sillyhockey
Ryan Gundersons egna tråd. SKRIV BARA INLÄGG OM HONOM HÄR!
Den som lever får se...Brynäs bästa värvning enl vissa...
"Kom från AHL och gjorde 39 poäng i allsvenskan förra vintern. Nu tar han klivet upp i elitserien och flera klubbar var intresserade av honom. Brynäs vann dragkampen. Starkt av Gävleklubben."
Gillar tråd-gegga va...?
Visst har Gunde haft några taffliga missar men att såga han och hänga ut han i tidningen är D Å L I G T.
Tycker gunderson får oväntat mycket skit som han säger så har han gjort 3 misstag och hur mycket fel det än han har gjort så tycker jag han har spelat bra.
Reflektion från LA i lördags;
Gunderson = Rafalski, efter han lämnade Brynäs...
Gunde är helt enkelt lysande...puckkontrollen, ta ut pucken kontrollerat ur zon, rörligheten, blicken etc etc...
:)
Grymt kul tweetlänk från vår stjärnback!
70 Rodrigues:
Ja, det är ju det där KHL som jag var lite orolig för tidigare...
Brynäslegenden:
Mmmm...hur skulle det låta om Brynäs släppte honom t KHL...?
Hur mkt skulle det kosta?
Vem skulle ersätta?
Dom som är från Gävleborg, åker aldrig hem med sorg...
Mr.Perfect!
Snyggt m ett A också...även om jag hellre sett ett C...men det kommer väl när 3-årskontraktet är påskrivet...
www.brynas.se
Kan man skönja en liten diss till lagkamraternas insats förra säsongen?
DavyDjoos:
Nope, tror nog syftningen var på andra backar i shl
Dock gillar nog ändå inte Mr.Perfect underpresterare och energiläckage
DavyDjoos:
Visst! Sett Mr.P ur balans/fokus på fel saker ngn gång...skälla på domare, motståndare mm...?
Godmorgon !
Bjuder på lite härlig morgonläsning...!
Tror Gunde är körd o det är ju trist men samtidigt kan vi inte lägga hur mkt som helst på en spelare...lex Angell, Hietanen etc...
Med SHLs publiksiffror o arenakostnader så kan/ska vi inte kunna konkurrera m KHLs Oligarker o centraleuropa
Tycker han även blivit lite sönderläst i uppspelsfasen där han checkas fast och där nästa motståndare tar hand om hans överkreativa småspel...
Helt naturligt!
bradberry:
Men vad tycker du då i sakfrågan...?
Ska han få bli dyrast genom tiderna?
Gissar att Brendl, L.Jonsson (Angell) leder så här långt va...?
tjugo8:Det är en annan sak.
Är kluven faktiskt! Som någon var inne på. Brynäs offensiva spel går via Gunderson. Neutraliserar man honom är mycket vunnet. Laget riskerar bli lättläst. Men det handlar ju om hur man använder honom.
Jag lutar nog åt att satsa på honom. Med tanke på index så tycker jag nog han är värd högst lön i klubbens historia.
När vi pratar om dåligt målvaktsspel och hafsigt backspel måste vi ju också väga in det faktum att frånvaron av våra centrar också påverkar det defensiva spelet ganska så mycket. Spelare som Scott, Nocke och Granström är ju även duktiga i egen zon. Stabiliteten som de ger saknas och det börjar ju synas ganska så rejält...
Agera Sundlöv. En målvakt och en center tack!
Är KHL intresserade av Gundersen är loppet kört. Andra ligor borde Brynäs kunna konkurrera med. En annan fråga hur bra långtidskontrakt brukar påverka spelarens prestation.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Det känns som Sundlöv/Jonsson spelar rysk roulette just nu. De chansar på att vi inte hamnar i fritt fall (somliga skulle säga att vi är där redan) innan vi börjar få spelare tillbaka. Men då vi har en trupp bestående av ett antal kroniskt skadedrabbade så bör det ha tagits med en marginal i truppen. Den har jag svårt att se nu...
Mark in the Park in, Rahm ut
En bra back in, låna ut Löf/Djoos/Persson/Sunken till Almtuna
En center in, droppa Nokke eller Larsson.
Kanske orättvist att hacka på Gunde så fort han ser lite ur form ut. Men ända sen snacket om ny klubb drog igång har han sett ofokuserad ut. Igår tycker jag att han var ganska dålig..rent ut sagt.
Jag litar på att Ryan (som det fullblodsproffs han alltid verkat vara) skärper sig.
Har Nordan någonsin sett bättre ut i Brynäs förresten ?
Håller inte med
Gunde mäts med en egen skala och jämför man med hur andra backar uppträder är jag så lugn när Gunde har pucken
Visst kan det snurra lite i huvud om man är i färd att byta klubb, land, världsdel
Men trots allt är det bästa han kan göra för sin karriär är ju att spela bra i Brynäs
Får man tacka för tiden i Brynäs då...!
Grym man o grym värvning av Sundlöv!
Ryan var senast så skadad att han missade match...år 2004 !!!
Också intressant hur länge vi kommer få vänta innan vi får se en spelare med liknande kaliber och arbetsmoral.
Önskar dig all lycka i framtiden Ryan. Hoppas läkningen går fort och du kan tjäna storkovan i en rikare klubb. Hoppas att BIF har en plats i ditt hjärta.
Tack för allt!
Tack för allt Ryan! Vilken makalös spelare och fantastisk person.
www.youtube.com/watch?v=DiDuS0gZI-MEn godbit när han gör 2-0 målet i finalen 2012. Målet kommer 1:22 in i klippet. Får gåshud hela tiden. <3
Gunderson säger tack och hej i ett kort klipp på Instagram.
:(
5. Ryan Gunderson, 25, b, Brynäs (från Örebro)
Inte nog med att han vann backarnas poängliga i allsvenskan den gånga säsongen – denne AHL-ratade jänkare sägs vara väldigt seriös och träningsvillig som få. Gunderson har visat sig vara en riktigt bra back med lite större rinkmått och kan mycket väl vara en av de smartaste värvningarna under årets silly season.