Inlägg: 1142182
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
65selander: Äh, Poffa han ordnar bara bussar med någon sorts konstig ventilation som gör att man står och skriker ramsor om sina skor på läktaren i Skellefteå.
Förresten, kan inte ogillandet vad gäller Dynamo ha att göra med att det är ett minne av gamla Öst.
Något som påminner mig om det briljanta kapitlet i Simon Kupers bok "Football against the Enemy" om en man i Östberlin som var fanatisk supporter till Hertha Berlin under tiden med Berlinmuren, för det gick ju inte att hålla på arméns eller Stasis lag. Men när muren föll så falnade också intresset för Hertha Berlin för nu var ju väst inte något lockande och svåruppnåeligt längre.
Förresten, kan inte ogillandet vad gäller Dynamo ha att göra med att det är ett minne av gamla Öst.
Något som påminner mig om det briljanta kapitlet i Simon Kupers bok "Football against the Enemy" om en man i Östberlin som var fanatisk supporter till Hertha Berlin under tiden med Berlinmuren, för det gick ju inte att hålla på arméns eller Stasis lag. Men när muren föll så falnade också intresset för Hertha Berlin för nu var ju väst inte något lockande och svåruppnåeligt längre.
Väljer man Poffa som guide så får man skylla sig själv ;-)