Inlägg: 1259784
Svarskommentarer
Peja:Man får vara lite försiktig när det gäller inslussandet av unga spelare. Även fast det kan verka frestande så är det bevisat många gånger om att unga spelare inte orkar leverera i 55 omgångar. De har en väldigt energikrävande spelstil. Det finns många exempel på när unga spelare "gjort succé" i början på säsongen för att sedan försvinna helt resten av säsongen.
Om man är 17 år och väldigt talangfull så får man inte ha för bråttom. Att visa ambitioner är en sak men samtidigt så gäller det att visa förmåga att underkasta sig lagledningars beslut. Det är ofta i just den bemärkelsen som man märker att spelarna inte är mogna för spel i ES. En del konstiga uttalanden i Rödinfallet är ett exempel.
När det gäller Larson och Rensfeldt så räcker det gott med att ge dem löfte att deras tid kommer. Spel i J20 och löften om att ges chansen i A-laget torde vara morot nog för de unga killarna. Är det inte nog så tror jag att det finns risk för att man måste kalla det "stora brister i ödmjukhet" och till och med egoism. Såna spelartyper brukar av hävd inte bli kvar länge i något lag.
Nej, som jag skrivit förr. Brynäs behöver ett farmaravtal med en AS eller en Div1 klubb. Där alla unga talanger kan gå i lära...
Helvete va bra deras junisar var igår, dom har verkligen utvecklats bra.
Vidare kan man konstatera att Torp i HV hade kunnat lägga en karriär på hyllan igår med en riktigt ful knätackling som inte ens blev 2 minuter, skrämmande!
Läste i tidigare inlägg från dig att du inte trodde Järnkrok skulle ha fått chansen om det inte vore för alla skador, där har du faktiskt fel. I ett snack med Cz inför fjolårets tredje träningsmatch svarade han på en direkt fråga att man planerade att ge minst fem, kanske sex juniorer ett antal matcher för att få känna på ES-spel, han nämnde då särskilt Järnkrok som mycket talangfull och tänkt att ingå bland de fem säkra. Kanske planen är något liknande nu.
Redigerad kommentar