Inlägg: 1660350
Sv: Fansens värvning
Auchinleck: Nej, fan! Bättre att föreningen går under än att supportrarna ska bidra med en spänn. Är det så Gävle ser på en av svensk idrottshistorias största instutioner? Ja ,då ska ni fan inte ha nån elithockey i stan!
+ 2
Svarskommentarer
Sv: Fansens värvning
Jajjen:
Intäkter Koncernen 13/14:
Matchintäkter 28,2 MSEK
Reklamintäkter 52,1 MSEK
Souvenirer 6,3 MSEK
Medlemsavgifter 1, 3 MSEK
Hyresintäkter 17,9 MSEK
Kioskintäkter 3,9 MSEK
Eventintäkter 1,6 MSEK
Restaurangintäkter 24,4 MSEK
Övriga intäkter 6,5 MSEK
Störst potential:
Matchintäkter
Just nu 63% beläggning
Efter fullsatt arena mot Leksand 68%
Sedan är det 5 hemmamatcher kvar av grundserien (Linköping, FBK, Örebro, Växjö, MoDo).
Men viktigaste frågan: hur används resurserna jämfört med konkurrenterna?
+ 4