Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
Peja: Gästrin blev precis involverad i en trade, rättigheterna flyttade till Blues. Får se hur det påverkar utlåningen.
Sv: A proposito de nada
Silfver: Håller med, helt klart en toppvärvning på pappret. Blir spännande att se om han kan leva upp till sitt CV.
Sv: A proposito de nada
Greatredwing : Hade varit fint att få in Boken sent i augusti. Så som Soda blev en bonus värvning.
Tänk om Alcen landar dessa innan första shl matchen, Boqvist, Järnkrok, Nylander.
Tänk om Alcen landar dessa innan första shl matchen, Boqvist, Järnkrok, Nylander.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Jugge: Lite lustigt att allt fler silly saker läcker. För nån säsong sedan läckte ju i stort sett ingenting. Nu har väl media snappat upp massa innan det blivit officiellt.
Sv: A proposito de nada
Fint av Alcén att värva en - vad vi tror på förhand - bra back!
Nu behövs bara 1-2 backar till och 3 toppforwards så kan det nog bli en rätt bra säsong, 26/27.
Nu behövs bara 1-2 backar till och 3 toppforwards så kan det nog bli en rätt bra säsong, 26/27.
Sv: A proposito de nada
Erat: Bra Alcen! Jag suger på en lös snus istället. Bra mycket godare ;)
+ 1
Sv: A proposito de nada
Huge: Stor underhållning att ta del av dysterkvistarnas resonemang under dagen fram tills dess att Välimäki presenterades. Det är SÅ svårt att tugga i sig att Alcen rott hem en spelare från högsta hyllan.
+ 6
Sv: A proposito de nada
Det vore najs att få in Calle IronKrook och Kole Lind till vår toppkedja. KoleCalle skulle bli ett fint radarpar, där Calle balanserar Linds offensiva rusher och tuffa spelstil. Dessutom är bägge rightare, bara en sån sak. Kittlande att placera Trivigno eller Rödin med en sån duo!
Kole Lind har frånsett senaste säsongen då det "bara" blev 35 poäng, öst in poäng under en fem-sexårsperiod i Charlotte, Coachella, och Texas Stars, c:a 50 poäng per säsong. Nu har denna speedkula blivit 27 år och aldrig riktigt varit nära att ta en fast plats i NHL (8 poäng på 23 matcher som bäst säsongen 21/22). Dags att ge SHL, Brynäs och KolaCalle en chans i höst?
Kole Lind har frånsett senaste säsongen då det "bara" blev 35 poäng, öst in poäng under en fem-sexårsperiod i Charlotte, Coachella, och Texas Stars, c:a 50 poäng per säsong. Nu har denna speedkula blivit 27 år och aldrig riktigt varit nära att ta en fast plats i NHL (8 poäng på 23 matcher som bäst säsongen 21/22). Dags att ge SHL, Brynäs och KolaCalle en chans i höst?
+ 5
Sv: A proposito de nada
Jugge: Ett mycket bra nyförvärv som vi väntat ett tag på nu. Om man bortser från viss osäkerhet gällande skadesituationen på backsidan så ser namnen bra ut.
Nu behöver vi toppspelare på forwardssidan också.
Nu behöver vi toppspelare på forwardssidan också.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Greatredwing : spännande ja . Om man okritiskt lyssnar på alla hockeykunniga här inne så är det en supervärvning . Återstår att se. Men 1 spelare gör inget lag . Alcen har mycke kvar å bevisa . 1 toppcenter å en forward högt upp i hierarkin återstår .
Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: LC hade väl en likadan skada så Dif fansen är nog oroliga för de.. El glada för att de fått in en hyfsad back. Hade helst sett Adam B han har väl inte klart nånstans men de här är en klart spännande värvning
Sv: A proposito de nada
Jugge: Hoppas att han inte sträckte ryggen när han plockade Välimäki utan når översta hyllan även fortsättningsvis!
+ 4
Sv: A proposito de nada
Huge: Har inget i mot att få käften igen täppt när det gäller goda nyheter.
På pappret en kanon värvning.
Vem som kommer att vara bäst av backvärvningarna i SHL får vi se.
LC är inte direkt första bästa om man säger så.
På pappret en kanon värvning.
Vem som kommer att vara bäst av backvärvningarna i SHL får vi se.
LC är inte direkt första bästa om man säger så.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Snyggt jobbat av Alcén med Välimäki, det får man tillstå. Det blir liksom inte bättre än så på SHL nivå utan anknytning till klubben sen tidigare. Nu ska bara Alcén hitta 2 forwards för topp6 också varav en ska vara vår nya 1:a center. No pressure Alcén
+ 9
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Ja man kanske inte ska vara negativ när vi har landat ett nyförvärv som känns väldigt spännande.. men med de sagt så behövs det mycket mer om det ska bli en rolig säsong..
+ 3
Sv: A proposito de nada
parks: Vi var väl näst efter Skellefteå bäst i SHL efter nyår. Misstänker att det spelat in.
+ 2
Sv: A proposito de nada
parks: Nån skrev att vårt boxplay kan omöjligt vara lika dåligt igen medan våra gubbar fortfarande håller hög klass.. Sanny trodde plats 7 Martin Karlsson plats 2.. Blir tufft sluta före rögle el saik är jag rätt säker på
Sv: A proposito de nada
Greatredwing : Där ser man, undrar vad man grundar sig det på.. vi har ju knappast bättre lag nu än när vi var chanslösa i en kvartsfinal för inte så länge sedan....
Sv: A proposito de nada
parks: Aftonbladets sk expertpanel hade tidigare idag oss att sluta som plats 2 till 7 med 6 som vanligaste. Nån hade 5 också. De va innan denna värvning såklart så varför inte hoppas på ett guld?
+ 1
Sv: A proposito de nada
Mäktig värvning! Välkommen till Sveriges finaste hockeyklubb, suomenpojkka! Hatten av till Alcén!
+ 12
Sv: A proposito de nada
Välkommen Juuso Välimäki! Men man blir fundersam när han säger truppen vi har är otrolig och jag ser verkligen fram emot att påbörja resan mot att ta ett SM-guld med Brynäs IF....
+ 1
Sv: A proposito de nada
KulaShaker:
Grattis till en fantastisk värvning på förhand, nu hoppas jag för eran skull att inte Carolina kallar tillbaks honom under kommande säsong.
Bra jobbat av Alcen
Grattis till en fantastisk värvning på förhand, nu hoppas jag för eran skull att inte Carolina kallar tillbaks honom under kommande säsong.
Bra jobbat av Alcen
+ 6
Sv: A proposito de nada
Erat: Vad skönt att Alcen snöar in på en spelare och väntar, istf att hugga på första bästa i mitten på maj bara för att lugna alla kinkiga och otåliga fans...
+ 10
Sv: A proposito de nada
slöhög322: Välimäki är så klart den allra högsta hyllan man kan få till SHL utan att spelaren har någon anknytning till klubben sedan tidigare. Är man bättre blir man kvar där borta.
+ 9
Sv: A proposito de nada
Jugge: allt kan ju gå åt helvete men mycket mer uppsida kan man väl inte hitta hos en värvning?
+ 4
Sv: A proposito de nada
ME88x: Efter LC
Vem som haft störst framgång på andra sidan pölen mellan Välimäki och LC är inte ens en match.
Men vem som blir mest framgångsrik i SHL nu kan vi väl återkomma till fram mot årsskiftet? LC kommer inte att ha spelat i SHL på 9 år när säsongen drar igång och Välimäki har aldrig gjort det.
Ska bli oerhört spännande att se Välimäki i världens finaste tröja. Det spelsinnet, skottet samt 190cm/100kg snackar man inte bort.
Vem som haft störst framgång på andra sidan pölen mellan Välimäki och LC är inte ens en match.
Men vem som blir mest framgångsrik i SHL nu kan vi väl återkomma till fram mot årsskiftet? LC kommer inte att ha spelat i SHL på 9 år när säsongen drar igång och Välimäki har aldrig gjort det.
Ska bli oerhört spännande att se Välimäki i världens finaste tröja. Det spelsinnet, skottet samt 190cm/100kg snackar man inte bort.
+ 10
Sv: A proposito de nada
Erat: Brynäs: Han står noterad för 72 poäng (11+61) på 272 NHL-matcher. I AHL har det blivit 55 poäng (13+42) på 83 matcher. Säsongen 2024/25 blev han uttagen till den finska 4 Nations-truppen.
Samt 14 poäng på 21 matcher i senaste AHL-slutspelet.
OBS han är back.
Högre hylla monumentale än LC.
Samt 14 poäng på 21 matcher i senaste AHL-slutspelet.
OBS han är back.
Högre hylla monumentale än LC.
+ 18
Sv: A proposito de nada
Erat: Kanske, men inte en bättre värvning. Hade verkligen varit bättre med LC med lokal anknytning, språket, känner stora delar av laget samt att vi inte har speciellt bra historik med finnar i laget i modern tid.
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Ganska förlösande att det blev officiellt klart får man ändå lov att säga.
+ 6
Sv: A proposito de nada
Erat: 100% sillyns bästa back. Högst troligt SHL:s bästa offensiva back.
+ 16
Sv: A proposito de nada
Oj . En pusselbit på plats . Vi får hoppas han är sååå bra som vissa säger . Och inte går sönder igen.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Nu kan alla suga på en lös karamell och sitt ner i båten. Sillyns bästa back.
+ 10
