SILLY SEASON 13/14
Aha han spikar truppen men ändå inte. Klara besked där du.
Måste vara lockoutsäsongen 04/05 du syftar på. Annars brukar ju Sundlöv vänta länge med att spika truppen.
Hedblom1975:"Alltid samma sak! Brynäs värvar sist och får dom överblivna!"
Normalt brukar ju Sundlöv vara bland de första att spika truppen......
Baronen:
Samma här! Alltid samma sak! Brynäs värvar sist och får dom överblivna!
Slår vad om att vi snart hör en ursäkt som går ungefär så här:
- Att hitta en likvärdig ersättare till en så unik spelartyp som Daniel Widing är nästan omöjligt.
- Men vi tror mycket på Den här killen. Visst har han haft otur med skador de senaste säsongerna, men efter operationen i juli tror vi att han kan bidra med mycket i Brynäs i framtiden.
- Ge honom lite tid bara....
Annars har jag 1-9 mot SAIK ni kan få kolla på. Ligger liksom närmare i tiden. :)
Carl Lejonkräk:
det gör du rätt i,det skall jag också göra på youtube så här på dagen 1 år sedan guldmatchen. Ljuva och oförglömliga minnen.
Redigerad kommentar
All in the past. Nä det är Slow Season. Silly blir det i samband med att nyförvärven presenteras. Lite som när Robin Rahm presenterades i Juli förra året. :)
Johan Norrström:
Eller Gold season.
Än så länge är vi stolta svenska mästare.
Nästan på dagen 1 år sedan den där ljuvliga guldkvällen i Gävle.
I värsta fall bara några timmar till och i bästa några dagar till vi är mästare
Mot sm-guld 14 13/14
Zzz: Vilket är jättebra, sen har vi väl en 6-7 gamla Brynässpelare där också.
Skall bli intressant att följa de unga killarna Näsman, Bergqvist och Larsson.
Johan Norrström:
Ja fast med Salo vid rodret har dessa medelmåttor tagit ett rejält kliv ;)
Annars har väl Leksand varit medelmåttornas högborg i många år.
mattias - 74: Nordqvist hade gjort ett bra jobb hos er. Salo verkar inte vara så intresserad av att ta in spelare med rutin, men jag tror att Nordqvist skulle fylla en vilktig funktion hos er om det börjar blåsa snålt. Då behöver era unga spelare någon att hålla i handen.
Men nu blir han ju kvar hos så vi får hoppas att han gör en bättre säsong så får Salo betala dyrt säsongen efter istället =).
mattias - 74: Ja vem vet =).
Tycker det är bättre att Leksand tar honom, sen kan vi göra en bra deal på Nordqvist också.
Huss:
Då blir det Almtuna då eftersom Niklas Eriksson tränar laget nu och det var en artikel i UNT om det igår där Hanses var intressant.
Jo lite ironisk, men samtidigt är det ju precis så det brukar se ut. Dessutom har man ju gett Alexander Lindgren A-lagskontrakt. Han tar ju upp en lönepost i spelarbudgeten. Så det är inte tre nya forwards utan fyra.
Skador? Då ersätter man väl med killar från juniorlagen? Eller? Alternativ värvar någon som inte platsar hos konkurrenterna.
Verkar som det är klart att järnkrok åker över nästa säsong. Hittade detta på aftonbladet.
Brynäs åkte ut i fyra raka matcher i SM-kvartsfinalen mot Skellefteå.
Men för Calle Järnkrok, 21, fortsatte säsongen i Detroits farmarlag Grand Rapids Griffins där han gjorde tre assist på nio matcher.
– Svårt att komma in så där, det var annorlunda, säger Järnkrok till Sportbladet och låter inte helt nöjd med sin korta tid i AHL.
Men han fick åtminstone smaka på det hockeyliv som väntar nästa säsong – för nu är han förlorad för Brynäs.
– Det verkar så. Jag åker dit nästa säsong och försöker slåss om en plats, så mycket vet jag, säger Järnkrok.
Nu har han anslutit till Tre Kronors trupp för dubbelmötet med Tyskland i helgen och slåss för en plats i VM.
/Linus Norberg