1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779165 inlägg · 7967 ämnen

Inlägg: 2547779

Sv: A proposito de nada
Auchinleck:

” Vi behöver utvecklingsbara spelare i truppen också.”
Ja, vi kan ta in Niclas Danielsson. Har varit forwards hela sin karriär och så vill han utveckla sig till back och lyckad i DIF. Kan han kan avsluta sin tid på isen som målis? ;-)

Nä skämt å sido så ser jag inte att vi behöver det i år.
Satsar BIF seriöst för att gå upp. Vad räknad man då med från en sån som Johannesson? Spelat i ettan och ska nu växa så han kan klara nivån i HA och ta en plats i laget. Året där på ska vi upp i SHL. Då kan han - om han är rättscoutad - börja bidra på HA-nivå, men då ska han ta ytterligare ett steg och försöka ta en plats i SHL-laget. Sen kan han då bidra i SHL året därpå (om han lyckas ta de stegen). Jag ser ärligt inte behovet av att ha spelare på utveckling hos oss i år.
Då ser jag faktiskt hellre att vi fyller ut med spelare som klagooffret kvist. Eller Robertson. Om vi inte kan knyta till oss skenade som Theo L - för där köpegg ett jag rakt av att det vore bra värvningar (som kommer ta plats i laget och kan peta spelare i hierarkin / eller iaf ta axla ansvar vid skador)

Men det vi BEHÖVER är spelare som kan slå sin gubbe och göra andra i sitt lag bättre - så vår shl-satsning ger frukt i är.

Men när vi kommit till SHL och har en stomme att räkna med så absolut då håller jag med dig - som 8de back och 13-14de forward kan vi ha billiga spelare som kan bli något bra om ett år eller i värsta fall två.

Svarskommentarer

Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Jag tror för min del att Johannesson är en värvning som kan komma att duga bra i SHL om nu det nu skulle inträffa redan till 24/25. Det har funnits röster runt om i Småland om att HV borde ta in honom redan nu (och risken är kanske inte borta, de kan förstås nypa honom om de vill).

Han är ett tidigare jättelöfte som efter stora skadeproblem gjorde en omstart i div 1 där han varit tydligt överkvalificerad. Får han bara vara skadefri är jag inte orolig över att han inte kommer att bli väldigt sevärd i höst.

Jag älskar de här värvningarna av Johannesson, Larsen, Tärnström och Clara. Alla kommer kanske inte lyckas men det känns som "low risk/high reward".

Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Kanske dumt att kapa Johannesson innan vi har sett honom spela? Visst är både han och Larsen osäkra kort som inte har spelat på den här nivån förut, men om de värvningarna sitter är de ju lika genialiska som prisvärda. Ser fram emot att se vad de går för.

En av Djurgården bästa backar i kvalet värvades för övrigt in från div1 mitt under säsongen. Hockeyvärlden är inte enorm som fotbollsvärlden, men det finns en del guldkorn där ute.

Till SHL hade jag varit skeptisk till värvningar som Johannesson och Larsen, men HA är en annan femma.

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Välimäki kan bli ligans bästa. Hägg får sin andra säsong och blev bättre och bättre förra året. Både axel och Norlander har fortfarande utvecklingspotential. Kinnvall var en poäng spruta förra året. Är både Berra och djoos skadefria ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)