Inlägg: 2427535
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
J-S: Det var den ekonomiska kompensationen som jag diskuterade med Huge. Han menade att det kanske blev en billigare lösning för Brynäs att kicka Sohlberg och ta in Honken, jag menade att det är orealistiskt eftersom Sohlberg köptes ut och Honken därmed bara blev en extra utgift.
Brynäs var uppenbarligen inte nöjda med Sohlberg, men det är svårt att se Honkens storhet hittills baserat på hur målvakterna har spelat. Till skillnad från Alcén är han ju kvalificerad för jobbet, men frågan är om han verkligen lägger ner tiden och arbetsinsatsen som krävs. Alla andra SHL-klubbar, även tidigare Brynäs, verkar ju göra bedömningen att det krävs en heltidsanställd målvaktstränare.
Brynäs var uppenbarligen inte nöjda med Sohlberg, men det är svårt att se Honkens storhet hittills baserat på hur målvakterna har spelat. Till skillnad från Alcén är han ju kvalificerad för jobbet, men frågan är om han verkligen lägger ner tiden och arbetsinsatsen som krävs. Alla andra SHL-klubbar, även tidigare Brynäs, verkar ju göra bedömningen att det krävs en heltidsanställd målvaktstränare.
+ 3
Sen att jämföra med Peter(tjurskalle) Andersson som spelade Brynäs till kval är något helt annat.