MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Huss: " Att något är allvarligt fel med inställningen kan man lätt se.
Se t.ex. på SSK. Trots att de legat sist länge, länge så sliter de som djur i varje match. Kan inte sägas om Brynäs spelare (med vissa undantag givetvis).
Framförallt undrar jag vad som här hänt med de spelare som har inställningen som sitt signum? Jag tänker t.ex. på Sunken och Granström."
Tycker att det sas en del kloka ord i den där länken du la ut om JVM-spelarna och att dom verkar slitna.
Vi har trots allt i mångt och mkt ett relativt ungt och orutinerat lag, där verkligheten nu kanske börjar komma ikapp våra junisar, som tidigare har varit lite av motorn i laget då dom drivit på de äldre spelarna.
Tror att också att mkt beror på det faktum att vi trots knackigt spel ändå hänger med och faktiskt fortfarande ligger på slutspelsplats.
Här har det kanske smugit in sig en aning övermod hos spelarna där man tänkt i banor som "det här fixar vi ändå till slut eftersom vi har mkt mer att ge och trots allt hänger med även om vi spelat knackigt och ojämnt...."
Typ.....
Tror inte på domedagssnacket om nåt allvarligt fel med inställningen.
Jag menar: inställningen mot SSK senast var ju riktigt bra, trots 3-0 i arslet efter nån minut.
Och inställningen kan ju inte ha ändrats så radikalt bara på ett par dagar.
Jag är isf lite inne på att CZ:s uppläxning av spelarna på träningen kan ha fått spelarna att fundera lite för mkt och överdramatisera gårdagens match sas.
Iaf inte helt otänkbart, då det har visat sig många gånger att uppladdning inför match kan ha sett lojt och slött ut men att det sen ser kanonbra ut vid match.
Och vi har ju dessutom flera gånger sett prov på det omvända: träning och laddning har sett kanon ut men sen blir det kattskit när pucken släpps...
Peja: " Jag utesluter inte möjligheten att det finns folk här inne som faktiskt vet något om saken."
Men det gör väl inte arnio eller nån annan heller?
Att arnio själv inte vet nåt har han ju deklarerat från början.
Min poäng var ju att du INTE tycks utesluta möjligheten att folk bara spekulerar och hittar på, när man påstår att man vet nåt.
Och att du istället verkar tro blint på de som du tror vet nåt.
Hur ska jag kunna veta det? Från läktaren där jag sitter är Czarnecki stor som en legogubbe. Jag ser inte vad han gör, hör inte vad han säger. Jag har inte din förmåga att läsa på läppar och höra på långa avstånd. Sen när blev alla supportar såna experter att dom kan bedöma en hockeytränares kompetens? Kan du avgöra om busschaffören borde pyssla med nåt annat?
Det där är en ryggmärgsreaktion. Går laget dåligt måste det vara nåns fel och helst nån som man vet vem det är.
Att låta supportar avgöra vem som ska träna laget är lika begåvat som att folkomrösta om pensionssystemet eller nåt annat som folk inte begriper.
du är lika extrem som alla som spyr ur sig galla. Men bara åt det andra hållet du verkar inte kunna se att nått har försvunnit ur Brynäs spel i år framförallt försvarsspelet och ängsligheten plus att dom ser ut som viljelösa själar. Måste fråga dig, ser allt bra ut tycker du? är Brynäs försvarsspel säkert? är det rätt att ha Hansen i PP? Ser brynäs spelarna ut att tro på sig själva?
Jag skulle kunna fråga många fler frågor men dessa får räcka till att börja med!
Redigerad kommentar
Lauritzen, Clarke, Nordqvist, Dackell, Jonsson, NC, Sundlöv, Järnkrok(utlåning) listan kan göras lång på alla som här önskats bort.
Se t.ex. på SSK. Trots att de legat sist länge, länge så sliter de som djur i varje match. Kan inte sägas om Brynäs spelare (med vissa undantag givetvis).
Framförallt undrar jag vad som här hänt med de spelare som har inställningen som sitt signum? Jag tänker t.ex. på Sunken och Granström.
Har de blivit "fat cats"?
Spelarna gillar att vinna
Hatar att förlora
är måna om sina egna marknadsvärden
gillar NC efterom att många spelat länge med honom som tränare
Jag tror inte att..
spelarna gillar att förlora
spelarna i Brynäs medvetet förlorar
medvetet sabbar sina chanser till bra kontrakt i framtiden
spelarna gillar att bli utbuade i Läkerolen och sågade i media
Peja: "Det låter som en märklig slutsats att dra av någon som inte vet något om saken."
Håller absolut med.
Konstigt hur många kan dra slutsatsen att det är en aktion mot CZ från spelarnas sida när man inte vet något om saken.
För det var väl dessa personer du avsåg, eller....?
Redigerad kommentar
Spelarna spelar ju hockey för att de gillar det och därför är det troligt att de gör sitt bästa. De vill ju spela slutspel och de behöver inte gilla tränaren. Sen att laget inte presterar på isen såsom NC vill kan ju bero på annat än att de inte gillar NC.
En sak som lätt glöms bort är att det finns motståndare i serien också som till tio elftedelar har en dyrare spelartrupp än Brynäs.
Redigerad kommentar
Och vi har ingen aning om hur det ligger till. Spelarna är säkert sugna på att spela bra och detta är knappast någon action mot NC som vissa vill tro. Klart att de vill lira slutspel och gör sitt bästa.
Ska det där vara en peak eller ;)
Tror bestämt att NC vet vad han ska göra, men om man vänder på det. Har spelarna förtroende för honom? Dom kanske inte köper den planen han har, och då är det väldigt illa!
2-1; Två glider upp mot samma gubbe (vänsterbacken) istället för att ta sin egen markering; nr 16 och 29. Hela havet stormar, HB fri, mål.
3-1: Ekholm skiftar från en markering, till nästa markering, till puckfokus, istället för att göra sitt eget jobb och lita på att den andra backen gör sitt.
4-1 (för mig det matchavgörande): Anton Rödins hjärnsläpp när han går ner på backens gubbe i eget högerhörn och släpper sin vänsterback - hela havet stormar - SAMTLIGA spelare kommer på mellanhand och försöker täcka en och en halv gubbe, alternativt gör ingenting för man kan inte reda ut vem som täcker vem - mål från fri gubbe mitt i slottet. EN ENDA modospelare var markerad - Sunken som håller sin gubbe bakom målet!
Ursprunget är nästan alltid en gubbe som missar eller skiter i sitt eget jobb, tidigt i egen zon, sen blir det pannkaka av alltihop pga man-mot-man taktiken.
Men, man har fått ordning på det tidigare (så här såg det ut i oktober också). det märkliga är att det är så många som tappar fokus på sitt eget jobb. 22, 14, 15, 12, 24, 18, 20, 29, 16 osv, alla har de ställt till det i olika matcher. Litar man inte på varann? Eller har de tappat tron på man-man taktiken som gjort Brynäs så oerhört svåra att göra mål på tidigare säsonger? Eller går det för fort nu för blind man-man?
Förhoppningsvis kan man rätta till det igen, som man gjorde i November.
Som sagt, det är alldeles för lätt att skylla Brynäs problem på målvakterna.
Vad som behövs för att det ska vända är svårt att säga men NC tillsamans med laget har säkert minst lika bra ideér som en så pass orutinerad soffcoach som Mattiaskarlgren.
Finns inget annat.
Försvarsspelet är spelarna som yra höns. Missade markeringar osv. Vet att det är taskigt att göra som vanligt, men nu tänker jag ta Modos 4-1 mål som ett exempel.
Här missar Dackell sin markering (Nagy som kommer från backposition in i slottet och får avlossa ett slagskott). Vem kommer då glidande upp i bild och bara tittar på? Jo Dackell.
Man kan nämna många spelare som underpresterar något enormt. Men orkar inte dra upp alla!
Anfallsspelet har även det kört fast sig. Men sen tror jag ärligt talat inte att ett tränarbyte kommer hjälpa. MÖJLIGTVIS att det hjälper i den mån att vi ev får ett roligare spel och nya kedjor, men tror inte detta.
Sen är det bara inse att vissa juniorer är fruktansvärt duktiga, men vad hjälper det när man spelar den hockeyn som man gör? Det gynnar ingen av våra duktiga juniorer.
Defensivt, tråkigt, förutsägbart.
Ser bara att det finns en grej att göra. Sätt ihop Rödin-Järkrok-Silfver som en första lina och Kahnberg-Lauritzen-Somervouri i en andra och JA Lauritzen kan lira center.
Sen i en tredje-lina kör man med Larsson-Nordqvist-Granström och i en fjärde Dackell-Hansen-Sundström
Dom två första formationerna ska få mycket speltid, framförallt den första. Dackell-Hansen-Sundström ska bara vara inne och mörda tid. Dom ska ligga på 7-8 min/match, inte mer. För som det är idag så tillför dom ingenting, och då kvittar det vad arnio, Huge säger. Tyvärr är det så.
Men framförallt måste Brynäs släppa loss mer framåt, det går inte att åka runt och hoppas att man ska klara sig defensivt för länge. Till slut går man bort sig och släpper in några mål, då är det kört att ställa om.
Jag bryr mig inte längre va man gör bara man gör någonting. Ett litet dödsryck för att försöka hålla det sjunkande skeppet flytande.
Inför den här säsongen va lagets styrka att man hade behållit stora delar av förra årets trupp. Till nästa säsong hoppas jag de rensar ordentligt i leden. Att påstå att man är nöjd med truppen nu efter 38 omgångar med alla spelare som udnerpresterar är ju bara idioti.
Jag hade missat att de hat förlängt med Sundlöv i 2 år, suck!
Det märker man ju mkt av........
Han trycker på några bra saker..
Godnatt,jag tror det blir ljust imorrn med trots denna skitkväll.
Tycker du Czarnecki gör ett bra jobb i båset?
Om du menar agera försent vad gäller tränarbyten i Brynäs så kan du ju kolla tillbaka och minnas när Brynäs gjort sej av med tidigare coacher.
Boorken gick ju efter 10 omg.
TJ sopade ihop tidigt på säsongen
Esko fick gå tidigt på säsongen...
NC sitter säkert.
Syn på dagens match, hade precis kommit upp ur diket efter en scheissonsdag:
1. Jobbet sög totalt
2. Liverpool loosade
3. Mormor signar nytt kontrakt.
Satan, hur mycket ska man tåla på en dag?
Torsdagkväll: Sträck vrist på kulorna, inte skööönt!!! Tillbaka i diket