SILLY SEASON 13/14
Zzz:
Missade att Sjöström hade kontrakt...och inte bara ett opitonsår...
Gissar väl att Frölunda måste spara pengar...men man undar hur de lyckas ta sig ur kontrakten...ny klubb på g, förlikning, etc...?
70 Rodrigues:
Molins kontrakt m Dallas börjar gälla nu 13/14 och jag hoppas Brynäs inte är intresserade av en utlåning
Man kan önska allt men backar+Kilas är inte prioriterat före Målvakt o Forwards
Har utgått från laget som slutade bedrövelsen, minst ett klass-förvärv måste vara center och kan även tänka mig Elias gå som center i år
Laget sista kvarten Förändringar 2013 / 14
Sebastian Wännström NY! Rödin
Mads Hansen NY! Klass-förvärv
Andreas Thuresson
Elias Lindholm
Jonathan Granström
Calle Järnkrok NY! Klass-förvärv
Sebastian Enterfeldt
Jesper Ollas
Mats Lavander Nordan
Alexander Lindgren
Daniel Widing NY! Brodin
Emil Molin Basse
(Basse)
(Nordan)
Chet Pickard sägs vara en av de målvakter som Brynäs är intresserad av. Någon som har koll på honom? Har inte sett så mycket av Djurgården i år.
Backsidan ser heltäckt ut med Kilström.
Då har vi 8 ordinarie backar men ser gärna att vi även signar Sebastian Erixon.
På forwardssidan utgår jag realistiskt ifrån att man inte bryter nåt kontrakt på Nordan och Lauritzen. Låna ut Molin och in med två transatlanter plus Brodin, Sundh och Rödin.
Simsalabim, fixa det här Sundlöv så kan du ta semester sen...
70 Rodrigues:
Hanses mot Rahm?
Redigerad kommentar
Brynäs på väg in i målvaktskarusellen | Elitserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Johan Norrström: Chet Pickard sägs vara en av de målvakter som Brynäs är intresserad av. Någon som har koll på honom? Har inte sett så mycket av Djurgården i år.
Har sett honom live häruppe mot Asplöven och han imponerade inte då i alla fall.
Skulle bli en chansning till. Då är det bättre att norpa Ullmark från MoDo som hänger löst om vi ska chansa igen. Ung och utvecklingsbar, fått visat upp sig i A-landslaget mm.
Vi kör som vanligt va?
Ni skiter i era åtaganden o blåser den andra parten...?
Linus Wickman:"kommer ihåg att alla sa att rödin var en Wänna med sämre ljumskar."
Det var nog inte riktigt alla som sa det, ditt minne sviktar nog en aning.
Rödin är ju sig själv med dåliga ljumskar. :) Det vågar jag påstå. :)
Linus Wickman: Matcherna han missade denna säsong berodde ju på den kraftiga hjärskakningen.
Om han behövs i BIF vet inte jag...
SAIK tycker tydligen de har så många vinnare i laget, allt enligt Petter Emanuelsson efter matchen. I mina ögon är de förlorare, med två raka finalförluster. Tror faktiskt de kommer åka på en tredje finalförlust, mot Luleå.
Förlorare, sa Bill.
Jag kanske är sent ute men är Honken på väg bort ?
Är Chet Pickard verkligen en keeper som Brynäs är intresserad av ?Brynäs på väg in i målvaktskarusellen | Elitserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
– Men jag kommer att åka över för att titta lite extra inom en snart framtid. Sedan får vi se vad det ger för något.
– Vi har inte så många platser kvar att fylla men det är jäkligt viktigt att dom bli rätt
Kan bli en lång o tuff väntan mot midsommar...kräftpremiärer...osv
Lyckas han eller får vi smulorna som blir över...?
Fruktar också en avvaktan på Järnkroks beslut...
Jävla tramsigt att tippa nästa säsong redan nu. Finns ju inte ett elitserielag som har höstens trupp klar.
En dålig säsong efter ett fantastiskt guldår, och helt plötsligt är Sundlöv orsaken till ett totalt förfall. Vill nog åtminstone se en färdig trupp innan jag uttalar mig.
What?
Sen står det i GD att de som ryktas in är Brodin, Kilatröm, Rödin och.....
......Joakim Lundström!!!!!
Kan väl ändå inte stämma???? Snälla! INTE!!!
bradberry:
Tror det blir två till forwards efter Rödin o Brodin...speciellt om Calle försvinner...Sundlöf hintade ju även om de i Cmore...
Mest orolig är jag för målvaktsbiten
Och hur 100-200.000/mån Nordan & Basse ska hanteras; börja leverera enligt lön eller bli av med dem a la Frölunda...
Han är dock inte mannen Brynäs behöver mellan stolparna. Vi måste ha spetskompetens på den posten nu.