem. Ta in Wännström för fan.

Sv: A proposito de nada
Peja: "I motsats till Manner lyckades ju faktiskt CZ implementera en defensiv taktik på ett framgångsrikt sätt."

...Men det första året lyckades ju faktiskt Manner. Jag tycker att det såg extremt mycket bättre ut än under Peter Andersson. Anledningen till att man åkte ur förra säsongen var väl att truppen "sprack" i (minst) två delar. Man fick inte ihop laget. Sedan är det en annan sak att det är betydligt roligare att se den hockey man spelar den här säsongen.

Sv: A proposito de nada
nittontolv: Czarneckis "gnethockey" gjorde oss dock till ett stabilt mittenlag i SHL. Tycker generellt att Czarnecki får för lite cred för sin gärning.

Sv: A proposito de nada
Men guu va tråkigt med en helg utan match.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Så här borde det funka:

*Madonna säljer TV-rättigheter till sina uppträdanden
*Taylor Swift säljer TV-rättigheter till sina uppträdanden
*Håkan Hellström säljer TV-rättigheter till sina uppträdanden
*Färjestad säljer TV-rättigheter till sina hemmamatcher
*Oskarshamn säljer TV-rättigheter till sina hemmamatcher
*Brynäs säljer TV-rättigheter till sina hemmamatcher
o s v

Jobbar man fram en produkt som drar massor av tittare så ska det kosta mycket för TV-bolaget.
Är få intresserade av att titta på ens produkt - jamen då blir det inte heller så stora intäkter. Se till att jobba upp ett intresse för din produkt om du vill få stora intäkter.

Sv: A proposito de nada
Noterar för övrigt att Brynäs numera leder Hockeyallsvenskans publikliga och är totalt trea i Hockeysverige bakom Frölunda och Färjestad.

Tror dock snittet kommer sänkas en aning efter nästa match, tvivlar på att man kommer upp i nära 7000 i en onsdagsmatch mot Tingsryd, men kan ha fel.

Tippar på 6000 mot Tingsryd vilket är mer än vad alla förutom Brynäs och Djurgården har i snitt i HA.

6000 är ungefär vad klubbar som Malmö, Rögle och Leksand har i snitt. Mer än vad Modo, Örebro, Skellefteå, Växjö och Oskarshamn har i snitt. Och det kommer Brynäs antagligen ha mot Tingsryd på en onsdag.

Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Kolla på Djurgården. Så ser du Brynäs om du vänder på det bladet.
Läs vad Abris skriver om DIF. Ingen kontinuitet vare sig på tränare, SC.

De klubbar som går bra har inte den omsättningen som Brynäs, HV eller DIF har och har haft.

Nu har jag inte läst allt idag. Men kolla på kvaliteten som fanns i Brynäs-17.
Satan, Linblom, Clark och sen så var målvakterna sjukt bra. Även om Felix hade vissa matcher som inte var bra.
Men kolla på Felix matcher mot FRÖ i semin. Speciellt nr 6...

Den säsongen kan man ha nångång. Men som överallt så måste man ha bra saker på plats hela tiden.

LHC är ett annat exempel. Östman har 3: e året börjat få fason på laget.
3:e året.!!
Och vi sitter och kastar skit på organisationen efter totalt 25 matcher, i en ny serie. Med ett i stora stycke nytt lag och ny tränare..

Andas folk..😉😉🙂

Sv: A proposito de nada
{10375}: Ser rekryteringen av Gällstedt som någonting bra. Erfarenhet, varit i vinnande lag i Schweiz och det är inte helt dumt att han varit i Brynäs tidigare och vet vad som sitter i väggarna (på gott eller ont).
Sen känns Molins och Maskens närvaro mer som att det var jobbigare att bryta med dem än att ha dem kvar.
Det sprudlar inte direkt om dem.
Håller med om att det hade varit intressantare och förmodligen bättre med nytt blod även där. De lär i vilket fall knappast vara kvar nästa säsong om vi skulle gå upp.

Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: "Men läs inlägget igen, jag har väl för helvete inte skrivit något om att sparka tränare, är du dum på riktigt?"

Du kanske ska läsa dina inlägg en gång till? Eller tränarna kanske inte ingår i "avgå alla"?
Uppladdat:

500x0-529b654f5529a7a9e84478163ed8afa5.png


Sv: A proposito de nada
Huge:

Mora mer utvilat? De har spelat 3 matcher på 4 dagar

Du har verkligen ingen koll

Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Sök hjälp så slipper vi skiten?
Vi ska scrolla men inte du? Funny guy..

Sv: A proposito de nada
Ge er, detta är ett hockeyforum

Sv: A proposito de nada
Lemp: Håller med dig kring diskussion kring Tärnström/Blomman.
Blomman bör ersättas rakt av när Scott är åter. Osynlig i 5mot5-spelet och iskall framför mål i PP.
Både Blomman och Kvist uträttar inte mycket just nu, medans Tärnström ändå tar initiativ och försöker få saker gjorda på isen.
I mitt tycke är den spelaren som bör petas sist av dessa tre.

Sv: A proposito de nada
#33: Bar tydligen samma halsskydd som han alltid gjort. Blir intressant o se om han verkligen fälls i slutändan.

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: tack till Almtunas arenavärd. Vi fick jobba ostört mellan is och läktare. Har bara lovord till dem.

Skön trepoängare, spelmässigt kan vi bättre.

Sv: A proposito de nada
Peja: Bara att instämma, Blomqvist-kedjan lyckas inte med någonting, oavsett utgångsposition så fastnar dom i defensiv zon. Tycker synd om Tärnström som försöker uträtta något, men som dras ner av sina kedjekamrater match efter match.

Sen att Blomman spelar både powerplay och boxplay är helt bisarrt.

Sv: A proposito de nada
Benn 3 av 3 bra matcher.

Sv: A proposito de nada
Kan man sätta koppel på Lindbäck så han inte ekan lämna målgården?

Sv: A proposito de nada
Malken: Tvekar som de flesta härinne om Lindbäck ibland och vem som borde stå.
Men oavsett, Lindbäck är en sann Brynäsare 🇧🇪 - han är ju en av oss ❤️!! För mig gäller det även när det går mindre bra.
Hoppas verkligen han fortsätter som i onsdags.



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Fan jag skulle ju inte skriva mer, men jag ber om ursäkt om du tog det på allra sämsta (AI sätt), Min avsikt var inte att vara jävlig mot någon. Det var ärliga frågor utifrån din attityd gentemot spelreklam. Jag blev ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)