SILLY SEASON 13/14
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk: Du kan ju läsa det jag skrev i mitt 1:a svar till dig, scrolla vetja!!
Fast det gick ju bra för Gunde :-).
Redigerad kommentar
Men Karlskoga jagar ju ES...lite märkligt att nu säga att jag e inte med på tåget...
Fast han är ju med under hela resan men han följer inte med på sightseeingturen i Elitserieland utan han åker vidare mot en annan hållplats.
Märkligt att offentliggöra nu
Lite märkligt att skriva 3 år på en allsvensk (nån som känner till liknande fall?).
Få se om Moroten Jönsson får rätt på denna, han har ju ny-på-jobbet-skylt på sig trots allt
Vi var väl intresserade i höstas nån gång, om ryktena nu stämmer.
Troligt att det då var hans arbetsgivare som satte stopp för affären, alltså inte mkt Sundlöv kunde göra i det läget.
Och när sen Färjestad kliver in i bilden och lockar med spel i ett etablerat topplag och säkerligen en klart högre lön än vad vi kan erbjuda så blir valet kanske inte så svårt.
Huge: Ser ut som att det var Sundlöv som tackade nej, inget annat.
BIK:s klubbchef Torsten Yngveson bekräftar att han gett föreningens godkännande att Arell lånas ut till Brynäs den här veckan då BIK ändå har spelledigt.
- Jag fick en fråga via Arells agent. Efter att ha pratat med våra tränare bestämde vi oss för att acceptera det här önskemålet. Arells agent lovade då att ta kontakt med Brynäs sportchef Michael Sundlöv som skulle återkomma till mig direkt.
70 Rodrigues: BIK ville ju bara låna ut Arell en vecka, Sundlöv ville ha en back för resten av säsongen (han gillar ju inte korttidskontrakt).
Jag tror ändå att Brynäs fortfarande har chans att knyta till sig Arell. Floppar han i FBK så kan ju Sundlöv gå in och ta över kontraktet, då får han en spelare i rätt ålder som tidigare önskat spela för Brynäs och som verkligen vill ha revanch och visa att han håller för Elitserien.
Huge: Nja, det var som sagt Sundlöv som sade nej och chansade på Styrman istället. Inte hans bästa beslut genom tiderna kanske.
Sen fick vi in Jacobsson och då var inte Arell aktuell för nästa säsong heller.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk: Varför ska vi bara ta över leftovers?
Absolut inte, men jag nöjer mig inte med guld vad 13 år för att sedan gå kräftgång.
Finns inget som antyder att BIK eller Arell själv i det läget var villiga att gå med på att skriva ett längre kontrakt med Sundlöv.
Mer logiskt att BIK isf ville avvakta ev anbud från andra lag som ville värva honom efter säsongen.
Redigerad kommentar