www.brynas.se
Ove Molin lägger rören på hyllan.
Hence: Håller med.
TACK OVE för allt du har gjort lucka till med livet utanför hockeyn.
Han lär dock sporra pojken som just nu kämpar i J18.
Grabben ligger 4:a i poängligan.
| 5 | 22 | Molin, Emil | BIF | CE | 18 | 7 | 16 | 23 | 6 | 16:9 |
Är benägen att hålla med, med tanke på karriärslängd och hängivenhet samt nytta både offensivt och defensivt rankar jag Ove som en av de största brynäsarna genom tiderna (börja inte snacka 60- och 70-tal nu...jag är bara 35år)
Redigerad kommentar
Venom: Hamnar inte hans tröja i taket då jävlar.
www.youtube.com/watch?v=6Flx1Ecu8_ITACK!!!
Äntligen en hockeyspelare som har förmågan att sluta med flaggan i topp, och dessutom klargör det hela i god tid!!
All heder till Ove som jag bäst minns från SM-guldet '99 när han la in den avgörande pucken!
En reflektion från i kväll; Calle Järnkrok - oj,oj,oj
Skicka Dixon till Ryssland! Vi har redan ersättaren klar!
Nordqvist-Järnkrok-Granström-Hansen (samt Sundström som backup) duger gott för mig!!
Nu jävlar får vi se till att ta ett guld så han får ett underbart avsked :)
Japp, skulle vara jäkligt najs om han fick göra en "Melker" :)
Vän af ordning har nu noterat detta i vederbörlig ordning...
Fulla hus förutsätter jag om det blir DIF men mot LHC så blir det nog glesare.
Sen har jag också känslan av att LHC har gått på halvfart den senaste tiden och har en växel till att lägga i, Djurgårn (liksom Brynäs) har kört rakt in i kaklet.
Saik är inte så troligt men, ja tack.
Jag måste erkänna att jag inte ville se OVE förlänga sitt kontrakt för två säsonger sedan men Sundlöv hade rätt och jag hade fel.
Festen kan börja!
Så många poäng har vi inte tagit sen det blev 55 omgångar per säsong,dessutom att bli nollpoängade i 17 av 55 matcher är rätt okej av ett skitlag som Brynäs,HV nollade i 16 matcher för en jämföring.
Här har man en deal med MarcusElving om en hundring, där jag satsat på att Ove fortsätter ytterligare 1 säsong.
Där hade man verkligen fel (hörde du det, Lasse???)
Hur ska jag nu göra för att skylla ifrån mig? :-)
Surt att Ove lägger av då han har ett år kvar men ändå respekt att sluta med flaggan i topp...
Ett sista gulf 2010 för Ove...
Redigerad kommentar
Om man ska hitta något negativt så vore det ju lite häftigt att se han spela med Molin den yngre om något år. :)
Allt har sin tid..
Ove slutar, det var fan så man fick en klump i magen när man såg det. Kommer knappt ihåg en laguppställning utan hans namn. En av de allra största i klubbens historia!!
Huge: Lägg ner snart, ditt hörn är så jävla inmålat att det är löjeväckande!
Legenden lägger av alldeles för tidigt.
Rubriken på text-tv när jag kom hem var inte bra för hjärtat, "Brynäs spelar slutspel för Molin!, lät ju som att han trillat av pinn!
Dackell, våga inte ens tänka samma tanke!
Respekt Ove!
Huge: Du kan behålla hundringen, jag nöjer mig med att jag hade rätt! ;)
MarcusElving: "Du kan behålla hundringen, jag nöjer mig med att jag hade rätt! ;)"
Man tackar, schangdobelt av dig.... ;-))
Annars har jag för vana att alltid pröjsa min förlorade vad.
Torskade ett sånt mot en luling för många år sen härinne på HS.
Jag blev tvungen att bli medlem i Luleå hockey supporterklubb, hua.....
Bara att bita i det sura äpplet.
Vi kan ju säga så här: jag lägger hundringen på medlemsavgiften i Brynäs IF istället.
Ok? :-)
Lägg hundringen på medlemsavgiften du, blir finemang det! :)
Om ni nu ska hissa upp Molins tröja i taket. Blir det nummer 21 eller nummer 24?
Redigerad kommentar
Jo, den logiken kan jag absolut köpa.
Jag menar Z hade ju 25 i A-laget i början men i dag så finns det väl ingen Timråsupporter som förknippar honom med annat än 20.
Men det var bara en fundering då jag pratat med en del Brynäsare som tycker att det borde vara tröja 24 som ska hissas upp.
sossehockey.blogspot.com/2010/03/jag-vill-bara-tacka-ove-molin.html
Ove lägger rören på hyllan efter säsongen.
"För en av Brynäs spelare blir slutspelet det sista någonsin. En lång och framgångsrik ishockeykarriär ska avslutas då Ove Molin har bestämt sig för att det här är sista säsongen han spelar ishockey."