Inlägg: 3039247
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Funderar på om Alcen var med och bjöd på Rafferty, De Haan och Johannesson?
LC, Söderström och Välimäki missade vi tyvärr.
Dags för en budvinst nu på nåt riktigt, riktigt bra.
This buds for you som det heter i ölreklamen.
Nu saknar vi 3-4 spelare och sluppit betala dessa lön under cirka 2.5 månader. Det är väl cirka 2 MSEK inbesparat som Alcen kan använda till att krydda budgivningar med.
LC, Söderström och Välimäki missade vi tyvärr.
Dags för en budvinst nu på nåt riktigt, riktigt bra.
This buds for you som det heter i ölreklamen.
Nu saknar vi 3-4 spelare och sluppit betala dessa lön under cirka 2.5 månader. Det är väl cirka 2 MSEK inbesparat som Alcen kan använda till att krydda budgivningar med.
Sv: A proposito de nada
Makita: Hur vet du och alla andra va Brynäs har fått för spelare på bordet och tacka nej till.Sen om man väljer bort sin moderklubb så är de väl inte Brynäs fel
Då säger Huge och MK det finns så många fler skäl än de ekonomiska.
Ok må så vara.
En spelare väljer sin moderklubb istället för Brynäs.
Någon vill till storstaden kanske pga av familjen.
Men när vi nu förlorar dragkampen i mot våra konkurrenter som är ifrån städer i ungefär samma storlek när spelarna inte har någon anknytning till klubben ifråga.
Då är frågan.
Är Brynäs som klubb så oattraktiv.
Är Gävle en så hemsk stad så att ingen vill dit?
Nu var vi en toppklubb så då ska det dessutom vara enklare att locka till sig spelare men så verkar inte vara fallet när det gäller Brynäs.
Nu kan det iofs vara så att Alcen bara har förlorat en dragkamp och det är den om LC
Vad vet jag han kan ha lämnat WO och låtit övriga lag signa sina toppspelare då han inte tycker dessa har rätt karaktär och håller måttet.