1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779248 inlägg · 7967 ämnen

Kapital


Kapital
Det snackas mycket om att Brynäs har en usel ekonomi - och att laget som en följd av detta står inför en bister framtid. Är detta verkligen hela sanningen? Att Färjestad är ett lag med positiv ekonomisk utveckling har vi väl förstått vid det här laget. Men har vi i dagsläget några tvärsäkra belägg för att Brynäs jobbar i ett kärvare ekonomiskt klimat jämfört med t.ex. Modo och Malmö? Är det någon som har några officiella siffror på spelarbudgeten i Brynäs jämfört med övriga ES-klubbar i landet?

Synpunkt:
Givetvis måste uppbyggnaden av Brynäs marknadsföring och sponsringsresultat ingå i den organisatoriska översyn som känns allt mera avgörande. Det verkar finnas en enorm förbättringspotential. I nuläget ser det ut att vara en hel del "inavel" på alltför många väsentliga poster där pengar är inblandade. Det är inte säkert att man kapabel att dra in slantar till ett lag bara för att man agerat vettigt under lång och trogen tjänst på plan. I en professionell organisation har man både vett och förstånd att anlita branschfolk för den typen av uppgifter. Givetvis kan detta ske i nära samarbete med t.ex. för detta spelare.

Sv: Kapital
Smurfen:

Klockrent inlägg!

Sv: Kapital
Lilljanne:

Det ligger en del i vad du säger. Gävle ligger åtminstone delvis i en avfolkningsbygd, men knappast i något arbetslöshetsträsk. Då tänker vi väl mer på Gislaved eller andra bruksorter som står och faller med en enda stor arbetsgivare.

Men det spelare ingen roll. Med rätt kompetens inom organisationen kan Brynäs leta sponsorer över hela världen, eller åtminstone i hela Europa. Den lokala förankringen är inte avgörande. Varför skulle inte ett mutinationellt oljebolag, typ Shell, kunna nappa på att sponsra Brynäs. Eller ett Londonbaserat IT-företag. Eller Nokia - som Gordo redan antytt här på HS.

Det handlar bara om att sälja in produkten på rätt sätt. Givetvis underlättas förhandlingarna av att att Brynäs presterar bra på isen...Under alla omständigheter gäller det att sikta högt.

De styrande i Gävle kommun har tyvärr inte insett vilken enorm tillgång Brynäs skulle kunna vara för att sälja Gävle som stad runt om i landet. Men även här har de ansvariga i laget ett ansvar. På de igen! Nöt på! Övertala! Ordna kampanjer! Lobba! Så småningom ger det resultat - även i en trögstyrd kommun.

Sv: Kapital
En intressant diskussion det här. Tyvärr är det så, eller har åtminstone varit så, att Gävle kommun är precis lika dåligt intresserad av idrott som tex Uppsala kommun är.
Brynäs är bland det mest kända Gävle har och det borde kommunen se till att utnyttja.
När det går bra för laget så diskuteras aldrig dessa frågor för då är allt frid och fröjd. Det kommer mycket folk på matcherna och mycket pengar rullar in på kontona. Då känns det inte som BIF är så beroende av vare sig kommun eller andra samarbetspartners.
Jag anser att det gäller att jobba med de här frågorna både i med och motgång.
Det är dock lätt att tycka till här på gästboken, men betydligt svårare att jobba fram det i verkligheten antar jag.
Det är ju många saker som det ska läggas tid och kraft på...tex att hitta nyförvärv mm.

« · 73438

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)