HV 71-Brynäs IF lördagen den 28/1-12
Ja det är surt.
Det är ju en match vi ska vinna,chanser saknades ju inte.
Men för mjuka avslut ikväll.
Bara bita ihop och ta LHC på Måndag och låna seriledningen nåt dygn.
Ändå än bra insats där vi var det bättre laget över tre perioder.
Petrasek, förstås. Där ser du, Sundlöv, det betalar sig att skaffa in spelare t o m sent i januari...
Olycklig Ekholm. Lurad vid utvisningen och lägger pucken på domaren före målet. Daniel Larsson landslagsmässig. Brynäs det bättre laget och borde haft 3 poäng. Surt.
Helvete, 1 pinne är godkänt men vårat PPsög i kväll. Normal utdelning på PP i 3 poäng hade varit gjutna!!!
70 Rodrigues: Vid-rigt!
Och det äckligaste med allt är att han BORDE blivit syndabock istället, då Martin Johansson skulle satt sitt friläge. Nu gör han ju "dundersuccé i comebacken" istället.
1 poäng som borde varit 3 - USELT!
90Steen_: Vi hade ju fan PP de sista 6 minuterna i perioden, gör man inte mål då så får man fa-an skylla sig själv.
Vi får hoppas på 2 pinnar så vi går upp på samma poäng som SAIK och Luleå i alla fall.
Redigerad kommentar
Nej fyfan, borde ha varit tre poäng idag. Det borde verkligen ha varit seger efter ordinarie tid. Vi borde verkligen vara i serieledning nu.
Fan!
dreamland:
Å andra sidan, är du ensam gubbe i position framför kassen kan du inte tokrusa mot blå och lämna öppen gata bakom dig, med det inte sagt att allt ansvar faller på LJ i det här fallet, men det var inget vidare bra beslut han tog där.
HÄRLIGT Widde! AVGÖR DETTA nu för fan!
Kanske borde vara straff tom? Fast det hade vi ju inte gillat..
Säremot har man ju hunnit tänka ett par gånger den här matchen att Lasse faktiskt jobbar rätt bra med att hålla pucken....och precis då så frispelar han HV-spelare :)
Huge: Oj, jag kritiserade en brynäsare...ursäkta!!
LJ tokrusar upp på skytt utan att ha minsta koll på vad som försiggår bakom hans rygg. Sen när blev det hans uppgift??
Det han SKA göra i det läget: stöta mot skytten, som i sin tur tvingas lägga ner ett halvdant skott varpå Kristiansen vänder bort Sunken efter att Honken lämnat en retur.
I övrigt en mkt bra match så här långt. Bra spel i högt tempo och efter 3 missade frilägen var det skönt att en riktig målskytt fick chansen.
MJ, Widing och Ollas avslut såg stressade ut, inte minst Widings.
Herregud, karln verkar nästan ha sämre självförtroende än LJ.
Avlossade ett slagskott så fort han fick passet istf att avancera i den gata han hade mot mål.
Domarna blandar och ger, tvåan för too many players on ice var ju ett rent skämt. Kändes som att linjedomaren inte vågade ändra domslutet där utan valde prestigevägen istället för en tekning på mittpunkten för felaktigt domslut.
70 Rodrigues:Kännsinte bra alls med alla missade tillfällen. 3 stycken frilägen ich över minuten i fem mot tre utan att få in en puck. Sånt måste man ta vara på när man spelar på bortaplan.
Bara att hoppas att vi kan få med oss nån pinne i alla fall.
90Steen_: Kollar du neråt du? ;)
Haha, nej men absolut. Håller med, det skulle vara skönt att hålla HV71 på behagligt avstånd.
4-1 till Frölunda mot Skellefteå!
Gör vi vårt nu så blir det serieledning, kämpa!