Inlägg: 3039315
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Silfver: pettis skrev ju att det var skönt att han ska lämna så
Men Gällstedt spelar väl inte golf, så kanske därför.
Men Gällstedt spelar väl inte golf, så kanske därför.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Silfver: En intressant spaning är att Gällstedt gång på gång har påpekat i intervjuer att han vill ha klart laget tidigare den här gången och att alla ska vara med när laget går på is för att få ihop gruppen och så vidare. Likväl står man där nu med 4(!) spelare som ska in i ett sent skede, kanske kommer Gällstedt åter igen ha den där ofullständiga truppen som han gång på gång påpekat att han inte vill ha när gruppen ska sättas.
+ 6
Sen är frågan om han inte är lite väl konservativ? Den övriga trion kring honom imponerar inte det minsta givet egna meriter, special teams och målvaktspelet. Är detta resultatet av att JA krävde en ändring men Gällstedt ville hålla sig till sina gubbar? Eller bara att SSK mycket väl kan ta klivet upp någon av kommande år?
Eller så känner han att den här truppen kommit till vägs ände och växlingen får andra hantera.