Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Bissett19: Granis och Kahnberg ska lira tillsammans så mycket det bara går i fortsättningen, härlig kemi idag!
Mongot i vit t-shirt borde sitta inspärrad, det är fan bland det värsta jag har sett i en hockeyarena!
Så här vill jag ha laget:
Ekholm-Clarke
Somervouri-Larsson-Silfverberg
Jonsson-Andersén
Kahnberg-Granström-Rödin
Bertilsson(OJ, vad han blivit bra!)-Sundqvist
Wännström-Hansen-Rensfeldt
Carlsson-Sundström-Rohdin
ps. kul att nc Ä-N-T-L-I-G-E-N ser att kahna ska vara på isen i PP!!! Bravo, det som jag och många andra sett långa månander i förväg! SUCK för polacken!
Bara en liten fundering.. Är det bara jag som tex tycker att Falks tackling på McNevin (tror jag det var) var fulare än Holtets på Järnkrok?
Man måste säga som så att Järnkrok vet och ser att Holtet kommer att komma i ryggen, alla spelare i ES i detta läge vet att det kommer att komma en tackling.
Det som dock är fult i detta läge är att Holtet tar flera skär och tacklar fult, och ger inte Järnkrok någon som helst chans att klara tacklingen hyfsat bra. Han är bara ute efter att skada Calle.
Calle böjer sig ner och ska man vara ärlig, tacklingen hade inte tagit lika illa om han inte gjort detta.
Men jag tycker ändå att Falks tackling där han tar ännu fler skär än Holtet och tacklar McNevin mot huvudet. McNevin har heller inte den blekaste aning om att Falk kommer, han ser honom aldrig.
Falks tackling är fulare än Holtet MEN båda tacklingarna är solklara matchstraff. Inget snack om saken.
Det kan nog vara bland det roligaste jag nånsin läst! hahaha herregud, vilken match såg den tomten?
Falk kör en hård tackling, givetvis utvisning men att han är avstängd ytterligare för en lättare föresele än den som utspelade sig mot järnkrok är ju ett skämt.. Är det några som ska vara konsekventa så är det väl fan domarekåren och disciplinsnämnden.
Förstår upprörda miner här nere i jönköping.. Trots detta kan jag inte mer än älska att de är på väg ur slutspelet.:)
Säger det igen, som jag sagt hela jävla säsongen. Kahnberg är en av elitseriens absolut bästa. Synd att det tog 55 omgångar för polacken att inse det.
Då är ribban lagd. Bara att sätta igår och mosa nyckelspelare i nästa match.
Eller för göteborgaren att visa det.
Jag lider med Järnkrok, Dacke, Nordqvist, Svedberg, Lauritzen...
Just det, kvalserietippade laget, tungt skadedrabbade vinner borta mot tvåan som har fullt lag, klart att Brynäs coach måst vara kass
Smart av Brynässpelarna att skratta åt publiken när de åker av isen samtidigt som en av de kastar saker på hemmapubliken medan flera av de andra slår klubban i plexit för att håna.
T.om. 50+ männen som står bredvid spelargången och har så gjort på stå i ett antal år som annars är så lugna va rasande efter det beteendet.
Bra gjort, kan nog bli en fin serie framöver detta.
Det räcker inte att vi måste kämpa ner FBK vi har även domarna mot oss.
Hoppas man knätacklar sönder de där kärringarna som filmar i nästa match..rappa fingrarna av dom osv..lika bra för slå ut dom kommer inte vi inte FÅ göra av de som styr....att en domare så uppenbart blåser åt ett håll är äckligt att se..men de rövknullas ju av Loob
Men jag håller med om att nu jävlar har domarna och även domarbasen satt ribban så det verkar ju vara fritt fram och skada tongivande spelare så vilka tycker ni vi sak börja med?
Jag tycker att först knätacklar vi sönder Dickens knä sen kan vi tackla sönder Wallins axel eller rygg eller ja spelar ingen roll bara dom blir borta lika länge som Järnkrook!!!
Sundlöv vill också vara med och trashtalka.
Tänk om det blev fullsatt på måndag.
Det är många känslor som rörts om i och med skadan på Järnkrok. Hyperviktig match i mogon. Den är värd en miljon plus. Vinst i morgon och man säkrar ännu en hemmamatch.
Har saknat trashtalket hittills men nu jävlar är det slutspel hörrni! =)
Helt perfekt att det är Granström som drar igång hela karusellen också. Han spelade tufft och var jobbigt att möta, han avgjorde matchen i sudden och han psykar FBK efter matchen.
Känns som om FBK kan börja fokuser på fel saker=fokusera på Granström! Det är så vi vill ha det!
Härligt Grana!
Redigerad kommentar
Vi kör den här när FBK kommer in på isen i Läkerol Arena imorgon. Det skulle ta psykningarna till en helt ny nivå ;)
Fråga 1: var det en olycklig vändning av Järnkrok som gjorde att han fick smällen i ryggen och huvet (= "det nog inte avsiktligt att sikta på ryggen (checking from behind) och huvudet (checking to the head)" tyckte domarna) och
Fråga 2: var det en våldsam tackling mot sargen med fler än tre skär, en s.k Boarding? (= "tänkte inte på de" sa domarna)
Inkompetent. Men mysteriet löst. Domarbyte måste vara en självklarhet.
Redigerad kommentar
Börjar bli dags att spela hockey FBK-style. Och då menar jag inte att kasta sej så fort en motståndare är i närheten utan att "ta bort" deras stjärnor. Börja med tant Wallin redan i morron.