Inlägg: 2051666
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
majk: fast Wandell har ju ändå varit en megaflopp. Josefson hade inte heller någon vidare säsong.
Men av Haga och Strandberg har ni fått ut max. Som andra respektive tredjecenter är de väldigt bra.
Och en Josefson med normal kapacitet är ju såklart en av seriens bästa centrar.
Men av Haga och Strandberg har ni fått ut max. Som andra respektive tredjecenter är de väldigt bra.
Och en Josefson med normal kapacitet är ju såklart en av seriens bästa centrar.
Sv: A proposito de nada
majk: Har man en stark centersida så är ju mycket vunnit. Tycker överlag det finns få centrar i SHL nu för tiden som är riktigt spelskickliga och verkligen kan dominera matcher. Josefson är väl en av få.
Ölund blev jag väldigt besviken på denna säsong, producerade alldeles för lite framåt. Dock rätt stabilt defensivt. Verkar tyvärr ha tappat det mesta efter sitt äventyr på andra sidan pölen. Tycker han hade alldeles för bråttom över och var väl rätt givet att han inte skulle ta nån plats heller.
Till rätt pris skulle han vara intressant. Men eftersom Sallinen säkerligen blir kvar så skulle jag hellre se en uppgradering där.
Ölund blev jag väldigt besviken på denna säsong, producerade alldeles för lite framåt. Dock rätt stabilt defensivt. Verkar tyvärr ha tappat det mesta efter sitt äventyr på andra sidan pölen. Tycker han hade alldeles för bråttom över och var väl rätt givet att han inte skulle ta nån plats heller.
Till rätt pris skulle han vara intressant. Men eftersom Sallinen säkerligen blir kvar så skulle jag hellre se en uppgradering där.
Ni skulle behöva någon center till i klass med Haga/Strandberg som vi har i andra/tredjekedja för att uppgradera laget. Nu trodde ni nog att Ölund skulle vara det så lär väl jobbas på att fixa det. Sen är det bra att ha en spelare som Molin som kan gå in som center vid behov så ni inte blir så skadekänsliga där.
Spännande hur ert lagbygge slutar när det väl är dags. Jag tycker ändå lagbygget ser rätt bra ut just nu.