HV 71-Brynäs
« Föregående · 1805014 · Nästa » Till forumet
Sv: HV 71-Brynäs
mattiask: Ja det känns som att tvillingarna är någon annanstans rent mentalt... och det brukar bara betyda en sak i de här sammanhangen.
Sv: HV 71-Brynäs
Peja: Känns inte som att vårt spel kommer funka bra i slutspelet. Påminner lite om Capitals de senaste åren - spelskickligt lag under serien som tappar sin edge när fysiska spelet höjs. Hoppas Granis, Blomman, Berra mfl. kan visa vägen.
Sv: HV 71-Brynäs
Tycker flera här är orättvisa mot Felix ikväll. Han har gjort en hel del fina räddningar men då håller kritikerna käften...
+ 4
Sv: HV 71-Brynäs
{7800}: då kan han väl få spela i penalty kill då, förstår inte vad han har att göra i spel 5v5 för att han är bra i boxplay. Spelet fallerar totalt när mannberg är på isen.
Sv: HV 71-Brynäs
{7225}: Nja de har fått en rätt enkel resa i den här matchen. Tedenby är skillnaden idag. i övrigt tycker jag inte de imponerar. Det ser ju bara enkelt att spela när man har nedförsbacke och medvind. Bara att konstatera att vilket lag som helst av de 6 första kan vnina hela skiten. Det räcker med en formtoppad målvakt och lite flyt med domarvalen...
Sv: HV 71-Brynäs
Zappaholic: Helt rätt! Felix har gjort en jäkligt bra match med en mängd bra räddningar, det är utespelarna som inte gör sitt jobb idag och inget annat !
Sv: HV 71-Brynäs
Peja: japp absolut håller dock inte Söderström riktigt som en toppmålvakt därav kommentaren.
Sv: HV 71-Brynäs
dAVydov: Men det bör ju vara spelare på väg tillbaka till torsdag....Frölunda tar vi hemma då är jag där och då vinner alltid Brynäs...bara släppa denna match och analysera varför vi var tvåa på allt idag...heja Brynäääs!!
+ 3
Sv: HV 71-Brynäs
{5915}: Det kommer var lika många skador när vi går in i slutspelet varför skulle vi bli skadefria just då för?
Sv: HV 71-Brynäs
Zappaholic: Jag jämför med Söderströms insats, om man isolerar Felix insats ikväll och bortser från Söderströms kan jag hålla med om att han gör en bra match. Men för att vinna den här typen av matcher behöver man liksom ännu mer... som Svedberg gav i slutspelet 2012.
Sv: HV 71-Brynäs
Tigerhjärta: snälla du ja skrev att ja tycker felix va bra idag men han är ju aldrig felfri som tex hvs keeper 3an ska han ha om vi ska kunna gå ikapp
Sv: HV 71-Brynäs
Forsberg 1978: Risken stor för förlust även i övermorgon. Vi är bra på att bryta negativa trender - för motståndarna.
Sv: HV 71-Brynäs
Bratwursten : ikväll har Söderström varit bättre än jag någonsin sett Felix. För hv är det fantastiskt att veta att han har det i kroppen. Precis som vi visste att Svedberg hade fantastiska toppar även innan slutspelet 2012.
+ 2
Sv: HV 71-Brynäs
Peja: För att vinna den här typen av matcher bör man också sätta sina frilägen, utnyttja fem mot tre samt inte göra självmål...
Felix insats ikväll är tillräckligt bra för att ge oss chansen att vinna. Punkt slut.
Felix insats ikväll är tillräckligt bra för att ge oss chansen att vinna. Punkt slut.
+ 1
Sv: HV 71-Brynäs
Huge: skillnaden är att tvillingarna har varit "frånvarande" i många månader nu medan många andra har spelat bra hockey särskilt den här månaden.
Sv: HV 71-Brynäs
Zappaholic: Söderströms insats är tillräckligt bra för att HIV71 skall vnina ikväll menar du...
Sv: HV 71-Brynäs
Zappaholic: som jag ser det är det inte bara Brynäs som har missat frilägen utan även Söderström som har räddat frilägen. Och målvakten är som bekant en del av laget.
+ 2
Sv: HV 71-Brynäs
Peja: jo så är det kanske.. men alla målvakter kan ha en bra Dag Söderström är fortfarande en ung orutinerad målvakt. Får se vad han går för i slutspelet.
Sv: HV 71-Brynäs
{1570}: Nej, det menade jag inte. Då hade jag väl skrivit det. Jag menar vad jag skriver om Felix insats. Du får gärna vara av annan åsikt.
+ 1
Sv: HV 71-Brynäs
Sviten stannade vid 8:a raka hoppas nu för allt i världen det inte kommer en formsvacka! Nu MÅSTE spelare komma tillbaka från skadelistan!
Sv: HV 71-Brynäs
Jag personligen är långt ifrån säker att Söderström kommer ha ett bättre slutspel än Rautio.
Sv: HV 71-Brynäs
Tjurn : Men TROFAN Söderström är bättre om han håller nollan medans Felix släpper in 3! Men Felix kan väl ändå ha gjort en bra match med en mängd bra räddningar??? Fan är du helt tappad?! Trött på dig eftersom du skriver endast för att provocera, skärp dig!
+ 2
Sv: HV 71-Brynäs
Nu m-å-s-t-e vi studsa tillbaka direkt och inte göra en klassiker och gå från formtopp till formsvacka. Frölunda ska vi ta hemma. Annars kan vi glömma allt vad hemmafördel heter.
+ 1
Sv: HV 71-Brynäs
Tjurn : Ja vad är det som är så svårt att förstå för dig? Jag anser att Felix gör en så pass bra match idag att han ger oss chansen att vinna men utespelarna tar inte chansen.
Har inte pratat om HV:s målvakt...fattar du?
Har inte pratat om HV:s målvakt...fattar du?
+ 4
Sv: HV 71-Brynäs
Bratwursten : HV har de tre senaste slagit SAIK, Frölunda och oss, de är i zonen, vi har lämnat den.
Sv: HV 71-Brynäs
Klockren analys av Sjödda.
Vi har chanser för att göra 3-4 mål.
Söderström är riktigt grym idag. Felix gör en riktigt fin match han med.
Idag var det Hv som gör en bra match och framförallt sätter de sina chanser samtidigt som de får energin och flytet genom sina mål.
En av seriens svåraste bortamatcher samtidigt som Hv är i en riktigt fin form.
Vi har chanser för att göra 3-4 mål.
Söderström är riktigt grym idag. Felix gör en riktigt fin match han med.
Idag var det Hv som gör en bra match och framförallt sätter de sina chanser samtidigt som de får energin och flytet genom sina mål.
En av seriens svåraste bortamatcher samtidigt som Hv är i en riktigt fin form.
+ 7
Sv: HV 71-Brynäs
Leonardo: en klen tröst ikväll att skaik verkar bli nollade dom också ..Vi tar Frölunda på torsdag
Sv: HV 71-Brynäs
Bratwursten : Det är inte säkert att Söderström kommer vara deras etta i slutspelet vilket är en tydlig indikation på att deras mv-uppsättning är betydligt bättre än Brynäs dito.
Sv: HV 71-Brynäs
Handlar faktiskt lite om flyt och tur också. Och det har HV ikväll men inte Brynäs.
+ 5
Sv: HV 71-Brynäs
pjåtor: ja SAIK asen förlorar ikväll om inte FBK klappar ihop, sudden nu mellan Frölunda vs Linköping, sen tar vi Frölunda hemma på torsdag, 1 poäng mot Linköping och 3 poäng mot Karlskrona och 2 poäng mot Leksand....hoppas att Örebro kan ta Malmö hemma imon, Örebro har slagit dem 2-3 ggr
+ 1
Sv: HV 71-Brynäs
Tror det var bra för oss inför torsdag att Frölunda till slut ändå fick med sig lite ikväll.
Sv: HV 71-Brynäs
mattiask: Hv imponerar absolut inte på mig . 2 matchen börjar med 2 turmål . Felix är ok i dag . Ineffektiva på klara avslut . Dom hade blivit mål i en av vinnstmatcherna vi haft . Bara bita ihop få tbx spelare så vi kan sätta pawpow på läktaren . Dagens match ett litet felsteg på marshen mot slutspel å hemmafördel .
Sv: HV 71-Brynäs
Clarence: 1 poäng ja, Linköping tog 2...vinner vi mot Frölunda så går vi förbi dem på torsdag...hoppas Malmö får pisk av Örebro imon också....Simon e väl tillbaka på torsdag och hoppas Blomman också o Kilas.....Johnson kanske på söndag
+ 1
« Föregående · 1805014 · Nästa »