Linköpings HC - Brynäs IF 29/1-15
honken21:
Johan Harju
Ryan Gunderson
Sebastian Lauritzen
Dennis Persson
Robin Jacobsson
Simon Löf
Andreas Thuresson
Alexander Larsson
Jonathan Granström
Johan Holmqvist
Plus Ollas. Och typ plus Enterfeldt.
Men det borde ändå inte se såhär jävligt ut. Ikväll var lite av en rejäl jävla laddning brandskum över förhoppningarna om en nystart.
Är det Brynäs sista dagar i SHL vi bevittnar?
Med dessa spelarförluster inför säsongen...
Johan Harju
Ryan Gunderson
Sebastian Lauritzen
Dennis Persson
Robin Jacobsson
Simon Löf
Andreas Thuresson
Alexander Larsson
Jonathan Granström
Johan Holmqvist
... ska det verkligen vara så HÄR stor skillnad? Jag förstår inte.
Redigerad kommentar
Bra analys av Bulan, håller inte med alla onödiga tvåor mot seriens bästa anfallsuppställningar om vi ska ha NÅN som helst möjlighet att rubba dom. Heder åt killarna som ändå jobbar hårt in i det sista och inte lägger ner helt som man gjorde med TJ i såna här lägen.
Kommer ett lägligt uppehåll igen nästa vecka för att jobba och slipa på det som fortfarande trots allt är relativt nytt.
Bra med lite vila också för att ladda batterierna inför de avgörande slutomgångarna.
Finns mao gott hopp om play-in, som jag ser det. Tröst för tigerhjärta att iaf Leksand och DIF förlorar idag, alltid nåt mitt i allt som grinar emot just nu....
Brynäslegenden:
Dom förtjänar ingen publik och inget stöd. Dom visar noll inställning!!! Varför kasta pengar i sjön o gå på en rutten hemma match med massa sär??
Redigerad kommentar
Vi hade ju tre solklara målchanser i tredje som missades.
Först Rödin, sen Andersén och slutligen Sweatt.
Alla tre hade ju kanonlägen mitt framför mål, från ungefär
samma distans alla tre. Vill man ta poäng måste man göra
mål på såna klara målchanser.
Ja det här är mi dre än tre år sen...
SLUT UPP FÖR KLUBBEN PÅ LÖRDAG! KOM TILL HALLEN!
Brynäs är en del av mitt liv , och jag har inte gett upp livet ännu , .
Något annat lag kommer det bli noll .
rafalski:
Inse att hela föreningen luktar piss o skit!! Vi förtjänar att åka ur!! JÄVLA SKÄMT SÄSONG!!!
Än finns det hopp om att slippa kvala .
Man börjar ju fundera på om spelarna, internt, inte trivs ihop och har nåt otalt med varann. Jag menar, hur kan allt bli så totalt sanslöst bottenlöst med laget? En moral på noll och intet...
Vi ses i kvalserien, nu struntar jag i detta.


Det är ju gävlebornas inställning: "jag ska minsann inte gå på någon match för
de är så dåliga", som gör att vi är en klubb på väg nedåt.
Vissa undrar varför Leksand har råd att förstärka och inte vi.
Ja vi ligger näst sist i publikligan med ett snitt på 4 980 per match.
Leksand ligger fyra med ett snitt på 6 207.
Det är totalt 25 766 åskådare fler. Säg att varje åskådare där är en inkomst
på minst 250 kronor. Då har Leksand dragit in 6,4 miljoner kronor mer än
vad Brynäs gjort, hittills den här säsongen.
Så hade vi haft en publik som stöttat laget i samma utsträckning som
Leksands gjort. Då hade nog 6,4 mkr extra, gett nyförvärv av en annan
kaliber, än vad det gjort nu. Då hade vi till och med haft råd med Pesonen.
En stad som stöttar laget även i motgång, kommer i längden att konkurrera
ut ett lag från en stad där det saknas stöttning.
De flesta i Gävle går ju nästan bara när Leksand är på besök.
Så man kan ju undra om de flesta i Gävle håller på Leksand,
eftersom de tycks intressera dem mer än vad Brynäs gör.