Inlägg: 3039235
Sv: A proposito de nada
mk: Ja, det är ett marknadsmässigt pris, precis som Lucas Carlssons lön i Djurgården är. Däremot tycker jag ändå att man kan ha olika åsikter kring huruvida det marknadsmässiga priset är vettigt utifrån ens egna åsikter. Det blir dock en slags exkludering med dessa biljettpriser, tycker jag.
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Peja: Vad det verkar så är Alcen i princip helt oförmögen att vinna dragkampen om spelare ifrån översta hyllan.
Då säger Huge och MK det finns så många fler skäl än de ekonomiska.
Ok må så vara.
En spelare väljer sin moderklubb istället för Brynäs.
Någon vill till storstaden kanske pga av familjen.
Men när vi nu förlorar dragkampen i mot våra konkurrenter som är ifrån städer i ungefär samma storlek när spelarna inte har någon anknytning till klubben ifråga.
Då är frågan.
Är Brynäs som klubb så oattraktiv.
Är Gävle en så hemsk stad så att ingen vill dit?
Nu var vi en toppklubb så då ska det dessutom vara enklare att locka till sig spelare men så verkar inte vara fallet när det gäller Brynäs.
Nu kan det iofs vara så att Alcen bara har förlorat en dragkamp och det är den om LC
Vad vet jag han kan ha lämnat WO och låtit övriga lag signa sina toppspelare då han inte tycker dessa har rätt karaktär och håller måttet.
Då säger Huge och MK det finns så många fler skäl än de ekonomiska.
Ok må så vara.
En spelare väljer sin moderklubb istället för Brynäs.
Någon vill till storstaden kanske pga av familjen.
Men när vi nu förlorar dragkampen i mot våra konkurrenter som är ifrån städer i ungefär samma storlek när spelarna inte har någon anknytning till klubben ifråga.
Då är frågan.
Är Brynäs som klubb så oattraktiv.
Är Gävle en så hemsk stad så att ingen vill dit?
Nu var vi en toppklubb så då ska det dessutom vara enklare att locka till sig spelare men så verkar inte vara fallet när det gäller Brynäs.
Nu kan det iofs vara så att Alcen bara har förlorat en dragkamp och det är den om LC
Vad vet jag han kan ha lämnat WO och låtit övriga lag signa sina toppspelare då han inte tycker dessa har rätt karaktär och håller måttet.
Sv: A proposito de nada
Peja: Ok. Vad är ett skäligt pris enligt dig?
Enligt dig och många andra så skulle ju Alcén matchat Wikens bud oavsett.
Alcén tyckte ju som jag att det inte var värt den kostnaden som skulle komma med LC.
Men nu helt plötsligt så är det ocker och oskäligt med ett matchpris..
Enligt dig och många andra så skulle ju Alcén matchat Wikens bud oavsett.
Alcén tyckte ju som jag att det inte var värt den kostnaden som skulle komma med LC.
Men nu helt plötsligt så är det ocker och oskäligt med ett matchpris..
+ 1
Sv: A proposito de nada
Peja:
Det finns även en risk med att ta hutlösa priser och det är att folk inte har lika mycket pengar över att gå på de "vanliga" matcherna.
Det finns även en risk med att ta hutlösa priser och det är att folk inte har lika mycket pengar över att gå på de "vanliga" matcherna.