MoDo Hockey-Brynäs IF den 28/12
"Varför är ni bara negativa ?"
Om jag förstått det hela rätt har man ingen egen åsikt om man inte är negativ och klagar på allt och alla.
Helst ska man dessutom använda nedvärderande ord om alla i Brynäs också, då är man kung här bland grottmänniskorna..
Allvarligt talat har jag funderat mer än en gång vilket lag dessa människor håller på, det kan omöjligen vara Brynäs i alla fall. Att ha olika åsikter om laguttagningar, spelmodell och annat är begripligt men att spy galla som dessa gör kan jag bara inte förstå.
Det mest komiska är när Brynäs vinner, då får de tangentbordsallergi och syns inte till men när det blir förlust vaknar de upp ur dvalan och hugger vilt omkring sig.
Till och från funderar jag på att sluta läsa sidan men det finns ju trots allt några personer med sunda åsikter som är intressanta att läsa och ta del av. De inläggen försvinner tyvärr i mängden när de små männen bakom tangentbordet tar plats.
Och jag fattar inte varför ni klagar så mycket, vi ligger faktiskt åtta och har stor chans att gå till slutspel, efter varje förlust så är det ett jävla tjat om tränarbyte och byte av sportchef.
Varför är ni bara negativa ?
Förresten, det där hände samma århundrade som Hitler var i farten. Fick du damma länge innan du hittade den?
Vi sitter tillsamans och dricker Gevalia och sjunger Kumbaya...
Hansen borta minst en månad och lär därmed inte spela innan OS.
Jo, det såg vi ju på Hjalmarssons knätackling av Kokko. Domarna är inte ofelbara direkt och straff kan delas ut efteråt.
För vem vet vad dom hittar på i Gävle?Gipsad armbåge?
jo det är ju det också, det kostar ju en del pengar, och det har nog inte brynäs råd med med den ekonomi dom har..
Sitta och kolla på hockey på Strömvallens antika sittplatsläktare hamnar inte högt på min priolista. Möjligen när nya Strömvallen står klar.
Sen kostnaden om det kostar 8 miljoner att fixa allt på Ullevi så borde det väl hamna på 4 miljoner om inte mer på Strömvallen..
Tråkigt för Mads om han missar OS.
nån som håller med ?
Huge: "Börjar bli lätt komiskt med alla skador nu. Snart är vi väl nere och plockar folk i J16...."
Huge nu är du okunnig! Det heter U16 ;-)
Båda lagen var menlösa. Brynäs spelade typiskt bortaspel och kunde ha avgjort, i stället så avgjorde Modo. Tamt, men rätt.
Små marginaler och istf 1-2 när Nolander prickar ribban så gör dom 2-1 i slutsekunderna. När sen Sundström stirrar lite för mkt på puck och dom gör 3-1 i BP så kändes det avgjort. Krysset var dock inte långt borta, men det delas per automatik inte ut några poäng för bra insatser.
Undrar om Hansen kan spela med skydd för okbenet?
Börjar bli lätt komiskt med alla skador nu. Snart är vi väl nere och plockar folk i J16....
....Hoppsan fallelallera när Julen kommer ska ungarna vara gla...;)
Ärligt talat så var min första reaktion att det inte var ngn ful tackling av Marko Tokig,men har inte sett någon repris av händelsen.
Men jag tror på en anmälning från Brynäs sida som det verkar på eftersnacket.
Bara att titta på backparen idag och inse att det kommer bli riktigt, riktigt jobbigt :( Nu är ju dessutom back-Hansen borta...
Hansen-Hietanen
Sundqvist-Sundström
Löf-Nolander
MarcusElving: Jag är så lugn. Men ingen sympati för spelare som medvetet vänder ryggen till och vickar med rumpan. Tuokko är på väg rakt fram och då vänder Hansen ryggen till, istället för att ta tacklingen med axeln och gå vinnande ur situationen.
Med lite bättre spelsinne hos Hansen hade han inte blivit liggande utan hade vunnit både puck och tackling.
Judge rules, clean hit!
Jag lovar dej Poffa att din coach hade sagt samma sak som NC om situationen om det varit omvänt..
Har inte sett någon repris,men Marko Tokig har väl aldrig fått in en schysst tackling i sin karriär.
Blir nog ett fall för disciplinnämnden.
Ååååh dessa skador.
Skaplig frånvarolista mot ett stekehtt LHC på Onsdag.
Markström,Bertilsson,Andersén,Kokko,Jonsson,Hansen,Silfverberg,Rödin.
Älskar hårda tacklingar, men man måste kunna avbryta en tackling eller inte satsa stenhårt om man ser att spelaren i fråga står i en utsatt position.
Med lite bättre spelsinne och respekt från Marco Tuokko (Han saknar visserligen både och, det vet vi. Men ändå) så hade inte Hansen skadat sig på det där viset. Sedan om det ska vara avstängning eller inte låter jag vara osagt. Tycker hur som helst att det är en klumpig och respektlös propp att dela ut.
Nu måste vi ha backar !
vi kan inte spela på löf, sundquist, sundström och nolander.
det håller inte.
hoppas sundlöv kan hitta nån back fram tills på onsdag, annars blir det väl storförlust mot ett galet bra lhc
Bissett19: Ska vara avstängning? NC briljerar igen. Hansen vänder upp ryggen mot tacklingen och putar med arslet istället för att stå upp som en man.
Synd om Hansen, men det är inte ens en tvåa.
Tacklingen i ryggen på Hansen tycker jag var ful, men ingen annan än jag verkar reagera. Mina ögon som spökar igen kanske?
Redigerad kommentar
Vet du varför Berglind inte får spela ?
Skadad ? Sjuk ?
Saknar vi backar så måste väl han platsa ?
Redigerad kommentar
Ett klockrent inlägg, jag har oxo undrat vilket lag några här egentligen håller på.
Lite underskattning från LHC, fru fortuna är Brynäsare ikväll o en rejäl kämpainsatts från de våra så kanske,kanske.....