Inlägg: 1255659
Sv: Nästa säsongs lag
tompap71: Du ser, han lyckades ju. Med att någon kom ihåg någonting han sa! Varför inte flytta Luleå, Timrå, Skellefteå, Rögle och Södertälje också? De kom ju efter Brynäs i publikligan.
Svarskommentarer
Sv: Nästa säsongs lag
Peja:
Bara en synpunkt med tanke på att majoriteten av Brynäs fans finns utanför Gävle, vilket man förmodligen inte kan säga om de andra lagen du räknade upp. Placeringen i publikligan ger jag inte mycket för vad gäller det lokala intresset, men bortsett från det så har de andra lagen mindre arenor än L.A vilket inte ger någon rättvis jämförelse, o vad gäller lokalt intresse så har Skellefteå med få undantag mer folk på de första isträningarna än vissa av Brynäs hemmamatcher mitt i serielunk har.
Jag säger inte att Brynäs borde flytta från Gävle, skulle hata det, men jag tycker det är något för Gävleborna att tänka på.
Bara en synpunkt med tanke på att majoriteten av Brynäs fans finns utanför Gävle, vilket man förmodligen inte kan säga om de andra lagen du räknade upp. Placeringen i publikligan ger jag inte mycket för vad gäller det lokala intresset, men bortsett från det så har de andra lagen mindre arenor än L.A vilket inte ger någon rättvis jämförelse, o vad gäller lokalt intresse så har Skellefteå med få undantag mer folk på de första isträningarna än vissa av Brynäs hemmamatcher mitt i serielunk har.
Jag säger inte att Brynäs borde flytta från Gävle, skulle hata det, men jag tycker det är något för Gävleborna att tänka på.